Revizie 7500 km
-
- Moderator
- Posts: 189
- Joined: 28 Jun 2007, 16:42
- Auto:
- Location: Vaslui
- Contact:
Hm... cine stie ce avea in cap cand a zis 7500... Eu zic sa te duci la service sa intrebi. Eu stiu ca mie mi-au recomandat s-o fac la 10k, daca vreau.
Motivele invocate sunt de bun simt: mult praf, e primul schimb de ulei, ulei folosit la rodaj, deci e mai bine sa faci revizia putin mai devreme. Dupa asta, reviziile sunt ok la 15k. Mie mi-a zis clar: o faci la 10k pe prima si motorul va tine mai mult si va merge mai uniform de-alungul timpului (peste 100k-150k unde uzura incepe sa-si spuna cuvantul) DAR daca vrei, nu te obliga nimeni.
Deci nu stiu sa te sfatuies altfel decat sa te duci la service sa intrebi cum sta treaba. Sau da un telefon (ai numarul pe placutele de inmatriculare - de-ati sti cat am cautat numarul lor de telefon...).
Si inca o chestie - chiar daca zic la 7500, nu-ti pot face nimic. E trecut clar in garantie la 15.000 asa ca nu au ce comenta. De fapt nici un serice nu-ti poate zice nimic pe aceasta baza.
Inca o chestie: conditii grele = regim Taxi, scoala de soferi, regimuri de uzuri care sunt diferentiate si in cazul politei Casco, etc.
Multe porniri si parcurgerea de distante scurte - tu nu ai asa ceva! Se aplica in cazul unui taxiu sau unei masini de scoala. De cate ori pornesti tu masina zilnic? Ajungi la cel putin 1/50 din numarul de porniri efectuate de una din masinile inscrise in categoriile de mai sus? Cred ca nu! Sper ca vezi unde bat... Si daca nu te cred aia de la service - spunele sa o bage pe calc. Acolo se vad problemele pe care le-ar provoca un regim de utilizare de asa natura. Sa fim seriosi: nimeni nu face masini care sa parcurga de la 10km un sus dintr-un foc!
Motivele invocate sunt de bun simt: mult praf, e primul schimb de ulei, ulei folosit la rodaj, deci e mai bine sa faci revizia putin mai devreme. Dupa asta, reviziile sunt ok la 15k. Mie mi-a zis clar: o faci la 10k pe prima si motorul va tine mai mult si va merge mai uniform de-alungul timpului (peste 100k-150k unde uzura incepe sa-si spuna cuvantul) DAR daca vrei, nu te obliga nimeni.
Deci nu stiu sa te sfatuies altfel decat sa te duci la service sa intrebi cum sta treaba. Sau da un telefon (ai numarul pe placutele de inmatriculare - de-ati sti cat am cautat numarul lor de telefon...).
Si inca o chestie - chiar daca zic la 7500, nu-ti pot face nimic. E trecut clar in garantie la 15.000 asa ca nu au ce comenta. De fapt nici un serice nu-ti poate zice nimic pe aceasta baza.
Inca o chestie: conditii grele = regim Taxi, scoala de soferi, regimuri de uzuri care sunt diferentiate si in cazul politei Casco, etc.
Multe porniri si parcurgerea de distante scurte - tu nu ai asa ceva! Se aplica in cazul unui taxiu sau unei masini de scoala. De cate ori pornesti tu masina zilnic? Ajungi la cel putin 1/50 din numarul de porniri efectuate de una din masinile inscrise in categoriile de mai sus? Cred ca nu! Sper ca vezi unde bat... Si daca nu te cred aia de la service - spunele sa o bage pe calc. Acolo se vad problemele pe care le-ar provoca un regim de utilizare de asa natura. Sa fim seriosi: nimeni nu face masini care sa parcurga de la 10km un sus dintr-un foc!
Pai voi face reviziile cand voi considera de cuviinta. Iar el nu a spus-o ca si recomandare. Pentru ca intrebarea mea nu a fost:"ce recomandare aveti in privinta reviziilor?". Intrebarea a fost "care este intervalul de revizii?". Si in manual imi subliniase reviziile pentru conditiile dificile. In fine... un magar. Voi "asculta" masina si ma hotarasc la cat ma voi duce.
Kia Ceed 1.4 Best Piston Grey - 22k+ km
"Everybody's at war with different things...I'm at war with my own heart sometimes" - Tupac
"Everybody's at war with different things...I'm at war with my own heart sometimes" - Tupac
Am fost tentat sa spun repede ca revizia se face la benzina la 15.000 sau 1 an (indiferent de km) si la 20.000 la diesel si la fel cu 1 an, rspectiv 2,3,4,5 ani,
M-am uitat din nou pe manual si asa este, dar tot la intretinere recomanda schimbare ulei si filtru la 7.500 sau 6 luni, deci poate ca nu e vorba de jaf la drumul mare.
Ideea este ca acel ulei se pare ca este un ulei cu o compozitie diferita de cel standard,care rodeaza motorul si trebuie inlocuit dupa vreo 7500 sau 6 luni cu cel obisnuit - adica recomandat.
Adevarul este ca putini dealeri recomanda cu atat mai putin obliga prezenta la 7500 si e clar ca foarte putini clienti se duc.
M-am uitat din nou pe manual si asa este, dar tot la intretinere recomanda schimbare ulei si filtru la 7.500 sau 6 luni, deci poate ca nu e vorba de jaf la drumul mare.
Ideea este ca acel ulei se pare ca este un ulei cu o compozitie diferita de cel standard,care rodeaza motorul si trebuie inlocuit dupa vreo 7500 sau 6 luni cu cel obisnuit - adica recomandat.
Adevarul este ca putini dealeri recomanda cu atat mai putin obliga prezenta la 7500 si e clar ca foarte putini clienti se duc.
Ieri am facut si eu revizia - schimb ulei, filtru ulei si filtru polen - la Neoserv Ploiesti.
Aproximativ 7600km.
Ulei folosit - 10W40. Dupa ce am citit in carte i-am sunat pe cei de la Neoserv sa-i intreb de ulei. Cica este OK. Au primit ulterior de la KIA confirmarea si pentru 10W40.
Era oarecum ciudat sa nu fie 10-40 pe lista lor atata timp cat este 15-40.
Oricum la 15000 schimb si bag full syntetic - 5W30. Iarna nu-i ca vara.

Aproximativ 7600km.
Ulei folosit - 10W40. Dupa ce am citit in carte i-am sunat pe cei de la Neoserv sa-i intreb de ulei. Cica este OK. Au primit ulterior de la KIA confirmarea si pentru 10W40.
Era oarecum ciudat sa nu fie 10-40 pe lista lor atata timp cat este 15-40.
Oricum la 15000 schimb si bag full syntetic - 5W30. Iarna nu-i ca vara.

KIA Cee'd 1,4 GSL LX BEST - PISTON GREY
aless, nu aveau decat 10w40? In cateva luni (3-4
) o sa fac si eu revizia si vreau neaparat 5w30. Daca asa e vorba, vizitam alt service. Cat te-a costat?

Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups
Assumption is the mother of all fuckups
-
- Posts: 4
- Joined: 03 Jul 2008, 16:20
- Auto:
- Location: Iasi
S-a gandit cineva ca poate a gresit omul. Majoritatea marcilor la motoarele pe benzina fac revizie de tip A la 15.000 Km si vizita intermediara la 7.500 Km.
Vizita intermediara: verificare consistenta ulei(ulei cu proprietati diferite fata de cel folosit normal) si schimbat daca este cazul, verificat articulatii tren rulare, verificat filtre; Verificarea generala a masinii.
Trebuie sa luati in calcul ca aceste masini nu sunt sunt concepute si facute pentru drumurile noastre, de aceea trebuie acordata o atentie mai mare...
OT: nici Logan-urile nu sunt facute pentru drumurile noastre.
Vizita intermediara: verificare consistenta ulei(ulei cu proprietati diferite fata de cel folosit normal) si schimbat daca este cazul, verificat articulatii tren rulare, verificat filtre; Verificarea generala a masinii.
Trebuie sa luati in calcul ca aceste masini nu sunt sunt concepute si facute pentru drumurile noastre, de aceea trebuie acordata o atentie mai mare...
OT: nici Logan-urile nu sunt facute pentru drumurile noastre.