Stationare in viteza I

Cum se rezolvă diverse probleme
hambros2001
Posts: 123
Joined: 02 Nov 2007, 08:57
Auto:
Location: Galati

Re: Stationare in viteza I

Post by hambros2001 »

Da Philbox, exact asa s-a intamplat in treapta I-a s-a dus in spate si nu te gandi ca e cine stie ce mare panta, e un loc de parcare in curtea institutiei in care lucrez, si care e marcat si pe jos are pietris. Am incercat si cu treapta I-a si cu march-arriere, nu si cu celelalte trepte de viteza, stiind ca masina se lasa in una din aceste trepte cand e parcata.
Referitor la inghetarea franei de mana, eu cred ca situatia mai frecventa este cea in care raman practic lipite-inghetate placutele cu care se face franarea de mana de disc, decat cea a inghetarii cablului, cum spuneam am patit si treaba cu frana sa-mi inghete, si asta in garaj, si s-a auzit exact sunetul ca si cum s-ar fi desprins placutele de disc, cand am fortat putin plecarea, caci numai vroia sa plece.
KIA CEE'D SW, 1,4 Best Abbys Blue

User avatar
marius01
Posts: 232
Joined: 02 Aug 2008, 22:10
Auto:
Location: craiova

Re: Stationare in viteza I

Post by marius01 »

Salut!
Te rog sa-mi explici mai exact, ca nu prea inteleg cand e panta si cand e rampa???!!!!!?!
ciprian2003 wrote:La multi ani tuturor, un an plin de bucurii si fara accidente.

Daca parchezi in panta -> bagi in march-arriere
Daca parchezi in rampa -> bagi in treapta I.

Incearca si ai sa vezi ca nu se mai misca.
KIA Cee`d 1.4 BEST

User avatar
Bonzai2
Master Of Puppets
Posts: 811
Joined: 11 Jun 2008, 02:28
Auto: Mazda Cx5
Location: All around the world
Contact:

Re: Stationare in viteza I

Post by Bonzai2 »

marius01 wrote:Salut!
Te rog sa-mi explici mai exact, ca nu prea inteleg cand e panta si cand e rampa???!!!!!?!
Rampa atunci cand urci cu masina.Mai tii minte la scoala de soferi cand te punea plecarea din rampa? :D si ti se oprea motorul :lol:
Panta atunci cand cobori cu masina

Referitor la problema din acest topic eu tot timpul imi las masina in viteza I fie ca e rampa fie ca e panta si nu am avut nici o problema cu ea, nici cu ceed nici cu alte modele de masini
Mazda Cx5 2.2 D AWD 175 CP Revolution - Red Soul
Ex : Kia Cee'd 2.0 GSL Style- Kompass Blue
http://picasaweb.google.com/Bonzai222/ElCid#
Nu conteaza cat de lung ai parul, important e ce si cum gandesti

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Stationare in viteza I

Post by Ogy »

Acelasi subiect este si pe un alt forum.
Sfatul lor mi s-a parut excelent.
Folositi cat mai des frana de mana (nu in mers :) )in cel mai rau caz pot ingheta saboteii de la frana de mana pe disc si ai trei variante de scapare ori dai in spate putin si putin inainte (mai neortodox), ori te apuci sa ciocanesti usor cu un lemn sabotii, sau pleci cu ea asa ...poate poate :).
Acasa unde o parchez acum, am o rigola mica de la un copac si o parchez chiar dupa bordura ei, frana de mana o folosesc in alte locuri de parcare de ori cate ori este nevoie, mai bine ramane blocata decat sa o gasesc prin alte locuri....

b77dbc
Posts: 82
Joined: 13 Sep 2008, 13:48
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Stationare in viteza I

Post by b77dbc »

Folositi fara frica frana de mana iarna. Ceed-ul are pe puntea din spate discuri de frana, deci nu vor ingheta placutele pe disc.
Riscul de inghet poate apare la masinile care au saboti de frana pe spate si nu discuri.

Mie nu mi s-a intamplat niciodata sa o ia la vale masina in treapta I.
Chiar daca e vorba de rampa sau panta eu tot in treapta I o las si nu am avut nici un fel de problema.
KIA Cee'd 1.6L CRDi TX, 115CP

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Re: Stationare in viteza I

Post by misuspita »

Si eu la fel fac. De fiecare data trag cu incredere frana de mana. Si am fost si pe la Toplita cateva zile (unde numai cald nu poti sa zici ca e) si nu a inghetat nimic. Asa ca decat sa n-o mai gasesti unde ai lasat-o, mai bine trage frana. Si incearca sa o lasi si in o viteza superioara (2-5) unde nu cred ca o mai poate misca vreo panta/rampa, indiferent de inclinatie
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

cos
Posts: 21
Joined: 17 Dec 2008, 13:24
Auto:

Re: Stationare in viteza I

Post by cos »

problema nu se pune simplu ca "ingheata frina de mina"; oricit de frig ar fi, nu are ce sa inghete acolo; situatia este insa alta daca treceti prin apa care apoi ingheata in stationare;atunci e nevoie de precautie la parcare pe timpul noptii.
si da, problema este mai acuta pe masinile cu tambur de frina pe spate (Dacia) !

hambros2001
Posts: 123
Joined: 02 Nov 2007, 08:57
Auto:
Location: Galati

Re: Stationare in viteza I

Post by hambros2001 »

Pai tocmai ca in viteze superioare se misca si mai usor! Se recomanda treapta I-a sau R. Am facut niste teste cu un Procee'd si un Renault Clio 3, si filmuletele care pot fi vizualizate aici:
Procee'd: MVI 0031 avi
Clio: MVI 0032 avi
KIA CEE'D SW, 1,4 Best Abbys Blue

Razica
Posts: 294
Joined: 11 Nov 2007, 19:30
Auto: ceed 1.4 TGDI
Location: Berceni-bucuresti

Re: Stationare in viteza I

Post by Razica »

auzi ... dar dupa c o bagi in treapta I ... tu iei piciorul de pe ambreiaj ? sau il tii calcat ?
cee'd 1.6 crdi pewter beige
Hyundai I30 Facelift 1.6 GSL - ex
Ceed 1.4 TGDI

hambros2001
Posts: 123
Joined: 02 Nov 2007, 08:57
Auto:
Location: Galati

Re: Stationare in viteza I

Post by hambros2001 »

Logic ca iau piciorul de pe ambreiaj si caramida aferenta :mrgreen: .
KIA CEE'D SW, 1,4 Best Abbys Blue

hambros2001
Posts: 123
Joined: 02 Nov 2007, 08:57
Auto:
Location: Galati

Re: Stationare in viteza I

Post by hambros2001 »

Am reeditat mesajul initial cu alte linkul ca sa numai fie nevoie de user pentru a downloada filmele.
Am facut niste teste cu un Procee'd si un Renault Clio 3, si filmuletele care pot fi vizualizate aici:
Procee'd: http://www.2shared.com/file/4589339/92a ... _0031.html
Clio: http://www.2shared.com/file/4589343/3d3 ... _0032.html
KIA CEE'D SW, 1,4 Best Abbys Blue

User avatar
GOvidiu
Posts: 330
Joined: 20 May 2007, 08:30
Auto:
Location: Constanta

Re: Stationare in viteza I

Post by GOvidiu »

b77dbc wrote:Folositi fara frica frana de mana iarna. Ceed-ul are pe puntea din spate discuri de frana, deci nu vor ingheta placutele pe disc.
Riscul de inghet poate apare la masinile care au saboti de frana pe spate si nu discuri.
Frana de mana este pe tambur
Deci are saboti care sunt actionati de cablul de la frana de mana (care teoretic poate ingheta).
Discurile de pe spate sunt numai pentru frana de serviciu.
Kia Cee'd 1,4 base+ Piston grey
Dauna totala 2010

b77dbc
Posts: 82
Joined: 13 Sep 2008, 13:48
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Stationare in viteza I

Post by b77dbc »

@GOvidiu

GOvidiu, vrei sa zici ca ai 2 sisteme de franare pe puntea din spate ?!? unul cu tamburi si saboti pt. frana de mana si altul cu discuri pt. frana de serviciu ?!? Cam asta am inteles eu din post-ul tau...
Daca asa ai vrut sa zici, da-mi voie sa te contrazic, fiindca nu ai dreptate, frana de mana actioneaza acelasi sistem de franare pe spate ca si frana de serviciu.
KIA Cee'd 1.6L CRDi TX, 115CP

Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Re: Stationare in viteza I

Post by Akbhar »

GOvidiu are dreptate. Pe spate exista atat discuri pentru franare cat si tamburi si saboti pentru frana de mana. Vedeti poza de mai jos.

Image
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

User avatar
GOvidiu
Posts: 330
Joined: 20 May 2007, 08:30
Auto:
Location: Constanta

Re: Stationare in viteza I

Post by GOvidiu »

S-au mai ai o varianta.
Sa cobori pana la masina, sa dai jos una din rotile de pe spate si sa te convingi singur.
Kia Cee'd 1,4 base+ Piston grey
Dauna totala 2010

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”