Sfaturi pentru incepatori si nu numai.... (cum sa conduci)

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
User avatar
marius01
Posts: 232
Joined: 02 Aug 2008, 22:10
Auto:
Location: craiova

Re: Turatia optima

Post by marius01 »

Se pare ca nu stie nimeni care ar fi turatia recomandata pentru motorul de 1.4. #-o #-o #-o
KIA Cee`d 1.4 BEST

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Re: Turatia optima

Post by ida01ro »

Joco wrote:...e criza! (facuta voit) ...
=D>

PS: ca si gripa "aviara" !
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Re: Turatia optima

Post by Akbhar »

marius01 wrote:Se pare ca nu stie nimeni care ar fi turatia recomandata pentru motorul de 1.4. #-o #-o #-o
Turatia recomandata pentru ce?
- motor care s dureze cat mai mult - 0rpm
- putere maxima - 6200rpm

Pentru restul exista... pedala de acceleratie.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

User avatar
marius01
Posts: 232
Joined: 02 Aug 2008, 22:10
Auto:
Location: craiova

Re: Turatia optima

Post by marius01 »

ADICA TURATIA LA CARE AR TREBUI SA TI MOTORUL IN TIMPUL MERSULUI MAI TOT TIMPUL. CA DOAR NU IL TI LA 6200 SAU LA 1000 RPM. ADICA SA NU IL SUBTUREZI SI NICI SA-L SUPRATUREZI DACAT ATUNCI CAND TREBUIE :D
MA GANDEAM CA VOI STITI MAI MULTE!!!!!!!!!!!! #-o
KIA Cee`d 1.4 BEST

SeKAh
Posts: 815
Joined: 03 Jun 2007, 16:37
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Turatia optima

Post by SeKAh »

Partea 1. Asa nu pot sa conduc :( doar bunicu' poate!
Incearca sa schimbi pana in 3000rpm si sa nu scazi sub 2000rpm.
Accelereaza progresiv in orice treapta de viteza ai fi (adica nu baga talpa ca gheolbanu' in acceleratie) si foloseste cat poti de mult frana de motor.
Accelerari cat mai line pana la maxim 3000rpm schimbi in treapta superioara. De ex: de la 50km/h pana la 80km/h sa-ti ia minim 1 minut!
Decelerari cat mai line pana la minim 2000rpm schimbi in treapta inferioara.

Partea 2. Asa conduc mereu :D :D :P "my style"!
Schimb la peste 5500rpm cu accelerari progresiv-geometrice functie de raspunsul motorului la apasarea pedalei de acceleratie.
La frana de motor schimb a 3-a inca de la 100km/h pentru decelerari eficiente. Apoi de la 40 in a 2-a. Eu in mod uzual, la 80km/h sunt doar in a 3-a!
Stiu ca majoritatea nu procedeaza asa, dar mie imi plac motoarele de turatie unde la peste 5000rpm se obtine o buna portie de "fun"! :oops:

User avatar
marius01
Posts: 232
Joined: 02 Aug 2008, 22:10
Auto:
Location: craiova

Re: Turatia optima

Post by marius01 »

Eu am auzit ca cica pe la 3000-3500rpm ar cam trebui tinut motorul. Asi dori sa discutam mai mult despre plaja de turatii si viteze dar se pare ca nu sunt multi interesati :D
SeKAh wrote:Partea 1. Asa nu pot sa conduc :( doar bunicu' poate!
Incearca sa schimbi pana in 3000rpm si sa nu scazi sub 2000rpm.
Accelereaza progresiv in orice treapta de viteza ai fi (adica nu baga talpa ca gheolbanu' in acceleratie) si foloseste cat poti de mult frana de motor.
Accelerari cat mai line pana la maxim 3000rpm schimbi in treapta superioara. De ex: de la 50km/h pana la 80km/h sa-ti ia minim 1 minut!
Decelerari cat mai line pana la minim 2000rpm schimbi in treapta inferioara.

Partea 2. Asa conduc mereu :D :D :P
Schimb la peste 5500rpm cu accelerari progresiv-geometrice functie de raspunsul motorului la apasarea pedalei de acceleratie.
La frana de motor schimb a 3-a inca de la 100km/h pentru decelerari eficiente. Apoi de la 40 in a 2-a. Eu in mod uzual, la 80km/h sunt doar in a 3-a!
Stiu ca majoritatea nu procedeaza asa, dar mie imi plac motoarele de turatie unde la peste 5000rpm se obtine o buna portie de "fun"! :oops:
KIA Cee`d 1.4 BEST

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Re: Turatia optima

Post by Joco »

=D> pentru versiunea 2. Dar mereu? :)

Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624

User avatar
marius01
Posts: 232
Joined: 02 Aug 2008, 22:10
Auto:
Location: craiova

Re: Turatia optima

Post by marius01 »

Ma gandeam ca imi zici mai multe despre turatie.Am inteles ca lucrezi in domeniu auto sau cam asa ceva. :D
KIA Cee`d 1.4 BEST

SeKAh
Posts: 815
Joined: 03 Jun 2007, 16:37
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Turatia optima

Post by SeKAh »

Joco; da, cu exceptia statului la stopuri (deh, stau in Bucuresti).

marius01; e bun si 3000-3500 schimbatul vitezelor dar consumul la peste 3000 creste geometric. Consumul minim se obtine la turatii mai mici de 3000rpm, asta la motorul 1.4 benzina, ca de el vorbim!
La sub 2000rpm pedala de acceleratie e foarte elastica, semn ca motorul depune efort pentru a combate efectele inertiei masinii iar consumul nu scade! Pentru consumuri optime foloseste cu incredere plaja de turatii 2000-3000rpm.

Asta pentru cine e interesat de consum. :lol:

User avatar
marius01
Posts: 232
Joined: 02 Aug 2008, 22:10
Auto:
Location: craiova

Re: Turatia optima

Post by marius01 »

SeKAh; Cei de la service ozmaraton mi-au zis sa o tin pe la 3000-3500, au zis ca daca merg mai tot timpu sub 3000 o subturez #-o #-o #-o .Vezi deaia vreau eu sa discut cu mai multi despre turatie. Vreau sa stiu ce ati mai auzit si voi
SeKAh wrote:Joco; da, cu exceptia statului la stopuri (deh, stau in Bucuresti).

marius01; e bun si 3000-3500 schimbatul vitezelor dar consumul la peste 3000 creste geometric. Consumul minim se obtine la turatii mai mici de 3000rpm, asta la motorul 1.4 benzina, ca de el vorbim!
La sub 2000rpm pedala de acceleratie e foarte elastica, semn ca motorul depune efort pentru a combate efectele inertiei masinii iar consumul nu scade! Pentru consumuri optime foloseste cu incredere plaja de turatii 2000-3000rpm.

Asta pentru cine e interesat de consum. :lol:
KIA Cee`d 1.4 BEST

L P
Posts: 156
Joined: 22 Sep 2007, 19:05
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Turatia optima

Post by L P »

@SeKAh
Ai mare dreptate ,dar,pentru motorul meu (1,6 GSL) ,dupa cum se observa din diagrama turatie -putere , consider ,si am observat si din practica ,ca cel mai bun comportament este intre 2000 si 4000 rot/min.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, ESP, CLIMATRONIC, 225/45 R17W, Piston Gray, 15.000 km

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Re: Turatia optima

Post by Joco »

@marius01
Da, am un atelier de diagnoza computerizata de 12 ani, si lucrez cu masini de aproape 17 ani -:) dar fara sa te dazamagesc, nu pot sa-ti dau sfaturi. Adica ar fi greu, pentru ca a sofa este o arta. Pentru mine fiecare clipa cand satu la volan este o placere, si am condus peste 800 de mii de km. Nici eu nu conduc mereu la fel. Conduc cum imi cere clipa pe care o traiesc -:)
Daca am spus sa mergi cu CB setat pe instantaneu si sa urmaresti mereu un minim, a fost in ideea sa ai un consum bun.
Motorul oricum nu este ceva fragil, nu trebuie sa te crispezi, ca nu moare el asa usor.

Drum intins.
Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624

User avatar
marius01
Posts: 232
Joined: 02 Aug 2008, 22:10
Auto:
Location: craiova

Re: Turatia optima

Post by marius01 »

merci de sfat.
marius01 :D
Joco wrote:@marius01
Da, am un atelier de diagnoza computerizata de 12 ani, si lucrez cu masini de aproape 17 ani -:) dar fara sa te dazamagesc, nu pot sa-ti dau sfaturi. Adica ar fi greu, pentru ca a sofa este o arta. Pentru mine fiecare clipa cand satu la volan este o placere, si am condus peste 800 de mii de km. Nici eu nu conduc mereu la fel. Conduc cum imi cere clipa pe care o traiesc -:)
Daca am spus sa mergi cu CB setat pe instantaneu si sa urmaresti mereu un minim, a fost in ideea sa ai un consum bun.
Motorul oricum nu este ceva fragil, nu trebuie sa te crispezi, ca nu moare el asa usor.

Drum intins.
Joco
KIA Cee`d 1.4 BEST

User avatar
serdimi
MADDAD
Posts: 202
Joined: 03 Oct 2008, 11:10
Auto:
Location: Dej-Ardeal-Romania
Contact:

Re: Turatia optima

Post by serdimi »

marius01 wrote:ADICA TURATIA LA CARE AR TREBUI SA TI MOTORUL IN TIMPUL MERSULUI MAI TOT TIMPUL. CA DOAR NU IL TI LA 6200 SAU LA 1000 RPM. ADICA SA NU IL SUBTUREZI SI NICI SA-L SUPRATUREZI DACAT ATUNCI CAND TREBUIE :D
MA GANDEAM CA VOI STITI MAI MULTE!!!!!!!!!!!! #-o
Pune CB-ul pe consum instant si regleaza piciorul drept facand o medie ponderata intre configuratia drumului,dispozitia in care te afli si bugetul de care dispui (pt benzina si amenzi).
KIA pro_cee'd 1,4 best machine silver CJ-11-UFV
automotor DESIRO (sageata albastra)

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Turatia optima

Post by Ogy »

Nu stiu cat de aglomerat este in Craiova dar cred ca daca schimbi mereu la 4000rpm o sa ai si cuplu si tot ce vrei ...mai putin benzina....daca schimbi mai jos fa-o doar din treapta 1 spre 2 si 4 spre 5 cand ti-ai stabilit viteza de croaziera.
Vrei sport iesi din oras si da-i peste 5500 rpm in fiecare treapta.
In localitate incercati sa evitati depasirile sau acceleratiile bruste la zebre ....la ce vad in fiecare zi ma crucesc.

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”