Sfaturi pentru incepatori si nu numai.... (cum sa conduci)

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
User avatar
marius01
Posts: 232
Joined: 02 Aug 2008, 22:10
Auto:
Location: craiova

Turatia optima

Post by marius01 »

Salut baieti si fete!
Asi dori sa discut cu cei care se pricep la motoare de turatie cum este al ceed-ului. Voi cu ce turatie mergeti si la ce turatie schimbati vitezele? Vreau sa stiu turatia care ii "place cel mai mult motorului" , adica ce la care trebuie sa mergem.

:D :D :D :D :D :D :D
KIA Cee`d 1.4 BEST

shpid3r
The One
Posts: 569
Joined: 02 Aug 2008, 21:14
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Turatia optima

Post by shpid3r »

Salutare!

Desi am doar vreo 2500 km, indraznesc sa imi dau cu parerea (desi probabil cei mai experimentati ma vor corecta :P )

In oras, pentru un consum normal, in conditii normale (in special timpul avut la dispozitie) o tin intre 2.2k rpm si 3-3.5k rpm (de obicei din 3->4 schimb spre 3.5k). Dupa pragul de 3k rpm se aude in habitaclu mai tare motorul, si in mersul lin nu vreua acest lucru. De asemenea, cam la 2750 rpm ai si un consum optim (treci pe consum instantaneu, intr-a 5a, si mergi constant la ture, sa vezi asta).

Motorul "se simte" bine insa dupa 3.5 rpm, personal zic pana in 4.5 rpm (dupa care incepi sa-l storci de forta, iar mie mi-e cam mila sa-l alerg asa de la semafor la semafor, incat rareori o fac, poate pt o liniuta, sau in depasiri extraurbane). Consumul creste destul de mult fata de 2.75k rpm, insa surplusul de forta este insemnat.

Ps: nu am ajuns niciodata pana aq sa-mi taie alimentarea la 6.5k rpm, caci am schimbat din necesitate foarte aproape (tocmai cu gandul la aceasta limitare).

Iti recomand sa opresti muzica pentru cateva zeci de minute, sa asculti motorul de la 2k rpm in sus, si sa incerci sa-ti dai seama singur cum se simte.

PPS: asta este valabil pentru motoarele pe benzina. Pentru cele diesel sunt sigur ca altcineva poate da un raspuns similar. Te invit sa scrii in semnatura (din user control panel) niste date de identificare si masina ta :)
KIA Cee`d 1.4 GSL BEST - Kompass Blue. B - 04 - YEH (Oh Yeah!). || 20.000 km
---- [LINK - jurnal de bord]

L P
Posts: 156
Joined: 22 Sep 2007, 19:05
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Turatia optima

Post by L P »

Sint topicuri intregi despre aceasta situatie (era bine daca dadeai un search ) ,dar nu vad ce motor ai ,in semnatura .
Totusi incerc sa-ti raspund , (ptr un motor pe benzina de 1,6 care a fost studiat de mine mai mult,apoi topicul ar trebui sters sau mutat )
Daca urmaresti graficul turatie . putere ,viteza o sa vezi ca intre 3000 si 4000 ture ar fi ideal sa mergi cu ea.(desi din grafic se vede ca aici puterea este intre 60 si 80 CP) ,plaja de turatii cea mai folosita in oras.
Tot ce sare de 4000 inseamna consum mai mare si uzura mai mare .
puterea la 5000 rot sare la 100 CP asemanatoare cu a altor masini din clasa sa. ( peugeot 307 ,308 ,Leon s. a ) la care fabricantul da puterea maxima pe la 5200 rot .
Concluzia mea este ca fabricantul (sa nu spun coreenii ) ,au impins puterea motorului la turatii cit mai mari (nu stiu citi recomanda 6200 ture ).,asta in detrimentul fiabilitatii.
Turatie mare inseamna temperatura mare ,consum mare , ungere mai slaba si uzura mai mare . Acest regim de functionare parerea mea este ca ar scurta viata motorului cu cca 25-30 %.
Concluzia personala (sper sa nu-mi sara prea multi in cap ) este ca pe la 4000 rot/min motorul se simte in largul lui.
Ducerea spre 5000 si chiar mai sus nu ar trebui sa se faca decit in depasiri iar la 5000 rot/min sa se ajunga cit mai rar .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, ESP, CLIMATRONIC, 225/45 R17W, Piston Gray, 15.000 km

Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Re: Turatia optima

Post by Akbhar »

@L P: Motorul tau e facut din plastelina? Din moment ce producatorul a pus cuplul maxim la peste 5000rpm si puterea maxima la 6200rpm, inseamna ca a proiectat componentele motorului ca sa functioneze la acele turatii. BIneinteles ca intr-o exploatare rationala nu e nevoie sa il tii tot timpul la turatii mari, dar sa nu-ti fie frica sa il turezi.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

User avatar
Ogy
Cel mai ghinionist!
Posts: 5213
Joined: 29 Feb 2008, 16:06
Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Turatia optima

Post by Ogy »

Tureaza-l fara nici o problema am 8500km si garantez asta pana la acesti km ....mai departe ne mai auzim....stie singur sa isi taie alimentarea...iar in timp te inveti in functie de ce stil de condus vrei si de trafic .
Daca ai pitici si vrei sa urmezi sfatul producatorului, menajeaza motorul in primii 1000km (si asa este cel mai bine). Eu unul nu m-am abtinut ...nu poti si gata! :)

L P
Posts: 156
Joined: 22 Sep 2007, 19:05
Auto:
Location: Bucuresti

Re: Turatia optima

Post by L P »

@Akbhar
Nu imi este frica sa-l turez .In depasiri rapide il duc si la 6000 ture.Am mers si cu 180 si cu 190 km /ora ,adevarat nu pe sute de km .
Piticii mei imi spun ca cu cit folosesti motorul la turatiile maxime acceptate cu atit rezista mai putin .Motivele sint usor de intuit . Din acest motiv si motoarele de motocicleta ce lucreaza la 10.000-12.000 ture rezista 30.000-50.000 km ,sa nu mai vorbesc de motoarele de formula care sint desfacute dupa fiecare cursa.
Parerea mea este ca aceste motoare sint duse la limita superiora de turatie (asta nu inseamna ca nu sint bune ),dar in loc sa duca pina la 200.000 km probabil ca vor duce pina pe la 150.000 km ( repet este doar parerea mea .)
Faptul ca mi-am luat astfel de motor arata ca din ce am pus in balanta la achizitionare ,rezultatul a fost ca merita .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, ESP, CLIMATRONIC, 225/45 R17W, Piston Gray, 15.000 km

patton
Posts: 647
Joined: 28 Sep 2008, 13:25
Auto:

Re: Turatia optima

Post by patton »

Un motor pe benzina tine si 350-400000 daca e bine intretinut.
KIA Cee`d Best Kompass Blue 1,4

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Re: Turatia optima

Post by Joco »

Eu acum am vandut passatul, care a fost 5 ani masina de politie in hamburg. Din '93, cand a avut 5 ani, am umbalat 300.000km in tara. La vanzare a avut in bord 500300km! Nimeni, nici politia -:) si nici eu nu l-a menajat. Motorul nu a fost defacut niciodata.
Doar cutia automata mi s-a stricat de 3 ori -:) si astfel, per total a stat masina 10 zile!! Atat si nimic mai mult. In rest numai talpa -:)

Asta ..cam cat merge un motor pe benzina. Adevarul este, ca la vanzare nu prea mai fugea peste 170.....
Joco

Scuze pentru OF.T
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624

User avatar
marius01
Posts: 232
Joined: 02 Aug 2008, 22:10
Auto:
Location: craiova

Re: Turatia optima

Post by marius01 »

Joco te rog sa-mi zici si mie care este turatia la care se merge cu ceed-ul de 1.4 best si la ce turatie schimbi viteza.Adica turatia la care motorul se "simte cel mai bine".Am vazut pe forum mai multe pareri dar cred ca sunt "specialisti ca si mine". Inteleg ca tu lucrezi in domeniu auto.
Joco wrote:Eu acum am vandut passatul, care a fost 5 ani masina de politie in hamburg. Din '93, cand a avut 5 ani, am umbalat 300.000km in tara. La vanzare a avut in bord 500300km! Nimeni, nici politia -:) si nici eu nu l-a menajat. Motorul nu a fost defacut niciodata.
Doar cutia automata mi s-a stricat de 3 ori -:) si astfel, per total a stat masina 10 zile!! Atat si nimic mai mult. In rest numai talpa -:)

Asta ..cam cat merge un motor pe benzina. Adevarul este, ca la vanzare nu prea mai fugea peste 170.....
Joco

Scuze pentru OF.T
KIA Cee`d 1.4 BEST

User avatar
marius01
Posts: 232
Joined: 02 Aug 2008, 22:10
Auto:
Location: craiova

Re: Turatia optima

Post by marius01 »

Defapt asi dori mai multe sfaturi referitoare la plaja de turatii a motorului de 1.4
Merci,
:D
Joco wrote:Eu acum am vandut passatul, care a fost 5 ani masina de politie in hamburg. Din '93, cand a avut 5 ani, am umbalat 300.000km in tara. La vanzare a avut in bord 500300km! Nimeni, nici politia -:) si nici eu nu l-a menajat. Motorul nu a fost defacut niciodata.
Doar cutia automata mi s-a stricat de 3 ori -:) si astfel, per total a stat masina 10 zile!! Atat si nimic mai mult. In rest numai talpa -:)

Asta ..cam cat merge un motor pe benzina. Adevarul este, ca la vanzare nu prea mai fugea peste 170.....
Joco

Scuze pentru OF.T
KIA Cee`d 1.4 BEST

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Re: Turatia optima

Post by Joco »

@marius01

Nu pot sa dau prea multe sfaturi pentru 1,4. Eu am 1,6 cu transmisie automata-;)
Conditiile de sarcina au o plaja larga in utilizarea unei masini. Daca te uiti pe curbele
de moment (cuplu) vei putea stabili valorile de turatie pentru un regim optim, insa nu cred ca iti vor
conveni-:)

De accea cutia automata poate schimba vitezele si la turatii mici(daca sarcina este mica) si la turatii
mari (daca sarcina este mare-> adica apesi mai jos pedala de acceleratie).
Este cert, ca daca mergi in regim de oras din Romania vei avea schimbare de trepte la anumite turatii,
si alte valori, daca mergi in Germania in satele lor linistite-:)

Si ca sa nu lungesc prea mult ( ca apa calda este deja descoperita) o singura sugestie pot sa fac:

comuta BC pe afisare consum instantaneu si incearca sa obtii valoare cat ma scazuta. Eu asa merg(am deja 19000km)

Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624

AlinC.
Posts: 399
Joined: 24 Jun 2008, 02:50
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Re: Turatia optima

Post by AlinC. »

Mostenim mentalitatea posesorilor de Dacie. Mai tineti minte? Motorul original tinea spre 100k (chiar 150k daca te purtai frumos cu el si-i faceai rodajul ca la carte - 10.000 parca era?). Dupa aia segmentai de vreo 2 ori la 50k, dupa aia, daca n-o vindeai, te apucat de schimbat camasi de cilindru, supape, rectificai vibrochenul la R2 etc...

Intrebati de curiozitate un occidental despre cum trebuie condusa masina. O sa se uite in manual si o sa va raspunda de acolo. Si gata.

Altfel pusa problema: voi cam cati ani vreti sa tineti masina? 80% si mai mult dintre voi veniti de pe Dacia (1310/Solenza/Logan). Ceea ce inseamna ca sunteti oameni al caror castig este in crestere (al vostru sau al parintilor, dupa caz :d). Veniturile in tara asta nu se pot duce decat in sus, macar vreo 10 ani de aici incolo. Pun capul ca majoritatea dintre voi vor schimba masina in mai putin de 5 ani.

Apropos, garantia motorului e 5 ani sau 150k.

Incercati sa ganditi obiectiv si luati de bune manualul. Nu conduceti un Ceed ca pe o Dacie, pentru simplu fapt ca Ceed-ul nu e Dacie! :)

Daca va iubiti masina, faceti-i reviziile la timp, feriti gaurile din rahatul asta de tara, schimbati uleiul si filtrele mai devreme (eu unul imi voi face reviziile la 15k in loc de 20k. Vedeti in manual capitolul de exploatare in "conditii grele" sau asa ceva. Romania e toata "in conditii grele"). De asemenea, spalati-o mai des, dati o ceara uscata la inceputul iernii, nu lasati gainatul sa stea pe vopsea, nu alimentati de la statii fantoma, nu remorcati frecvent si pe distante lungi masini de masa egala sau mai mare si feriti cainii si animalele, mai ales pe la tara (aseara era sa dau peste un cal. Nu, nu locuiesc la tara ci in Iasi, capitala culturala a Moldovei. Hooray!).

Apropos de turatii: cu cat e turatia mai mare, cu atat presiunea pe care o baga pompa de ulei in instalatie e mai mare, deci lubrifierea e mai buna. Daca aveti diesel si mergeti mult prin oras, dati-i cateva reprize macar o data pe saptamana, spre 4000-4500 rpm (nu conteaza in ce viteza) - o sa va scuteasca de probleme timpurii cu turbina. Porniti clima pentru 5-10 minute o data pe saptamana.

In rest, ENJOY THE CAR, YOU PAID FOR IT! :D
Pro_Cee'd 1.6 DSL HP Classic, Piston Gray
+ESP +alte optionale
ODO: ~40.000 km
B 92 AXF
Jurnal de bord
Need 4 Sticker:: magazin online de stickere auto

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Re: Turatia optima

Post by Joco »

@AlinC : "cu atat presiunea pe care o baga pompa de ulei in instalatie e mai mare, deci lubrifierea e mai buna."

Numai pana la o anumita valoare. Presiunea de ulei nu trebuie sa depaseasca o anumita valoare(si nici nu depaseste din cauza supapei din corpul pompei) pentru ca ar fi distructiva.
Speram, ca in viitor sistemul inteligent de ungere si racire va fi utilizat si la masinile de serie mare.

Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Re: Turatia optima

Post by ida01ro »

Joco wrote:Speram, ca in viitor sistemul inteligent de ungere si racire va fi utilizat si la masinile de serie mare..Joco
..si totusi ramane problema startului ! "70% din uzura motorului se intampla la pornire"...cand se merge pe "uscat" ! eu am vazut motoare montate pe produse "strategice" care aveau o instalatie electrica de ungere pt start, ce pornea inaintea motorului cu cateva zeci secunde...deh :mrgreen:
Last edited by ida01ro on 12 Nov 2008, 00:31, edited 1 time in total.
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Re: Turatia optima

Post by Joco »

Vor tine masinile prea mult-:) vezi ca nici asa nu se mai cumpara masini...e criza! (facuta voit),
Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”