Performante motor 1.4
referitor la cuplu maxim la motorul de 1.4
Am si eu o nelamuriere referitoare la cuplul maxim al masinii. am facut o comparatie intre diverse modele de masini care au motor de 1.4 si majoritatea au cuplul maxim in jurul valorii de 3800-4000 rotatii/min, iar la ceed cuplul maxim este de 5000.
de exemplu la golf 5 la motor de 1.4 cu 80 cp cuplul maxim este de 132 Nm la 3800 rpm, iar la ceed este de 137 la 5000, asta nu inseamna ca undeva la 3800 ceed-ul are undeva in jurul valorii de 100 Nm? asta ar insemna ca la aceeasi turatie un golf ar fi mai rapid decat ceed-ul. e corect rationamentul meu? Ma streseaza gandul ca nu ar fi destul de rapida la demaraje. Va multumesc anticipat pentru ajutor.
de exemplu la golf 5 la motor de 1.4 cu 80 cp cuplul maxim este de 132 Nm la 3800 rpm, iar la ceed este de 137 la 5000, asta nu inseamna ca undeva la 3800 ceed-ul are undeva in jurul valorii de 100 Nm? asta ar insemna ca la aceeasi turatie un golf ar fi mai rapid decat ceed-ul. e corect rationamentul meu? Ma streseaza gandul ca nu ar fi destul de rapida la demaraje. Va multumesc anticipat pentru ajutor.
KIA Cee'd 1.4 Start, A/C,ESP, Scaune incalzite, Proiectoare, Cheie 3 butoane, Scaun reglabil pe inaltime cu tetiere active Pachet piele si crom culoare Machine Silver+maruntisuri.....no long waiting..
Re: referitor la cuplu maxim la motorul de 1.4
Daca o sa te uiti la curba de cuplu vei vedea ca deja la 1000 de ture ai 110Nm crescand progresiv la 2000 de ture la 120Nm, apoi la 3000 de ture la ~125Nm si tot asa. Asta inseamna ca la un mers normal cu motorul tinut intre 3000 si 4500 de ture, te joci intre 125 si 130Nm.
Cee`d SW 1.4 Classic Pewter Beige + ESP, geamuri fumurii, scaun sofer si pasager cu incalzire, oglida electrocromica+senzor de ploaie, plasa bagaje, presuri interioare tip carpeta, oglinzi ext. cu pliere, dispozitiv tip escorta, cheie de contact pliabila, sistem de control automat al luminilor, geamuri electrice spate si climatronic.
Re: referitor la cuplu maxim la motorul de 1.4
@danct2005: Aproximativ corect. Ca sa poti face astfel de comparatii ar trebui sa studiezi curbele de cuplu si putere ale celor doua motoare.
Dupa cum stii (de fapt sper ca stii), motoarele pe benzina de pe Cee'd folosesc tehnologie CVVT (continuously variable valve timing) care permite aplatizarea curbei de cuplu in comparatie cu alte motoare. Asa se face ca ai disponibil 90% din cuplu maxim incepand cu 2000rpm. La 4000rpm ai peste 130Nm. Motorul de la Cee'd este mult mai elastic in comparatie cu cel de pe Golf. Insisti mai mult in turatie sa ajungi la cuplu maxim, dar esti pe aproape mai tot timpul. Nu cred ca vrei sa vezi cum te rogi de Golf sa accelereze de la 2000rpm.
Oricum Cee'd are 0-100km/h in 11.6s, iar Golf V 1.4 80Cp are 13.6. Care e mai rapid?
PS: Nu gasesc nicunde o curba de cuplu de Golf. Poate sa posteze cineva vreuna (aia de la motorul de 1.4 80Cp), ca sa facem o comparatie?
Dupa cum stii (de fapt sper ca stii), motoarele pe benzina de pe Cee'd folosesc tehnologie CVVT (continuously variable valve timing) care permite aplatizarea curbei de cuplu in comparatie cu alte motoare. Asa se face ca ai disponibil 90% din cuplu maxim incepand cu 2000rpm. La 4000rpm ai peste 130Nm. Motorul de la Cee'd este mult mai elastic in comparatie cu cel de pe Golf. Insisti mai mult in turatie sa ajungi la cuplu maxim, dar esti pe aproape mai tot timpul. Nu cred ca vrei sa vezi cum te rogi de Golf sa accelereze de la 2000rpm.
Oricum Cee'd are 0-100km/h in 11.6s, iar Golf V 1.4 80Cp are 13.6. Care e mai rapid?
PS: Nu gasesc nicunde o curba de cuplu de Golf. Poate sa posteze cineva vreuna (aia de la motorul de 1.4 80Cp), ca sa facem o comparatie?
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups
Assumption is the mother of all fuckups
-
- Posts: 394
- Joined: 31 May 2008, 23:28
- Auto:
- Location: Pitesti
Re: referitor la cuplu maxim la motorul de 1.4
@danct
Nu te mai stresa atat, ca fuge masinuta
....daca inveti sa pleci cu 3000 de ture de pe loc fara sa scartzai rotile, esti deja departe cand ii dai a 2-a
...si daca mai opresti si A/C-u', ai devenit racheta
...e, hai ca glumesc (cu A/C-ul...)....
Nu te mai stresa atat, ca fuge masinuta



Pro_Cee'd 1,4 Dakar Yellow
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: referitor la cuplu maxim la motorul de 1.4
De asta nu se ocupa anti demarorul (sau cum se cheama el) ? adica sa nu pleci cu scartz?
Apropo de demaraj ati vazut o mica diferenta la demarare cu si fara esp?
Apropo de demaraj ati vazut o mica diferenta la demarare cu si fara esp?
Re: referitor la cuplu maxim la motorul de 1.4
Nu, ala nu te lasa sa pornesti motorul fara a avea o cheie cu un cip recunoscut de de calculatorul de injectie. In nici un caz nu te impiedica sa-i dai scart(z) daca vrei.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups
Assumption is the mother of all fuckups
-
- Pro_ceed-ar
- Posts: 203
- Joined: 14 Jul 2008, 01:01
- Auto:
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: referitor la cuplu maxim la motorul de 1.4
@Ogy
Este chiar o mare diferenta cu esp activ si cu el scos.
Esp nu prea te lasa sa o scartai mult...asa ca daca vreti sa va dati scoateti esp-ul
.
Intrebare:Esp-ul se poate scoate cu motorul in functiune sau doar daca opresti si pornesti motorul?Intreb pentru ca la multe masini,trebuie sa opresti motorul pentru a putea inchide esp-ul.
Este chiar o mare diferenta cu esp activ si cu el scos.
Esp nu prea te lasa sa o scartai mult...asa ca daca vreti sa va dati scoateti esp-ul

Intrebare:Esp-ul se poate scoate cu motorul in functiune sau doar daca opresti si pornesti motorul?Intreb pentru ca la multe masini,trebuie sa opresti motorul pentru a putea inchide esp-ul.
Pro_ceed Classic+optionale.Comandata pe 10 iulie.Primita pe 29 septembrie.Mars red. 1.4 poze: http://gonzo.fotohost.ro/gonzo_pro_ceed_mars_red
R.I.P. Micutzu
R.I.P. Micutzu

Re: referitor la cuplu maxim la motorul de 1.4
Il opresti doar cu motorul pornit. Dupa ce ai oprit motorul, la urmatoarea repornire se activeazasi ESP-ul.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups
Assumption is the mother of all fuckups
Performante motor 1.4
Salut,
Ieri am fost si am facut un drive test cu Kia cee'd pentru ca prietena mea intentioneaza sa-si cumpere una. Masina de drive test era echipata cu motorul pe benzina de 1.4l si destul de putin rulata, ~2000 km. Ar putea fi invocat motivul ca motorul nu este inca rodat destul insa mie personal nu mi-a placut deloc cum se compoarta. Masina pe care o conduc eu are un motor pe benzina de 1.4l, 75cp@5200rpm si are cuplul maxim de 114Nm@2800rpm. Pe hartie motorul de la cee'd ar trebui sa fie avion in comparatie cu motorul meu insa in practica nu mi s-a parut. La masina mea eu schimb de obicei treapta de viteza undeva pe la 3000rpm si incepand de pe la 2500rpm incepe sa accelereze sustinut. ceed'ul de test la o apasare energica pe acceleratie, la 3000rpm, cam statea pe loc. Intr-adevar de pe la 4000rpm incepe sa traga ok insa, poate si din obisnuinta, nu mi se pare ok.
Graficul de cuplu si putere la masina mea arata cam asa:

Calculand elasticitatea motorului la ambele masini am obtinut 1.85 la motorul meu si 1.24 la cee'd, cu 32.9% mai putin fata de masina mea. Mi se pare un pic absurd si ma duce cu gandul la faptul ca motorul de pe cee'd este un motor impins cam spre limita in incercarea de a obtine cei 109cp (chiar daca are 16 valve).
Evident, in toata polologhia de mai sus ati simtit probabil o subiectivitate destul de mare. Din acest motiv va rog sa-mi spuneti cum va impacati voi cu motorul de 1.4 de pe masina voastra pentru ca in mod clar cele 20 minute pe care le-am petrecut conducand masina de test nu sunt de ajuns pentru emiterea unui verdict.
In oras mergeti cu ea cu 3500-4000 rpm in mod constant pentru a reusi de exemplu sa schimbati rapid banda in caz de nevoie? In depasiri este nevoie de fiecare data sa retrogradati?
Ieri am fost si am facut un drive test cu Kia cee'd pentru ca prietena mea intentioneaza sa-si cumpere una. Masina de drive test era echipata cu motorul pe benzina de 1.4l si destul de putin rulata, ~2000 km. Ar putea fi invocat motivul ca motorul nu este inca rodat destul insa mie personal nu mi-a placut deloc cum se compoarta. Masina pe care o conduc eu are un motor pe benzina de 1.4l, 75cp@5200rpm si are cuplul maxim de 114Nm@2800rpm. Pe hartie motorul de la cee'd ar trebui sa fie avion in comparatie cu motorul meu insa in practica nu mi s-a parut. La masina mea eu schimb de obicei treapta de viteza undeva pe la 3000rpm si incepand de pe la 2500rpm incepe sa accelereze sustinut. ceed'ul de test la o apasare energica pe acceleratie, la 3000rpm, cam statea pe loc. Intr-adevar de pe la 4000rpm incepe sa traga ok insa, poate si din obisnuinta, nu mi se pare ok.
Graficul de cuplu si putere la masina mea arata cam asa:
Calculand elasticitatea motorului la ambele masini am obtinut 1.85 la motorul meu si 1.24 la cee'd, cu 32.9% mai putin fata de masina mea. Mi se pare un pic absurd si ma duce cu gandul la faptul ca motorul de pe cee'd este un motor impins cam spre limita in incercarea de a obtine cei 109cp (chiar daca are 16 valve).
Evident, in toata polologhia de mai sus ati simtit probabil o subiectivitate destul de mare. Din acest motiv va rog sa-mi spuneti cum va impacati voi cu motorul de 1.4 de pe masina voastra pentru ca in mod clar cele 20 minute pe care le-am petrecut conducand masina de test nu sunt de ajuns pentru emiterea unui verdict.
In oras mergeti cu ea cu 3500-4000 rpm in mod constant pentru a reusi de exemplu sa schimbati rapid banda in caz de nevoie? In depasiri este nevoie de fiecare data sa retrogradati?
Re: Performante motor 1.4
Pot sa spun ca si eu inainte de e avea ceed-ul aveam un peugeot 206 sw de 1,4(75 sp). Prin oras nu prea simt mare diferentza intre Peugeot (care era mai usor) si ceed insa la drum intins e altceva. Peugeot-ul dupa 4000rpm dadea semne de slabiciune in timp ce ceed-ul in caz de nevoie are acei caluti care prind bine. Tin minte ca pe vremea cand aveam acel Peugeot unii dintre colegii mei (cu masini similare) au primit Auris-uri cu motor de 1,4 (97cp) si au avut aceeasi reactie pe care ai avut-o si tu. Nu-s eu mare inginer dar am impresia ca motoarele de genul celui de pe ceed au un comportament diferit.
Cee'd best Pweter Beige - CJ-81-RAK
Re: Performante motor 1.4
AlexM, poate ca masina pe care o conduci tu are si cu vreo 200kile mai putin ca Ceed motiv pt care Ceed nu are cum sa ti se para avion. In afara de asta, te sfatuiesc sa-ti incurajezi prietena sa-si ia Ceed. O sa-i placa la nebunie, mai ales ca vitalitatea aproximativ asemanatoare prin oras, cu motorul de 1.4 75, e cam singurul lucru la care Ceed nu e NET superior.
Re: Performante motor 1.4
Daca nu-ti plac turatiile inalte si nici sa schimbi vitezele des, cumpara un diesel sau un benzinar care trage la turatii mici (2000-3000rpm).
Pana la urma ea da banu' -->> ei trebuie sa-i placa masina!
Pana la urma ea da banu' -->> ei trebuie sa-i placa masina!
Re: Performante motor 1.4
Ca sa sa traga mai bine ca Ceed la 2-3 mii ii trebuie ceva supraalimentat sau ceva cu cilindree mai mare.
Re: Performante motor 1.4
Da, in afara de performantele motorului de 1.4l la turatii joase si a mici obiectiuni la design-ul interior (chestii de gust pana la urma) masina este un best buy. La pretul la care se vinde cee'd nu cred ca mai exista masini cu 6 airbag-uri, disc-uri si suspensie independenta pe spate. Per total se pare ca asta va fi masina pe care o sa o cumpere prietena mea. Fiind prima ei masina probabil ca se va invata repede sa mearga mai turat ce ea.
Re: Performante motor 1.4
La inceput, ce ti se pare tie acum mi se parea si mie. Apoi mi-am schimbat parerea total. Trebuie doar putina obisnuinta. O sa vezi cum VVT-ul te ajuta si la 2000rpm