Consum kia cee'd

Forum cu de toate despre Kia cee'd
Post Reply
User avatar
mixer
Membru Contra
Posts: 237
Joined: 24 Jul 2007, 19:00
Auto:
Location: Bucuresti

Post by mixer »

scosmin wrote:1.4 CVVT Cuplu maxim: 137Nm @ 5000 rpm Putere maxima: 104cp @ 6200 rpm
1.6 CRDi Cuplu maxim: 235Nm @ 1750 rpm Putere maxima: 90cp @ 4000 rpm

(daca stau sa ma gandesc nu cred ca cei care au incercat sa atinga viteza maxima cu ceed-ul pe benzina i-au dat 6200 rpm, deci nu au folosit toti cei 104cp care nu sunt chiar asa de usor accesibili)
Cu o mica rectificare ca in varianta pt Romania cei 104 sunt de fapt 109.

E drept ca in specificatiile pentru alte tari acei cai sunt mai putini, ceva gen 104-105 dar la turatia de 6000rpm.

Restul rationamentului inca nu sunt in masura sa-l comentez.


Parerea mea in razboiul Diesel vs Otto este ca acest conflict este foarte patimas si poate produce multe victime nevinovate. Eu afirm ca fiecare este liber si chiar indicat sa faca alegerea potrivita in dreptul lui. Cred ca se forteaza putin in comparatii tocmai pentru ca sunt foarte greu de comparat. Dintre dieseluri admir motorul de 4.2 litri al celor de la Audi care pare perfect capabil sa rusineze aceeasi cilindree dar pe benzina a aceluiasi producator chiar daca sufera de cativa caluti in minus dar vine cu o droaie de Nm. Dintre benzinare admir acele 1.4 TSI de noua generatie Volkswagen care dezvolta 140 si 170 cp. De asemenea nu pot sa nu mentionez cunoscutele V6 si V8 americane (diverse generatii), niste monstri mecanici cu un sunet greu de rivalizat si performante intrecute doar de consum.

Eu zic sa nu puneti foarte multa pasiune in aceasta disputa pentru ca va pot da exemple de pe alte forumuri care au cazut in aceasta patima a "Otto vs Diesel".
Cee'd 1.4 BEST Neagra - B 98 RMX

MihaiM
Posts: 871
Joined: 04 Jun 2007, 10:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by MihaiM »

scosmin wrote:deci. toti care fac "calcule" omit ca din momentul in care ti-ai recuperat investitia in diesel treci pe profit.
Asa o fi dar eu nu sunt rabdator sa astept profit peste 3-4 ani. Cand intru pe profit se prea poate sa ma gandesc s-o schimb. Cat priveste zgomotul, eu sunt putin nemultumit si de benzina asa ca nu-mi zice de diesel. Cat priveste top speed-ul, chiar daca nu-l prind mereu sau poate niciodata, ma simt eu bine sa stiu ca e acolo si ca e mare. Si ar mai fi chestia ca, de exemplu, 160 poate fi viteza de croaziera la benzina in timp de la 90Cp diesel te gandesti ca mergi aproape de limita si te intrebi daca o fi bine.

Deci intr-adevar conteaza cum vede fiecare problema :D

dre_andrei
Posts: 355
Joined: 10 Jun 2007, 23:08
Auto:
Location: Galati / Bucuresti
Contact:

Post by dre_andrei »

MihaiM wrote:
scosmin wrote:deci. toti care fac "calcule" omit ca din momentul in care ti-ai recuperat investitia in diesel treci pe profit.
Asa o fi dar eu nu sunt rabdator sa astept profit peste 3-4 ani. Cand intru pe profit se prea poate sa ma gandesc s-o schimb. Cat priveste zgomotul, eu sunt putin nemultumit si de benzina asa ca nu-mi zice de diesel. Cat priveste top speed-ul, chiar daca nu-l prind mereu sau poate niciodata, ma simt eu bine sa stiu ca e acolo si ca e mare. Si ar mai fi chestia ca, de exemplu, 160 poate fi viteza de croaziera la benzina in timp de la 90Cp diesel te gandesti ca mergi aproape de limita si te intrebi daca o fi bine.

Deci intr-adevar conteaza cum vede fiecare problema :D
pai...tocmai cand te vei gandi s-o schimbi, vei lua 9.000 pe ea, in loc de 7500, iar avantajos iesi de la inceput.
sa-ti dau un exemplu de calcul, la mine, cu 7500 km/luna:
rata leasing - 850 lei
consum - 7500 * 4,7 / 100 = 352 litri * 3.06 lei/litru = 1100 lei + 850 lei (rata) = 1950 lei.
rata leasing benzina - 720 lei
consum - 7500 * 6,1 / 100 = 458 litri * 3.32 lei/litru = 1520 lei + 720 lei (rata) = 2240 lei.
Din prima luna ies mai ieftin cu diesel-ul.
Iar la sfarsit primesc un bonus, cei cel putin 1000 de euro, pentru valoarea de revanzare mai mare.
Ma poti contrazice?
Mai departe, cu acelasi calcul, fiecare inlocuieste nr de kilometri, si daca in total iese mai ieftin pe benzina, sa ia benzina...
am luat in calcul consumul mediu dat de producator, pentru ca se poate scoate si mai mic la ambele, sau si mai mare la ambele... la mers cu viteze mai mari de 100-120, se scot banii mai repede pe diesel
ex: Kia cee'd 1.6 CRDi 115 CP Best; Vmax = 205 km/h; machine silver; ODO 212.000 km.

MihaiM
Posts: 871
Joined: 04 Jun 2007, 10:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by MihaiM »

Am mai facut acum un calcul in care am considerat diferenta de consum de 3 litrii in favoarea dieselului si diferenta de pret de 2200 intre benzina si motorina (am luat preturile tale). Astfel, cei 2250euro diferenta de pret la achizitie se vor amortiza dupa 61.121 km. Sau cu alte cuvinte, dupa 61.121 km amandoi am cheltui aceeasi suma de bani, masina + carburant.

Daca as calcula diferenta de consum de 1.4l/100 in favoarea dieselului(cum faci tu), ceea ce nu mi se pare realist chiar daca sunt consumurile medii date de producatori, amortizarea s-ar face la 104.590km.
Mi se pare prea mult. Nu tre sa vezi numai mia de euro avantaj la revanzare ci si dezavantajele motorizarii diesel. Eu unul as da 1000 de euro sa stiu ca 3-5 ani ma bucur de 109 cai in loc de 90 si n-am nici tacaneala pe cap.

Iar daca o mai iei si in leasing, implicit platesti dobanzi mai mari la o suma cu 2250 de euro in plus, imprumutata. Si daca mai pui aici si asigurari mai mari in fiecare an, chiar nu se merita. Si vorbesc de o perioada de 3-5 ani. Daca tu zici ca faci 7500 pe luna e alta poveste.

Si da, te pot contrazice cand spui ca din prima luna iesi mai ieftin cu diesel. Iesi mai ieftin cu 290RON, dar tocmai ai dat vreo 7000RON in plus s-o cumperi. :)

dre_andrei
Posts: 355
Joined: 10 Jun 2007, 23:08
Auto:
Location: Galati / Bucuresti
Contact:

Post by dre_andrei »

mmm... nu tocmai am dat 2,9 mil in plus, pt k am facut leasing, la care am considerat k dau avans egal diesel-benzina.. deci, ce nu e real la calculul meu? la 7500 km pe luna, deci, e mai avantajos dieselul ori ba?
ex: Kia cee'd 1.6 CRDi 115 CP Best; Vmax = 205 km/h; machine silver; ODO 212.000 km.

Arnold12
Posts: 2774
Joined: 02 Jun 2007, 18:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by Arnold12 »

Daca toti am sta sa calculam si iar sa calculam cred am ajunge sa mergem cu autobuzul. Mai calculam cu inima si sufletul si atunci mai luam si pe motorina :P
Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria

MihaiM
Posts: 871
Joined: 04 Jun 2007, 10:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by MihaiM »

la 7500km/luna e ULTRA-MEGA-SUPER avantajos diesel :D

andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Post by andrei0241 »

Da, dar la unii aia's km facuti intr'un an.
Insa tre tinut cont si de taxele mai mari care le ai, asigurarea mai mare, reviziile mai scumpe. Oricum, nu poti trage o bariera intre benzina/motorina. Fiecare are alte argumente
Ford - Fiesta - 1.4 tdci

Arnold12
Posts: 2774
Joined: 02 Jun 2007, 18:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by Arnold12 »

Da @catalin1984 ai dreptate, daca vrei sa te plimbi iei 1,4 dar daca vrei sa te simti bine iei macar 1,6. :twisted:
Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria

MihaiM
Posts: 871
Joined: 04 Jun 2007, 10:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by MihaiM »

Iei 1.6 daca ai de unde.

In plus, n-as merge asa departe cu simtitul bine. Asta e pt cine are BMW. Noi restul doar ne consolam cu niste diferente de 0,ceva intre performantele unor motorizari. :cry:

MihaiM
Posts: 871
Joined: 04 Jun 2007, 10:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by MihaiM »

1qSkyppy wrote:daca vrei sa te simti bine iti iei un ferrari sau o limuzina cu sofer. hai sa nu aberam.
Poate vii si cu argumente cand zici ca e aberatie.

andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Post by andrei0241 »

Ok ... am facut curatenie. Si de'acum asa o sa fac pe fiecare topic. Insa dup'aia sa nu intrebati de ce unele raspunsuri nu au legatura cu ce s'a vb pana atunci. Si voi sterge tot post'ul care contine off'topic, nu imi voi mai bate capul doar sa le editez
Ford - Fiesta - 1.4 tdci

ceed-d
Posts: 20
Joined: 31 Jul 2007, 22:08
Auto:

Post by ceed-d »

Au trecut 2 luni de cand nu ai mai scris, cum stai cu consumul?

Arnold12
Posts: 2774
Joined: 02 Jun 2007, 18:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by Arnold12 »

Daca vreti sa va convingeti puteti sa faceti un test cu un Cee'd mai puternic decit 1,4 ca sa vorbim in cunostinta de cauza nu sa aberam.
Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria

kokolino
Procuroru'
Posts: 551
Joined: 19 Jun 2007, 10:45
Auto:

Post by kokolino »

alo, cred ca v-ati cam strans cei cu masini pe benzina....nu dati si voi un consum numai in Bucuresti? Doar eu cu MihaiM ne dam consumurile? Va este rusine sa va ziceti consumul? daca consuma mult asta e...impacati-va cu ideea, daca nu..bagati aici sa stim si noi!

Post Reply

Return to “Generalităţi”