[Tutorial] Izolatie la instalatia A/C, Clima

Cum se rezolvă diverse probleme
nelu f
Posts: 7
Joined: 09 Jul 2008, 16:21
Auto:
Location: Bucuresti

Post by nelu f »

Daca e sa extrapolez putin, dupa logica ta nu ar trebui sa existe nici firme de tuning. Fabrica s-a gandit absolut la orice (!)

turatii
Posts: 162
Joined: 25 Jul 2007, 13:41
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by turatii »

Materialul cu aluminiu pe o parte este cel mai bun. Noi avem disponibile la firma kituri gata pentru a fi montate pe i30 si Ceed, la 200 ron setul. Se pot face destul de simplu si cumparand materialul (e cam 48 ron mp), insa dupa mine kitul e cea mai buna solutie, fiind gandit sa ocoleasca zona catalizatorului (pericol de incendiu). Arata super bine instalat, parca e pus din fabrica, se poate demonta super usor in caz de interventii si la fel se poate pune foarte usor la loc.

O sa pun si niste poze maine, sa vedeti exact cum arata. Teava de Low de pe traseul de clima se izoleaza (cam cum a facut Joco), insa tehnologia noastra e superioara atat estetic cat si practic, desi materialul e intrucatva similar. Nu recomand folosirea de izolant cauciucat pentru AC (cel folosit la cablurile de unitati exterioare AC la cladiri) - temperatura mare din interiorul compartimentului motor il usuca destul de repede si se crapa, in plus arata urat.

Efectul dupa instalarea kitului: inainte stateam la 17 grade cu aerul ca sa bage rece, acum abia poti sta la 20, ca te ingheata. Cel mai bine se vede efectul la oprirea AC, lasand ventilatorul sa mearga. Practic, fata de situatia fara kit, ventilatorul mai baga aer rece 1-2 minute in plus, de la oprirea AC. Nu pare mult, insa in practica se simte extraordinar.

Efect secundar - materialul fiind parte a operatiunilor noastre de insonorizare standard, kitul are si efect insonorizant. As spune chiar foarte important - sunetul motorului se diminueaza destul de mult.
KIA C'eed 1,6 CRDI XR 115 CP Dakar Yellow - http://www.turatii.ro
ISUZU D-Max 2,5l DSL 136 CP Imperial Blond - http://www.4balls.ro

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Post by Joco »

@turatii "Materialul cu aluminiu pe o parte este cel mai bun. Noi avem disponibile la firma kituri gata pentru a fi montate pe i30 si Ceed, la 200 ron setul."

Doresc s? cump?r un kit.

Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624

turatii
Posts: 162
Joined: 25 Jul 2007, 13:41
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by turatii »

Ok, Joco ai mail de la mine.
KIA C'eed 1,6 CRDI XR 115 CP Dakar Yellow - http://www.turatii.ro
ISUZU D-Max 2,5l DSL 136 CP Imperial Blond - http://www.4balls.ro

Arnold12
Posts: 2774
Joined: 02 Jun 2007, 18:23
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by Arnold12 »

turatii wrote:O sa pun si niste poze maine, sa vedeti exact cum arata.
Interesant, asteptam pozele. :D
Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria

turatii
Posts: 162
Joined: 25 Jul 2007, 13:41
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by turatii »

Iata si cateva poze: http://picasaweb.google.com/turatii/Service

I30 - albastru
Ceed - Dakar Yellow
KIA C'eed 1,6 CRDI XR 115 CP Dakar Yellow - http://www.turatii.ro
ISUZU D-Max 2,5l DSL 136 CP Imperial Blond - http://www.4balls.ro

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Post by ida01ro »

...avand un pic de timp liber, am reusit si eu sa izolez termic conducta AC de joasa presiune din compartimentul motorului ..deflector in partea tobei de esapament nu am pus (inca!) :wink:

rezultate masuratori temperatura aer din habitaclu:

inainte de modificare: 8 grd C, temp exterioara 26 grd C
dupa modificare : 6-7 grd C, temp exterioara 28 grd C

se pare ca e bine, foarte bine ! :gg:
mentionez ca nu am clima....si toata operatia a luat maxim 1/2 ore

bafta

PS: acum am vazut pozele puse de turatii...la motorul de 1,4 operatia se face ff usor... se pare ca la CRDI este un pic mai mult de treaba!
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Post by Akbhar »

turatii - Kitul se poate monta si in regim DIY?

ida01ro - Ce materiale ai folosit?
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

turatii
Posts: 162
Joined: 25 Jul 2007, 13:41
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by turatii »

Akbhar wrote:turatii - Kitul se poate monta si in regim DIY?
Normal, este super simplu de montat daca ai minime cunostinte de a desface 2 piulite de 10.
KIA C'eed 1,6 CRDI XR 115 CP Dakar Yellow - http://www.turatii.ro
ISUZU D-Max 2,5l DSL 136 CP Imperial Blond - http://www.4balls.ro

turatii
Posts: 162
Joined: 25 Jul 2007, 13:41
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by turatii »

catalin1984 wrote:turatii asta se numeste la tine estetic?

Fara suparare dar prin kit inteleg ceva croit special pentru tevile de la ceed. Daca reusesti sa faci asa ceva sunt clientul tau.
De ce sa ma supar? Este foarte dificil sa croiesti ceva pentru tevile de CEED intrucat trebuie desfacute tevile pentru asta - cu shitul necesar dupa: reumplere freon, etc. Poate ca ce e in poze e mult spus kit - prefer sa ii spun solutie super ieftina si eficienta si care arata foarte bine in compartimentul motor - de fapt oricine se uita nu prea isi da seama ca nu este pusa din fabrica. Ce se vede in poze sunt masinile mele, unde (stiti povestea cu cizmarul) nu am avut timp sa fac estetic. Am insa destule Ceed-uri facute care nu stii ca s-a umblat la ele.

O sa incerc sa fac o poza la rezolutie mare din fata motorului, o sa intelegi despre ce e vorba cand spun estetic.

PS Din experienta mea, tipele nu prea se uita sub capota, prefera jantele si culoarea masinii, dar ma rog, fiecare are standardele lui. Ce pot sa iti spun e ca aerul conditionat se schimba odata ce faci treaba asta (confirmata si de Joco in DIY sau de ida01ro, tot DIY).
KIA C'eed 1,6 CRDI XR 115 CP Dakar Yellow - http://www.turatii.ro
ISUZU D-Max 2,5l DSL 136 CP Imperial Blond - http://www.4balls.ro

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Post by ida01ro »

Akbhar wrote: ida01ro - Ce materiale ai folosit?
...cu ce am avut la indemana! eu nu ma formalizez cand vreau sa fac ceva... ai sa razi, dar mai aveam prin casa o bucata de pexal Prandelli de diam 16 mm, cu izolatie termica cu tot, adica burete + o camasa exterioara dintr-o folie de plastic. Am tras pexalul afara, masurat bucatile necesare pt izolarea conductei de AC ( 4 bucati, daca nu ma insel) am crestat izolatia longitudinal, imbracat conducta de pe ceed, si fixat pe traseu cu strip-uri dintate. per total arata foarte asemanator cu pozele puse de joco, cu exceptia faptului ca izolatia pusa de mine (stiu, acu o sa sariti cu gura ! :) ) are culoarea rosie !! :P datorata foliei protectoare de plastic..nu am vrut sa o dau jos pt ca protejeaza buretele impotriva unei eventuale stropiri cu apa in comp motor. ..si apoi...sa se vada ca este un STB aplicat acolo ! :D

in ce priveste un ecran protector termic in partea galeriei de evacuare, cred ca este necesar - joco avea dreptate - am observat practic ca acolo unde conductele de AC intra in habitaclu este o zona ff calda, pe tevi formandu-se condens ! chiar daca in mers exista curent de aer, incalzirea prin radiatie este prezenta....

PS: btw, mai am izolatie pt o masina, disponibila pt cine doreste!
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Post by Joco »

Eu am pus buretele cu folie de aluminiu cu buretele ?n exterior și folia spre țeav?. Motivul: oricum exist? condens pe țeav? și astfel buretele nu se ?mbib? cu ap?.

Desigur, se putea mult mai frumos și ?ngrijit, dar nu am avut r?bdare-:)

Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Post by ida01ro »

...daca teava este izolata CORECT, NU se face condens !! 8)
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

Joco
Posts: 709
Joined: 14 Feb 2008, 00:06
Auto:

Post by Joco »

@ida01ro

Da-;) ?ns? ai v?zut c? ?ntre buc?ți erau p?rți neacoperite-:)
Joco

virgil_
Posts: 84
Joined: 08 May 2008, 15:13
Auto:
Location: Bucuresti

Post by virgil_ »

Mai puneti poze....
Am vazut in Hornbach pt. izolat tevi tuburi de diametre diferite un fel de burete tare peste care este folie de aluminiu taiat pe lung, nu stiu denumirea lor exacta, au lungimi cam de 1 m. O sa vad ce temperatura maxima suporta acele tuburi... A folosit cineva asa ceva pe vreo masina ? In domeniul constructilor se folosesc aceste tuburi...
Cee`d_SW - 1.4 GSL MT START Piston Grey + optionale

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”