Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ionutp wrote: 11 Aug 2020, 16:47 Eu nu am priza USB, dar ma gandesc ca daca am nevoie "trag curent" de la cablul USB care ajunge la camera video din spate :D
Trebuie doar să ții cont că LEDurile alea sunt de 12V, camera probabil e de 5.

Poți fura curent direct de la becul normal, ai mai multe metode.

1) Mai puțin invaziv: scoți complet becul original și pui în loc așa ceva:
Image
La care legi rețeaua de LEDuri. Varianta asta merge dacă montezi LEDurile externe într-o poziție permanentă, nu pe polița portbagajului. Altfel, dacă ai nevoie să dai polița jos, rămâi complet fără lumină. :)

2) Mai invaziv: folosești ce folosește și acel kit de la Kia, adică ceva de genul ăsta:
Image sau Image
Păstrezi becul original și ”furi” curent din cabluri.

3) Tot invaziv: iei pistolul de lipit și tragi încă un rând de fire direct din conectorii din lampa originală din portbagaj. Păstrezi și becul original funcțional, ai și curent direct de la sursă, doar că e mai dificil de demontat. Însă lasă și mai puține urme când/dacă vei vrea să demontezi complet.

Eu la variantele 2-3 mă voi gândi când/dacă ajung să le leg direct la rețea, dacă își dovedesc fiabilitatea în timp.
Nesta3 wrote: 11 Aug 2020, 17:03 http://powerbass.ro/index.php?route=pro ... uct_id=306
Poti incerca sa maschezi cu treaba asta.
Au pe site mai multe marimi si poti baga si ledurile si pe urma sa decupezi.De lipit, tot cu dublu adeziv.
Mersi de idee, nu e rea deloc. Estetic știu că nu e perfect, mai ales de la cablul roșu (singurul avut la îndemână la montaj). O să văd în timp cum mai ajustez, mai ales dacă ajung la faza legatului la becul normal.

allcris
Posts: 3
Joined: 23 May 2020, 18:05
Auto: Kia
Location: Bucharest

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by allcris »

Nu cred ca are legatura cu subiectul, dar ..... :shock:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

quelloo
Posts: 4418
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by quelloo »

? ce? ca au paletar similar?
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Galbenul pare să fie o culoare la modă, mai nou. Mai multe mărci l-au introdus în gamă la modelele noi. :) Din punctul meu de vedere, mă bucur, că eu-s plictisit de n-șpe nuanțe de gri. :lol:

bprodan
Posts: 285
Joined: 16 Apr 2008, 11:43
Auto: XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE
Location: Bucuresti

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by bprodan »

Cred ca se referea colegul mai mult la design decat la culoare. Uitandu-ma la poza chiar mi se pare ca sunt zone in care Kia s-a cam inspirat. Si tinand cont ca mai era o poza cu scaunele de Kia cusute intr-un model asemanator cu cel de pe Lambo, e posibil ca inspiratia sa fi fost din plin.
Insa mie mi se pare chiar convenabil sa am un lamborghini low cost :)
XCeed 1.6 T-GDi 6MT STYLE(+Optionale) InfraRed
Ex: Pro Cee'd 1.6 Classic Kompass Blue

quelloo
Posts: 4418
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by quelloo »

eu unul nu prea vad asemanari inafara de forma generala de masina restu difera. nu mai vorbesc de faptul ca pozele sunt facute de la distante diferite. masinile astea avand dimensiuni foarte diferite.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

allcris
Posts: 3
Joined: 23 May 2020, 18:05
Auto: Kia
Location: Bucharest

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by allcris »

Era vorba de un colaj realizat ,,just for fun'', dar cred ca totusi au existat unele elemente inspirationale pentru cei de la KIA....
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
bondalicir
Posts: 1821
Joined: 02 Mar 2008, 02:56
Auto:
Location: Buftea
Contact:

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by bondalicir »

Dacă o sa cauți prototipul pt xceed e apărut cu mult înainte... Sunt niște desene destul de apropiate de realitate. Deci nu știu cine de la cine s a inspirat
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ODO: 12.060 km

Mă gândesc destul de serios să pun folii cu protecție termică pe parbriz și geamurile laterale față. Poate e placebo dar, în ciuda climatizării net superioare din XCeed față de Rio, confortul personal pare uneori mai slab pentru că soarele arde mai tare. La Rio aveam geamuri cu protecție solară din fabrică, la XCeed nu mai există opțiunea asta, și e aiurea tare.

Ca legalitate și vizibilitate, cât timp transparența totală a geamurilor nu scade sub 70%, foliile vor fi legale și autorizate. Din păcate nu știu nici transparența nativă a geamurilor, că nici asta nu scrie pe ele. Parcă s-au zgârcit maxim la imprimare cei de la Saint Gobain, e imposibil să afli vreo informație tehnică despre geamuri. Doar cele din spate au indicativul ”V” (pentru geamuri închise la culoare), dar nici măcar la alea nu se specifică transparența nativă. Zici că e secret de stat. La Rio nu mai știu producătorul (dar era altul), și erau clar marcate ca SOLAR GLASS și ”Transp >= 70%”. Presupun că un centru de folieri va avea un dispozitiv de măsurare, pentru a putea da autorizația.

Momentan decizia nu e 100%. Dar am vorbit cu cei de la Autofacelift Iași (unde am pus și foliile pe faruri). Pe nevăzute mi-au spus 950 de lei pentru cele 3 geamuri. Folii legale pe față fiind astea:
Image

Eu tind spre Wincos. Dar încă am ușoare temeri despre unele posibile distorsiuni/aberații cromatice ce pot apărea din cauza foliei și/sau montajului, mai evidente când se folosesc ochelari polarizați. Nu par a fi foarte răspândite plângerile de genul ăsta, dar le-am mai găsit menționate ici-colo pe forumuri. Oare merită să pun de test doar pe geamurile laterale, și ulterior pe parbriz doar dacă nu observ probleme? Sau să nu mă complic și să pun tot odată? Foliile respective, totuși, sunt din gamele superioare, ceramice, instinctul îmi spune că nu ar trebui să provoace neplăceri, dacă sunt montate corect. Dar... :)

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ODO: 12.800 km

S-au pus și foliile. Am rămas la Wincos IR90, preț total 950 lei la Autofacelift Iași.

Image Image Image

Ca montaj/manoperă, totul pare fi aproape perfect, cu un singur mic detaliu: folia de pe parbriz are o zgârietură destul de lungă, aproape perfect verticală, aproape în marginea din stânga a parbrizului. Băieții au recunoscut problema și-au motivat că astfel de zgârieturi mai pot apărea pe parbrize la montaj pentru că se folosește mai puțină apă decât ar trebui, pentru a evita scurgeri prin bord care pot provoca alte neplăceri. Mi-au spus că, dacă doresc, îmi pot schimba folia. Dar deocamdată nu mă deranjează (e în zona care oricum rămâne mereu murdară, la marginea parbrizului), și încă nu-s 100% convins că o păstrez pe termen lung.

Efectele foliei, cu bune și cu rele, se simt din plin și fără dubiu.
1) confortul termic a crescut fără niciun dubiu. N-o mai pot compara din amintiri cu geamurile de fabrică de la Rio, dar față de geamurile chele diferența este enormă. Nu mă pot exprima în procente, iar din cifrele oficiale oricum nu știam la ce să mă aștept. Dar e evident că soarele nu mai arde aproape deloc (doar la expunere prelungită, de la multe minute în sus, simți că te încălzește ușor). După câteva ore de mers prin soare, nici bordul și nici tableta nu mai frig, ci sunt doar ușor călduțe (n-am mai avut la mine termometrul IR din păcate), deci e mai sănătos și pentru bord/tabletă, și nici nu mai emană căldură ca un cuptor ca înainte. Strict ca scop al foliei, beneficiul este indiscutabil.

2) optica: Folia este cât se poate de clară (din nou, nu estimez procente, dar efectiv nu se vede). De afară este foaaaaarte ușor albăstruie, și nu-i nicio diferență la privire cu ochiul liber sau prin ochelari polarizați. De înauntru, pe noapte sunt 0 probleme, 0 reflexii, 0 distorsiuni. La fel și pe ziuă cu ochiul liber. Din păcate, cu ochelari polarizați, în funcție de poziția soarelui, pot apărea curcubee sau alte aberații cromatice pe cer sau preponderent pe alte suprafețe închise. Nu se observă mereu, depinde foarte mult de cum bate lumina. Dar efectul e vizibil inclusiv pe camera de bord cu filtru CPL.

Însă problema pare a fi limitată. Cumva, dintr-un oarecare motiv, nici nu prea mai simțeam nevoia de ochelari, chiar dacă lumina era puternică (cu cod de caniculă și toate cele). Am mers câteva sute de km fără ochelari fără probleme, ba chiar simțeam că ochelarii închiși mai mult mă obosesc, în condițiile în care îi port de ani și zeci de mii de km. Singurul dezavantaj era reflexia bordului în parbriz, dar nici aia nu era foarte deranjantă. Voi mai vedea pe termen lung cum stă treaba. Ori îmi caut ceva ochelari polarizați cat 2 (mai deschiși), ori renunț la ei dacă e ok (oricum folia filtrează deja UV și IR ca radiații periculoase), ori renunț la folie dacă am nevoie de ochelari și cromatica e deranjantă.

3) efecte adverse: Kia/Hyundai au senzorul de lumină pe bord, nu în suportul oglinzii centrale. Asta înseamnă că folia îi filtrează lumina, în special IR, și senzorul e dat peste cap, împreună cu toate sistemele controlate:

- climatizarea: se simte clar că climatizarea merge mai lent, ca și cum ai fi mereu la umbră, și nu mai variază foarte tare în funcție de umbră/soare. Ăsta chiar e un mare beneficiu, pentru că oricum nu mai simți că arde soarele, deci n-ai motiv să vrei climatizarea mai tare. La drum lung, după ce se stabilizează temperatura interioară, climatizarea merge aproape pe minim, în mașină e liniște și curentul e foarte mult redus. Un mare PLUS!

- farurile: stau foarte mult timp aprinse, senzorul crezând mereu că e noapte. Cum intri la umbră (copac, bloc, etc), pac se aprind farurile. Ba chiar și dacă ești în câmp deschis și cer senin cu soarele din spate sau din lateral, farurile se aprind. Farurile se sting doar dacă soarele e puternic de deasupra sau ușor în față. Și chiar și așa fiind, dacă mergi pe un drum cu copaci, farurile fac ca discoteca, ba se aprind, ba se sting. Nu prea-mi place...

- navigația și iluminarea bordului: aici e cea mai mare problemă. Sâmbătă navigația a trecut pe mod de zi abia pe la 11:30, deși a fost senin de la 7 de când am plecat. Și chiar și după 11:30, când treceam pe sub câte un copac mai generos, mai trecea navigația pe mod de noapte. Și nu doar că harta se făcea neagră (lucru ușor deranjant în sine, tot făcând și tableta centrală ca discoteca, ba albă, ba neagră), dar și iluminarea tabletei și a instrumentelor de bord (ceas, computer), se dădea la minim, ca pe noapte. Dacă aveam și ochelarii de soare pe ochi, pe alocuri devenea greu de urmărit ecranul cu luminozitate așa mică. Un mare dezavantaj aici... :(

Oare există vreo setare, accesibilă prin ODB, pentru sensibilitatea senzorului, pe care în reprezentanță să mi-o poată regla? Sau există vreo setare accesibilă și de către mine, vreun truc pe undeva?

Dacă nu pot regla senzorul, alternativa e ori să schimb manual luminozitatea la nevoie (ceea ce contrazice fundamental ideea automatizării și a celor n senzori de pe mașină), ori să merg înapoi la Autofacelift și să le zic să decupeze folia în dreptul senzorului (cu efect limitat și așa, dar asta probabil va îmi va afecta negativ climatizarea, pentru că ea se va adapta din nou după soare, iar pe mine mă va bate curentul rece deși nu am nevoie că nu mă mai arde soarele la fel).

Mna...

User avatar
zaboss
Posts: 1181
Joined: 16 Sep 2010, 21:41
Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
Location: București
Contact:

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by zaboss »

Prin primăvară până spre final de mai, cred, și la bravissima macchina se întâmpla fenomenul ca navigația să treacă târziu de tot pe zi. Cam în jur de 10. Nu am folie și anul anterior nu se întâmplase.
Apropo de folie, am văzut recent o discuție cu un tip de la RAR care zicea că pe faruri nu sunt legale.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Așa o fi, nu te contrazic. Dar cu Rio am trecut prin 2 ITPuri (unul la sediul central RAR Iași, unul la o stație oarecare, dar unde am avut norocul să-mi fie mașina blocată pe stand pentru supra-control tot de la RAR), ambele trecute cu brio, fără ”cadouri”, cu folii pe faruri. Dacă ei n-au comentat nimic, atunci să fie sănătoși. Mai mult se uitau urât la data de expirare a extinctorului, o dată de-aia tâmpită, cu data de fabricație în clar și termen de valabilitate ”39 de luni”, de stai cu calendarul în mână să vezi dacă a expirat sau nu. :)

Legat de senzorul pentru faruri, da, am observat că XCeed față de Rio aprinde farurile mult mai devreme. Și chiar îmi plăcea asta. Dar e o diferență clară între înainte și după folie. Ceea ce e un semn bun, obiectiv și fără placebo, că folia are efect, nu e doar marketing. Dar sper să rezolv cumva cu efectele negative și să rămân cu cele pozitive. :)

User avatar
Icefinity
Posts: 21
Joined: 03 Jul 2020, 08:45
Auto: Kia Stonic
Location: București

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by Icefinity »

Kia/Hyundai au senzorul de lumină pe bord, nu în suportul oglinzii centrale.
Ține mai puțin de locația senzorului și mai mult de parametrii de citire care sunt înregistrați în sistem.
farurile: stau foarte mult timp aprinse, senzorul crezând mereu că e noapte. Cum intri la umbră (copac, bloc, etc), pac se aprind farurile.
Mi se mai întâmplă și mie la Stonic.
Dețin și eu folii atermice din fabrică și da... se mai întâmplă însă foarte rar.
Eram într-o dimineață pe la 7 și ceva în drum spre muncă și tot așa am trecut vreo 2-3 secunde pe sub un copac. Becurile s-au aprins și s-au stins repede. Cel din spate a crezut că pun frână și s-a panicat.
navigația și iluminarea bordului: aici e cea mai mare problemă
Din câte știu e setare ce poate fi modificată de tine.
Dai de pe automat pe opțiunea permanentă Night sau Day și modifici tu cât de luminos să fie pe acea setare însă înțeleg că ai vrea doar pe automat.
Oare există vreo setare, accesibilă prin ODB, pentru sensibilitatea senzorului, pe care în reprezentanță să mi-o poată regla?
Da , este posibil însă depinde de reprezentanță.
În primul rând de binevoința lor și în al 2-lea rând de priceperea lor.
Pentru că la urma urmei este mult mai ușor să înrăutățești o situație.

Aș recomanda să te rogi de 1-2-3-10 reprezentanțe să modifice sensibilitatea senzorului iar dacă nu vor și pur și simplu nu poți trăi mai oldschool cu modul manual , atunci dai folia jos sau o cârpeală de genul în zona de acțiune a senzorului să nu fie folie.
Apropo de folie, am văzut recent o discuție cu un tip de la RAR care zicea că pe faruri nu sunt legale.
Corect.
Indiferent că sunt total transparente.

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Icefinity wrote: 01 Sep 2020, 20:59 Ține mai puțin de locația senzorului și mai mult de parametrii de citire care sunt înregistrați în sistem.
Așa e, dar ține și de locația senzorului în sensul că dacă ar fi fost în suportul oglinzii, problema nu ar fi existat, acolo nefiind montată folie. Așa cum nici senzorul de ploaie și nici camera mașinii nu sunt afectate în niciun fel.
Icefinity wrote: 01 Sep 2020, 20:59Becurile s-au aprins și s-au stins repede. Cel din spate a crezut că pun frână și s-a panicat.
Asta nu e o problemă la Ceed și variații (pro/xceed, ceed sw) cu lumini LED pe spate. În echipările cu LED pozițiile pe spate stau aprinse permanent cât timp luminile sunt setate pe Auto. În echipările cu bec se aprind doar împreună cu pozițiile de pe față.

La Rio și variații (inclusiv Stonic) nu știu dacă au abordat același comportament.
Icefinity wrote: 01 Sep 2020, 20:59 însă înțeleg că ai vrea doar pe automat.
Păi ce rost are să dai o căruță de bani pe o mașină cu tone de senzori și să mergi "old school"? :) Normal că vreau să beneficiez de opțiunile plătite, nu doar să mă laud că există. :)

În plus, la drum lung treci rapid prin multe schimbări. Ar fi enervant și obositor să tot umblu la setări în loc să mă bucur de plimbare.
Icefinity wrote: 01 Sep 2020, 20:59 atunci dai folia jos sau o cârpeală de genul în zona de acțiune a senzorului să nu fie folie.
Așa, la instinct și fără prea multe argumente logice, mi-am zis că, orice ar fi, țin folia minim 6 săptămâni și minim o ploaie sănătoasă (dacă e și ploaie pe noapte, cu atât mai bine). Dacă cumva ajung s-o dau jos, măcar să învăț ceva din asta. Că dacă o dau jos prematur, înapoi n-o mai pun, și e păcat de banii dați dacă nu mă aleg măcar cu experiența completă. :)

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ODO: 18.400 km

Cu mașina, toate bune. S-au mai adunat ceva impresii, dar le voi rezuma cu altă ocazie. :)

Între timp, 2020 se pare că a venit cu o degradare din ce în ce mai mare a relației dintre mine și Rompetrol. Fără vreo legătură anume cu carburantul în sine, ci cu personalul. Fără vreo legătură cu vreo stație/zonă/județ anume, ci cu întreg lanțul (inclusiv cu cei de la Relații Clienți, telefonic).

Varianta pe scurt: Sunt sătul de lipsa de instruire a personalului sau lipsa de proceduri sau ce naiba le lipsește, de nu reușești să rezolvi o problemă simplă în stații. Am primit răspunsul ”nu știu, reveniți mâine” așa des anul ăsta de la ei, de le-am pierdut șirul. Nepăsare totală și drumuri bătute degeaba la diverse stații încercând să rezolv o problemă simplă, sau să beneficiez de o promoție lansată de ei - despre care ei, în stații, habar n-aveau. Și de 3 săptămâni practic mă chinui să reînnoiesc un card Rompetrol Fill&Go Personal pierdut, cu deja 4 drumuri inutile în stații și încă nu am rezolvat.

Varianta pe lung: Folosesc de câțiva ani un card Rompetrol Fill&Go Personal (persoană fizică), cu alimentare și plată direct la pompă. Card care m-a scutit de foarte multe interacțiuni cu personalul stațiilor (deci posibil ca problemele să fie mai vechi, doar că am fost scutit de ele), timp pierdut la cozi la casă, și, mai ales în vreme de pandemie, lipsa contactului cu alți clienți în spațiu închis.

Însă de aproape 3 săptămâni l-am pierdut (aia e, shit happens) și mă chinui să-l reînnoiesc. Am crezut că l-am uitat la Pașcani și am bătut un drum degeaba până acolo, pentru că numărul de telefon de pe site era incorect (iar la Relații Clienți îi durea fix la bască că e numărul greșit, îmi servea elegant scuza că ei nu știu, că ei comunică cu stațiile prin email). Apoi am fost în Iași de 3 ori degeaba la o stație pentru înnoire (că așa scrie pe site, că se rezolvă ”în orice stație” - alt detaliu de care îi doare fix la bască la Relații Clienți):
- odată am dat de cineva care habar n-avea că există cardul ăsta pentru persoane fizice, ”nu, nu, doar de contul din aplicație aveți nevoie, card nu există”, dar să revin în timpul zilei (era noaptea), să vorbesc cu un șef
- a doua oară, altcineva iar nu era convins că există cardul, dar măcar era ziuă și exista și-un ”șef” în zonă. Însă ghinion, nu se rezolvă în stație, doar la telefon
- după ce rezolv la telefon, aștept ”5-7 zile” (chiar 9), mă duc la stație să ridic cardul. Ghici ce... ”nu știu, nu e șeful, reveniți mâine”. Să dea dracu-n el de card, că nici la primărie nu rezolvi așa greu ca la ăștia...
- încă n-am ajuns iar, dar deja m-aștept la orice

Și tot anul am primit aceeași atitudine din partea lor. În primăvară au avut ceva promoție cu ”Stay acasă” (să te motiveze să nu umbli haihui în starea de urgență), primeai puncte bonus cu care puteai lua brioșe și alte prostioare la preț redus din stații. Pentru 2-3-4 brioșe, cât am reușit să obțin (că-n general ba nu erau, ba nu știau cum să le acorde, ba încă nu veniseră procedurile...), cred că am pierdut mai mult timp așteptând decât îmi lua să le fac singur acasă.
Tot la promoția cu Stay s-a întâmplat să am bafta să câștig un pachet Nivea men. Evident, a trebuit să merg de 2 ori după el să-l ridic, că prima oară am primit doar un ”nu știu, nu avem, reveniți mâine”, deși m-am dus exact în termenul stabilit.

Și alte feluri de împunsături pe ici-colo.

Am trimis ceva feedback prin formularul de pe site, evident că răspunsuri 0. Atât că s-a schimbat numărul stației din Pașcani pe site, poate acum o fi corect... :lol:

Atâta nepăsare, rar găsești. Știu, mai greșește omul, mai dai de un începător... dar deja de câte ori intru într-o stație, că-i Iași, că-i Piatra Neamț, că-i alta, dacă am ceva de întrebat (nu doar să cumpăr un Pepsi), deja mă aștept la ”nu știu, reveniți mâine”.

Din ce știu, alte benzinării nu oferă plata cu cardul direct la pompă (indiferent că e card bancar, sau card preplătit). Și, mai ales perioada asta, aș prefera să obțin afurisitul de card și să nu mai am treabă în stații. Așa că, cel puțin până trece pandemia, o să trebuiască să țin cu dinții de card (dacă reușesc să-l mai primesc :lol: ), că dacă intru iar în circul ăsta de nepăsare, cred că îmi iau câmpii.

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”