Instalatie GPL !?!
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Instalatie GPL !?!
@Bubumisu nu suntem Mafalda sa prognozam daca Gpl u va ramane la jumatate fata de benzina. Cam de csnd urmaresc eu frnomenul i.e. de prin 2010, se patreaza aceasta proportie. Dar mai mult de atat..
SAAB 9-5
Re: Instalatie GPL !?!
Salutare ,
Masina mea e din 2008 , ceed Berst parca , 1.4 benzina .
De la 60.000 Km am decis sa o pun pe GPL .
merg in jur de 60 km pe zi si-a scos banii rapid.
Acum am 145.000 cu masina si nu am absolut nicio problema , si nici nu am avut .
Am observant insa o ciudatenie : cand am foarte putina benzina in rezervor si motorul este rece , masina nu imi pleaca la prima cheie , doar la a 2-a . Bineinteles , daca insist si cu pedala de aceleratie la prima cheie pleaca .
Daca am benzima in jur de 15-20l totul este normal si masina pleaca correct de fiecare data .
Cred ca este uzata pompa de benzina si probabil nu mai este in parametrii .
In rest totul este cum trebuie si nici nu iti dai seama ca este pe gpl masina , poate doar cand faci plinul cu 80-85 de lei cu 36 l de gpl .
La MOL Chitila este acum 2.25 litrul de GPL.
Masina mea e din 2008 , ceed Berst parca , 1.4 benzina .
De la 60.000 Km am decis sa o pun pe GPL .
merg in jur de 60 km pe zi si-a scos banii rapid.
Acum am 145.000 cu masina si nu am absolut nicio problema , si nici nu am avut .
Am observant insa o ciudatenie : cand am foarte putina benzina in rezervor si motorul este rece , masina nu imi pleaca la prima cheie , doar la a 2-a . Bineinteles , daca insist si cu pedala de aceleratie la prima cheie pleaca .
Daca am benzima in jur de 15-20l totul este normal si masina pleaca correct de fiecare data .
Cred ca este uzata pompa de benzina si probabil nu mai este in parametrii .
In rest totul este cum trebuie si nici nu iti dai seama ca este pe gpl masina , poate doar cand faci plinul cu 80-85 de lei cu 36 l de gpl .
La MOL Chitila este acum 2.25 litrul de GPL.
Dacia Berlina 1310 - 1998 - Auriu - carburatie
Dacia Berlina 1310 - 2001 - Rosie - Injectie
Solenza diesel 1.9 - 2004 - Albastru
Ceed 1.4 GPL 2008 - So Red 145.000 Km
http://picasaweb.google.com/limaxxis/Dr ... 0508633282
[url=http://www.spritmonitor.de/en/det ... .png[/img]
Dacia Berlina 1310 - 2001 - Rosie - Injectie
Solenza diesel 1.9 - 2004 - Albastru
Ceed 1.4 GPL 2008 - So Red 145.000 Km
http://picasaweb.google.com/limaxxis/Dr ... 0508633282
[url=http://www.spritmonitor.de/en/det ... .png[/img]
Re: Instalatie GPL !?!
Nici la mine nu se simte diferenta, nici daca in timp ce mergi o treci pe benzina si invers, nicio diferenta de putere, zgomot, nada!
Incercati pentru preturi aplicatia "Peco online"
Incercati pentru preturi aplicatia "Peco online"
Re: Instalatie GPL !?!
Eugen, fasaitul se aude din cauza faptului ca acea bila din capatul supapei nu inchide circuitul. Cauza: slabirea arcului care tine acea bila. Principiul e simplu : pe teava de cupru ramane dupa alimentare o cantitate de gaz sub presiune, iar presiunea gazului impinge bila care "sigileaza" gura de alimentare. Am si eu problema asta de vreo 2 luni de zile, nerezolvata inca din lipsa de timp (sau din lene).eugenflorinmanea wrote: ↑27 Sep 2017, 23:30
PS un coleg zicea mai sus ceva de miros. Nu exista asa ceva decat atunci cand alimentezi (cand scoate pompa, iese ceva GPL pe langa pompa, afara).
In rest, nu exista miros nici in masina, dar nici la teava de esapament.
Da,poate la taximetristi mai exista daca nu intretin deloc masinile si au scapari.
Ma uitam la un taxi in fata mea la alimentare, a scos pompa si a inceput sa se auda de la supapa fssssssssssssss. Pana a pus capacul la rezervor, acel fsssssssssssss era omniprezent- nu stiu ce conditii trebuia sa indeplineasca sa nu mai scape GPL (ma gandesc ca se oprea totusi...altfel pierdea tot gazul).
Dupa fiecare alimentare cu gaz imping cu o surubelnita bila pana iese tot gazul ramas pe teava.In felul acesta evit scurgerea gazului "cu incetinitorul", mai trist fiind faptul ca in timp ce masina este parcata o parte din gaz ajunge in habitaclu.Dupa aceea nu mai este nici o problema (nici nu mai fasaie, nici nu mai miroase).
E bine de stiut ca aceasta mica defectiune a supapei de la busonul de alimentare nu are ca efect golirea intregului rezervor de gaz!!! La intrarea in rezervor exista alta supapa care inchide circuitul. N-am auzit pe nimeni pana acum sa semnaleze defectiunea acelei supape.
De altfel, cred ca jumatate din taximetristii care au masinile pe GPL au busonul de la alimentare defect - cei de la statiile GPL sunt satui de problema asta si au la indemana cate o bucata de sarma indoita cu care apasa acea bila pentru a elibera gazul de pe circuit.
Daca aveti dubii ca ceva este in neregula mergeti la un atelier autorizat pentru instalatii GPL si faceti o verificare cu detectorul de gaz.
By the way, am 105.000 km facuti pe GPL iar aceasta e singura problema aparuta pana acum.
Drumuri bune!
LX Best 1.4 + GPL, machine silver, IF-07-SBI
Re: Instalatie GPL !?!
La gaz toate mi s-au parut la fel (mai putin gazul f prost - cel de nu trage masina) doar ca dupa o vara cu ART filtrele erau cam infundate. Acum incerc 15.000 km cu MOL sa vad daca mai sunt infundate. (la sugestia unui coleg forumist).
Pompa de benzina se verifica in 5 minute la service. Poti sa verifici pompa urmand cativa pasi simpli: pui contactul dar nu pornesti, repeti de 2-3 ori. Daca porneste la sfert dupa asta e de la pompa. Daca nu porneste la sfert nu e de la pompa: e de la benzina sau de la membrana de la gaz. Mai ales daca ai trecut de 80.000 km pe gaz.
Pompa de benzina se verifica in 5 minute la service. Poti sa verifici pompa urmand cativa pasi simpli: pui contactul dar nu pornesti, repeti de 2-3 ori. Daca porneste la sfert dupa asta e de la pompa. Daca nu porneste la sfert nu e de la pompa: e de la benzina sau de la membrana de la gaz. Mai ales daca ai trecut de 80.000 km pe gaz.
Re: Instalatie GPL !?!
Pantzere, ce treaba sa aiba membrana de gaz cu pornirea care e intotdeauna pe benzina?! In rest, zici bine... 

-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
-
- Posts: 15
- Joined: 24 May 2017, 11:02
- Auto: Kia Cee'd 1.6 GSL
Re: Instalatie GPL !?!
@panzer: mai stii cumva de unde ai pus acelgaz prost de nu tragea deloc? Sa ne tii la curent daca arata altfel filtrele dupa Mol.
Multumesc.
Multumesc.
Re: Instalatie GPL !?!
Are. Daca scapa gaz in galeria de admisie la prima cheie computerul masinii nu stie sa aprinda amestecul: se ineaca si o sa vezi un fum foarte negru pe teava de esapament. La a doua cheie computrul regleaza amestecul si pleaca la sfert.
Daca o masina pe gaz nu pleaca la prima cheie este primul lucru care se verifica la orice service. Se scoate furtunul care iese din vaporizator si se baga intr-un pahar cu apa cu motorul oprit.
Gaz foarte prost am pus de la MOL de la aeroport la trecerea intre AGIP si MOL. Dar atat de slab era ca nu am urcat la munte. Am mai nimerit gaz mai slab de pe la skid-urile no-name de prin sate. De atunci nu mai bag decat de la skid-uri de firma. In special MOL. Dar nu ma feresc nici de Trasgaz.
Daca nu gasesc un skid de incredere, merg pe benzina si gata.
-
- Posts: 15
- Joined: 24 May 2017, 11:02
- Auto: Kia Cee'd 1.6 GSL
Re: Instalatie GPL !?!
Ok, sunt tare curios daca o sa arate altfel filtrele la urmatoarea revizie, dupa alimentat exclusiv la MOL, mai ales daca zici ca de la ei ai patit-o atunci cu gazul prost.
Sa ne tii la curent. Cat mai ai pana la urmatoare revizie?
Sa ne tii la curent. Cat mai ai pana la urmatoare revizie?

Re: Instalatie GPL !?!
Instalatia gpl nu are cum sa scape gaz pe admisie pt ca supapa principala e inchisa pana in momentul trecerii pe gaz, deci nu ai cum sa ai gaz in amestec, ce naiba, nu inteleg eu ceva!? Faza cu supapa, biluta de la umplere, aia se strica de la mizerie la cei care nu pun capacul dupa alimentare
Re: Instalatie GPL !?!
Destul de putin la cea de 15.000 km (pe masina 2015). Filtrele sunt capsulate. Te uiti in filtru si incerci sa te prinzi ochiometric.
Mai bine o sa ma prind la masina veche (2008) pt ca acolo am filtrele modeul mai mare care se deschid si se schimba doar filtrul efectiv de hartie sau din ce e facut. Mai dureaza pana prin primavara.
@AXE: nu sunt mecanic sau inginer. Asa mi-a fost explicat de la service asa va spun. E doar din experienta. Asa am aflat la 100.000 km pe gaz ca trebuie sa schimb membrana, nu mai pornea la prima cheie.
Mai bine o sa ma prind la masina veche (2008) pt ca acolo am filtrele modeul mai mare care se deschid si se schimba doar filtrul efectiv de hartie sau din ce e facut. Mai dureaza pana prin primavara.
@AXE: nu sunt mecanic sau inginer. Asa mi-a fost explicat de la service asa va spun. E doar din experienta. Asa am aflat la 100.000 km pe gaz ca trebuie sa schimb membrana, nu mai pornea la prima cheie.
Re: Instalatie GPL !?!
Fix BRC am si eu pe masina .
e ceva cunoscut ?
@panzer : Problema cu pornirea la prima cheie o aveai mereu ? indiferent de cantitatea de benzina din rezervor ?
La mine daca am ceva mai multa benzina, sa spunem ca undeva peste 50 ron . imi pleaca masina normal , la sfert .
Thanks !
Dacia Berlina 1310 - 1998 - Auriu - carburatie
Dacia Berlina 1310 - 2001 - Rosie - Injectie
Solenza diesel 1.9 - 2004 - Albastru
Ceed 1.4 GPL 2008 - So Red 145.000 Km
http://picasaweb.google.com/limaxxis/Dr ... 0508633282
[url=http://www.spritmonitor.de/en/det ... .png[/img]
Dacia Berlina 1310 - 2001 - Rosie - Injectie
Solenza diesel 1.9 - 2004 - Albastru
Ceed 1.4 GPL 2008 - So Red 145.000 Km
http://picasaweb.google.com/limaxxis/Dr ... 0508633282
[url=http://www.spritmonitor.de/en/det ... .png[/img]
Re: Instalatie GPL !?!
Nu vrei sa pui si tu bezina de 100lei sa nu mai avem probleme?!? 

Re: Instalatie GPL !?!
Nu e indicat sa ai sub 1/4 din rezervor. Pompa de benzina se raceste cu benzina! Asta inseamna cam 10 litri, deci cam 50 lei.
Problema cu pornirea la prima cheie tine de calitatea benzinei si nu de cantitatea din rezervor. Poti sa ai si plinul daca nu ai miscat masina 2 luni, vara, o sa intampini aceeasi problema.
De aceea repet: puneti putina benzina (10L) dar consumati-o vara. Aproximarea cu 2 plinuri de GPL si apoi consumata benzina e pentru mers normal. Daca faci plinul de GPL si apoi un drum de 400km nu tb sa respecti intocmai.
Ce vreau sa spun si apoi ma retrag din discutie: sunt putine probleme pe care le genereaza GPL-ul. La Kia avem aceasta problema ca este sensibila la pornire pe gaz. Este o problema mai degraba specifica KIA. Tine de cum obtin ei Euro 4,5,6 din deschiderea injectorelor la pornire cand polueaza cel mai mult.
O alta chestiune pe care trebuie sa o stim cu totii. Desi avem aproape toti BRC Secvent 24.11 nu avem toti aceleasi injectoare de gaz montate si mai ales nu avem toti acelasi computer de gaz. Comportamentul e diferit. De aici si opiniile userilor sunt diferite.
De ex: la Ceed 1, 2008 se simte diferenta intre gaz si benzina desi motorul are teoretic 109cp. La Ceed 2, 2015 nu se simte diferenta intre Gaz si Benzina desi motorul are 100 cp. Si pe gaz si pe benzina motorul 2015 e mai elastic si mai fasnet decat cel din 2008. O alta chestie confirmata cu montatorul: injectoarele de gaz monatate pe 2015 sunt mai mari decat cele montate pe 2008.
Drumuri bune si ieftine pe GPL.
Problema cu pornirea la prima cheie tine de calitatea benzinei si nu de cantitatea din rezervor. Poti sa ai si plinul daca nu ai miscat masina 2 luni, vara, o sa intampini aceeasi problema.
De aceea repet: puneti putina benzina (10L) dar consumati-o vara. Aproximarea cu 2 plinuri de GPL si apoi consumata benzina e pentru mers normal. Daca faci plinul de GPL si apoi un drum de 400km nu tb sa respecti intocmai.
Ce vreau sa spun si apoi ma retrag din discutie: sunt putine probleme pe care le genereaza GPL-ul. La Kia avem aceasta problema ca este sensibila la pornire pe gaz. Este o problema mai degraba specifica KIA. Tine de cum obtin ei Euro 4,5,6 din deschiderea injectorelor la pornire cand polueaza cel mai mult.
O alta chestiune pe care trebuie sa o stim cu totii. Desi avem aproape toti BRC Secvent 24.11 nu avem toti aceleasi injectoare de gaz montate si mai ales nu avem toti acelasi computer de gaz. Comportamentul e diferit. De aici si opiniile userilor sunt diferite.
De ex: la Ceed 1, 2008 se simte diferenta intre gaz si benzina desi motorul are teoretic 109cp. La Ceed 2, 2015 nu se simte diferenta intre Gaz si Benzina desi motorul are 100 cp. Si pe gaz si pe benzina motorul 2015 e mai elastic si mai fasnet decat cel din 2008. O alta chestie confirmata cu montatorul: injectoarele de gaz monatate pe 2015 sunt mai mari decat cele montate pe 2008.
Drumuri bune si ieftine pe GPL.