Baterie

Cum se rezolvă diverse probleme
Post Reply
kiaro
Posts: 24
Joined: 23 Apr 2013, 19:34
Auto: kia

baterie

Post by kiaro »


quelloo
Posts: 4418
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: baterie

Post by quelloo »

daca ceedul tau e pe benzina, da e buna.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5248
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: baterie

Post by Nesta3 »

Mai pui 30 lei si iei C14 Black.Are curentul de pornire mai mare(480) si amperajul de 56AH.
Eu am deja 3 ani cu ea si e in parametrii,avand in vedere ca am ceva consumatori.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

kiaro
Posts: 24
Joined: 23 Apr 2013, 19:34
Auto: kia

Re: baterie

Post by kiaro »

Nesta3 wrote:Mai pui 30 lei si iei C14 Black.Are curentul de pornire mai mare(480) si amperajul de 56AH.
Eu am deja 3 ani cu ea si e in parametrii,avand in vedere ca am ceva consumatori.
ma intereseaza doar daca se potriveste. e 1.4 pe benzina.

nu vreau alta baterie de capaciate mai mare ca nu las mostenire masina la nepoti...

BAU
Moderator General
Posts: 3381
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: baterie

Post by BAU »

@kiaro : O baterie mai mare nu este obligatoriu sa te tina si mai mult.

Are capacitate mai mare de a genera curent ceea ce-ti da un confort la pornirile la rece sau in caz de oboseala, nu va cadea brusc.

Un Exemplu : O baterie de 45 AH ar putea sa-ti permita 5-6 incercari de pornire de citeva secunde pina va da semne de oboseala pe cind una de 60 AH s-ar putea sa duca pina la 10 incercari pina sa simti descarcarea.

Important este ca nici o baterie sa nu fie lasata sa se descarce de tot .
Dar daca totusi s-a descarcat trebuie imediat reincarcata pe redresor sau pe masina.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP

kiaro
Posts: 24
Joined: 23 Apr 2013, 19:34
Auto: kia

Re: baterie

Post by kiaro »

Fiecare cu ideile lui...
Mie imi porneste masina de fiecare data , nu am nevoie de 5-6 incercari...

kiaro
Posts: 24
Joined: 23 Apr 2013, 19:34
Auto: kia

Re: baterie

Post by kiaro »

Am bateria originala din 2008.

Ieri moarta total. Ce rost are sa o mai incarc pe redresor?

E clar ca nu trec iarna cu ea...

mrs
JUCATORUL
Posts: 524
Joined: 25 Oct 2008, 15:53
Auto: kia ceed 1.4 benzina+gpl(brc)
Location: bucuresti

Re: baterie

Post by mrs »

Icercarea moarte n-are!
kia ceed 1.4 best pewter beige 14oct.2008 GPLodo 230000km +kia ceed gt line 1.6crdi 2017 97000km

mmkia
Posts: 1
Joined: 20 Sep 2014, 13:53
Auto: kia ceed

Re: baterie

Post by mmkia »

Salut! Am o intrebare catre posesorii de kia ceed mai vechi. Daca deconectez bateria de pe masina, la reconectare (peste cateva saptamani) este posibil sa imi ceara anumite coduri de siguranta, etc? (ex. cod de siguranta la radio CD, etc). Doresc sa scot bateria pe perioada iernii pt ca nu am cauciucuri de iarna.
multumesc anticipat.

User avatar
Nesta3
Moderator General
Posts: 5248
Joined: 17 Mar 2009, 05:31
Auto: Kia Sportage QL
Location: Bucharest

Re: baterie

Post by Nesta3 »

Nu iti cere nimic.
Doar ca nu stiu daca mai poti deschide masina,deoarece cand deconectezi bateria,se blocheaza toate usile.Incearca sa ai pe cineva in masina cand faci manevra asta,ca sa eviti vreo treaba nasoala.
Repet,nu sunt sigur ca nu mai poti deschide masina,dar stiu sigur ca inchiderea centralizata ramane pe "inchis" cand decuplezi bateria.
Bafta
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best

EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE

2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition

eugenflorinmanea
Posts: 2798
Joined: 25 Aug 2008, 20:23
Auto: Saab 9-5 Aero
Location: Bucuresti
Contact:

Re: baterie

Post by eugenflorinmanea »

Bagi cheia la usa sofer in 'borta'si o deschizi ca la dacia 1310 :)
SAAB 9-5

BAU
Moderator General
Posts: 3381
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: baterie

Post by BAU »

@mmkia: Nu-ti va cere nici un cod dar vor trebui setate din nou anumite sisteme (vezi manualul utilizatorului : cap. 7 pag. 45)
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP

catalinos
Posts: 80
Joined: 21 Feb 2014, 21:20
Auto: Kie Ceed 1.4 CB
Location: Sector 4, Berceni

Re: baterie

Post by catalinos »

Am cumparat o Kia Ceed in primavara. Pana de curand nu am avut probleme cu ea insa de cand a venIt vremea rece a inceput sa faca fite la pornire: porneste la prima / la 2-a / a 3-a cheie etc. Astazi, dupa ce am facut o tura scurta cu ea, am oprit-o pentru 5 minute. Am uitat stergatorul in spate pornit (ningea) iar cand am pus contactul, a baleiat de 2-3 ori.

Nu am mai vrut sa porneasca: i-am dat 10 chei cred, ca intr-un final, sa porneasca. Practic, daca am un consumator, cat de mic activat, nu mai vrea sa porneasca la prima cheie.

Acum vreo 3 luni am fost cu ea la mecanic pt alta problema minora si i-am povestit de faza cu bateria (cateodata pornea doar la a doua cheie). A masurat-o si mi-a zis ca are 12.4V si ca incarca bine.

Si o intrebare de incepator: e normal ca beculetul din bord de la baterie sa stea aprins daca motorul este oprit? LED-ul de la baterie sta aprins (daca motorul este oprit) inca de cand am cumparat masina, dar problemele au inceput odata cu venirea frigului. Masina e din 2008 si pe ea e montata o baterie Varta Blue Dynamic D47 60Ah. Nu stiu ce vechime poate are bateria.
Kia Ceed 1.4 ED, 2008, ODO 93.000 Km.

stenso
Posts: 318
Joined: 24 Aug 2013, 12:18
Auto: kia ceed 1.4

Re: baterie

Post by stenso »

Cand spui motor oprit inseamna cheia scoasa din contact? Sau contactul pus? Daca te referi la contactul pus da e normal sa stea asa ind de baterie si se stinge imediat cum ai pornit motorul. E rau daca sta aprins cand merge motorul (nu incarca suficient alternatorul). Mai bine da fuga si da 2-3 mil pe o baterie noua decat sa chinuiesti motorul asa ca e pacat de el. Dupa bagi mult mai multe milioane in electromotor si alte piese.

BAU
Moderator General
Posts: 3381
Joined: 24 Jan 2008, 00:25
Auto:
Location: Bucuresti

Re: baterie

Post by BAU »

Cind avea 12,4 V , in gol sau cu motorul pornit ?
Daca are 12,4 V in gol (cu motorul oprit) si alternatorul este bun, este posibil ca bateria sa fie totusi "terminata". Are tensiune dar nu are capacitate.
Se poate verifica vazind la ce tensiune coboara bateria cind se porneste motorul, cu sau fara alti consumatori.
Daca porneste masina dupa 2-3 chei si motorul se invirte cu aceeasi turatie pina la pornire sau ai dat 10 chei , una dupa alta , inseamna ca bateria este totusi buna , si rezista la curentul de descarcare.
Daca nu mai porneste DOAR daca ai alt consumator deschis , este alta problema.
Cel mai simplu poti verifica cu un voltmetru pe bornele bateriei . :
Vezi ce tensiune obtii la borne : In gol , cu consumator , fara consumator , care este tensiunea minima la pornire.
La temperatura de acum de afara ,dupa o noapte de frig tensiunea la borne ar trebui sa fie in jur de 12 V.
Daca la pornire tensiunea pe baterie scade sub 9 V , este dusa .
Daca dupa pornirea motorului tensiunea la bornele acumulatorului nu este putin mai mare de 14 V , trebuie verificat alternatorul . Daca densitatea acidului ( daca acumulatorul nu este ermetic) la temperatura de afara, este sub 1,22 ( pe oricare element), este defect acumulatorul
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”