ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic

Forum cu de toate despre Kia cee'd
User avatar
Vincze Szilard
Posts: 1641
Joined: 23 Sep 2008, 13:43
Auto:
Location: Cluj
Contact:

Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic

Post by Vincze Szilard »

iti spune el, daca il simti un pic iti spune el, depinde daca te duci numa linistit, il lasi sa curga si nu-l fortezi si ai 1500 ture da nu-l calci si mergi drept atunci poti zice ca nu esti subturat, dar daca o calci o sa iti zica masina ca tre sa schimbi inainte ca daca nu o sa stai si o sa astepti pana iti raspunde la comanda.
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva

Dennis
Ghost
Posts: 690
Joined: 30 May 2007, 11:51
Auto:
Location: Bucuresti

Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic

Post by Dennis »

Vincze Szilard wrote:iti spune el, daca il simti un pic iti spune el, depinde daca te duci numa linistit, il lasi sa curga si nu-l fortezi si ai 1500 ture da nu-l calci si mergi drept atunci poti zice ca nu esti subturat, dar daca o calci o sa iti zica masina ca tre sa schimbi inainte ca daca nu o sa stai si o sa astepti pana iti raspunde la comanda.
@vincze, mi-e foarte greu sa inteleg ceva din ce-ai scris...oricum vad ca o "dati" in derapaje grave...la 1500 nu e subturat? despre ce vorbim aici?
LX Best 1.4 + GPL, machine silver, IF-07-SBI

User avatar
Vincze Szilard
Posts: 1641
Joined: 23 Sep 2008, 13:43
Auto:
Location: Cluj
Contact:

Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic

Post by Vincze Szilard »

depinde cum il folosesti, daca esti in frana de motor atunci nu e subturat la 1500, dar daca masina trebuie sa traga la 1500 de ture atunci e subturat. cam asta ar fi chestia dupa parerea mea
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva

User avatar
alex79
Posts: 586
Joined: 13 Sep 2009, 20:28
Auto: Kia Ceed 1.4 Best
Location: Bacau
Contact:

Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic

Post by alex79 »

Incepem sa o dam in diverse. Cine merge in pana mea doar cu frana de motor, eventual in oras?
Daca discutam de consum mic la mers in oras - NU EXISTA!

De ce ai merge cu 1500 de ture?!? La varianta pe benzina binenteles.
Cred ca s-a lungit prea mult topicul asta inutil.
Fratia Ceed-ului
ODO 101800 km
BC-05-YSL Kia Ceed Best 1.4, 109CP, NGK Iridium, Jante aliaj Dezent F/L 15"
Cauciucuri iarna Nokian WR D3 185/65/R15

User avatar
Vincze Szilard
Posts: 1641
Joined: 23 Sep 2008, 13:43
Auto:
Location: Cluj
Contact:

Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic

Post by Vincze Szilard »

aunci spune tu domnului @tzighy de la ce turatie e subturat motoru, eu mi-am dat parerea, si tu vrei sa spui ca in loc. nu folosesti frana de motor? e drept depinde de geografia terenului.
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva

User avatar
alex79
Posts: 586
Joined: 13 Sep 2009, 20:28
Auto: Kia Ceed 1.4 Best
Location: Bacau
Contact:

Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic

Post by alex79 »

Folosesc frana de motor. Ce-i drept in Bacau terenul e drept poate in Cluj o fi altfel.
Eu nu as cobori sub 2000 de ture in mod curent.
Acum face fiecare face ce vrea, poate sa toarne benzina direct in catalizator daca vrea.
Folosirea franei de motor poate duce la o economisire de combustibil dar putin probabil sa ai asa de des ocazia in oras.
Motorul pe benzina este un motor de turatie. II place "sus". Daca il tii in 1500 de ture nu o sa consume mai putin. Nici nu are timp sa se arda benzina cum trebuie. De la 2000 de ture in sus e foarte bine.
Fratia Ceed-ului
ODO 101800 km
BC-05-YSL Kia Ceed Best 1.4, 109CP, NGK Iridium, Jante aliaj Dezent F/L 15"
Cauciucuri iarna Nokian WR D3 185/65/R15

User avatar
Vincze Szilard
Posts: 1641
Joined: 23 Sep 2008, 13:43
Auto:
Location: Cluj
Contact:

Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic

Post by Vincze Szilard »

eu stiu asta numai ca nu stiu cum sa-i explic cand e motoru subturat, cel mai bine e sa isi dea seama dupa sunet si cum se comporto masina, daca nu atunci cand va avea de schimbat injectoare, catalizator...etc.
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva

patton
Posts: 647
Joined: 28 Sep 2008, 13:25
Auto:

Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic

Post by patton »

alex79 wrote:Folosesc frana de motor. Ce-i drept in Bacau terenul e drept poate in Cluj o fi altfel.
Eu nu as cobori sub 2000 de ture in mod curent.
Acum face fiecare face ce vrea, poate sa toarne benzina direct in catalizator daca vrea.
Folosirea franei de motor poate duce la o economisire de combustibil dar putin probabil sa ai asa de des ocazia in oras.
Motorul pe benzina este un motor de turatie. II place "sus". Daca il tii in 1500 de ture nu o sa consume mai putin. Nici nu are timp sa se arda benzina cum trebuie. De la 2000 de ture in sus e foarte bine.
se poate merge economic si in bacau, numai ca nu prin zona centrala si nu la orele de varf.
degeaba terenul e drept, daca e nevoie sa vii pe la ora 16-17 de la metro pana in centru, numai economic nu mergi. iar turatii nu cred ca ai cum sa experimentezi (poate doar daca o turezi scoasa din viteza).
KIA Cee`d Best Kompass Blue 1,4

User avatar
alex79
Posts: 586
Joined: 13 Sep 2009, 20:28
Auto: Kia Ceed 1.4 Best
Location: Bacau
Contact:

Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic

Post by alex79 »

Eu am drum in zona Mioritei, pe pod la Margineni, cartier CFR. De cand e gata pasajul subteran mai vin si pe acolo. E ok prin oricare din variante dar dat fiind faptul ca drumul e scurt nici motorul nu are cum sa se incalzeasca. Pe unde pot o mai calc. Mai putin de 7, ceva nu cred ca mi-a luat. Topicul asta se numeste Eco drive. Pot sa iti faci ce scenarii vrei daca prinzi aglomeratie s-a terminat cu Eco drive.
Dar sa zicem ca se poate adauga la lista cu modalitati de reducere a consumului
- plecarea la serviciu sau unde ai treaba in intervale de timp cand nu e aglomerat
-alegerea unui traseu cu cat mai putine semafoare sau intersectii
As mai trece:
- curatarea filtrului de aer sau schimbarea deasa a acestuia.
- schimbarea la timp a bujiilor, poate chiar utilizarea unora cu iridiu.
Fratia Ceed-ului
ODO 101800 km
BC-05-YSL Kia Ceed Best 1.4, 109CP, NGK Iridium, Jante aliaj Dezent F/L 15"
Cauciucuri iarna Nokian WR D3 185/65/R15

patton
Posts: 647
Joined: 28 Sep 2008, 13:25
Auto:

Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic

Post by patton »

alex79 wrote:Eu am drum in zona Mioritei, pe pod la Margineni, cartier CFR. De cand e gata pasajul subteran mai vin si pe acolo. E ok prin oricare din variante dar dat fiind faptul ca drumul e scurt nici motorul nu are cum sa se incalzeasca. Pe unde pot o mai calc. Mai putin de 7, ceva nu cred ca mi-a luat. Topicul asta se numeste Eco drive. Pot sa iti faci ce scenarii vrei daca prinzi aglomeratie s-a terminat cu Eco drive.
Dar sa zicem ca se poate adauga la lista cu modalitati de reducere a consumului
- plecarea la serviciu sau unde ai treaba in intervale de timp cand nu e aglomerat
-alegerea unui traseu cu cat mai putine semafoare sau intersectii
As mai trece:
- curatarea filtrului de aer sau schimbarea deasa a acestuia.
- schimbarea la timp a bujiilor, poate chiar utilizarea unora cu iridiu.
eu stau pe la pod margineni si merg zilnic la serviciu pe la URA, deci prind toata distractia. am locuit insa cativa ani in bucuresti, prin militari, pe vremea cand se lucra la podurile de la otopeni si la cel de la grant. faceam cate 2-3 ore de la serviciu (otopeni) pana acasa, asa ca traficul din bacau nu mi se pare greoi.
consumul mediu pe ultimii vreo 5000 km este de 6,2. cam 40% urban.
KIA Cee`d Best Kompass Blue 1,4

danycxxx
Posts: 300
Joined: 21 Mar 2008, 14:09
Auto:

Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic

Post by danycxxx »

  1. Sa fii tot timpul in diagrama de cuplu
  2. Nu pleca de pe loc foarte tare
  3. Nu depasi 110-120km in treapta 5 repectiv 6
  4. In localitati, in treapta 5, cu 70 km/h
  5. In afara localitatilor, in treapta 5, cu 95 km/h
  6. Sa anticipezi traficul
  7. Sa folosesti frana de picior cat mai putin
  8. Sa urci in ture usor
  9. Sa folosesti frana de motor cat mai mult
  10. Pentru cei cu ESP... => OFF si o sa mai scada putin
  11. Shift Indicator: II, imediat dupa I (:D), III - 30 km/h, IV - 45 km/h, V - 70 km/h
  12. Alegerea unui traseu cu cat mai putine semafoare sau intersectii
  13. Curatarea filtrului de aer sau schimbarea deasa a acestuia.
  14. Schimbarea la timp a bujiilor, poate chiar utilizarea unora cu iridiu.
Facem abstractie de tipul de drum, nr, de pasageri, temperatura de afara, presiunea in pneuri. Ne axam doar pe consum, fara a produce stricaciuni motorului.

P.s.: Unde pot gasi diagrama de cuplu?

User avatar
MeGeNe
Moderator General
Posts: 1390
Joined: 15 Jun 2009, 12:07
Auto: KIA
Location: Bucuresti - Titan

Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic

Post by MeGeNe »

Aveti mai jos diagramele de putere si cuplu pentru motoarele pe benzina de 1,4 si 1,6 litri.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
B-39-MGN cee'd HB yellow dakar 1,6 GSL City

danycxxx
Posts: 300
Joined: 21 Mar 2008, 14:09
Auto:

Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic

Post by danycxxx »

Multumim ptr diagrama. Si acum intrebarea: cand esti sau nu in diagrama de cuplu? :?:

User avatar
MeGeNe
Moderator General
Posts: 1390
Joined: 15 Jun 2009, 12:07
Auto: KIA
Location: Bucuresti - Titan

Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic

Post by MeGeNe »

Ideal e sa tii motorul in zona turatiei de cuplu maxim. Sa zicem ca cuplul maxim este la 4.500 rot/min. Ca sa fii tot timpul in zona acestei turatii, trebuie sa schimbi treapta de viteza in sus cand atingi 5.000 rot/min. Caderea de turatie e cam de 1.000 rot/min, deci in noua treapta o sa ai cam 4.000 de ture.
La fel, la retrogradari, schimbi in jos cand ai 4.000 rot/min, turatia in noua treapta va fi 5.000 rot/min.
Si asa stai tot timpul in zona de cuplu maxim.
Motoarele de ceed pe benzina ating cuplul maxim la turatii relativ mari. E foarte greu sa le tii turate tot timpul ca sa stai in jurul cuplului maxim.
B-39-MGN cee'd HB yellow dakar 1,6 GSL City

User avatar
Vincze Szilard
Posts: 1641
Joined: 23 Sep 2008, 13:43
Auto:
Location: Cluj
Contact:

Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic

Post by Vincze Szilard »

si ce gastigi daca il tii turat aproape 80% din capacitatea lui, uzezi motoru, reduci viata lui, si faci raliu pe strada.
idea e ca fiecare sa conduca cum stie si sa schimbe vitezele cand crede el ca trebuie, cei care au indicator e norocu lor, nu isi mai bat capul "sa schimb sau sa nu schimb" cateodata mai trebuie si turat motorul (pana pe la 4000-5000) la depasiri etc.. ca sa nu uite nici el ca poate mai mult deatat. si eu cred ca consumu nu-i mai mic la 4-5000 de ture decat la 3000, asta ti-o spun din propria experienta. drumu facut cluj-budapesta pe autostrada (de la debrecen binen-teles) mers cu 4000 de ture undeva pe la 120-130 am scos consum mult mai mare decat daca mergeam pe drumu normal paralel cu autostrada cu 90-100 la ora undeva pe la 3000 de rotatii.
asa ca sa o tii turat unde ai cuplu maxim nu cred ca e un condus economic.
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva

Post Reply

Return to “Generalităţi”