ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
- Vincze Szilard
- Posts: 1641
- Joined: 23 Sep 2008, 13:43
- Auto:
- Location: Cluj
- Contact:
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
iti spune el, daca il simti un pic iti spune el, depinde daca te duci numa linistit, il lasi sa curga si nu-l fortezi si ai 1500 ture da nu-l calci si mergi drept atunci poti zice ca nu esti subturat, dar daca o calci o sa iti zica masina ca tre sa schimbi inainte ca daca nu o sa stai si o sa astepti pana iti raspunde la comanda.
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva
ODO: 110 000 + ceva
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
@vincze, mi-e foarte greu sa inteleg ceva din ce-ai scris...oricum vad ca o "dati" in derapaje grave...la 1500 nu e subturat? despre ce vorbim aici?Vincze Szilard wrote:iti spune el, daca il simti un pic iti spune el, depinde daca te duci numa linistit, il lasi sa curga si nu-l fortezi si ai 1500 ture da nu-l calci si mergi drept atunci poti zice ca nu esti subturat, dar daca o calci o sa iti zica masina ca tre sa schimbi inainte ca daca nu o sa stai si o sa astepti pana iti raspunde la comanda.
LX Best 1.4 + GPL, machine silver, IF-07-SBI
- Vincze Szilard
- Posts: 1641
- Joined: 23 Sep 2008, 13:43
- Auto:
- Location: Cluj
- Contact:
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
depinde cum il folosesti, daca esti in frana de motor atunci nu e subturat la 1500, dar daca masina trebuie sa traga la 1500 de ture atunci e subturat. cam asta ar fi chestia dupa parerea mea
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva
ODO: 110 000 + ceva
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
Incepem sa o dam in diverse. Cine merge in pana mea doar cu frana de motor, eventual in oras?
Daca discutam de consum mic la mers in oras - NU EXISTA!
De ce ai merge cu 1500 de ture?!? La varianta pe benzina binenteles.
Cred ca s-a lungit prea mult topicul asta inutil.
Daca discutam de consum mic la mers in oras - NU EXISTA!
De ce ai merge cu 1500 de ture?!? La varianta pe benzina binenteles.
Cred ca s-a lungit prea mult topicul asta inutil.
Fratia Ceed-ului
ODO 101800 km
BC-05-YSL Kia Ceed Best 1.4, 109CP, NGK Iridium, Jante aliaj Dezent F/L 15"
Cauciucuri iarna Nokian WR D3 185/65/R15
ODO 101800 km
BC-05-YSL Kia Ceed Best 1.4, 109CP, NGK Iridium, Jante aliaj Dezent F/L 15"
Cauciucuri iarna Nokian WR D3 185/65/R15
- Vincze Szilard
- Posts: 1641
- Joined: 23 Sep 2008, 13:43
- Auto:
- Location: Cluj
- Contact:
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
aunci spune tu domnului @tzighy de la ce turatie e subturat motoru, eu mi-am dat parerea, si tu vrei sa spui ca in loc. nu folosesti frana de motor? e drept depinde de geografia terenului.
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva
ODO: 110 000 + ceva
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
Folosesc frana de motor. Ce-i drept in Bacau terenul e drept poate in Cluj o fi altfel.
Eu nu as cobori sub 2000 de ture in mod curent.
Acum face fiecare face ce vrea, poate sa toarne benzina direct in catalizator daca vrea.
Folosirea franei de motor poate duce la o economisire de combustibil dar putin probabil sa ai asa de des ocazia in oras.
Motorul pe benzina este un motor de turatie. II place "sus". Daca il tii in 1500 de ture nu o sa consume mai putin. Nici nu are timp sa se arda benzina cum trebuie. De la 2000 de ture in sus e foarte bine.
Eu nu as cobori sub 2000 de ture in mod curent.
Acum face fiecare face ce vrea, poate sa toarne benzina direct in catalizator daca vrea.
Folosirea franei de motor poate duce la o economisire de combustibil dar putin probabil sa ai asa de des ocazia in oras.
Motorul pe benzina este un motor de turatie. II place "sus". Daca il tii in 1500 de ture nu o sa consume mai putin. Nici nu are timp sa se arda benzina cum trebuie. De la 2000 de ture in sus e foarte bine.
Fratia Ceed-ului
ODO 101800 km
BC-05-YSL Kia Ceed Best 1.4, 109CP, NGK Iridium, Jante aliaj Dezent F/L 15"
Cauciucuri iarna Nokian WR D3 185/65/R15
ODO 101800 km
BC-05-YSL Kia Ceed Best 1.4, 109CP, NGK Iridium, Jante aliaj Dezent F/L 15"
Cauciucuri iarna Nokian WR D3 185/65/R15
- Vincze Szilard
- Posts: 1641
- Joined: 23 Sep 2008, 13:43
- Auto:
- Location: Cluj
- Contact:
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
eu stiu asta numai ca nu stiu cum sa-i explic cand e motoru subturat, cel mai bine e sa isi dea seama dupa sunet si cum se comporto masina, daca nu atunci cand va avea de schimbat injectoare, catalizator...etc.
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva
ODO: 110 000 + ceva
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
se poate merge economic si in bacau, numai ca nu prin zona centrala si nu la orele de varf.alex79 wrote:Folosesc frana de motor. Ce-i drept in Bacau terenul e drept poate in Cluj o fi altfel.
Eu nu as cobori sub 2000 de ture in mod curent.
Acum face fiecare face ce vrea, poate sa toarne benzina direct in catalizator daca vrea.
Folosirea franei de motor poate duce la o economisire de combustibil dar putin probabil sa ai asa de des ocazia in oras.
Motorul pe benzina este un motor de turatie. II place "sus". Daca il tii in 1500 de ture nu o sa consume mai putin. Nici nu are timp sa se arda benzina cum trebuie. De la 2000 de ture in sus e foarte bine.
degeaba terenul e drept, daca e nevoie sa vii pe la ora 16-17 de la metro pana in centru, numai economic nu mergi. iar turatii nu cred ca ai cum sa experimentezi (poate doar daca o turezi scoasa din viteza).
KIA Cee`d Best Kompass Blue 1,4
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
Eu am drum in zona Mioritei, pe pod la Margineni, cartier CFR. De cand e gata pasajul subteran mai vin si pe acolo. E ok prin oricare din variante dar dat fiind faptul ca drumul e scurt nici motorul nu are cum sa se incalzeasca. Pe unde pot o mai calc. Mai putin de 7, ceva nu cred ca mi-a luat. Topicul asta se numeste Eco drive. Pot sa iti faci ce scenarii vrei daca prinzi aglomeratie s-a terminat cu Eco drive.
Dar sa zicem ca se poate adauga la lista cu modalitati de reducere a consumului
- plecarea la serviciu sau unde ai treaba in intervale de timp cand nu e aglomerat
-alegerea unui traseu cu cat mai putine semafoare sau intersectii
As mai trece:
- curatarea filtrului de aer sau schimbarea deasa a acestuia.
- schimbarea la timp a bujiilor, poate chiar utilizarea unora cu iridiu.
Dar sa zicem ca se poate adauga la lista cu modalitati de reducere a consumului
- plecarea la serviciu sau unde ai treaba in intervale de timp cand nu e aglomerat
-alegerea unui traseu cu cat mai putine semafoare sau intersectii
As mai trece:
- curatarea filtrului de aer sau schimbarea deasa a acestuia.
- schimbarea la timp a bujiilor, poate chiar utilizarea unora cu iridiu.
Fratia Ceed-ului
ODO 101800 km
BC-05-YSL Kia Ceed Best 1.4, 109CP, NGK Iridium, Jante aliaj Dezent F/L 15"
Cauciucuri iarna Nokian WR D3 185/65/R15
ODO 101800 km
BC-05-YSL Kia Ceed Best 1.4, 109CP, NGK Iridium, Jante aliaj Dezent F/L 15"
Cauciucuri iarna Nokian WR D3 185/65/R15
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
eu stau pe la pod margineni si merg zilnic la serviciu pe la URA, deci prind toata distractia. am locuit insa cativa ani in bucuresti, prin militari, pe vremea cand se lucra la podurile de la otopeni si la cel de la grant. faceam cate 2-3 ore de la serviciu (otopeni) pana acasa, asa ca traficul din bacau nu mi se pare greoi.alex79 wrote:Eu am drum in zona Mioritei, pe pod la Margineni, cartier CFR. De cand e gata pasajul subteran mai vin si pe acolo. E ok prin oricare din variante dar dat fiind faptul ca drumul e scurt nici motorul nu are cum sa se incalzeasca. Pe unde pot o mai calc. Mai putin de 7, ceva nu cred ca mi-a luat. Topicul asta se numeste Eco drive. Pot sa iti faci ce scenarii vrei daca prinzi aglomeratie s-a terminat cu Eco drive.
Dar sa zicem ca se poate adauga la lista cu modalitati de reducere a consumului
- plecarea la serviciu sau unde ai treaba in intervale de timp cand nu e aglomerat
-alegerea unui traseu cu cat mai putine semafoare sau intersectii
As mai trece:
- curatarea filtrului de aer sau schimbarea deasa a acestuia.
- schimbarea la timp a bujiilor, poate chiar utilizarea unora cu iridiu.
consumul mediu pe ultimii vreo 5000 km este de 6,2. cam 40% urban.
KIA Cee`d Best Kompass Blue 1,4
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
- Sa fii tot timpul in diagrama de cuplu
- Nu pleca de pe loc foarte tare
- Nu depasi 110-120km in treapta 5 repectiv 6
- In localitati, in treapta 5, cu 70 km/h
- In afara localitatilor, in treapta 5, cu 95 km/h
- Sa anticipezi traficul
- Sa folosesti frana de picior cat mai putin
- Sa urci in ture usor
- Sa folosesti frana de motor cat mai mult
- Pentru cei cu ESP... => OFF si o sa mai scada putin
- Shift Indicator: II, imediat dupa I (:D), III - 30 km/h, IV - 45 km/h, V - 70 km/h
- Alegerea unui traseu cu cat mai putine semafoare sau intersectii
- Curatarea filtrului de aer sau schimbarea deasa a acestuia.
- Schimbarea la timp a bujiilor, poate chiar utilizarea unora cu iridiu.
P.s.: Unde pot gasi diagrama de cuplu?
- MeGeNe
- Moderator General
- Posts: 1390
- Joined: 15 Jun 2009, 12:07
- Auto: KIA
- Location: Bucuresti - Titan
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
Aveti mai jos diagramele de putere si cuplu pentru motoarele pe benzina de 1,4 si 1,6 litri.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
B-39-MGN cee'd HB yellow dakar 1,6 GSL City
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
Multumim ptr diagrama. Si acum intrebarea: cand esti sau nu in diagrama de cuplu? 

- MeGeNe
- Moderator General
- Posts: 1390
- Joined: 15 Jun 2009, 12:07
- Auto: KIA
- Location: Bucuresti - Titan
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
Ideal e sa tii motorul in zona turatiei de cuplu maxim. Sa zicem ca cuplul maxim este la 4.500 rot/min. Ca sa fii tot timpul in zona acestei turatii, trebuie sa schimbi treapta de viteza in sus cand atingi 5.000 rot/min. Caderea de turatie e cam de 1.000 rot/min, deci in noua treapta o sa ai cam 4.000 de ture.
La fel, la retrogradari, schimbi in jos cand ai 4.000 rot/min, turatia in noua treapta va fi 5.000 rot/min.
Si asa stai tot timpul in zona de cuplu maxim.
Motoarele de ceed pe benzina ating cuplul maxim la turatii relativ mari. E foarte greu sa le tii turate tot timpul ca sa stai in jurul cuplului maxim.
La fel, la retrogradari, schimbi in jos cand ai 4.000 rot/min, turatia in noua treapta va fi 5.000 rot/min.
Si asa stai tot timpul in zona de cuplu maxim.
Motoarele de ceed pe benzina ating cuplul maxim la turatii relativ mari. E foarte greu sa le tii turate tot timpul ca sa stai in jurul cuplului maxim.
B-39-MGN cee'd HB yellow dakar 1,6 GSL City
- Vincze Szilard
- Posts: 1641
- Joined: 23 Sep 2008, 13:43
- Auto:
- Location: Cluj
- Contact:
Re: ECO Drive - cum sa scoti consumul cel mai mic
si ce gastigi daca il tii turat aproape 80% din capacitatea lui, uzezi motoru, reduci viata lui, si faci raliu pe strada.
idea e ca fiecare sa conduca cum stie si sa schimbe vitezele cand crede el ca trebuie, cei care au indicator e norocu lor, nu isi mai bat capul "sa schimb sau sa nu schimb" cateodata mai trebuie si turat motorul (pana pe la 4000-5000) la depasiri etc.. ca sa nu uite nici el ca poate mai mult deatat. si eu cred ca consumu nu-i mai mic la 4-5000 de ture decat la 3000, asta ti-o spun din propria experienta. drumu facut cluj-budapesta pe autostrada (de la debrecen binen-teles) mers cu 4000 de ture undeva pe la 120-130 am scos consum mult mai mare decat daca mergeam pe drumu normal paralel cu autostrada cu 90-100 la ora undeva pe la 3000 de rotatii.
asa ca sa o tii turat unde ai cuplu maxim nu cred ca e un condus economic.
idea e ca fiecare sa conduca cum stie si sa schimbe vitezele cand crede el ca trebuie, cei care au indicator e norocu lor, nu isi mai bat capul "sa schimb sau sa nu schimb" cateodata mai trebuie si turat motorul (pana pe la 4000-5000) la depasiri etc.. ca sa nu uite nici el ca poate mai mult deatat. si eu cred ca consumu nu-i mai mic la 4-5000 de ture decat la 3000, asta ti-o spun din propria experienta. drumu facut cluj-budapesta pe autostrada (de la debrecen binen-teles) mers cu 4000 de ture undeva pe la 120-130 am scos consum mult mai mare decat daca mergeam pe drumu normal paralel cu autostrada cu 90-100 la ora undeva pe la 3000 de rotatii.
asa ca sa o tii turat unde ai cuplu maxim nu cred ca e un condus economic.
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva
ODO: 110 000 + ceva