Fortat de prognoza meteo, va trebui sa trec si eu la gume de vara.
Vreau sa le las pe cele de iarna pe jantele de tabla si sa cumpar un set de aliaj.
Prima cumpana e:
- pastrez gumele Michelin Energy 195/65/R15 si iau jante de 15"
- vand gumele de 15 si cumpar Googyear Eagle F1 GSD3 205/55R16 si jante pe 16"
Am doua categorii intre care oscilez, si in fiecare categorie cateva modele. Le-am adunat la gramada in album:
http://picasaweb.google.com/lookas.tm.r ... eri_jante#
Cateva detalii despre unele din ele:
OZ Ultraleggera (aprox 173 euro)
6.46kg - Proces de turnare presiune scazuta, tratare termica.
7J x 16 5 x 114.3 x 67.1 ET40 / ET45
AEZ Tacana (aprox 127 euro)
9.1 kg
7J x 16 5 x 114.3 x ? ET40 / ET48
http://picasaweb.google.com/apachioara2/CeedU#
DOTZ Togue Graphite (125 euro)
9.1 kg
7J x 16 5 x 114.3 x ? ET40
RIAL Bari
9.1 kg
7.5J x 16 5 x 114.3 x ? ET48
La Oz Ultraleggera, nu cred ca mai e nevoie de adaptare pe inelul central pentru ca au fix: 5 x 114.3 x 67.1
Trecand peste diferenta de pret, ma intereseaza daca aveti voi sau cunoscuti de-ai vostri experiente cu jantele astea usoare.
Suna bine sa stii ca masa nesuspendata e cu 2.5kg mai mica la fiecare roata, dar rezistenta lor nu e compromisa?
Pe de alta parte ma gandesc ca fiind doar pe 16" nu se pune asa tare problema strambarii lor, chiar daca multe din drumurile noastre sunt de categorie offroad.
Daca tot veni vorba, janta se stramba cand se comprima cauciucul atat de tare ca ca nu mai ramane perna de aer pana la obstacol, sau oricum se transmite socul si prin perna de aer si progresiv se deformeaza?
Avand mai multe variante de ET la unele modele, ce aleg?
Pt jantele din fabrica, trecerea de pe 195-R15-ET47 pe 205-R16-ET51 inseamna:
- apropierea cu 9mm de suspensie si iesirea in exterior cu 1mm
-------------------
Pt aftermarket, trecerea de pe 195-R15-ET47 pe 205-R16-ET40 inseamna:
- departarea cu 2mm de suspensie si iesirea in exterior cu 12mm
Pt aftermarket, trecerea de pe 195-R15-ET47 pe 205-R16-ET45 inseamna:
- apropierea cu 3mm de suspensie si iesirea in exterior cu 7mm
Pt aftermarket, trecerea de pe 195-R15-ET47 pe 205-R16-ET48 inseamna:
- apropierea cu 6mm de suspensie si iesirea in exterior cu 4mm
Deci ET48 se aporpie cel mai mult de cele de fabrica. Oare trebuie modificata geometria in cazul unui ET mai mic?
Am impresia ca trebuia sa incep studiul de asta toamna...
Cautand in graba, nu gasesc prea multe frumuri unde sunt relatate experiente cu jantele ce ma intereseaza.
Macar stau linistit ca am o solutie de backup, Tacana fiind deja folosite cu succces de unii din membrii clubului (merci apachioara si lazar2007 pentru info)
