


=D>Joco wrote:...e criza! (facuta voit) ...
Turatia recomandata pentru ce?marius01 wrote:Se pare ca nu stie nimeni care ar fi turatia recomandata pentru motorul de 1.4.![]()
![]()
SeKAh wrote:Partea 1. Asa nu pot sa conducdoar bunicu' poate!
Incearca sa schimbi pana in 3000rpm si sa nu scazi sub 2000rpm.
Accelereaza progresiv in orice treapta de viteza ai fi (adica nu baga talpa ca gheolbanu' in acceleratie) si foloseste cat poti de mult frana de motor.
Accelerari cat mai line pana la maxim 3000rpm schimbi in treapta superioara. De ex: de la 50km/h pana la 80km/h sa-ti ia minim 1 minut!
Decelerari cat mai line pana la minim 2000rpm schimbi in treapta inferioara.
Partea 2. Asa conduc mereu![]()
![]()
![]()
Schimb la peste 5500rpm cu accelerari progresiv-geometrice functie de raspunsul motorului la apasarea pedalei de acceleratie.
La frana de motor schimb a 3-a inca de la 100km/h pentru decelerari eficiente. Apoi de la 40 in a 2-a. Eu in mod uzual, la 80km/h sunt doar in a 3-a!
Stiu ca majoritatea nu procedeaza asa, dar mie imi plac motoarele de turatie unde la peste 5000rpm se obtine o buna portie de "fun"!
SeKAh wrote:Joco; da, cu exceptia statului la stopuri (deh, stau in Bucuresti).
marius01; e bun si 3000-3500 schimbatul vitezelor dar consumul la peste 3000 creste geometric. Consumul minim se obtine la turatii mai mici de 3000rpm, asta la motorul 1.4 benzina, ca de el vorbim!
La sub 2000rpm pedala de acceleratie e foarte elastica, semn ca motorul depune efort pentru a combate efectele inertiei masinii iar consumul nu scade! Pentru consumuri optime foloseste cu incredere plaja de turatii 2000-3000rpm.
Asta pentru cine e interesat de consum.
Joco wrote:@marius01
Da, am un atelier de diagnoza computerizata de 12 ani, si lucrez cu masini de aproape 17 ani -:) dar fara sa te dazamagesc, nu pot sa-ti dau sfaturi. Adica ar fi greu, pentru ca a sofa este o arta. Pentru mine fiecare clipa cand satu la volan este o placere, si am condus peste 800 de mii de km. Nici eu nu conduc mereu la fel. Conduc cum imi cere clipa pe care o traiesc -:)
Daca am spus sa mergi cu CB setat pe instantaneu si sa urmaresti mereu un minim, a fost in ideea sa ai un consum bun.
Motorul oricum nu este ceva fragil, nu trebuie sa te crispezi, ca nu moare el asa usor.
Drum intins.
Joco
Pune CB-ul pe consum instant si regleaza piciorul drept facand o medie ponderata intre configuratia drumului,dispozitia in care te afli si bugetul de care dispui (pt benzina si amenzi).marius01 wrote:ADICA TURATIA LA CARE AR TREBUI SA TI MOTORUL IN TIMPUL MERSULUI MAI TOT TIMPUL. CA DOAR NU IL TI LA 6200 SAU LA 1000 RPM. ADICA SA NU IL SUBTUREZI SI NICI SA-L SUPRATUREZI DACAT ATUNCI CAND TREBUIE![]()
MA GANDEAM CA VOI STITI MAI MULTE!!!!!!!!!!!!