[Tutorial] Izolatie la instalatia A/C, Clima
Materialul cu aluminiu pe o parte este cel mai bun. Noi avem disponibile la firma kituri gata pentru a fi montate pe i30 si Ceed, la 200 ron setul. Se pot face destul de simplu si cumparand materialul (e cam 48 ron mp), insa dupa mine kitul e cea mai buna solutie, fiind gandit sa ocoleasca zona catalizatorului (pericol de incendiu). Arata super bine instalat, parca e pus din fabrica, se poate demonta super usor in caz de interventii si la fel se poate pune foarte usor la loc.
O sa pun si niste poze maine, sa vedeti exact cum arata. Teava de Low de pe traseul de clima se izoleaza (cam cum a facut Joco), insa tehnologia noastra e superioara atat estetic cat si practic, desi materialul e intrucatva similar. Nu recomand folosirea de izolant cauciucat pentru AC (cel folosit la cablurile de unitati exterioare AC la cladiri) - temperatura mare din interiorul compartimentului motor il usuca destul de repede si se crapa, in plus arata urat.
Efectul dupa instalarea kitului: inainte stateam la 17 grade cu aerul ca sa bage rece, acum abia poti sta la 20, ca te ingheata. Cel mai bine se vede efectul la oprirea AC, lasand ventilatorul sa mearga. Practic, fata de situatia fara kit, ventilatorul mai baga aer rece 1-2 minute in plus, de la oprirea AC. Nu pare mult, insa in practica se simte extraordinar.
Efect secundar - materialul fiind parte a operatiunilor noastre de insonorizare standard, kitul are si efect insonorizant. As spune chiar foarte important - sunetul motorului se diminueaza destul de mult.
O sa pun si niste poze maine, sa vedeti exact cum arata. Teava de Low de pe traseul de clima se izoleaza (cam cum a facut Joco), insa tehnologia noastra e superioara atat estetic cat si practic, desi materialul e intrucatva similar. Nu recomand folosirea de izolant cauciucat pentru AC (cel folosit la cablurile de unitati exterioare AC la cladiri) - temperatura mare din interiorul compartimentului motor il usuca destul de repede si se crapa, in plus arata urat.
Efectul dupa instalarea kitului: inainte stateam la 17 grade cu aerul ca sa bage rece, acum abia poti sta la 20, ca te ingheata. Cel mai bine se vede efectul la oprirea AC, lasand ventilatorul sa mearga. Practic, fata de situatia fara kit, ventilatorul mai baga aer rece 1-2 minute in plus, de la oprirea AC. Nu pare mult, insa in practica se simte extraordinar.
Efect secundar - materialul fiind parte a operatiunilor noastre de insonorizare standard, kitul are si efect insonorizant. As spune chiar foarte important - sunetul motorului se diminueaza destul de mult.
KIA C'eed 1,6 CRDI XR 115 CP Dakar Yellow - http://www.turatii.ro
ISUZU D-Max 2,5l DSL 136 CP Imperial Blond - http://www.4balls.ro
ISUZU D-Max 2,5l DSL 136 CP Imperial Blond - http://www.4balls.ro
@turatii "Materialul cu aluminiu pe o parte este cel mai bun. Noi avem disponibile la firma kituri gata pentru a fi montate pe i30 si Ceed, la 200 ron setul."
Doresc s? cump?r un kit.
Joco
Doresc s? cump?r un kit.
Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624
Ok, Joco ai mail de la mine.
KIA C'eed 1,6 CRDI XR 115 CP Dakar Yellow - http://www.turatii.ro
ISUZU D-Max 2,5l DSL 136 CP Imperial Blond - http://www.4balls.ro
ISUZU D-Max 2,5l DSL 136 CP Imperial Blond - http://www.4balls.ro
Interesant, asteptam pozele.turatii wrote:O sa pun si niste poze maine, sa vedeti exact cum arata.

Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria
KIA C'eed 1,6 CRDI XR 115 CP Dakar Yellow - http://www.turatii.ro
ISUZU D-Max 2,5l DSL 136 CP Imperial Blond - http://www.4balls.ro
ISUZU D-Max 2,5l DSL 136 CP Imperial Blond - http://www.4balls.ro
...avand un pic de timp liber, am reusit si eu sa izolez termic conducta AC de joasa presiune din compartimentul motorului ..deflector in partea tobei de esapament nu am pus (inca!)
rezultate masuratori temperatura aer din habitaclu:
inainte de modificare: 8 grd C, temp exterioara 26 grd C
dupa modificare : 6-7 grd C, temp exterioara 28 grd C
se pare ca e bine, foarte bine !
mentionez ca nu am clima....si toata operatia a luat maxim 1/2 ore
bafta
PS: acum am vazut pozele puse de turatii...la motorul de 1,4 operatia se face ff usor... se pare ca la CRDI este un pic mai mult de treaba!

rezultate masuratori temperatura aer din habitaclu:
inainte de modificare: 8 grd C, temp exterioara 26 grd C
dupa modificare : 6-7 grd C, temp exterioara 28 grd C
se pare ca e bine, foarte bine !

mentionez ca nu am clima....si toata operatia a luat maxim 1/2 ore
bafta
PS: acum am vazut pozele puse de turatii...la motorul de 1,4 operatia se face ff usor... se pare ca la CRDI este un pic mai mult de treaba!
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?
Dorele, ne mai tii mult ma?
turatii - Kitul se poate monta si in regim DIY?
ida01ro - Ce materiale ai folosit?
ida01ro - Ce materiale ai folosit?
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups
Assumption is the mother of all fuckups
Normal, este super simplu de montat daca ai minime cunostinte de a desface 2 piulite de 10.Akbhar wrote:turatii - Kitul se poate monta si in regim DIY?
KIA C'eed 1,6 CRDI XR 115 CP Dakar Yellow - http://www.turatii.ro
ISUZU D-Max 2,5l DSL 136 CP Imperial Blond - http://www.4balls.ro
ISUZU D-Max 2,5l DSL 136 CP Imperial Blond - http://www.4balls.ro
De ce sa ma supar? Este foarte dificil sa croiesti ceva pentru tevile de CEED intrucat trebuie desfacute tevile pentru asta - cu shitul necesar dupa: reumplere freon, etc. Poate ca ce e in poze e mult spus kit - prefer sa ii spun solutie super ieftina si eficienta si care arata foarte bine in compartimentul motor - de fapt oricine se uita nu prea isi da seama ca nu este pusa din fabrica. Ce se vede in poze sunt masinile mele, unde (stiti povestea cu cizmarul) nu am avut timp sa fac estetic. Am insa destule Ceed-uri facute care nu stii ca s-a umblat la ele.catalin1984 wrote:turatii asta se numeste la tine estetic?
Fara suparare dar prin kit inteleg ceva croit special pentru tevile de la ceed. Daca reusesti sa faci asa ceva sunt clientul tau.
O sa incerc sa fac o poza la rezolutie mare din fata motorului, o sa intelegi despre ce e vorba cand spun estetic.
PS Din experienta mea, tipele nu prea se uita sub capota, prefera jantele si culoarea masinii, dar ma rog, fiecare are standardele lui. Ce pot sa iti spun e ca aerul conditionat se schimba odata ce faci treaba asta (confirmata si de Joco in DIY sau de ida01ro, tot DIY).
KIA C'eed 1,6 CRDI XR 115 CP Dakar Yellow - http://www.turatii.ro
ISUZU D-Max 2,5l DSL 136 CP Imperial Blond - http://www.4balls.ro
ISUZU D-Max 2,5l DSL 136 CP Imperial Blond - http://www.4balls.ro
...cu ce am avut la indemana! eu nu ma formalizez cand vreau sa fac ceva... ai sa razi, dar mai aveam prin casa o bucata de pexal Prandelli de diam 16 mm, cu izolatie termica cu tot, adica burete + o camasa exterioara dintr-o folie de plastic. Am tras pexalul afara, masurat bucatile necesare pt izolarea conductei de AC ( 4 bucati, daca nu ma insel) am crestat izolatia longitudinal, imbracat conducta de pe ceed, si fixat pe traseu cu strip-uri dintate. per total arata foarte asemanator cu pozele puse de joco, cu exceptia faptului ca izolatia pusa de mine (stiu, acu o sa sariti cu gura !Akbhar wrote: ida01ro - Ce materiale ai folosit?



in ce priveste un ecran protector termic in partea galeriei de evacuare, cred ca este necesar - joco avea dreptate - am observat practic ca acolo unde conductele de AC intra in habitaclu este o zona ff calda, pe tevi formandu-se condens ! chiar daca in mers exista curent de aer, incalzirea prin radiatie este prezenta....
PS: btw, mai am izolatie pt o masina, disponibila pt cine doreste!
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?
Dorele, ne mai tii mult ma?
Eu am pus buretele cu folie de aluminiu cu buretele ?n exterior și folia spre țeav?. Motivul: oricum exist? condens pe țeav? și astfel buretele nu se ?mbib? cu ap?.
Desigur, se putea mult mai frumos și ?ngrijit, dar nu am avut r?bdare-:)
Joco
Desigur, se putea mult mai frumos și ?ngrijit, dar nu am avut r?bdare-:)
Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624
Mai puneti poze....
Am vazut in Hornbach pt. izolat tevi tuburi de diametre diferite un fel de burete tare peste care este folie de aluminiu taiat pe lung, nu stiu denumirea lor exacta, au lungimi cam de 1 m. O sa vad ce temperatura maxima suporta acele tuburi... A folosit cineva asa ceva pe vreo masina ? In domeniul constructilor se folosesc aceste tuburi...
Am vazut in Hornbach pt. izolat tevi tuburi de diametre diferite un fel de burete tare peste care este folie de aluminiu taiat pe lung, nu stiu denumirea lor exacta, au lungimi cam de 1 m. O sa vad ce temperatura maxima suporta acele tuburi... A folosit cineva asa ceva pe vreo masina ? In domeniul constructilor se folosesc aceste tuburi...
Cee`d_SW - 1.4 GSL MT START Piston Grey + optionale