Cum fac sa nu ma electrocutez cand cobor din masina?

Cum se rezolvă diverse probleme
Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Post by Akbhar »

Citisem un articol (nu-mi aduca aminte unde) ca anual peste 50 de americani mor incercand cu limba daca bateriile sunt incarcate. Deci aveti grija. Oricum incarcarea electrostatica datorita hainelor poate fi destul de mare, am avut in aceasta iarna cateva experiente destul de dureroase. O data am reusit chiar sa si resetez calculatorul cand am atins carcasa. Cei de la OTV ar spune ca am puteri paranormale. :lol:
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

gremlin
Posts: 42
Joined: 20 Nov 2007, 14:23
Auto:

Post by gremlin »

sorinh wrote:daca mi se permite un pic de misto: incearca sa faci o descarcare cu dintii sau cu limba. dupa aia socurile pe mana o sa ti se para o adiere placuta si preferabila. :lol:
mai tii minte cum se incercau bateriile de 4,5 V si cele de 9 V pe limba? :P
Ti se potriveste avatarul cu topicul acestui thread :twisted:
Cee'd 1.4 GSL Start + opt , So Red

shtirlitz
pictoru
Posts: 572
Joined: 02 Jun 2007, 09:00
Auto: kia cee'd 1,4
Location: iasi
Contact:

Post by shtirlitz »

:D Sa rezolvat cu curentatul. De aproape 3 saptamani de cand am scos husele nu ma mai electrocutez. Deci problema era de la huse. Frica inca mai persista :cry:
Image

sonty
incercator
Posts: 734
Joined: 02 Jun 2007, 14:25
Auto:
Location: craiova

Post by sonty »

eu mi-am luat-o vineri pe obraz ca ala a trecut cel mai aproape de marginea de sus a usii. facem concurs sa vedem care-i cel mai ciudat loc in care ne putem electrocuta dandu-ne jos din masina?
oltCEE'D 1.4 BEST, machine silver. cu roti si volan.
comanda 26.06. serie 4.09. achitat 7.09. livrare 20.09. toate in 2007.
DJ 50NTY
oltcit special, 0.652. de-o varsta cu mine.

alaexus
Posts: 203
Joined: 17 Nov 2007, 18:56
Auto:
Location: Bucuresti

Post by alaexus »

Am patit-o si eu de vreo 2 ori. Conteaza foarte mult umiditatea din aer. Daca aerul este foarte uscat atunci ai sanse mari sa te incarci electrostatic bine de tot. Eu am vara perioade in care ma curentez pe tot ce pun mana. Dar nu disperati, face bine la reumatism.
O.T. @Akhbar: Tensiunea de 24V NU este periculoasa pentru corpul uman. Mai ales in curent continuu. Pana la 50Vc.a. si 120Vc.c. este ok.
1,4 GSL EX CLASSIC, OIL BLUE
B-73-POW
Album foto: http://picasaweb.google.ro/alaexus/

sorinh
Posts: 769
Joined: 29 Jun 2007, 13:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by sorinh »

la intensitate mica.....
la intensitate mare stam altfel:
daca ai 5 Vcc si 10.000 A, faci prelucrari mecanice prin electroeroziune :)
la 24V si 100 A se ascut sculele prin electrochimie.

este la fel de valabila si inversa: 20.000V si cativa microA, ai un "tazer" de dat socuri electrice, care incapaciteaza dar nu ucide.
:lol:
1.6 DSL LP Base Pewter Beige + optionale
vrrrrroooooommm !!!!!! vrrrrroooooommm !!!!!!
www.erepublik.com

Akbhar
Posts: 1356
Joined: 27 May 2007, 18:09
Auto:
Location: Ploiesti/Bucuresti
Contact:

Post by Akbhar »

O.T@alaexus: Cum a zis si Sorinh. LA 50V DC ai sanse foarte mari sa faci stop cardiac. In conditiile potrivite (umezeala, sanatate precara), poti da in primire si mai repede.(lectura suplimentara, engleza)
the human body can be compared to a 1/2W 1Mohm resistor - whatever source can blow such a resistor is considered generally fatal. The 1M value can be much lower if you're a little sweaty. WAY lower. But still only 1/2W.
(link)
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups

User avatar
misuspita
cantaretzu'
Posts: 1039
Joined: 07 Oct 2007, 12:31
Auto: Proceed
Location: Bucuresti

Post by misuspita »

Eu am aceeasi problema. Am descoperit ca la mine zona monturilor de la mana (incheietura degetelor, pentru cei care nu stiu) sunt mai putin sensibile, asa ca, atunci cand ies din orice masina intai lovesc usor cu pumnul strans in orice parte metalica a masinii in care ma pot descarca si scap usor chiar si in cazul in care observ scanteia (dureroasa in orice alt loc m-as atinge de metal). Deja a devenit obisnuinta si intotdeauna and ies/intru intr-o masina intai ma ating cu monturile de caroserie si dupa aia intru/ies. Sper sa fie de ajutor pentru cei care cauta sa mai diminueze "sageata" electrica
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP

alaexus
Posts: 203
Joined: 17 Nov 2007, 18:56
Auto:
Location: Bucuresti

Post by alaexus »

OT: @sorinh, akhbar: Nu vreau sa ma dau destept si ce zice sorinh este perfect adevarat: este nevoie de un curent foarte mare ca sa te curentezi la 50Vc.c. In practica, se folosesc tensiuni sub 50V (inclusiv in c.a.) tocmai ca masura de securitate impotriva electrocutarii. Ia uitati-va la tabloul de sigurante si vedeti care este cea mai mare valoare. Nu cred ca sare de 100A. Cred ca suntem destul de OT si propun sa inchidem acest subiect
1,4 GSL EX CLASSIC, OIL BLUE
B-73-POW
Album foto: http://picasaweb.google.ro/alaexus/

adrian.tuhut
Posts: 278
Joined: 24 May 2007, 16:31
Auto:
Location: Galati
Contact:

Post by adrian.tuhut »

conteaza foarte mult si materialul din care sunt facute hainele pe care le porti......daca sunt sintetice sunt mult mai mari sansele sa te curenteze....
Kia Cee'd 1.6 CRDI Pewter Beige (GL 83 THT)
ODO: 137.111km
poze: https://picasaweb.google.com/1129296780 ... 44/KiaCeed

Player7
Posts: 65
Joined: 24 Oct 2007, 12:20
Auto:
Location: Baia Mare
Contact:

Post by Player7 »

inca o solutie e sa tii strans in mana o cheie cu care sa atingi caroseria. te descarci si nu simti nimc. dar ATENTIE: vopseaua se zgarie daca misti cheia pe ea :twisted:
Kia cee'd SW LX BEST 1.4 GSL Kompass Blue
Plecat din Zilina:26 Oct 2007
Platit integral: 01 Nov 2007
Livrat: 14 Nov 2007

User avatar
scubli
"ambiguus"
Posts: 3644
Joined: 16 Dec 2007, 14:56
Auto:
Location: Oradea si/sau Sighetu Marmatiei
Contact:

Post by scubli »

Astazi mai ca nu am ras cu lacrimi...
Cat am asteptat la KIA pt. montarea kit-ului HID a aparut tata cu masina de servici(un logan combi) si cand a coborat din el s-a electrocutat urat de tot.
Peste cateva minute s-a dus sa se uite la KIA Sportage versiunea FULL si in momentul cand a iesit din ea s-a electrocutat iarasi :lol:
Cam asta i s-a intamplat toata ziua, cu orice masina, chiar si cu cee'd-ul meu.

Si eu si el am purtat pulovere de lana, dar eu nu m-am electrocutat deloc.
Se pare ca e foarte important si corpul, nu doar imbracamintea :)

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Post by ida01ro »

:D va spun dupa o lunga experienta de...condus! DA, asa se MI se intampla si mie..la mai multe tipuri de masini! e o chestie complicata ce tine de bio..energia & dessou-urile fiecaruia! cel mai bine e sa o bagam la probleme ceed, ce ziceti? :D ajutam concurenta :P

bafta
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

User avatar
scubli
"ambiguus"
Posts: 3644
Joined: 16 Dec 2007, 14:56
Auto:
Location: Oradea si/sau Sighetu Marmatiei
Contact:

Post by scubli »

ida01ro wrote:cel mai bine e sa o bagam la probleme ceed, ce ziceti? :D ajutam concurenta :P
Nu zice de 2 ori ca s-ar putea sa gasesti topic nou la probleme: despre electrocutare... :lol:

Bog1_7
Posts: 142
Joined: 03 Mar 2008, 17:16
Auto: Kia Cee'd 1.4 2008
Location: Iasi

Post by Bog1_7 »

Si eu sunt unul din "fericitii" soferi care au parte de socuri electrice :) Cu toate masinile cu care am mers cand ma dadeam jos pateam la fel, insa la Cee'd nu era asa pana mi-am pus huse! Solutia.... pun mana pe pritena mea inainte sa ma dau jos si nu ma mai curentez numai eu:)
poate se imparte in doua sarcina electrica, de ce sa ma curentez numai eu?! nu-i corect, doar merge si ea cu masina
Cee'd 1.4 White + esp,jante16(tip A),scaune incalzite+reglaj lombar si inaltime, proiectoare, cheie pliabila, tetiere active, volan piele, suport ochelari

Galerie foto http://profile.imageshack.us/user/bog17/
Jurnal de bord viewtopic.php?t=1847

Post Reply

Return to “Tips & Tricks”