Curatare motor
Re: Curatare motor
Spala motorul fara nici o frica!E bine capsulat si etans.
Nici o masina nu intra usor in a I a in mers!Chiar cind abia abia se misca.E bine ca in cazul in care masina se misca, sa folosesti viteza a IIa si sa ''o ajuti'' din ambreiaj.
Nici o masina nu intra usor in a I a in mers!Chiar cind abia abia se misca.E bine ca in cazul in care masina se misca, sa folosesti viteza a IIa si sa ''o ajuti'' din ambreiaj.
kia ceed sw 1.6 crdi hp + optionale,Pewter Beige.Merge!
http://picasaweb.google.com/ghe2ghe2000/Dolly
B-80-ABW
http://picasaweb.google.com/ghe2ghe2000/Dolly
B-80-ABW
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Curatare motor
Legat de treapta I ...in timp o sa te obisnuiesti si o sa vezi ca o sa intre fara probleme....dar nu incerca cu marsarrier-ul 
Iar daca ai 30km/h in a 2 a si vrei sa zicem frana de motor, o lasi in viteza si o ajuti din frana, ori daca vrei sa bagi in treapta I si sa presupunem ca intra, nu sunt probleme pana la 40KM/h (frecari etc sunt dar nu iti sar pistoanele-oricum nu incerca) .
Legat de motor eu prefer sa-l sterg cu lichid de parbriz sau ceva asemanator si cu o carpa moale. Nu am incredere in spalatorii la treaba asta...ce isi face omul cu mana lui...
Sunt cateva mufe/fire care nu sunt izolate, nefiind pe meserie, nu ma bag si nici pe altcineva nu las!

Iar daca ai 30km/h in a 2 a si vrei sa zicem frana de motor, o lasi in viteza si o ajuti din frana, ori daca vrei sa bagi in treapta I si sa presupunem ca intra, nu sunt probleme pana la 40KM/h (frecari etc sunt dar nu iti sar pistoanele-oricum nu incerca) .

Legat de motor eu prefer sa-l sterg cu lichid de parbriz sau ceva asemanator si cu o carpa moale. Nu am incredere in spalatorii la treaba asta...ce isi face omul cu mana lui...
Sunt cateva mufe/fire care nu sunt izolate, nefiind pe meserie, nu ma bag si nici pe altcineva nu las!
Curatare motor
chestia cu treapta I, parere personala cred ca nu ar trebui sa fie nici o problema...nu vad de ce nu pot folosi frana de motor folosind si aceasta treapta, chiar daca "stau sa-i sara pistoanele"...pana la urma odata cu masinile evolueaza si cutiile de viteze si ale lor sincraone! nu trebuie sa ne mai comparam cu masini facute acum 10 ani!
Re: Curatare motor
Ai dreptate Philbox in ceea ce priveste evolutia, si faptul ca poti sa folosesti - asa cum si Ogy a spus, frana de motor in felul acesta... Turatia nu-ti va scoate pistoanele din motor... dar, uita-te putin la situatia descrisa de mine (atunci cand vrei sa treci din II in III, esti la 35-40km/h si accelerezi, deci urci la peste 3000rpm, apoi "bagi" din greseala in I in loc de III, imagineaza-ti ce efect are asupra angrenajelor...) Ok, nici in aceasta situatie nu o sa "zboare" pistoane prin capota, dar, daca producatorul a prevazut acest sistem de protectie (sau, mai bine zis, acest sistem este mentinut de catre toti producatorii, cred, nefiind un sistem nici pe departe nou sau specific kia) inseamna ca are totusi o functionalitate. Pe prima masina proprie (un cielo din '95) exista acest sistem, si, de atunci, cred ca toate masinile pe care le-am condus aveau asa ceva. Faptul ca evolueaza sincroanele si cutiile este, intr-adevar, o realitate... dar e la fel de "reala" (daca popt sa spun asa) ca si sitemul de protectie si necesitatea lui.
@Ogy - am observat si eu ca, dupa putina "tavaleala" (in sensul evident de obisnuinta cu masina, schimbatorul samd) reusesti sa introduci in tr. I, chiar daca masina se deplaseaza usor. "(frecari etc sunt dar nu iti sar pistoanele-oricum nu incerca)" asta era si ideea, mai bine nu incerca
@Ogy - am observat si eu ca, dupa putina "tavaleala" (in sensul evident de obisnuinta cu masina, schimbatorul samd) reusesti sa introduci in tr. I, chiar daca masina se deplaseaza usor. "(frecari etc sunt dar nu iti sar pistoanele-oricum nu incerca)" asta era si ideea, mai bine nu incerca

cee'd 1.4 sw, best in pearl black!
Curatare motor
Sunt "Stan patitul", adica mi s-a intamplat in primele 2 sapt cand ne acomodam unul cu altul(eu cu masina si ea cu mine), in loc de a III-a am introdus I-a si nu a fost nici o problema, nu a carait, nu a zornait, atata doar ca m-a cam aruncat spre parbriz nefiind turata....urma o treapta superioara!. Daca exista aceasta protectie a cutiilor la treapta I, inseamna ca trebuie sa imi fac griji?!, sunt chiar curios sa aflu si parerea altora, la ei ce se intampla?
Re: Curatare motor
Nu, tocmai asta e si rostul protectiei.. sa NU iti faci griji! Tu poti sa gresesti, ca doar esti om, ca noi toti, dar sistemul nu te lasa... bun, asta e teoria, ca in practica vedem cu totii ca ... se poate! este si normal ca, in perioada de acomodare cu orice masina, sa mai fortezi un pic schimbatorul, cu atat mai mult cu cat acesta opune putina rezistenta... Dar, daca nu-l fortezi, in mod normal nu te lasa sa introduci in tr. I sau in pozitia de mers cu spatele decat daca masina nu se deplaseaza... asta e tot. Sigur ca poti folosi tr. I ca frana de motor... dar nu prea cred ca e indicat. Din cate stiu eu, tr.I este dedicata pornirilor de pe loc, si mai putin sau chiar deloc franarii... pentru asta ai tr. II si III, dupa caz. Daca rulezi la viteza foarte mica, si trebuie sa franezi, cred eu ca mai indicat (si, in mod cert, mai lin) este sa folosesti frana "de picior" + ambreiajul, decat sa-ti "hurduci" masina retrogradand in tr.I.
.Ok, nu am pretentia ca am dat vre-o super-lamurire super-tehnica... este mai mult tehnica "bunului simt" sa-i zicem asa, deci intuitiv.
Toate cele bune!

Toate cele bune!
cee'd 1.4 sw, best in pearl black!
Re: Curatare motor
Deci nu are legatura cu greseala mea de a baga treapta 1 in loc de treapta 3. E vorba fix cand fac o parcare de fel sau la stop.... Deci apas ambreajul pana la capat si cand bag in treapta 1 intra foarte putin sa zic 1 centimetru(specific ca masina nu ruleaza), si daca i-au piciorul de pe ambreaj se aude cum se tocesc pinioanele alea in cutie. Mi s-a intamplat si la mars-alier. Nu mi se intampla mereu... foarte rar, din decembrie de cand am masina pana acum sa zic ca s-a intamplat de vreo 5-6 ori.
1.4 Benzina, Cassa White, City
B-39-HMD
B-39-HMD
Re: Curatare motor
Am uitat sa specific, atunci cand i-au piciorul si vad ca se aud pinioanele alea apas la loc ambreajul si fortzez un pic sa intre in treapta 1... si intra.
Dar in ultima vreme am inceput sa-mi dau seama cand intra si cand nu.
Dar in ultima vreme am inceput sa-mi dau seama cand intra si cand nu.
1.4 Benzina, Cassa White, City
B-39-HMD
B-39-HMD
Re: Curatare motor
@Hamude - nu ma refeream la tine atunci cand vorbeam de greseala de a intorduce in vit. I in loc de a III-a. Vorbeam doar de sistemul de protectie. In primul meu post de aici iti spuneam ca fenomenul relatat de tine poate fi explicat prin sistemul de protectie - in cazul in care incerci sa cuplezi tr. I din mers, SAU, daca se intampla cand masina este stationara, atunci e clar ca trebuie sa mergi la un service sa-ti verifice... probabil un reglaj la ambreiaj, spuneam eu atunci. Acum ai precizat ca fenomenul se intampla cand masina nu se deplaseaza, deci, daca devine suparator sau observi ca se repeta mai des... fa o "plimbare la germanos".
In alta ordine de idei, si eu patesc destul de rar, dar se intampla sa-mi "caraie" si mie angrenajele, doar cand incerc sa cuplez mersul inapoi. Nu-mi fac griji foarte mari, pentru ca suspectez tipul asta de schimbator (cu inel) de a suferi de o hiba generala. Pateam ceva asemanator si cu cielo (unul propriu, altul al firmei unde lucram), cu niste opeluri... In fine, cand o sa-mi vina randul sa-mi fac revizia o sa pomenesc si de "durerea" asta.
Iti urez bafta multa, si sa ne tii la curent daca rezolvi problema cu o vizita la service sau nu, bine?
In alta ordine de idei, si eu patesc destul de rar, dar se intampla sa-mi "caraie" si mie angrenajele, doar cand incerc sa cuplez mersul inapoi. Nu-mi fac griji foarte mari, pentru ca suspectez tipul asta de schimbator (cu inel) de a suferi de o hiba generala. Pateam ceva asemanator si cu cielo (unul propriu, altul al firmei unde lucram), cu niste opeluri... In fine, cand o sa-mi vina randul sa-mi fac revizia o sa pomenesc si de "durerea" asta.
Iti urez bafta multa, si sa ne tii la curent daca rezolvi problema cu o vizita la service sau nu, bine?
cee'd 1.4 sw, best in pearl black!
Re: Curatare motor
mikey_VS wrote:@Hamude - nu ma refeream la tine atunci cand vorbeam de greseala de a intorduce in vit. I in loc de a III-a. Vorbeam doar de sistemul de protectie. In primul meu post de aici iti spuneam ca fenomenul relatat de tine poate fi explicat prin sistemul de protectie - in cazul in care incerci sa cuplezi tr. I din mers, SAU, daca se intampla cand masina este stationara, atunci e clar ca trebuie sa mergi la un service sa-ti verifice... probabil un reglaj la ambreiaj, spuneam eu atunci. Acum ai precizat ca fenomenul se intampla cand masina nu se deplaseaza, deci, daca devine suparator sau observi ca se repeta mai des... fa o "plimbare la germanos".
In alta ordine de idei, si eu patesc destul de rar, dar se intampla sa-mi "caraie" si mie angrenajele, doar cand incerc sa cuplez mersul inapoi. Nu-mi fac griji foarte mari, pentru ca suspectez tipul asta de schimbator (cu inel) de a suferi de o hiba generala. Pateam ceva asemanator si cu cielo (unul propriu, altul al firmei unde lucram), cu niste opeluri... In fine, cand o sa-mi vina randul sa-mi fac revizia o sa pomenesc si de "durerea" asta.
Iti urez bafta multa, si sa ne tii la curent daca rezolvi problema cu o vizita la service sau nu, bine?
Mersi mult. Nu prea am de gand sa merg la service, doar daca o sa se intample mai des situatia.
1.4 Benzina, Cassa White, City
B-39-HMD
B-39-HMD
Re: Curatare motor
Dar inca nu mi-a raspuns nimeni... varianta City are scut ?
1.4 Benzina, Cassa White, City
B-39-HMD
B-39-HMD
- scubli
- "ambiguus"
- Posts: 3644
- Joined: 16 Dec 2007, 14:56
- Auto:
- Location: Oradea si/sau Sighetu Marmatiei
- Contact:
Re: Curatare motor
@Hamude: Din cate stiu eu cee'd-ul City nu are scut. Cel putin motoarele mici. Cele de 2.0l nu stiu daca au sau nu, s-ar putea sa aiba.