Motor 1.4 benzina - detalii si optimizari

Forum cu de toate despre Kia cee'd
Post Reply
User avatar
asdfgh
Posts: 488
Joined: 15 Jun 2007, 15:12
Auto:
Location: Bucuresti

Motor 1.4 benzina - detalii si optimizari

Post by asdfgh »

Am citit in unul dintre numeroasele articole din reviste o remarca legata de acest motor cum ca ar fi mica "minune tehnologica".

Pornind de la la ideea asta, motorul asta pe langa faptul ca e cel mai puternic motor de 1.4 aspirat de care stiu eu este si garantat 150.000km.

Am o nelamurire insa - stiu ca motorul beneficiaza de sistemul cvvt si ca are transmisia pe lant - stiti cumva daca injectia este normala sau este injectie directa de combustibil de tipul celor de la vw(fsi), toyota, pejo(hpi parca) sau alfa romeo&fiat(jts)?

Deasemenea, a incercat cineva tratamente pentru motor sau combustibil de tipul asta - http://www.tratamentemotor.com/index.php ? (link-ul e pus cu scop de documentare, nu de reclama).
Intreb asta pt ca am un prieten cu un logan 1.6mpi care mi-a spus ca dupa ce a bagat un aditiv de ulei din asta i-a scazut consumul mediu cu aproare 1l/100km. Si pe langa asta in documentatie scrie ca masinile ferrari sunt tratate cu asa ceva din fabrica.

Astept opinii!
Kia Cee'd 1.4 Best, Pearl Black (2 oct 2007) 206.000KM -> vandut
Kia Sportage 2.0CRDI Style 136cp 4x2 (7 oct 2016) 75.000KM +
Kia Ceed 1.4TGDI 7DCT GTLine(7 feb 2020) 4000KM +

andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Post by andrei0241 »

Singurul comentariu pe care'l pot face e legat de acel Metabond. Din ce'am inteles, un flacon d'ala de 250 ml (~150ron) se foloseste la un schimb de ulei. Si daca, la Logan sa zicem, consumul ar scadea cu 1l/100km, asta ar insemna o economie de 350ron/10000 km. Deci, dpdv economic, ar fi avantajos si ptr uzina sa trateze motoarele cu asa ceva, pentru ca ar atrage mai multi clienti cu consum scazut

M'as mira insa sa fie efectele asa de evidente
Ford - Fiesta - 1.4 tdci

User avatar
mykep
On Air
Posts: 824
Joined: 15 May 2007, 11:26
Auto:
Location: Brasov
Contact:

Post by mykep »

injectia e directa de tip MPI.

"Multi-point injection (MPI), where the fuel is injected through each intake port, is currently one of the most widely used systems. Although MPI provides a drastic improvement in response and combustion quality, it is still limited due to fuel and air mixing prior to entering the cylinder."
Kia Cee'd 1.4 GSL Abyss Blue, Best + Opt
BV 77 MKP
ODO 71.000 KM

User avatar
asdfgh
Posts: 488
Joined: 15 Jun 2007, 15:12
Auto:
Location: Bucuresti

Post by asdfgh »

mpi nu este injectie directa - este injectie multipunct, asta stiu.
Injectia directa foloseste un sistem destul de asemanator cu cel de la diesel - in sensul ca poate folosi un amestec mai slab de benzina si aer care duce la economie de combustibil.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_Direct_Injection
Kia Cee'd 1.4 Best, Pearl Black (2 oct 2007) 206.000KM -> vandut
Kia Sportage 2.0CRDI Style 136cp 4x2 (7 oct 2016) 75.000KM +
Kia Ceed 1.4TGDI 7DCT GTLine(7 feb 2020) 4000KM +

User avatar
asdfgh
Posts: 488
Joined: 15 Jun 2007, 15:12
Auto:
Location: Bucuresti

Post by asdfgh »

Deasemenea cred ca la motorul asta ar fi fost indicata o transmisie cu 6 rapoarte pt mersul la drum intins sa nu mai stea asa turata.
3000rpm la 100Km/h mi se pare destul de mult, sunteti de acord?

Comparativ la Fiat au pus la motorul de 1,4 de 95cp de pe punto 6 rapoarte.
Kia Cee'd 1.4 Best, Pearl Black (2 oct 2007) 206.000KM -> vandut
Kia Sportage 2.0CRDI Style 136cp 4x2 (7 oct 2016) 75.000KM +
Kia Ceed 1.4TGDI 7DCT GTLine(7 feb 2020) 4000KM +

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Post by ida01ro »

pe rand:

1 - sunt mai multe produse care actioneaza cam la fel (Metabond, Duralube, Envirotech. etc), in sensul se adauga in ulei si motorul functioneaza o perioada (10-15 k km) iar tratamentul acesta se face "pe viata" la motor. Eu am folosit mai demult Envirotech la motorul de Dacie,pe care am vandut-o pe la 120k si care acum are aprox 235k (e la vecinul meu), si functioneaza inca f bine, iar consumul de ulei este de aprox 0.5 l / 1k km. La fel am facut si motorul de VW care acum are 500k km !! Cred ca genul asta de tratament este f bun, doar ca trebuie sa ai rabdare sa faci rodajul motorului (12-15 k km) si apoi sa aplici tratamentul.

2- injectia directa de BENZINA e o chestie mai delicata datorita faptului ca benzina este f susceptibila sa detoneze - fenomen extrem de daunator pt motor - iar problema e delicata si inca controversata! in consecinta motoarele cu injectie directa de benzina sunt mult mai scumpe...asa ca tre sa ne multumim cu mpi adica injectia se petrece in poarta supapelor de evacuare..unde raceste supapa, se evapora amestecacu aerul si patrunde in cilindru, etc..
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

User avatar
mykep
On Air
Posts: 824
Joined: 15 May 2007, 11:26
Auto:
Location: Brasov
Contact:

Post by mykep »

chestia cu treapa a 6-a am simtit-o si eu la 90 km/h aveam cam 2800-2900 ture, parca cerea motorul schimabare de treapta.
Kia Cee'd 1.4 GSL Abyss Blue, Best + Opt
BV 77 MKP
ODO 71.000 KM

MihaiM
Posts: 871
Joined: 04 Jun 2007, 10:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by MihaiM »

Stai sa vad daca am inteles: motorul cerea schimbarea treptei la 90km/h si 2800 de ture? Poate sa retrogradezi din 5 in 4 ai vrut sa zici :?: :?:

User avatar
mykep
On Air
Posts: 824
Joined: 15 May 2007, 11:26
Auto:
Location: Brasov
Contact:

Post by mykep »

nu, ma refeream la treapta 6, dar dupa cum am mai spus poate nu sunt eu obisnuit cu motorul. am mers mai mult cu diesel si asta cred ca este explicatia.
Kia Cee'd 1.4 GSL Abyss Blue, Best + Opt
BV 77 MKP
ODO 71.000 KM

morariu_alex
Moderator
Posts: 21
Joined: 16 Aug 2007, 19:27
Auto:
Location: Iasi
Contact:

Post by morariu_alex »

da eu nu prea inteleg o chestie, intr-a 5- la 2900 de rotatii aveai doar 90 ? sau erai intr-a 4-a???
Tocmai vreau sa imi fac comanda de un ceed 1,4 base lx

andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Post by andrei0241 »

Nu esti obisnuit sa mergi turat. Se auzea motorul sau doar din ce simteai ai ramas cu impresia ca se cerea schimbata treapta? Din moment ce asta e un morot de turatii mari, 3000rpm nu e deloc mult. Nici 4000-45000 rpm nu e de ocolit, chiar si perioade mai lungi. Insa, evident, se va reflecta in consum

Posibil ca experienta cu diesel'ul sa'ti fi modificat perspectiva din care privesti lucrurile. Eu la SLZ schimb uzual la 3000, dar urc si pana in 4000rpm, chiar si in treptele a II'a - a III'a. Si izolatia fonica la SLZ e mult sub cea de la Cee'd

Insa deja deviem discutia si n'are rost aici ...
Ford - Fiesta - 1.4 tdci

User avatar
Vietnam
Skywalker
Posts: 653
Joined: 23 May 2007, 21:23
Auto: Sportage 2.0 DSL AT AWD HP
Location: Bucuresti
Contact:

Post by Vietnam »

E o fi pentru prima data cand o luam pe aratura? Important este sa vedem care este stilul de condus care sa ne duca la un consum normal .
CEE'd 1.4 Base GSL LX MT Abyss Blue 2007-2014
Sportage 2.0 DSL AT AWD HP ( 184 CP) SAND TRACK 2014 -

MihaiM
Posts: 871
Joined: 04 Jun 2007, 10:11
Auto:
Location: Bucuresti
Contact:

Post by MihaiM »

Eu am citit link-ul postat de cineva aici cu cele parca 10 reguli de condus si cu toate ca n-am fost de acord cu o chestie am gasit si o idee buna: sa urmarim consumul instant si sa identificam cand avem consumul cel mai bun. Astfel vom sti cand sa schimbam si in ce ture sa tinem masina.

andrei0241
3/E
Posts: 3087
Joined: 16 May 2007, 13:40
Auto:
Location: Constanta
Contact:

Post by andrei0241 »

Deja tre sa fii maniac sa stai sa urmaresti ezac la ce turatie sa schimbi. Plus ca ... sa zicem ca am observa ca cel mai putin ar consuma la 3000rpm. Ce'o sa faci ... o sa schimbi la 4000 rpm? Daca acolo consuma cel mai putin, inseamna ca pana la 4000rpm consuma mai mult, deci per total s'ar putea sa fie mai convenabil sa schimbi la 3000rpm, sa zicem
Ford - Fiesta - 1.4 tdci

ida01ro
Carcotas Sef
Posts: 1720
Joined: 11 Jun 2007, 19:05
Auto:
Location: bacau
Contact:

Post by ida01ro »

..chiar ca o luam pe aratura....pana la urma depinde de ce urmareste fiecare: consum redus, placerea de a conduce - altfel raspunde un motor cand e la 3500-4000 rpm in loc de 2000-2500 rpm ! imi aduc aminte o dicutie pe vremea cand aveam o dacie : lumea nu schimba vitezele peste 3000 pt ca...."urla motoru'" !! nu pricepeau ca de fapt..."urla" normal, de placere !! :P
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?

Post Reply

Return to “Generalităţi”