Si totusi fericit ...
Si totusi fericit ...
Salutare tuturor!
Sunt un proaspat posesor de Cee'd City, 1,4 benzina, piston gray. Am comandat masina lunea trecuta, am platit-o pe 19 dec si am luat-o pe 24 din Baneasa cu alarma (maat 861), senzori parcare si covorase din partea dealerului. Traiasca criza auto din acest punct de vedere ... Mosu a fost darnic cu mine.
Bucuros nevoie mare am plecat la drum cu ea. Destinatia: Tulcea. Am mers ceva km pe autostrada Soarelui, apoi Hirsova etc. N-am forjat-o ca era in rodaj, adica n-am depasit 110 km/h (3000 rpm) decit rareori ca asa scrie in carte. Consum ca la inceput: sub 9 l/100 km mai rar, de obicei peste 10, ajungea si pe la 12-13 pe dealuri. Motorul torcea fara probleme, m-am obisnuit relativ repede cu ea. M-a nelinistit un pic consumul, dar era la inceput, deci n-am comentat nimic. Dupa vreo 200 km, a scazut pe la vreo 8,5 intre 80-90 km/h. Ziceam ca l-am prins pe Dumnezeu de picior.
Partea proasta a fost cind am plecat pe 27 la Constanta. Parca mergea in 2 pistoane. Consumul rareori scadea sub 12. Ce-i drept conditiile meteo au fost cam vitrege: frig (-10 C), vint, ninsoare usoara, un pic de polei, viteza: 40 km/h in a 3-a, maxim 70 in a 4-a. Caucioacele de vara Michelin cu care a fost incaltata de dealer patinau de zor (cauciucurile de iarna sunt urmatoarele pe lista de cumparaturi...). N-am facut patinaj viteza, ESPu si ABSu au intrat de vreo 2 ori ca sa-mi arate ca exista.
Pe 28 am plecat spre Tulcea. Aceleasi probleme: motorul parca nu avea putere, tragea anemic, eram doar 3 persoane in masina fara bagaje. Nu mai era asa mare zapada pe drum, pe alocuri era chiar uscat. N-am "bravat" si am mers cu maxim 90. Indiferent daca eram in viteza a 3-a, a 4-a sau a 5-a consumul era peste 10 (ba chiar vreo 13 la 90 km/h). Am zis eu ca-i frig, ca pina se incalzeste motorul, ca sunt cauciucuri de vara pline de zapada, ca patineaza, ca sunt dealuri si curbe, dar tot mi s-a parut cam mare consumul. pina si motorul mi se parea ca huruie mai tare, ca nu mai "toarce" si ca imi vibra putin pedala de acceleratie.
Am facut o pauza de vreo 2 ore si am plecat spre Focsani, 2 persoane si bagaje mai multe. Aceleasi simptome de masina lesinata. Abia dupa ce am trecut de Braila si era drumul uscat ca-n palma parca si-a mai revenit masinuta. A devenit iar fisneata si consumul a scazut de la 12,5 (90 km/h) la 9 (intre 90-100 km/h). Motorul si-a mai recapatat din putere chiar daca mai zbura consumul peste 10. Stiu ca dupa aproape 700 km e prematur sa ma pronunt, dar ar trebui sa ma ingrijorez? Intre 5,2 cit scrie in carte si 13 e cam mare diferenta. Ma asteptam la 7, hai 8 /100, nicidecum la 12-13 la 90 km/h. Vitezele le schimb intre 2000-3000, nu am un stil de conducere sportiv, mai ales cu masina noua. Nu cred ca e defect CB-ul deoarece am alimentat dupa ce am ridicat masina de la Lukoil. 95 fara plumb, plin adica vreo 38 l. Am mers cam 500 km, am alimentat de la Petrom, tot 95 cam tot 38 l. Am suspectat si benzina, de aia am schimbat si furnizorul ... Inainte de alimentare CBul imi arata ca mai am pt apx 150 km, dupa imi arata 689 km. Cind am ajuns in Focsani (dupa mai bine de vreo 200 km) se cam dusese jumate de rezervor, dar n-am verificat CB-ul. Dar cred ca instantul arata bine, nu prostii.
Stiu ca s-a mai scris despre consum, dar chiar asa mare?
Sper sa fac rost de cauciucuri de iarna si o testez cu un drum spre Rinca marti. Un an fericit tuturor !
Sunt un proaspat posesor de Cee'd City, 1,4 benzina, piston gray. Am comandat masina lunea trecuta, am platit-o pe 19 dec si am luat-o pe 24 din Baneasa cu alarma (maat 861), senzori parcare si covorase din partea dealerului. Traiasca criza auto din acest punct de vedere ... Mosu a fost darnic cu mine.
Bucuros nevoie mare am plecat la drum cu ea. Destinatia: Tulcea. Am mers ceva km pe autostrada Soarelui, apoi Hirsova etc. N-am forjat-o ca era in rodaj, adica n-am depasit 110 km/h (3000 rpm) decit rareori ca asa scrie in carte. Consum ca la inceput: sub 9 l/100 km mai rar, de obicei peste 10, ajungea si pe la 12-13 pe dealuri. Motorul torcea fara probleme, m-am obisnuit relativ repede cu ea. M-a nelinistit un pic consumul, dar era la inceput, deci n-am comentat nimic. Dupa vreo 200 km, a scazut pe la vreo 8,5 intre 80-90 km/h. Ziceam ca l-am prins pe Dumnezeu de picior.
Partea proasta a fost cind am plecat pe 27 la Constanta. Parca mergea in 2 pistoane. Consumul rareori scadea sub 12. Ce-i drept conditiile meteo au fost cam vitrege: frig (-10 C), vint, ninsoare usoara, un pic de polei, viteza: 40 km/h in a 3-a, maxim 70 in a 4-a. Caucioacele de vara Michelin cu care a fost incaltata de dealer patinau de zor (cauciucurile de iarna sunt urmatoarele pe lista de cumparaturi...). N-am facut patinaj viteza, ESPu si ABSu au intrat de vreo 2 ori ca sa-mi arate ca exista.
Pe 28 am plecat spre Tulcea. Aceleasi probleme: motorul parca nu avea putere, tragea anemic, eram doar 3 persoane in masina fara bagaje. Nu mai era asa mare zapada pe drum, pe alocuri era chiar uscat. N-am "bravat" si am mers cu maxim 90. Indiferent daca eram in viteza a 3-a, a 4-a sau a 5-a consumul era peste 10 (ba chiar vreo 13 la 90 km/h). Am zis eu ca-i frig, ca pina se incalzeste motorul, ca sunt cauciucuri de vara pline de zapada, ca patineaza, ca sunt dealuri si curbe, dar tot mi s-a parut cam mare consumul. pina si motorul mi se parea ca huruie mai tare, ca nu mai "toarce" si ca imi vibra putin pedala de acceleratie.
Am facut o pauza de vreo 2 ore si am plecat spre Focsani, 2 persoane si bagaje mai multe. Aceleasi simptome de masina lesinata. Abia dupa ce am trecut de Braila si era drumul uscat ca-n palma parca si-a mai revenit masinuta. A devenit iar fisneata si consumul a scazut de la 12,5 (90 km/h) la 9 (intre 90-100 km/h). Motorul si-a mai recapatat din putere chiar daca mai zbura consumul peste 10. Stiu ca dupa aproape 700 km e prematur sa ma pronunt, dar ar trebui sa ma ingrijorez? Intre 5,2 cit scrie in carte si 13 e cam mare diferenta. Ma asteptam la 7, hai 8 /100, nicidecum la 12-13 la 90 km/h. Vitezele le schimb intre 2000-3000, nu am un stil de conducere sportiv, mai ales cu masina noua. Nu cred ca e defect CB-ul deoarece am alimentat dupa ce am ridicat masina de la Lukoil. 95 fara plumb, plin adica vreo 38 l. Am mers cam 500 km, am alimentat de la Petrom, tot 95 cam tot 38 l. Am suspectat si benzina, de aia am schimbat si furnizorul ... Inainte de alimentare CBul imi arata ca mai am pt apx 150 km, dupa imi arata 689 km. Cind am ajuns in Focsani (dupa mai bine de vreo 200 km) se cam dusese jumate de rezervor, dar n-am verificat CB-ul. Dar cred ca instantul arata bine, nu prostii.
Stiu ca s-a mai scris despre consum, dar chiar asa mare?
Sper sa fac rost de cauciucuri de iarna si o testez cu un drum spre Rinca marti. Un an fericit tuturor !
Kia Cee'd City, 1,4 benzina, Piston Gray
Alarma Maat 861, senzori parcare si covorase de la dealer
VN-09-EXS
ODO ~ 30350
Alarma Maat 861, senzori parcare si covorase de la dealer

VN-09-EXS
ODO ~ 30350
Re: Si totusi fericit ...
Salutare si felicitari pentru masinuta.
In primul rand, cred ca ar trebui sa schimbi caucioacele cu ceva de sezon. Eu, cand am schimbat, mi-am dat seama ce inseamna diferenta intre anvelopele de iarna si cele de vara instantaneu. Alta aderenta, desi era uscat pe jos si numai +2 grade C.
In al doilea rand, zici ca schimbi vitezele intre 2000 si 3000. Personal, cred ca e mai bine sa schimbi macar peste 2500, daca nu chiar 3000, de fiecare data, indiferent ca esti in rodaj sau nu, motorul nu se strica.
Totusi mi se pare cam mare consumul tau extern, eu nu am reusit decat sa ating 8 odata, si aia se intampla pe autostrada, unde daca ii dai viteza, papa. Altfel, exceptand acel episod de autostrada, consumul meu variaza intre 5,4 si 7 l/100km. Incearca sa resetezi consumul la plecare, sa vezi ce se intampla. Daca se mentine asa de ridicat si simti ca masina nu are vlaga, poate ar fi mai bine sa incerci o vizita in service. Inainte de asta, poate te ajuta un coleg de forum din zona, sa vezi daca si la el se simte la fel de fara vlaga masina, sau doar ti se pare tie.
In primul rand, cred ca ar trebui sa schimbi caucioacele cu ceva de sezon. Eu, cand am schimbat, mi-am dat seama ce inseamna diferenta intre anvelopele de iarna si cele de vara instantaneu. Alta aderenta, desi era uscat pe jos si numai +2 grade C.
In al doilea rand, zici ca schimbi vitezele intre 2000 si 3000. Personal, cred ca e mai bine sa schimbi macar peste 2500, daca nu chiar 3000, de fiecare data, indiferent ca esti in rodaj sau nu, motorul nu se strica.
Totusi mi se pare cam mare consumul tau extern, eu nu am reusit decat sa ating 8 odata, si aia se intampla pe autostrada, unde daca ii dai viteza, papa. Altfel, exceptand acel episod de autostrada, consumul meu variaza intre 5,4 si 7 l/100km. Incearca sa resetezi consumul la plecare, sa vezi ce se intampla. Daca se mentine asa de ridicat si simti ca masina nu are vlaga, poate ar fi mai bine sa incerci o vizita in service. Inainte de asta, poate te ajuta un coleg de forum din zona, sa vezi daca si la el se simte la fel de fara vlaga masina, sau doar ti se pare tie.
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP
Re: Si totusi fericit ...
Felicitari ptr. achizitie,drumuri bune si fara incidente
Dupa ce termini cu rodajul ai sa fi multumit si de performantele masini(peste 3k rot.)si de consum.
Daca mergi la Ranca trebuie obligatoriu sa ai lanturi...daca nu ai nu te vor lasa agentii sa urci.
Drum bun si un An Nou fericit !!!

Dupa ce termini cu rodajul ai sa fi multumit si de performantele masini(peste 3k rot.)si de consum.
Daca mergi la Ranca trebuie obligatoriu sa ai lanturi...daca nu ai nu te vor lasa agentii sa urci.
Drum bun si un An Nou fericit !!!
Re: Si totusi fericit ...
Consumul e mare la inceput dar nu chiar asa. Cauta o bucata de drum drept (fara panta, rampa). Daca nu bate vantul tare, e curat, fara zapada, in treapta a 5-a, la 90 km/h - constant, chiar si cu anvelope de vara nu ar trebui sa ai consum instantaneu mai mare de 6-6,5l.
KIA Cee`d Best Kompass Blue 1,4
Re: Si totusi fericit ...
si la mine era mare consumul, acum am 3000 de km si s-a mai linistit, 8.9 litri la suta pe ultimii 500 de km, peste 300 facuti in oras. nu o menaja prea mult, cum o ai asa o inveti, nu te sfii sa ii dai peste 3000 dar nu prea mult...
felicitari pt achizitie si enjoy!
felicitari pt achizitie si enjoy!
KIA ProCeed 1.6 Black PH 22 LEK
Re: Si totusi fericit ...
cum o inveti asa o ai ...LeCCa wrote:si la mine era mare consumul, acum am 3000 de km si s-a mai linistit, 8.9 litri la suta pe ultimii 500 de km, peste 300 facuti in oras. nu o menaja prea mult, cum o ai asa o inveti, nu te sfii sa ii dai peste 3000 dar nu prea mult...
felicitari pt achizitie si enjoy!

Dupa ce se incalzeste motorul, poti sa ii dai si pana la 6.000rpm, atat timp cat drumul si conditiile atmosferice iti permit. De asemena, dupa un condus sportiv trebuie sa mai mergi cu ea cateva minute linistit (stau stai 2-3min cu motorul pornit). In rest...revizii la timp si nu ar trebui sa apara probleme.

L.E. Am vazut ca inca nu ai terminat rodajul, dar dupa 1.000km poti sa ii dai fara grija.
Re: Si totusi fericit ...
Felicitari pentru achizitie, sa te poarte sanatos peste tot si cat mai putine incidente!
Chiar daca e in rodaj, in primii 1000km poti sa atingi 3000 de rot atunci cand scimbi viteza (adica sa schimbi la 3000). Eu am facut un experiment, cei drept in oras si am condus pe rand "batraneste", cu schimbat pe la 2000 si apoi sportiv cu schimbat la 3000, in primul caz, cam la 100 de km parcursi consmul s-a stabilizat pe la 13l/100km, in al doilea caz a scazut destul de repede si s-a stabilizat la 11,5, si de cand am vazut asta doar asa schimb, atunci cand imi permite traficul si conditiile atmosferice.
P.S.: Si a mea e in rodaj, 300km.
Chiar daca e in rodaj, in primii 1000km poti sa atingi 3000 de rot atunci cand scimbi viteza (adica sa schimbi la 3000). Eu am facut un experiment, cei drept in oras si am condus pe rand "batraneste", cu schimbat pe la 2000 si apoi sportiv cu schimbat la 3000, in primul caz, cam la 100 de km parcursi consmul s-a stabilizat pe la 13l/100km, in al doilea caz a scazut destul de repede si s-a stabilizat la 11,5, si de cand am vazut asta doar asa schimb, atunci cand imi permite traficul si conditiile atmosferice.
P.S.: Si a mea e in rodaj, 300km.
KIA Cee'd CITY Piston Grey
~2000 km
Timisoara
~2000 km
Timisoara
-
- danezul
- Posts: 4480
- Joined: 26 Sep 2007, 21:08
- Auto: Cee'd LX Best 1,4 Benzina
- Location: Brasov
- Contact:
Re: Si totusi fericit ...
Felicitari pentru masina.
Este primul cee'd despre care se spune ca este puturos la demaraj, parca nu-mi vine sa cred.
Poate a fost o senzatie generata de adaptare, mai ales daca masina anterioara condusa a fost dintr-o generatie mai puternica.
Legat de consum, isi va revenii la valori mai acceptabile,. acum, iarna imi consuma 9-10l/100 de km. in oras.
Legat de valoarea pe care o arata CB-ul dupa parcurgerea unei distante de 200 de km. ar trebui vazut daca nu cumva arata distantele in mile si nu in km. Eu am patit chestia asta si dupa ce am schimbat milele in km. nu am mai avut probleme cu un consum ridicat.
Consumul poate creste si datorita cauciucurilor si nu numai.
Pana la viitoarele stiri drum bun si numai bine. La multi ani!
Este primul cee'd despre care se spune ca este puturos la demaraj, parca nu-mi vine sa cred.
Poate a fost o senzatie generata de adaptare, mai ales daca masina anterioara condusa a fost dintr-o generatie mai puternica.
Legat de consum, isi va revenii la valori mai acceptabile,. acum, iarna imi consuma 9-10l/100 de km. in oras.
Legat de valoarea pe care o arata CB-ul dupa parcurgerea unei distante de 200 de km. ar trebui vazut daca nu cumva arata distantele in mile si nu in km. Eu am patit chestia asta si dupa ce am schimbat milele in km. nu am mai avut probleme cu un consum ridicat.
Consumul poate creste si datorita cauciucurilor si nu numai.
Pana la viitoarele stiri drum bun si numai bine. La multi ani!
Kia Ceed 1.4 T-GDi 6MT BEST Blue Flame
ODO: 1200
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=165&t=25685
Cee'd LX Best 1,4 Benzina Mars Red Siguranta in trafic prin respect
BV 77 SPD ODO 141.520
Jurnal de bord http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?f=5&t=704 Stiri auto moto
ODO: 1200
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=165&t=25685
Cee'd LX Best 1,4 Benzina Mars Red Siguranta in trafic prin respect
BV 77 SPD ODO 141.520
Jurnal de bord http://www.clubkia.ro/viewtopic.php?f=5&t=704 Stiri auto moto
Re: Si totusi fericit ...
alch00l wrote:Felicitari pentru achizitie, sa te poarte sanatos peste tot si cat mai putine incidente!
Chiar daca e in rodaj, in primii 1000km poti sa atingi 3000 de rot atunci cand scimbi viteza (adica sa schimbi la 3000). Eu am facut un experiment, cei drept in oras si am condus pe rand "batraneste", cu schimbat pe la 2000 si apoi sportiv cu schimbat la 3000, in primul caz, cam la 100 de km parcursi consmul s-a stabilizat pe la 13l/100km, in al doilea caz a scazut destul de repede si s-a stabilizat la 11,5, si de cand am vazut asta doar asa schimb, atunci cand imi permite traficul si conditiile atmosferice.
P.S.: Si a mea e in rodaj, 300km.
alch00l cand schimbi la 3000 rot nu inseamna ca ai un stil de condus sportiv. Dimpotriva asa e recomandat sa schimbi, masina se simte foarte bine la turatia aia, si nu te lasa la greu. Schimba de la 4000 in sus ca sa spui ca mergi sportiv. Drum intins tuturor.
ODO: 100000km din 06.2008
Re: Si totusi fericit ...
Eu vin de pe o fabie de 1.2 pe benzina, la care schimbam pe la 1500, chiar sub uneori, deh mergeam la consum, si scoteam in oras 6,9l/100km, asa ca pentru mine sa schimb la 3000 e sportiv, plus ca mai sus nici n-o sa vada masinuta, cel putin pana iese din rodaj.
KIA Cee'd CITY Piston Grey
~2000 km
Timisoara
~2000 km
Timisoara
Re: Si totusi fericit ...
Ce draci de motor avea Fabia aia de puteai s-o tii la turatiile alea? Mai aveai ceva demaraj?alch00l wrote:Eu vin de pe o fabie de 1.2 pe benzina, la care schimbam pe la 1500, chiar sub uneori
Ex-Pro Cee'd 1,4 Best
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP
Actual Ford Focus mk4 1.0 125CP
Re: Si totusi fericit ...
Rodajul la ea l-a facut mosu-meu, deci o invatat-o batraneste, plus ca in manual se recomanda schimbarea la 2000. Am incercat si la 3000 si se misca mai bine, dar consumul creste un pic. Ideea de schimbare mai jos tine numai de consum (la mosu-meu in afara ii reuseste un consum si de 4,7, parca ar fi diesel, eu sub 5,6 nu am reusit).
Demaraj am, mai ales la semafoare, unde nu ma ia mai nimeni, si il bag in infarct pe mosu la cum plec.
Motorul e ok, are deja >25k km, putin sub 2 ani, si a mers si cu 160km/h cu 5 persoane si bagaje, si daca Skoda nu schimbau designul la fabia acum aveam o Skoda.
Demaraj am, mai ales la semafoare, unde nu ma ia mai nimeni, si il bag in infarct pe mosu la cum plec.
Motorul e ok, are deja >25k km, putin sub 2 ani, si a mers si cu 160km/h cu 5 persoane si bagaje, si daca Skoda nu schimbau designul la fabia acum aveam o Skoda.
KIA Cee'd CITY Piston Grey
~2000 km
Timisoara
~2000 km
Timisoara
Re: Si totusi fericit ...
Vorba lui dox: turatia normala la care ar trebui schimbat e 3000, ca e benzina si e de turatie, codusul sportiv e peste 4000 pana la 6000, acolo sunt toate senzatiile tari ale motorasului de 1,4, care nu se face de rusine.
Cat despre consum, eu in oras sub 10l/100km nu o scot nici cum in general media de oras la mine e 11l/100Km, in schim in afar deja scade la 6-7l/100km. E putin cam mult dar merita si calutii aia sa bea ceva
Cat despre consum, eu in oras sub 10l/100km nu o scot nici cum in general media de oras la mine e 11l/100Km, in schim in afar deja scade la 6-7l/100km. E putin cam mult dar merita si calutii aia sa bea ceva

Re: Si totusi fericit ...
La 3000 era si recomandarea mea (nu mai mult cat e in rodaj), la atata schimb si eu, si ii face bine, chiar si la consum, doar ca eu vorbeam de alta masina, alt litraj, alt motor, alta filozofie.
KIA Cee'd CITY Piston Grey
~2000 km
Timisoara
~2000 km
Timisoara
Continuare ... cu peripetii
Salutare prieteni. Revin cu amanunte si completari.
Inainte sa plec spre Rinca mi-am luat 2 caucioace de iarna (Cooper) ca din pacate nu mai aveam bani si de restul. N-am luat lanturi pt ca mai toata lumea mi-a spus (si am citit si aici) ca se zgirie gentile de aliaj. Zis si facut: am plecat cam tirziu (pe la 12) si dupa o vizita in Carrefourul din Focsani am intins-o la drum. Ce-i drept parca nu mai era asa lesinata. Inainte am avut un Ford Focus 2007 pe motorina (pt spdblue) si se misca binisor. Am inceput sa schimb vitezele mai aproape de 3000 (asta si pt ca era muzica mai tare si nu prea auzeam motorul
). Banuiesc ca e normal, dar totusi intreb: dupa 120 km/h mi se pare ca pedala de acceleratie si podeaua vibreaza putin, asta in conditiile in care turatia e sub 4k.
Nu inteleg ceva legat de consum: daca tin CB pe instant imi arata constant peste 10 la 90-110 km/h, la sfirsitul calatoriei imi arata mediul la 7,5. Eu pe care sa-l mai cred? Acum am aproape 1700 km si problema persista. Ideea e ca nu am combinat extern-intern, am mers aproape exclusiv pe extern (din care aproape 300 pe autostrazi, A1 dus-intors si A2 vreo 80, parcursi cu peste 120 km/h), si restul pe extern (cu viteze intre 60-130 km/h). N-am trecut prin Buc, am folosit centura asa ca sunt putin confuz.
Ma rog, sa revin la drum ... Dupa o vizita si prin Carrefourul din Militari am trecut repede de A1 si pt ca se lasase noaptea am lasat-o ceva mai moale cu viteza. Dupa ce am trecut de Vilcea, printr-un sat uitat de lume, dupa o curba, un tembel cu un papuc se chinuia sa-l bage in curte. Evident fara sa se asigure ... era perpendicular pe drum si ocupase ambele benzi. In spatele meu un tinerel cam zglobiu cu un jaf de Dacie din 70 cu nr de Gorj ma tot blituia sa ma depaseasca si mergea la aspiratie. Eu pun frina ca sa nu intru in ala cu papucu, ABSu si ESP isi fac datoria, trag usor de volan dreapta sa-l evit si ma opresc la 1 m de el. Aud un buum in spate, simt o mica zguduitura si-l vad pe ala cu dacia cum trece ca vintu prin stinga, intra pe contrasens ca sa-l evite pe ala cu papucu si pune frina mai in fata. Noroc ca nu venea nimic din fata ca era praf. Pe cel cu papucu' l-a durut discret in c.. Si-a bagat masina in curte si nici pis n-a zis. Ala cu Dacia era speriat rau, maica-sa in dreapta il certa de zor. Kia mea proaspat cumparata sub 1k avea niste zgirieturi discrete pe bara spate-stinga. Noaptea nu se vedeau prea mult urmarile. Abia azi dupa ce am spalat-o am observat ca sunt totusi vizibile. Nu m-am mai complicat cu RCA si Politie ca nu e cine stie ce si nici nu mai voiam sa pierd timpul. Mi-am continuat drumul si dupa 7 ore am ajuns la destinatie. Inapoi n-am mai avut probleme. Sfat: daca vedeti o Dacie in oglinda care vrea sa va depaseasca, ori o calcati ca sa nu va mai ajunga, ori trageti usor dreapta si o lasati sa va depaseasca ...
Revenind la treburi serioase: intr-adevar cauciucurile de iarna se simt la consum - inainte imi arata constant peste 12, acum doar 10
. O sa circul ceva timp prin oras (Focsani) ca sa vad cit imi arata consumul. La urmatorul drum spre Buc resetez Cbul sa vad ce imi mai arata. In rest sunt f f f f multumit de masina. Sunetul e bestial, trebuie sa opresc radioul ca sa aud motorul la relanti, oglinzile sunt super, pot sa merg inclusiv cu a 5-a de la 60 km/h sau cu a 3-a pina la 90, interiorul arata ok. Nu imi place ca se murdareste usor plasticul (mai ales cel de pe portiere - persista amprentele), ca radioul se blocheaza din cind in cind pe traffic si se deblocheaza doar daca apas pe fm si selectez alt post si ca portbagajul se deschide mai greu si incomplet si trebuie sa-l trintesc mai cu putere ca nu-mi ramina aprins sesizorul din bord de portbagaj deschis. Multumesc tuturor pt urari. Un an fericit tuturor si fara evenimente!
Inainte sa plec spre Rinca mi-am luat 2 caucioace de iarna (Cooper) ca din pacate nu mai aveam bani si de restul. N-am luat lanturi pt ca mai toata lumea mi-a spus (si am citit si aici) ca se zgirie gentile de aliaj. Zis si facut: am plecat cam tirziu (pe la 12) si dupa o vizita in Carrefourul din Focsani am intins-o la drum. Ce-i drept parca nu mai era asa lesinata. Inainte am avut un Ford Focus 2007 pe motorina (pt spdblue) si se misca binisor. Am inceput sa schimb vitezele mai aproape de 3000 (asta si pt ca era muzica mai tare si nu prea auzeam motorul

Nu inteleg ceva legat de consum: daca tin CB pe instant imi arata constant peste 10 la 90-110 km/h, la sfirsitul calatoriei imi arata mediul la 7,5. Eu pe care sa-l mai cred? Acum am aproape 1700 km si problema persista. Ideea e ca nu am combinat extern-intern, am mers aproape exclusiv pe extern (din care aproape 300 pe autostrazi, A1 dus-intors si A2 vreo 80, parcursi cu peste 120 km/h), si restul pe extern (cu viteze intre 60-130 km/h). N-am trecut prin Buc, am folosit centura asa ca sunt putin confuz.
Ma rog, sa revin la drum ... Dupa o vizita si prin Carrefourul din Militari am trecut repede de A1 si pt ca se lasase noaptea am lasat-o ceva mai moale cu viteza. Dupa ce am trecut de Vilcea, printr-un sat uitat de lume, dupa o curba, un tembel cu un papuc se chinuia sa-l bage in curte. Evident fara sa se asigure ... era perpendicular pe drum si ocupase ambele benzi. In spatele meu un tinerel cam zglobiu cu un jaf de Dacie din 70 cu nr de Gorj ma tot blituia sa ma depaseasca si mergea la aspiratie. Eu pun frina ca sa nu intru in ala cu papucu, ABSu si ESP isi fac datoria, trag usor de volan dreapta sa-l evit si ma opresc la 1 m de el. Aud un buum in spate, simt o mica zguduitura si-l vad pe ala cu dacia cum trece ca vintu prin stinga, intra pe contrasens ca sa-l evite pe ala cu papucu si pune frina mai in fata. Noroc ca nu venea nimic din fata ca era praf. Pe cel cu papucu' l-a durut discret in c.. Si-a bagat masina in curte si nici pis n-a zis. Ala cu Dacia era speriat rau, maica-sa in dreapta il certa de zor. Kia mea proaspat cumparata sub 1k avea niste zgirieturi discrete pe bara spate-stinga. Noaptea nu se vedeau prea mult urmarile. Abia azi dupa ce am spalat-o am observat ca sunt totusi vizibile. Nu m-am mai complicat cu RCA si Politie ca nu e cine stie ce si nici nu mai voiam sa pierd timpul. Mi-am continuat drumul si dupa 7 ore am ajuns la destinatie. Inapoi n-am mai avut probleme. Sfat: daca vedeti o Dacie in oglinda care vrea sa va depaseasca, ori o calcati ca sa nu va mai ajunga, ori trageti usor dreapta si o lasati sa va depaseasca ...
Revenind la treburi serioase: intr-adevar cauciucurile de iarna se simt la consum - inainte imi arata constant peste 12, acum doar 10

Kia Cee'd City, 1,4 benzina, Piston Gray
Alarma Maat 861, senzori parcare si covorase de la dealer
VN-09-EXS
ODO ~ 30350
Alarma Maat 861, senzori parcare si covorase de la dealer

VN-09-EXS
ODO ~ 30350