Sfaturi pentru incepatori si nu numai.... (cum sa conduci)
Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.
Nu este indicata incalzirea motorului pe timp de iarna oricit de frig ar fi .(exceptind cazul cind geamurile sint asa de inghetate incit este nevoie sa folosim degivrarea )
Altfel ,trebuie pornit motorul ,lasat cca 30-60 sec . pina uleiul are timp sa circule prin toate canalizatiile ,dupa care se pleaca cu masina cu treapta cea mai de jos de viteza in care motorul merge rotund fara a avea o turatie de ralenti prea mare (cca 1000 rot/min ) dupa care se pot folosi si treptele superioare de viteza 4-5.(cam dupa ce uleiul atinge 30-50 grd. C )
Incalzirea se face foarte greu iar uzura motorului creste exponential la pornirea la rece si incalzirea motorului pe loc.
Altfel ,trebuie pornit motorul ,lasat cca 30-60 sec . pina uleiul are timp sa circule prin toate canalizatiile ,dupa care se pleaca cu masina cu treapta cea mai de jos de viteza in care motorul merge rotund fara a avea o turatie de ralenti prea mare (cca 1000 rot/min ) dupa care se pot folosi si treptele superioare de viteza 4-5.(cam dupa ce uleiul atinge 30-50 grd. C )
Incalzirea se face foarte greu iar uzura motorului creste exponential la pornirea la rece si incalzirea motorului pe loc.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.
poti sa ne dai si niste argumente pentru care ar creste uzura motorului daca il incalzesti pe loc?
Cee'd 1.6 Dizalake 115 PS/ Pewter Beige/ City
Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.
si eu sunt curios ? uzura e legata si de turatie.. iar o turatie mai mare decat cea de relanti inseamna o uzura mai simpla... ce gresim in rationament ?
KIA Cee`d 1.4 GSL BEST - Kompass Blue. B - 04 - YEH (Oh Yeah!). || 20.000 km
---- [LINK - jurnal de bord]
---- [LINK - jurnal de bord]
Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.
- motorul se incalzeste mai repede in sarcina, decat mergand in gol la relanti.
- incalzindu-se mai greu, uzura este mai mare pentru ca nu functioneaza la temperatura optima
- consumi ineficient combustibilul
Pornesti motorul, il lasi putin sa se stabilizeze turatia(15-30s), pleci de pe loc. Eviti accelerarile bruste si turatiile mari pana cand ajunge la temperatura optima. (Daca am inteles bine, in sfaturile anterioare se recomanda folosirea la o turatie de 1000rpm. Ma indoiesc ca se poate conduce la acea turatie in treapta a 3-a. Nu moare nici la 2000-2500rpm, dar sa nu se depaseasca 3000 macar pana cand acul se ridica peste indicatia de minim)
Inca o completare: nu recomand pornirea motorului ca acesta sa se incalzeasca pana cand se dezgheata geamurile. Creste atat uzura sa, asa cum am spus mai sus si nici nu se dezgheata geamurile complet pana cand motorul nu e cald complet.
Pe timpul iernii se pot folosi cu succes solutiile speciale pentru dezghetat parbrizul si aplicarea foliei de plastic pe parbriz pentru a evita depunerea zapezii/formarea ghetii (sunt si folii speciale, dar isi face treaba foarte bine si un sac de plastic intins corespunzator si fixat cu ventuze/scotch).
PS: Inca o recomandare: indepartati zapada depusa de pe masina cat mai repede folosind o perie/matura moale. Nu o lasati sa se topeasca partial si sa inghete pentru ca se ia apoi mult mai greu. Daca se formeaza gheata pe vopsea nu insistati sa o indepartati mecanic, lasati-o sa se topeasca singura pentru a nu deterioara vopseaua.
- incalzindu-se mai greu, uzura este mai mare pentru ca nu functioneaza la temperatura optima
- consumi ineficient combustibilul
Pornesti motorul, il lasi putin sa se stabilizeze turatia(15-30s), pleci de pe loc. Eviti accelerarile bruste si turatiile mari pana cand ajunge la temperatura optima. (Daca am inteles bine, in sfaturile anterioare se recomanda folosirea la o turatie de 1000rpm. Ma indoiesc ca se poate conduce la acea turatie in treapta a 3-a. Nu moare nici la 2000-2500rpm, dar sa nu se depaseasca 3000 macar pana cand acul se ridica peste indicatia de minim)
Inca o completare: nu recomand pornirea motorului ca acesta sa se incalzeasca pana cand se dezgheata geamurile. Creste atat uzura sa, asa cum am spus mai sus si nici nu se dezgheata geamurile complet pana cand motorul nu e cald complet.
Pe timpul iernii se pot folosi cu succes solutiile speciale pentru dezghetat parbrizul si aplicarea foliei de plastic pe parbriz pentru a evita depunerea zapezii/formarea ghetii (sunt si folii speciale, dar isi face treaba foarte bine si un sac de plastic intins corespunzator si fixat cu ventuze/scotch).
PS: Inca o recomandare: indepartati zapada depusa de pe masina cat mai repede folosind o perie/matura moale. Nu o lasati sa se topeasca partial si sa inghete pentru ca se ia apoi mult mai greu. Daca se formeaza gheata pe vopsea nu insistati sa o indepartati mecanic, lasati-o sa se topeasca singura pentru a nu deterioara vopseaua.
Uzura depinde mai mult de eficienta sistemul de ungere decat de turatia sa. Cu un ulei bun (SAE 0Wxx, 5Wxx), pornirea motorului in timpul iernii nu ridica probleme majore si nici functionarea sa in sarcina. Se recomanda evitarea turatiilor mari pana cand se atinge temperatura optima (atat iarna cat si vara) pentru ca toate sistemele sa ajunga la parametrii nominali de functionare (in special tolerantele intre piesele in miscare sa fie corecte).shpid3r wrote:uzura e legata si de turatie.. iar o turatie mai mare decat cea de relanti inseamna o uzura mai simpla... ce gresim in rationament ?
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups
Assumption is the mother of all fuckups
Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.
corect ce a spus Akbhar ! o completare:
daca 100% este uzura unui motor pana cand trebuie reparat capital, 70% din aceasta se intampla la pornire din cauza lipsei ungerii...iarna acest fenomen are efecte si mai mari din cauza ca uleiul rece ajunge si mai greu (decat vara!) sa unga toate mecanismele..in concluzie, este bine ca cei care nu au climatronic sa puna - la pornire - pe 0 butonul robinetului de incalzire pt ca motorul sa ajunga mai rapid la temperatura de regim (svd pe indicatorul din bord) si apoi sa purceada la incalzirea habitaclului !
veti vedea ca dupa schema de mai sus chiar si habitaclul se va incalzi mai rapid !
bafta
daca 100% este uzura unui motor pana cand trebuie reparat capital, 70% din aceasta se intampla la pornire din cauza lipsei ungerii...iarna acest fenomen are efecte si mai mari din cauza ca uleiul rece ajunge si mai greu (decat vara!) sa unga toate mecanismele..in concluzie, este bine ca cei care nu au climatronic sa puna - la pornire - pe 0 butonul robinetului de incalzire pt ca motorul sa ajunga mai rapid la temperatura de regim (svd pe indicatorul din bord) si apoi sa purceada la incalzirea habitaclului !
veti vedea ca dupa schema de mai sus chiar si habitaclul se va incalzi mai rapid !
bafta
cassa white & rainbow blue ceed 1,4 ltd edition + ceva optionale. BC 02YDA; ODO> 23 K
Dorele, ne mai tii mult ma?
Dorele, ne mai tii mult ma?
Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.
si daca se merge cu motorul rece, nu e frecarea mai mare? Analizand situatia, e mai bine sa ai motorul cald, sa astepti pana cand scad rot/min si sa creasca temperatura, sa nu fie la minim. Daca motorul e rece si mergi cu ea, indiferent ca o turezi mult sau nu, e mult mai solicitat motorul fata de momentul cand e la relanti.
Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.
Nu. Citeste ce am scris mai sus. Temperatura nu are legatura cu 'frecarea'. Uleiul in schimb are. Uleiurile sintetice/semisintetice bune asigura ungerea si la temperaturi scazute. In momentul in care sistemul de ungere s-a presurizat si uleiul a inceput sa circule in motor, acesta poate fi pus in sarcina poate fi pus in sarcina (adica dupa cateva secunde).
Daca astepti sa se incalzeasca arzi doar combustibil aiurea si pierzi timpul de pomana.
Daca astepti sa se incalzeasca arzi doar combustibil aiurea si pierzi timpul de pomana.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups
Assumption is the mother of all fuckups
Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.
chiar am cautat in manualul de instructiuni sa vad daca scrie ceva referitor pe aceasta tema. Nu scrie nimic, sau eu n-am vazut. Anyway, nu trebuie sa "tragi" tare de masina cat timp nu are temperatura optima.
Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.
Salutare. Cum comentati acest grafic? este putin modificat cu niste linii de ghidare aproximative ca sa na dam seama care ar fi plaja de turatie optima/putere optima.Mentionez ca acest grafic apartine unei motorizari pe benzina 1.4 109 CP.In stanga aveti cuplul maxim care corespunde liniei de sus din grafic.Acea zona verde este doar ajutatoare pt ca majoritatea dintre noi schimba treapta de viteza in acea plaja de turatii.

kia Cee'd 1.4 GSL MT Best , Kompass Blue , 109 caluti, ODO=19000 km, folie geamuri pe spate
Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.
[img][IMG]http://img88.imageshack.us/img88/5576/p ... tg5.th.jpg[/img][/img]
kia Cee'd 1.4 GSL MT Best , Kompass Blue , 109 caluti, ODO=19000 km, folie geamuri pe spate
Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.
kia Cee'd 1.4 GSL MT Best , Kompass Blue , 109 caluti, ODO=19000 km, folie geamuri pe spate
Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.
Interpretarea ar trebui sa fie cam asa:
Daca reusesti sa mentii masina numai la 3000 rot /min , nu folosesti decit jumatate din puterea motorului (60 cp ) si o viteza de cca 100 km /h dar vei avea si un consum f. mic.
La 4000 rot/ min vei avea cuplul maxim (dar nu si puterea maxima si nici viteza maxima ),din acest motiv se recomanda plaja normala de turatii 2000-4000 .
Tot ceea ce inseamna peste 4000 rot/min ,inseamna crestere de putere si de viteza, in detrimentul consumului .( vezi ca majoritatea colegilor spun ca masina se comporta f .bine intre 4000 -5000 rot/min).
Este normal tinind cont ca distributia variabila se simte de la 4000 rot/min in sus.
Daca reusesti sa mentii masina numai la 3000 rot /min , nu folosesti decit jumatate din puterea motorului (60 cp ) si o viteza de cca 100 km /h dar vei avea si un consum f. mic.
La 4000 rot/ min vei avea cuplul maxim (dar nu si puterea maxima si nici viteza maxima ),din acest motiv se recomanda plaja normala de turatii 2000-4000 .
Tot ceea ce inseamna peste 4000 rot/min ,inseamna crestere de putere si de viteza, in detrimentul consumului .( vezi ca majoritatea colegilor spun ca masina se comporta f .bine intre 4000 -5000 rot/min).
Este normal tinind cont ca distributia variabila se simte de la 4000 rot/min in sus.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.
ce parere aveti despre metanol....e bine sa punem...ajuta la ungere si la micsorarea frecarii....ma bate gandul sa incerc....voi ce spuneti?...a pus careva la masina lui...merita sa dau bani pe el?
Re: Cum se conduce KIA CEE'd aproape perfect.
rectific greseala...nu metanol
...metabond

ABS hiperreactiv sau normal?
Astazi intorcandu-ma de la spital am patit, de mai multe ori, urmatoarea chestiune. Fiind situatii in care cei din fata meau au franat putin mai brusc, sau cand s-a pus rosu la semafor, am fost nevoit sa franez oleaca mai tare. Si imediat am simtit acea vibratie specifica in pedala. M-am panicat, pentru ca n-am franat atat de brusc (ziceam eu) incat sa intre ABS-ul. Dupa ultima isprava de genul asta, oprind la semafor, dupa vibratia de rigoare, am deschis usa si am pus piciorul pe asfalt. Desi nu parea ud, era foarte foarte alunecos.
Si acuma vin si intreb, e normal sa se activeze ABS-ul atat de usor? Practic, la orice frana mai serioasa, il simteam. Mentionez ca am cauciucurile originale, nu am gume de iarna.
Si acuma vin si intreb, e normal sa se activeze ABS-ul atat de usor? Practic, la orice frana mai serioasa, il simteam. Mentionez ca am cauciucurile originale, nu am gume de iarna.
Kia Cee'd 1.4 LX BEST, 2008, ODO 60.000 km
Skoda Octavia 3 1.0 TSI 2016, ODO 70.000 km
Waiting: Sportage PHEV GT Line
Skoda Octavia 3 1.0 TSI 2016, ODO 70.000 km
Waiting: Sportage PHEV GT Line