10 sfaturi pentru reducerea consumului.
Re: 10 sfaturi pentru reducerea consumului.
Akbhar ai mers vreodata cu o masina care avea CC?
Cee'd 1.6 Dizalake 115 PS/ Pewter Beige/ City
Re: 10 sfaturi pentru reducerea consumului.
Da. Nu inteleg ce relevanta are asta cu ce se discuta aici.
E comod CC la mers constant pe autostrada. Dar soferul scoate un consum mai bun.
E comod CC la mers constant pe autostrada. Dar soferul scoate un consum mai bun.
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups
Assumption is the mother of all fuckups
Re: Re:
intrebam si eu sa fiu sigur...
ai dreptate in legatura cu rolul principal al CC-ului, insa cel secundar este consumul redus.
pe un drum relativ drept nu prea ai cum sa mergi cu viteza constanta(sa zicem 110 kmh) pe o perioada mai lunga de timp pentru ca este imposibil.
sa luam o situatie concreta...mergi constant (110kmh) pe un drum cu doua benzi pe sens, esti pe banda 2 si vrei sa depasesti masina din fata (105kmh). nu iti vine sa calci pedala mai tare sa treci de respectivul? cu CC-ul nu ai nici o treaba (poti sa zici ca te mai tempereaza un pic)
eu zic ca economisesti ceva totusi

ai dreptate in legatura cu rolul principal al CC-ului, insa cel secundar este consumul redus.
pe un drum relativ drept nu prea ai cum sa mergi cu viteza constanta(sa zicem 110 kmh) pe o perioada mai lunga de timp pentru ca este imposibil.
sa luam o situatie concreta...mergi constant (110kmh) pe un drum cu doua benzi pe sens, esti pe banda 2 si vrei sa depasesti masina din fata (105kmh). nu iti vine sa calci pedala mai tare sa treci de respectivul? cu CC-ul nu ai nici o treaba (poti sa zici ca te mai tempereaza un pic)
eu zic ca economisesti ceva totusi
Cee'd 1.6 Dizalake 115 PS/ Pewter Beige/ City
Re: 10 sfaturi pentru reducerea consumului.
@ Akbhar - Parerea ta, cind ai de facut 1000 km/zi sa vezi ce consum bun scoate soferul 

Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria
Re: 10 sfaturi pentru reducerea consumului.
CC e mai bun la consum pe drum drept decat orice sofer. In pante insa e mai gurmand. Eu conduc des masini puternice (la drive-teste), gen Vectra OPC, BMW M3, care in oras te termina cu consumul, iar afara sub 10 nu ia nici una nici moarta. Daca pun pe CC in afara orasului, pot scoate 8,2. In manual, oricat de linistit as conduce, nu scot sub 10. Si ma laud ca am un stil de condus economic foarte bine pus la punct, pe Ceed merg cu 6,4 in oras iar pe Astra nu am depasit 6 in 2 ani. Asta cand vreau sa merg economic.
KIA C'eed 1,6 CRDI XR 115 CP Dakar Yellow - http://www.turatii.ro
ISUZU D-Max 2,5l DSL 136 CP Imperial Blond - http://www.4balls.ro
ISUZU D-Max 2,5l DSL 136 CP Imperial Blond - http://www.4balls.ro
-
- Posts: 384
- Joined: 10 Jul 2008, 14:13
- Auto:
- Location: Valcea Bucuresti
Re: 10 sfaturi pentru reducerea consumului.
turatii wrote:CC e mai bun la consum pe drum drept decat orice sofer. In pante insa e mai gurmand. Eu conduc des masini puternice (la drive-teste), gen Vectra OPC, BMW M3, care in oras te termina cu consumul, iar afara sub 10 nu ia nici una nici moarta. Daca pun pe CC in afara orasului, pot scoate 8,2. In manual, oricat de linistit as conduce, nu scot sub 10. Si ma laud ca am un stil de condus economic foarte bine pus la punct, pe Ceed merg cu 6,4 in oras iar pe Astra nu am depasit 6 in 2 ani. Asta cand vreau sa merg economic.
6.4 in Bucuresti.......Godlike

Kia Cee'd 1.4 GSL 109 CP Black Pearl
Daewoo Nubira II SX 1.6 105 CP - 2002
ID Messenger : mihaita_baloteanu
Daewoo Nubira II SX 1.6 105 CP - 2002
ID Messenger : mihaita_baloteanu
-
- Posts: 384
- Joined: 10 Jul 2008, 14:13
- Auto:
- Location: Valcea Bucuresti
Re: 10 sfaturi pentru reducerea consumului.
...acum vad ca e diesel..dar oricum e super mic consumulmihaita1988 wrote:turatii wrote:CC e mai bun la consum pe drum drept decat orice sofer. In pante insa e mai gurmand. Eu conduc des masini puternice (la drive-teste), gen Vectra OPC, BMW M3, care in oras te termina cu consumul, iar afara sub 10 nu ia nici una nici moarta. Daca pun pe CC in afara orasului, pot scoate 8,2. In manual, oricat de linistit as conduce, nu scot sub 10. Si ma laud ca am un stil de condus economic foarte bine pus la punct, pe Ceed merg cu 6,4 in oras iar pe Astra nu am depasit 6 in 2 ani. Asta cand vreau sa merg economic.
6.4 in Bucuresti.......Godlike
Kia Cee'd 1.4 GSL 109 CP Black Pearl
Daewoo Nubira II SX 1.6 105 CP - 2002
ID Messenger : mihaita_baloteanu
Daewoo Nubira II SX 1.6 105 CP - 2002
ID Messenger : mihaita_baloteanu
Re: Re:
mie la drum lung si depasiri pe autostrada imi place mai mult sa accelerez din butoanele CC-ului decat din pedala.. e mai comodTzepozzz wrote:nu iti vine sa calci pedala mai tare sa treci de respectivul? cu CC-ul nu ai nici o treaba (poti sa zici ca te mai tempereaza un pic)
eu zic ca economisesti ceva totusi

Pro_cee'd 1.4 GSL Best Black Pearl Poze
adaugata alarma piranha
ODO 16000+
Consum mixt: 8.4
B 18 BGD
http://bsav2000.mybrute.com
http://imobiliare-anunturi.blogspot.com/
adaugata alarma piranha
ODO 16000+
Consum mixt: 8.4
B 18 BGD
http://bsav2000.mybrute.com
http://imobiliare-anunturi.blogspot.com/
Re: 10 sfaturi pentru reducerea consumului.
mie mi se pare mai comod sa accelerezi din butoane , insa ma refeream la faptul ca esti tentat sa calci pedala mai tare cand te afli in depasire, pe cand cu CC-ul nu trebuie sa accelerezi sau daca da accelerezi foarte putin. (ma refeream la un caz concret: 110 kmh, respectiv 105kmh)
Cee'd 1.6 Dizalake 115 PS/ Pewter Beige/ City
Re: 10 sfaturi pentru reducerea consumului.
Daca sistemul de mentinerea vitezei [CC] este corect proiectat, curbele de accelerare sunt optimizate si consumul oricum trebiue sa fie mai mic fata de o accelerare prin pedala. Sunt putini conducatori, care dupa o incetinire accelereaza pe curba optima.
Fiecare dintre noi are tendinta de a recupera cat mai repede "pierderea" vitezei -:)
Joco
Fiecare dintre noi are tendinta de a recupera cat mai repede "pierderea" vitezei -:)
Joco
1,6GLS/AT+opționale MARS RED CV 04 PCL
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624
comanda pe 16 ianuarie, mașina sosită în țară pe 5 martie, certificat provizoriu completat pe 13 martie, mașina livrată pe 20 martie....de ce?
Jurnal de bord: viewtopic.php?f=5&t=1598&p=97624#p97624
Re: 10 sfaturi pentru reducerea consumului.
CC-ul folosit in diferite variatii ale vitezei, traiectoriei, altitudini precum si a adancimii este f. comod si foarte OZN. Folosit pe Ford / Boeing 727 / Kursk.
Problema este urmatoarea: after market este FOARTE SCUUUUUUUUUUUMP !!!
Problema este urmatoarea: after market este FOARTE SCUUUUUUUUUUUMP !!!

Last edited by virgil_ on 30 Oct 2008, 23:56, edited 2 times in total.
Cee`d_SW - 1.4 GSL MT START Piston Grey + optionale
Re: 10 sfaturi pentru reducerea consumului.
Dap si strugurii sunt foarte acri. 

Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria
Re: 10 sfaturi pentru reducerea consumului.
Pt. mai multa credibilitate atasez poza cand conduceam pe autostrada A2 !

Urmaream un KIA !!! Dar sa nu divagam....

Urmaream un KIA !!! Dar sa nu divagam....
Cee`d_SW - 1.4 GSL MT START Piston Grey + optionale
-
- Posts: 27
- Joined: 24 Dec 2008, 17:51
- Auto: ProCee'd 1,6 DSL 140 CP 2009
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: 10 sfaturi pentru reducerea consumului. / AJUTOR
AJUTOOOOOOOOOR VA ROG CU CONSUMUL!!!
Kia ProCee'd 1,6 DSL high 115 CP, din mai 2009, 6,500 km. Primii 2,500 km doar in Bucuresti. Am incercat toate stilurile posibile si, mai ales, am respectat regimul de turatii recomandat de dealer, adica de la 2.000 la 2.500 rot/min in primii 1.000 km, apoi 2.000 - 3.000. Se pare ca de la 2.000 intra turbina, desi din ce am gasit pe net, la modelele cu VGT (variable geometry turbocharger) turbina functioneaza f bine inca de la 1.500 r/m. Nu sunt incepator, dar nu am acum timp sa imi povestesc "ispravile". Nu o "forjez", nici nu ai unde in Buc. si o mentin la 2.000-2.500 mai mereu.
De la Kia mi-au zis ca periodic ar trebui sa-i fac o "alergare" afara, ptr eliminarea eventualei funingini depusa pe turbina. Am tras o fuga pana in Italia, 2.000 + 2.000 km, si iata ce consumuri am avut, dupa mers constant si indelungat cu diferite viteze si aerul conditionat pornit TOT TIMPUL:
100-120 km/h: 4,6-4,8 l/100 ; 120-130 km/h: 4,8-5,2 l/100 ; 130-160 km/h: 5,2 - 5,8 l/100
Pana aici toate bune si frumoase, sunt de acord cu aceste consumuri in afara Bucurestiului.
-----------
Iata insa cum e cu consumul in oras (merg 95% din timp singur, fara nici un bagaj). Inca de la inceput mi-a luat 11-12 l/100. Mi s-a spus sa am rabdare, ca motorul se va mai lasa dupa primele cateva mii de km. Apropo, acum, dupa tura spre Italia, nu mai scoate fum negru, ci un fum alb, ca la carte s-ar zice. Am pus motorina de la MOL (nu stiu daca a avut vreo influenta), a scazut pe la un 10,5 l/100. Acum pun de la OMV (cea mai scumpa, Alpin parca), abia reusesc un 9,4-9,5 l/100 si ma lupt sa nu ma apropii iar de 10 l/100.
Culmea e ca vorbesc cu diferiti proprietari cu acelasi motor ca mine si cam tuturor le consuma 5,5-5,8 (pana la sa zicem max. 6,5 l/100) NUMAI IN BUCURESTI, cel putin asa se jura, imi arata CB si isi dau cuvantul ca de la ultimul plin au resetat CB si au mers numai in Buc. Oamenii aceia mi-au parut de buna credinta, aveau un aspect cat se poate de civilizat, erau atat barbati cat si femei si nu am nici un motiv sa cred ca m-ar fi mintit. Toti aveau minimum 7-8 mii de km parcursi.
MAI MULT, O CUCOANA NU MAI IESISE DIN BUC. DE O LUNA (CONVORBIREA A AVUT LOC RECENT, IN NOIEMBRIE 2009), MERGE ZILNIC CU MASINA LA ORE DE VARF SI ERA F. REVOLTATA CA, DATORITA RACIRII USOARE A VREMII, II AJUNSESE SA CONSUME DE LA 5,5 LA 5,8 L/100 URBAN - mi-a aratat si CB resetat la ultimul plin. Mai aveam putin si incepeam sa ma dau cu capul de parbriz.
MA POATE AJUTA CINEVA CU VREUN SFAT? SA INTREB SI LA DEALER? E CUMVA POSIBIL SA SE FI ALTERAT SOFTUL CALCULATORULUI DE LA VREO INTERFERENTA, FULGER, CAMP ELECTRIC, ELECTROSTATIC, etc.?
Eu am acum softul standard, cu puterea motorului de 115 CP. Am primit promotional de la Kia Buc. posibilitatea sa imi fac oricand doresc re-softare, dar inca nu vreau pana nu se lasa motorul si nu realizez un consum urban decent.
Cu multumiri anticipate, Mihai
Kia ProCee'd 1,6 DSL high 115 CP, din mai 2009, 6,500 km. Primii 2,500 km doar in Bucuresti. Am incercat toate stilurile posibile si, mai ales, am respectat regimul de turatii recomandat de dealer, adica de la 2.000 la 2.500 rot/min in primii 1.000 km, apoi 2.000 - 3.000. Se pare ca de la 2.000 intra turbina, desi din ce am gasit pe net, la modelele cu VGT (variable geometry turbocharger) turbina functioneaza f bine inca de la 1.500 r/m. Nu sunt incepator, dar nu am acum timp sa imi povestesc "ispravile". Nu o "forjez", nici nu ai unde in Buc. si o mentin la 2.000-2.500 mai mereu.
De la Kia mi-au zis ca periodic ar trebui sa-i fac o "alergare" afara, ptr eliminarea eventualei funingini depusa pe turbina. Am tras o fuga pana in Italia, 2.000 + 2.000 km, si iata ce consumuri am avut, dupa mers constant si indelungat cu diferite viteze si aerul conditionat pornit TOT TIMPUL:
100-120 km/h: 4,6-4,8 l/100 ; 120-130 km/h: 4,8-5,2 l/100 ; 130-160 km/h: 5,2 - 5,8 l/100
Pana aici toate bune si frumoase, sunt de acord cu aceste consumuri in afara Bucurestiului.
-----------
Iata insa cum e cu consumul in oras (merg 95% din timp singur, fara nici un bagaj). Inca de la inceput mi-a luat 11-12 l/100. Mi s-a spus sa am rabdare, ca motorul se va mai lasa dupa primele cateva mii de km. Apropo, acum, dupa tura spre Italia, nu mai scoate fum negru, ci un fum alb, ca la carte s-ar zice. Am pus motorina de la MOL (nu stiu daca a avut vreo influenta), a scazut pe la un 10,5 l/100. Acum pun de la OMV (cea mai scumpa, Alpin parca), abia reusesc un 9,4-9,5 l/100 si ma lupt sa nu ma apropii iar de 10 l/100.
Culmea e ca vorbesc cu diferiti proprietari cu acelasi motor ca mine si cam tuturor le consuma 5,5-5,8 (pana la sa zicem max. 6,5 l/100) NUMAI IN BUCURESTI, cel putin asa se jura, imi arata CB si isi dau cuvantul ca de la ultimul plin au resetat CB si au mers numai in Buc. Oamenii aceia mi-au parut de buna credinta, aveau un aspect cat se poate de civilizat, erau atat barbati cat si femei si nu am nici un motiv sa cred ca m-ar fi mintit. Toti aveau minimum 7-8 mii de km parcursi.
MAI MULT, O CUCOANA NU MAI IESISE DIN BUC. DE O LUNA (CONVORBIREA A AVUT LOC RECENT, IN NOIEMBRIE 2009), MERGE ZILNIC CU MASINA LA ORE DE VARF SI ERA F. REVOLTATA CA, DATORITA RACIRII USOARE A VREMII, II AJUNSESE SA CONSUME DE LA 5,5 LA 5,8 L/100 URBAN - mi-a aratat si CB resetat la ultimul plin. Mai aveam putin si incepeam sa ma dau cu capul de parbriz.
MA POATE AJUTA CINEVA CU VREUN SFAT? SA INTREB SI LA DEALER? E CUMVA POSIBIL SA SE FI ALTERAT SOFTUL CALCULATORULUI DE LA VREO INTERFERENTA, FULGER, CAMP ELECTRIC, ELECTROSTATIC, etc.?
Eu am acum softul standard, cu puterea motorului de 115 CP. Am primit promotional de la Kia Buc. posibilitatea sa imi fac oricand doresc re-softare, dar inca nu vreau pana nu se lasa motorul si nu realizez un consum urban decent.
Cu multumiri anticipate, Mihai
Kia Pro Cee'd 1,6 DSL City 150 CP (dupa upgrade la dealer) - e pe drum!!!
Re: 10 sfaturi pentru reducerea consumului.
cea mai eficienta metoda pentru a reduce consumul! Cititi punctul 10
)
1) Verificati-va filtrul de aer
Un filtru curat de aer reprezinta cheia succesului pentru o economisire de combustibil. Un filtru murdar de aer restrictioneaza circulatia aerului in motor, ceea ce dauneaza performantei si economiei. Filtrele de aer sunt usor de verificat si de schimbat; scoateti filtrul si tineti-l inspre lumina. Daca nu vedeti lumina prin el, aveti nevoie de unul nou. Luati in calcul un filtru permanent ce poate fi curatat si nu schimbat; sunt mult mai putin restrictive decat filtrele de hartie, plus ca sunt mult mai bune pentru mediul inconjurator.
2) Verificati-va presiunea cauciucurilor
Imediat dupa filtrul de aer, cauciucurile umflate prea putin reprezinta una din cele mai ignorate cauze ale unui consum mare de combustibil. Cumparati un aparat de verificat presiunea in cauciucuri, verificati-va cauciucurile atunci cand sunt reci (condusul masinii incalzeste cauciucurile si aerul dinauntrul lor, crescand astfel presiunea) si mentineti-le umflate cum trebuie. Folositi presiunile prezentate in manualul masinii.
3) Reduceti viteza
Pe masura ce viteza creste, consumul de combustibil creste si el. Incercati sa mergeti cu viteza limita pentru cateva zile. Veti economisi mult combustibil si drumurile dv. vor dura aproximativ la fel de mult.
4) Mergeti precum camioanele
Ati observat cum, in ambuteiaje, masinile tind sa accelereze si sa scada viteza in mod constant, in timp ce camioanele tind sa mearga lejer cu aceeasi viteza? O viteza constanta mentine numarul schimbarilor de viteza la un minim – important pentru cei cu cutie manuala – dar ajuta de asemenea si economisirea de combustibil, deoarece este nevoie de mult mai mult combustibil pentru a pune in miscare un vehicul decat pentru a-l mentine in miscare.
5) Accelerati cu grija
Pornitul cu scartait de roti reprezinta evident un consum mare de combustibil – dar asta nu inseamna ca trebuie sa plecati tarandu-va de la fiecare stop. Daca conduceti o masina cu cutie de viteze automata, accelerati moderat astfel incat transmisia sa treaca in viteze mai mari. Daca conduceti o masina cu cutie manuala de viteze, ar trebui sa faceti devreme schimbarea de viteza, dar sa nu innecati motorul. Uitati-va la drum ca sa vedeti din timp daca exista posibile motive pentru o scadere a viteze. Daca accelerati rapid trebuind ca apoi sa franati, veti consuma mult combustibil.
6) Intoarceti-va spre natura
Luati in calcul oprirea aerului conditionat, deschiderea geamurilor si bucurati-va de aerul proaspat. Se poate sa va fie mai cald, dar la viteze mici, veti economisi combustibil. La viteze mari, aerul conditionat probabil va fi mai eficient ca un geam deschis sau o trapa de aer.
7) Nu va lasati sedus de frumusetea accesoriilor
Jante si cauciucuri noi pot parea frumoase si cu siguranta vor imbunatati manevrarea masinii. Dar daca acestea sunt mai late ca cauciucurile din fabrica, exista sanse ca ele sa creeze o mai mare rezistenta a rularii si sa creasca consumul de combustibil. Daca va imbunatatiti jantele si cauciucurile, pastrati-le pe cele vechi. Acestea sunt utile si ajuta economisirea de combustibil in cazul calatoriilor mai lungi.
Curatati-va masina
Cu cat este mai mare greutatea masinii, cu atat combustibilul necesar este mai mult. Verificati-va in mod regulat masina si vedeti ce poate fi aruncat din ea sau dus in casa. Nu este nevoie de multe pentru a ingreuna masina cu inca 20-25 kg.
9) Pastrati masinile vechi
Multi oameni isi pastreaza masinile vechi chiar si dupa ce cumpara una noua. O masina in plus, mai ales daca este una mai economica, poate reprezenta o asigurare impotriva potentialelor cresteri de combustibil. Costurile mentinerii masinii pot fi mai mari sau mai mici ca costurile combustibilului economisit, dar ofera mai multa siguranta.
10) Nu conduceti
Daca puteti evita condusul, veti economisi combustibil. Luati trenul, autobuzul, tramvaiul cand va duceti sa cumparati ceva. Mersul pe jos sau cu bicicleta este bun pentru sanatatea ta si pentru portofelul tau. Si inainte de a te urca in masina, intotdeauna intreaba-te: “Chiar este necesar acest drum?”

1) Verificati-va filtrul de aer
Un filtru curat de aer reprezinta cheia succesului pentru o economisire de combustibil. Un filtru murdar de aer restrictioneaza circulatia aerului in motor, ceea ce dauneaza performantei si economiei. Filtrele de aer sunt usor de verificat si de schimbat; scoateti filtrul si tineti-l inspre lumina. Daca nu vedeti lumina prin el, aveti nevoie de unul nou. Luati in calcul un filtru permanent ce poate fi curatat si nu schimbat; sunt mult mai putin restrictive decat filtrele de hartie, plus ca sunt mult mai bune pentru mediul inconjurator.
2) Verificati-va presiunea cauciucurilor
Imediat dupa filtrul de aer, cauciucurile umflate prea putin reprezinta una din cele mai ignorate cauze ale unui consum mare de combustibil. Cumparati un aparat de verificat presiunea in cauciucuri, verificati-va cauciucurile atunci cand sunt reci (condusul masinii incalzeste cauciucurile si aerul dinauntrul lor, crescand astfel presiunea) si mentineti-le umflate cum trebuie. Folositi presiunile prezentate in manualul masinii.
3) Reduceti viteza
Pe masura ce viteza creste, consumul de combustibil creste si el. Incercati sa mergeti cu viteza limita pentru cateva zile. Veti economisi mult combustibil si drumurile dv. vor dura aproximativ la fel de mult.
4) Mergeti precum camioanele
Ati observat cum, in ambuteiaje, masinile tind sa accelereze si sa scada viteza in mod constant, in timp ce camioanele tind sa mearga lejer cu aceeasi viteza? O viteza constanta mentine numarul schimbarilor de viteza la un minim – important pentru cei cu cutie manuala – dar ajuta de asemenea si economisirea de combustibil, deoarece este nevoie de mult mai mult combustibil pentru a pune in miscare un vehicul decat pentru a-l mentine in miscare.
5) Accelerati cu grija
Pornitul cu scartait de roti reprezinta evident un consum mare de combustibil – dar asta nu inseamna ca trebuie sa plecati tarandu-va de la fiecare stop. Daca conduceti o masina cu cutie de viteze automata, accelerati moderat astfel incat transmisia sa treaca in viteze mai mari. Daca conduceti o masina cu cutie manuala de viteze, ar trebui sa faceti devreme schimbarea de viteza, dar sa nu innecati motorul. Uitati-va la drum ca sa vedeti din timp daca exista posibile motive pentru o scadere a viteze. Daca accelerati rapid trebuind ca apoi sa franati, veti consuma mult combustibil.
6) Intoarceti-va spre natura
Luati in calcul oprirea aerului conditionat, deschiderea geamurilor si bucurati-va de aerul proaspat. Se poate sa va fie mai cald, dar la viteze mici, veti economisi combustibil. La viteze mari, aerul conditionat probabil va fi mai eficient ca un geam deschis sau o trapa de aer.
7) Nu va lasati sedus de frumusetea accesoriilor
Jante si cauciucuri noi pot parea frumoase si cu siguranta vor imbunatati manevrarea masinii. Dar daca acestea sunt mai late ca cauciucurile din fabrica, exista sanse ca ele sa creeze o mai mare rezistenta a rularii si sa creasca consumul de combustibil. Daca va imbunatatiti jantele si cauciucurile, pastrati-le pe cele vechi. Acestea sunt utile si ajuta economisirea de combustibil in cazul calatoriilor mai lungi.

Cu cat este mai mare greutatea masinii, cu atat combustibilul necesar este mai mult. Verificati-va in mod regulat masina si vedeti ce poate fi aruncat din ea sau dus in casa. Nu este nevoie de multe pentru a ingreuna masina cu inca 20-25 kg.
9) Pastrati masinile vechi
Multi oameni isi pastreaza masinile vechi chiar si dupa ce cumpara una noua. O masina in plus, mai ales daca este una mai economica, poate reprezenta o asigurare impotriva potentialelor cresteri de combustibil. Costurile mentinerii masinii pot fi mai mari sau mai mici ca costurile combustibilului economisit, dar ofera mai multa siguranta.
10) Nu conduceti
Daca puteti evita condusul, veti economisi combustibil. Luati trenul, autobuzul, tramvaiul cand va duceti sa cumparati ceva. Mersul pe jos sau cu bicicleta este bun pentru sanatatea ta si pentru portofelul tau. Si inainte de a te urca in masina, intotdeauna intreaba-te: “Chiar este necesar acest drum?”