Inmatriculare
Inmatricularea masinii: 8 drumuri si 12 ghisee
http://www.newz.ro/stire/68822/inmatric ... 12-ghisee/
Ca sa inscrii in circulatie un autoturism, trebuie sa treci prin mainile pricepute a 12 functionari si sa vizitezi, de mai multe ori, patru institutii.
Cand te saturi de asteptat tramvaiul si de transpiratia calatorilor de langa tine, poti alege optiunea masinii personale, pentru care te cocoseaza ratele la banca, taxele la stat, drumurile si nervii pe la institutiile la care trebuie s-o declari. Ce urmeaza sa cititi sunt pataniile unui locuitor al sectorului 3, orice asemanare cu personaje si intamplari reale fiind multiplicata cu sase (sectoare) si cu 1.500 (cati bucuresteni se duc zilnic la politie ca sa-si inscrie masinile).
Intreaba un prieten
Cand te vezi prima data cu masina in fata traiesti amestecat: fericirea ca minunatia aia e a ta si spaima ca nu vei sti niciodata ce acte trebuie sa-i faci. Habar n-ai ce te asteapta, si nu se inghesuie multa lume sa-ti spuna. Cum internetul e o unealta inca relativ straina institutiilor statului, nu prea gasesti un site oficial pe care sa afli, pas cu pas, ce trebuie sa faci ca sa intri in legalitate. Forumurile pe care scriu 'patitii' sunt pline de tot atatea retete de succes, cati forumisti se intampla pe acolo. Asa ca nu-ti ramane decat s-o iei la picior, din ghiseu in ghiseu.
Politie, drumul 1. Prima data dai fuga la politie. Lume, ca la pomul laudat, in Pipera, unde s-a facut noul sediu al Directiei de permise si inmatriculari auto. Cat e de mare, atat e de plin. Pe margine, niste femei sacaitoare trag de tine precum localnicii din Constanta, in gara, ca sa-ti dea o camera: 'O asigurare, un xerox, o masina de scris, ceva?'. La Informatii, coada e mai mare ca la ghisee, iar expresia 'Nu ma bag in fata, vreau doar sa intreb ceva...' devine inutila. O doamna autoritara, care sta la o coada, te vede dezorientat si te ia ca la gradinita: aveti aia, aia, original, copie? Asa afli ca iti trebuie neaparat o fisa tip, care trebuie batuta la masina de niste particulari postati strategic undeva in afara sediului politiei. Faci rost de fisa si traversezi cu grija soseaua Pipera catre camarutele in care niste tineri intreprinzatori iti bat la masina, pentru 15 lei, cateva date ale tale si ale masinii.
Directia de Impozite si Taxe Locale (DITL), drumul 2. Cu fisa de la politie, te duci acolo unde platesti de ani de zile impozitele ca, deh, esti 'propitar'. Pe fisa trebuie sa ti se puna o stampila cum ca ai trecut pe acolo si ai platit taxa de poluare. 'Dar nu platiti taxa aici, ci la sediul central, din Mosilor. Cu chitanta de acolo va intoarceti la noi si va punem stampila!'.
Registrul Auto Roman (RAR), drumul 3. Aici e musai sa ajungi inainte de taxa de poluare, pentru ca daca nu-ti trec cei de la RAR emisia de CO2 pe cartea masinii nu stii ce taxa ai de platit. Afli, de pe net, ca e undeva pe Calea Grivitei. La ghiseul unde se pun folii de securizare a cartii masinii, o doamna iti cere o copie xerox, iti lipeste pe original un plastic si te trimite la alt ghiseu. A doua doamna iti cere 25 de lei si 10 bani pentru asta si te trimite la al treilea ghiseu, intr-o hala. Acolo, un inginer iti baga intr-un calculator capacitatea cilindrica a masinii si marca, si-ti pune o stampila cu cat dioxid de carbon vei emana pe drumurile patriei, cu masina.
Circa Financiara (sediul central), drumul 4. La intrare, intrebi o doamna cum sa faci. 'Mergeti la subsol si luati doua formulare de impunere, cu ele veniti inapoi la camera 3 sa va invete domnul de acolo sa le completati!'. Cu formularele in dinti, faci frumos la domnul care iti spune cum sa le completezi, dar te da afara pe hol, ca sa nu-i iei aerul. Dupa ce scrii, te intorci la el, se uita la originale, copii si inscrisuri, le semneaza si te trimite la alt domn, care-ti da numar de inregistrare si te cheama peste trei zile, sa platesti taxa. 'Cum, nu pe loc?'. 'Nuuu, veniti miercuri la etajul 1, ghiseul 21!'.
Circa Financiara (sediul central), drumul 5. Miercuri, te duci la etajul 1, stai la coada la ghiseul 21, unde un functionar iti intinde o foaie pe care sta scrisa taxa de poluare. Lor le-a luat trei zile s-o calculeze, tie ti-a dat la fel cand ai intrat pe net si ai calculat-o, in cateva minute, pe oricare din site-urile auto. Dar tot nu platesti la ghiseul 21. Acolo doar semnezi ca esti de acord cu taxa (si daca nu esti de acord, ce?!) si mergi la ghiseul 24, unde alt functionar iti da o chitanta, cu care mergi la ghiseul 25, unde o doamna iti ia chitanta si banii si-ti da alta chitanta. Total: doua drumuri, sase functionari, trei zile de asteptare, pentru o singura foaie si o taxa abuziva de 700 de lei.
DITL, drumul 6. Revii la locul cu impozitele, unde afli ca trebuie sa mergi la doamna Mihaela, care te va lua in evidenta. Tot iti mai lipseste un xerox dupa ceva, dar se rezolva repede, intr-un sediu alaturat, unde gardianului ii suna telefonul pe ritmuri criminale de manele. Revii la doamna Mihaela, care iti pune mult-dorita stampila pe fisa de la politie si-ti da o foaie cu impozitul pe care trebuie sa-l platesti de acum incolo, toata viata ta de proprietar. Ca sa scapi de o grija, tot esti acolo, te duci la ghiseu si platesti impozitul pe ce a mai ramas din an.
Politie, drumul 7. Revii incarcat ca Mos Craciun in Pipera. Mai arunci un ochi pe niste afise pe care scrie cam ce ti-ar trebui, dar nu scrie tot, ca adevarul e numai pentru initiati. Toate cele sase ghisee unde se primesc dosarele de inmatriculari sunt garnisite cu cate un sir sanatos in fata. 'Coada de doua ore. Saptamana trecuta am nimerit si unul cu mai multe dosare, de la o firma de leasing, si am stat de mi s-a urat dupa el. Cand am ajuns in fata, mi-a zis ca n-am platit taxa de poluare!', se plange o femeie, care se simte datoare sa te puna in tema, ca sa nu patesti ca ea. Timp de doua ore iti intra os prin os, dar socializezi. O familie revenita din Italia vrea sa-si inscrie masina cumparata de acolo. Doamna tine rand cu copilul, domnul mai completeaza dosarul cu ultimele acte. Spune ca in Italia nu e asa. 'Acolo scolile de soferi rezolva tot ce tine de masini. N-ai tu bataie de cap sa umbli pe la nu stiu cate institutii, sa stai la cozi...', se revolta omul. Un altul completeaza ca in State totul se face on-line. La Bucuresti nu functioneaza nici aparatele de dat bonuri de ordine, ca sa stai civilizat pe scaun si sa astepti sa te strige.
Politie, ultimul drum. Vizita pentru ridicarea numerelor si a talonului incheie apoteotic cam doua staptamani de alergatura si nervi. Desi nu se poate spune ca vreun functionar a fost sictirit sau arogant, nici ca ti-a cerut cineva spaga, faptul ca esti pus pe drumuri de atatea ori, purtat de la un ghiseu la altul pentru niste hartii care s-ar putea rezolva, cu putina bunavointa, intr-un singur loc, spune totul despre mecanismul birocratic romanesc. Pentru inmatricularea unei masini noi platesti taxe in jur de 1.000 de lei (daca ai o masina de putere mica), dar ca sa-ti ia banii astia statul plateste 12 functionari care te plimba.
COPII SI ORIGINALELE
Ce acte va trebuie la inmatriculare
In cazul cel mai simplu, al unei masini noi, cumparate de la dealer, va trebuie urmatoarele acte ca s-o inmatriculati: actul de proprietate (factura sau contract); cartea masinii, securizata la RAR si cu emisia de CO2 stabilita tot la RAR; actul de identitate al posesorului, o fisa tip de la politie, batuta la masina, pe care trebuie aplicata stampila de la Directia de Impozite si Taxe Locale, cum ca ati platit taxa de poluare; cerere tip la Circa Financiara prin care solicitati (!) sa platiti taxa de poluare; dovada platii taxei de poluare; dovada inscrierii masinii la Taxe si Impozite; dovada platii taxei de inmatriculare si a taxei pentru certificatul de inmatriculare (la CEC sau la sediul politiei din Pipera) si taxa pentru placutele de inmatriculare. E bine sa aveti toate aceste acte in copie si in original.
Ca sa inscrii in circulatie un autoturism, trebuie sa treci prin mainile pricepute a 12 functionari si sa vizitezi, de mai multe ori, patru institutii.
Cand te saturi de asteptat tramvaiul si de transpiratia calatorilor de langa tine, poti alege optiunea masinii personale, pentru care te cocoseaza ratele la banca, taxele la stat, drumurile si nervii pe la institutiile la care trebuie s-o declari. Ce urmeaza sa cititi sunt pataniile unui locuitor al sectorului 3, orice asemanare cu personaje si intamplari reale fiind multiplicata cu sase (sectoare) si cu 1.500 (cati bucuresteni se duc zilnic la politie ca sa-si inscrie masinile).
Intreaba un prieten
Cand te vezi prima data cu masina in fata traiesti amestecat: fericirea ca minunatia aia e a ta si spaima ca nu vei sti niciodata ce acte trebuie sa-i faci. Habar n-ai ce te asteapta, si nu se inghesuie multa lume sa-ti spuna. Cum internetul e o unealta inca relativ straina institutiilor statului, nu prea gasesti un site oficial pe care sa afli, pas cu pas, ce trebuie sa faci ca sa intri in legalitate. Forumurile pe care scriu 'patitii' sunt pline de tot atatea retete de succes, cati forumisti se intampla pe acolo. Asa ca nu-ti ramane decat s-o iei la picior, din ghiseu in ghiseu.
Politie, drumul 1. Prima data dai fuga la politie. Lume, ca la pomul laudat, in Pipera, unde s-a facut noul sediu al Directiei de permise si inmatriculari auto. Cat e de mare, atat e de plin. Pe margine, niste femei sacaitoare trag de tine precum localnicii din Constanta, in gara, ca sa-ti dea o camera: 'O asigurare, un xerox, o masina de scris, ceva?'. La Informatii, coada e mai mare ca la ghisee, iar expresia 'Nu ma bag in fata, vreau doar sa intreb ceva...' devine inutila. O doamna autoritara, care sta la o coada, te vede dezorientat si te ia ca la gradinita: aveti aia, aia, original, copie? Asa afli ca iti trebuie neaparat o fisa tip, care trebuie batuta la masina de niste particulari postati strategic undeva in afara sediului politiei. Faci rost de fisa si traversezi cu grija soseaua Pipera catre camarutele in care niste tineri intreprinzatori iti bat la masina, pentru 15 lei, cateva date ale tale si ale masinii.
Directia de Impozite si Taxe Locale (DITL), drumul 2. Cu fisa de la politie, te duci acolo unde platesti de ani de zile impozitele ca, deh, esti 'propitar'. Pe fisa trebuie sa ti se puna o stampila cum ca ai trecut pe acolo si ai platit taxa de poluare. 'Dar nu platiti taxa aici, ci la sediul central, din Mosilor. Cu chitanta de acolo va intoarceti la noi si va punem stampila!'.
Registrul Auto Roman (RAR), drumul 3. Aici e musai sa ajungi inainte de taxa de poluare, pentru ca daca nu-ti trec cei de la RAR emisia de CO2 pe cartea masinii nu stii ce taxa ai de platit. Afli, de pe net, ca e undeva pe Calea Grivitei. La ghiseul unde se pun folii de securizare a cartii masinii, o doamna iti cere o copie xerox, iti lipeste pe original un plastic si te trimite la alt ghiseu. A doua doamna iti cere 25 de lei si 10 bani pentru asta si te trimite la al treilea ghiseu, intr-o hala. Acolo, un inginer iti baga intr-un calculator capacitatea cilindrica a masinii si marca, si-ti pune o stampila cu cat dioxid de carbon vei emana pe drumurile patriei, cu masina.
Circa Financiara (sediul central), drumul 4. La intrare, intrebi o doamna cum sa faci. 'Mergeti la subsol si luati doua formulare de impunere, cu ele veniti inapoi la camera 3 sa va invete domnul de acolo sa le completati!'. Cu formularele in dinti, faci frumos la domnul care iti spune cum sa le completezi, dar te da afara pe hol, ca sa nu-i iei aerul. Dupa ce scrii, te intorci la el, se uita la originale, copii si inscrisuri, le semneaza si te trimite la alt domn, care-ti da numar de inregistrare si te cheama peste trei zile, sa platesti taxa. 'Cum, nu pe loc?'. 'Nuuu, veniti miercuri la etajul 1, ghiseul 21!'.
Circa Financiara (sediul central), drumul 5. Miercuri, te duci la etajul 1, stai la coada la ghiseul 21, unde un functionar iti intinde o foaie pe care sta scrisa taxa de poluare. Lor le-a luat trei zile s-o calculeze, tie ti-a dat la fel cand ai intrat pe net si ai calculat-o, in cateva minute, pe oricare din site-urile auto. Dar tot nu platesti la ghiseul 21. Acolo doar semnezi ca esti de acord cu taxa (si daca nu esti de acord, ce?!) si mergi la ghiseul 24, unde alt functionar iti da o chitanta, cu care mergi la ghiseul 25, unde o doamna iti ia chitanta si banii si-ti da alta chitanta. Total: doua drumuri, sase functionari, trei zile de asteptare, pentru o singura foaie si o taxa abuziva de 700 de lei.
DITL, drumul 6. Revii la locul cu impozitele, unde afli ca trebuie sa mergi la doamna Mihaela, care te va lua in evidenta. Tot iti mai lipseste un xerox dupa ceva, dar se rezolva repede, intr-un sediu alaturat, unde gardianului ii suna telefonul pe ritmuri criminale de manele. Revii la doamna Mihaela, care iti pune mult-dorita stampila pe fisa de la politie si-ti da o foaie cu impozitul pe care trebuie sa-l platesti de acum incolo, toata viata ta de proprietar. Ca sa scapi de o grija, tot esti acolo, te duci la ghiseu si platesti impozitul pe ce a mai ramas din an.
Politie, drumul 7. Revii incarcat ca Mos Craciun in Pipera. Mai arunci un ochi pe niste afise pe care scrie cam ce ti-ar trebui, dar nu scrie tot, ca adevarul e numai pentru initiati. Toate cele sase ghisee unde se primesc dosarele de inmatriculari sunt garnisite cu cate un sir sanatos in fata. 'Coada de doua ore. Saptamana trecuta am nimerit si unul cu mai multe dosare, de la o firma de leasing, si am stat de mi s-a urat dupa el. Cand am ajuns in fata, mi-a zis ca n-am platit taxa de poluare!', se plange o femeie, care se simte datoare sa te puna in tema, ca sa nu patesti ca ea. Timp de doua ore iti intra os prin os, dar socializezi. O familie revenita din Italia vrea sa-si inscrie masina cumparata de acolo. Doamna tine rand cu copilul, domnul mai completeaza dosarul cu ultimele acte. Spune ca in Italia nu e asa. 'Acolo scolile de soferi rezolva tot ce tine de masini. N-ai tu bataie de cap sa umbli pe la nu stiu cate institutii, sa stai la cozi...', se revolta omul. Un altul completeaza ca in State totul se face on-line. La Bucuresti nu functioneaza nici aparatele de dat bonuri de ordine, ca sa stai civilizat pe scaun si sa astepti sa te strige.
Politie, ultimul drum. Vizita pentru ridicarea numerelor si a talonului incheie apoteotic cam doua staptamani de alergatura si nervi. Desi nu se poate spune ca vreun functionar a fost sictirit sau arogant, nici ca ti-a cerut cineva spaga, faptul ca esti pus pe drumuri de atatea ori, purtat de la un ghiseu la altul pentru niste hartii care s-ar putea rezolva, cu putina bunavointa, intr-un singur loc, spune totul despre mecanismul birocratic romanesc. Pentru inmatricularea unei masini noi platesti taxe in jur de 1.000 de lei (daca ai o masina de putere mica), dar ca sa-ti ia banii astia statul plateste 12 functionari care te plimba.
COPII SI ORIGINALELE
Ce acte va trebuie la inmatriculare
In cazul cel mai simplu, al unei masini noi, cumparate de la dealer, va trebuie urmatoarele acte ca s-o inmatriculati: actul de proprietate (factura sau contract); cartea masinii, securizata la RAR si cu emisia de CO2 stabilita tot la RAR; actul de identitate al posesorului, o fisa tip de la politie, batuta la masina, pe care trebuie aplicata stampila de la Directia de Impozite si Taxe Locale, cum ca ati platit taxa de poluare; cerere tip la Circa Financiara prin care solicitati (!) sa platiti taxa de poluare; dovada platii taxei de poluare; dovada inscrierii masinii la Taxe si Impozite; dovada platii taxei de inmatriculare si a taxei pentru certificatul de inmatriculare (la CEC sau la sediul politiei din Pipera) si taxa pentru placutele de inmatriculare. E bine sa aveti toate aceste acte in copie si in original.
Ce nasol e sa gresesti ceva si sa vrei sa iti recuperezi banii de la stat ...
Am 2 luni de cand am platit (gresit) pe numele sotiei taxa de poluare si inca nu shtiu cand o sa vad inapoi cei 540 RON ...
E greu sa imi dea banii inapoi... Desi nu s-au folosit trebuie multe aprobari la dosar.

Am 2 luni de cand am platit (gresit) pe numele sotiei taxa de poluare si inca nu shtiu cand o sa vad inapoi cei 540 RON ...
E greu sa imi dea banii inapoi... Desi nu s-au folosit trebuie multe aprobari la dosar.

Kia C'eed BEST Kompass Blue B-56-CDM
Iunie 2008
Iunie 2008
Re: Inmatriculare
Dar pentru a cumpara o masina gata inmatriculata de la o firma stie cineva care sunt procedurile?
Re: Inmatriculare
se poate face un by pass elegant.Apelati la o firma care se ocupa cu asa ceva.Eu asa am procedat si contra sumei de333 ron am avut infoliere CIV,taxa numere,taxa talon si numerele in doar 4 zile.Eu a trebuit doar sa semnez o imputernicire la notar si sa platesc taxa de poluare.Nu cred ca in orasela mari sa nu existe asa ceva.Credeti-ma ca scutiti o groaza de drumuri si mai ales de nervi.
KIA pro_cee'd 1,4 best machine silver CJ-11-UFV
automotor DESIRO (sageata albastra)
automotor DESIRO (sageata albastra)
Re: Inmatriculare
ma gandesc serios la asta! si daca tot stau lucrurile asa, ma gandesc chiar sa-mi fac o firma care sa se ocupe de chestii d'astea 

KIA ProCeed 1.6 Black PH 22 LEK
Re: Inmatriculare
4 zile? Eu mi-am inmatriculat-o intr-o singura zi.
Re: Inmatriculare
Poate lucrezi la biroul inmatriculari si nu vrei ca noi sa stimMihaiM wrote:4 zile? Eu mi-am inmatriculat-o intr-o singura zi.

KIA pro_cee'd 1,4 best machine silver CJ-11-UFV
automotor DESIRO (sageata albastra)
automotor DESIRO (sageata albastra)
Re: Inmatriculare
Vroiam sa completez cererea de inmatriculare si mi-am prins urechile, am ramas blocat aici:
Multumesc anticipat.
Dobandit la data de ... data facturii este 26/11/2008 dar eu am ridicat masina pe 20/11/2008 ... ce ar trebui sa scriu acolo si la prin: ... numarul si data facturii sau ce? ...In conformitate cu art. 292, Cod Penal, declaram, pe proprie raspundere ca vehiculul mentionat mai sus l-am dobandit la data de ................., prin: ………………….....................……………………………………………………....,
(cumparare) (donatie) (mostenire) ( etc. ) si nr. act
de la …………………………..……………………………..…………………..…..
(fostul proprietar, nume, prenume, serie act identitate, adresa completa)
Multumesc anticipat.
Re: Inmatriculare
Excelente informatii 
Am reusit si eu sa o inmatriculez... fara (prea multe) batai de cap...
@abulurd eu nu am trecut aşa ceva în cerere şi mi-au acceptat-o.

Am reusit si eu sa o inmatriculez... fara (prea multe) batai de cap...
@abulurd eu nu am trecut aşa ceva în cerere şi mi-au acceptat-o.
KIA cee'd 1.4 GSL MT CITY Kompass Blue
B-95-WPL
B-95-WPL
Re: Inmatriculare
Eu am luat un formular de cerere de la ei si l-am completat cat am stat la coada, aproximativ o ora si jumatate. Azi mi-am luat numerele si talonul, mi-am inmatriculat masina fara sa platesc taxa de mediu, ceea ce este super!OsirisGod wrote:Excelente informatii
Am reusit si eu sa o inmatriculez... fara (prea multe) batai de cap...
@abulurd eu nu am trecut aşa ceva în cerere şi mi-au acceptat-o.
Apropo, ai primit "port talon" sau cum se cheama, la taloanul vechi am primit, la asta de tip nou nu mi-au dat.

Re: Inmatriculare
Nu mi'au dat nici mie... 
Stau cu el aÈ™a... nici in portofel nu încape...

Stau cu el aÈ™a... nici in portofel nu încape...
KIA cee'd 1.4 GSL MT CITY Kompass Blue
B-95-WPL
B-95-WPL
Re: Inmatriculare
mi-au expirat azi numerele rosii, masina este luata in leasing pe societate comerciala, aveti idee daca se pot prelungi sau daca se pot lua alte numere rosii ? si cum se face.. 
o seara placuta.

o seara placuta.
Re: Inmatriculare
@Claw- Trebuie inmatriculata
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Inmatriculare
Port talon stiu ca se da de la politie iar taxa pentru acesta parca se plateste la cec?
Corectati-ma daca aberez.
Corectati-ma daca aberez.
- Razvan_G
- sultan of swing
- Posts: 664
- Joined: 01 Oct 2008, 20:14
- Auto: KIA Cee'd City 1.4 GSL
- Location: Oradea
Re: Inmatriculare
Nu aberezi. Asa se si numeste: taxa de talon si se plateste la CEC. 30 de RON.
KIA Cee'd City 1.4 GSL, Oil Blue + senzori de parcare, scut motor