Carburant
Carburant
Tinand cont ca Cee'd 1,4 BASE este EURO IV trebuie utilizat un anume tip de benzina ? Adica benzina fara Pb 95 este buna sau trebuie neaparat fara Pb 98 ?
Multumesc anticipat de raspuns celor care au intrat deja in posesia unui Cee'd.
Multumesc anticipat de raspuns celor care au intrat deja in posesia unui Cee'd.
Din ce am vazut in link-ul de mai jos, se poate utiliza si benzina de 95.
Numai ca, 95 de la noi ........ e cam departe de ce e prin vestul europei. Sunt multe dispute pe toate forumurile pe tema benzina de la noi.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/179331.html
Numai ca, 95 de la noi ........ e cam departe de ce e prin vestul europei. Sunt multe dispute pe toate forumurile pe tema benzina de la noi.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/179331.html
-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
in principiu cu cat e cifra octanica mai mica risti sa apara detonatii, fapt favorizat si de compresia mare. la oltcit am la ultima masuratoare compresie 10 si merge foarte bine cu benzina de 95. ceed-ul are si senzor de detonatii care o sa spuna computerului de bord ia masuri, oricare ar fi astea ( in primul rand modificari de avans, dar si caracteristicile amestecului, durata injectiei, durata de descidere a supapelor, etc. ). asa ca o sa vezi si mai putina diferenta.MihaiM wrote:Apropos de comportament, eu nu am obs. niciodata diferente intre 95 si 98. Rata de compresie la ceed 1.4 e 10.5.
tot in teorie la consum ar trebui sa se mai vada ceva intrucat ar trebui mai multa benzina de 95 ca sa produci aceeasi energie cu benzina de 98. in practica insa depinde de benzinarie si aici ma refer la aditivi. un exemplu tot de pe pielea mea: am bagat omv de 95 la un moment dat si masina a devenit incredibil de nervoasa. cum calcam un pic acceleratia se tura peste turatia mea de cuplu. asa ca eram un melc care facea galagie. am revenit frumusel la mol, care e mai putin aditivata si pot sa folosesc turatii mai joase. diferenta de consum n-o mai tin minte.
oltCEE'D 1.4 BEST, machine silver. cu roti si volan.
comanda 26.06. serie 4.09. achitat 7.09. livrare 20.09. toate in 2007.
DJ 50NTY
oltcit special, 0.652. de-o varsta cu mine.
comanda 26.06. serie 4.09. achitat 7.09. livrare 20.09. toate in 2007.
DJ 50NTY
oltcit special, 0.652. de-o varsta cu mine.
asta e o discutie care poate continua mult si bine... mai ales ca toti vom fi subiectivi in a aprecia modul in care merge masinuta cu diverse tipuri de benzina.
apropos de experiente, am pus in masina benzina de la Petrom, cu cifra octanica 100 (cel putin asa sustin ei) si pe langa faptul ca mergea mai prost masina a si consumat ingrozitor de repede plinul facut. ce e drept, a fost greseala mea ca am pus benzina 100 in conditiile in care motorul era facut pentru benzina 95/98 (motor VAG 1.6 injectie).
OT: apropos de compresie, e o diferenta intre rata de compresie (10.5:1 sau cat e pentru benzina la cee'd si reprezinta un raport) si presiunea nominala care este masurata in bari sau PSI, pentru care nu pot sa dau acum exemplu
apropos de experiente, am pus in masina benzina de la Petrom, cu cifra octanica 100 (cel putin asa sustin ei) si pe langa faptul ca mergea mai prost masina a si consumat ingrozitor de repede plinul facut. ce e drept, a fost greseala mea ca am pus benzina 100 in conditiile in care motorul era facut pentru benzina 95/98 (motor VAG 1.6 injectie).
OT: apropos de compresie, e o diferenta intre rata de compresie (10.5:1 sau cat e pentru benzina la cee'd si reprezinta un raport) si presiunea nominala care este masurata in bari sau PSI, pentru care nu pot sa dau acum exemplu

-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
In principiu, daca un motor are recomandat combustibil cu cifra octanica 98, sa zicem, folosirea unui combustibil cu CO 95 va duce la o functionare mai proasta a motorului, dar si posibil la un consum mai mare. La fel se va intampla insa si cu un combustibil cu CO 100. Toate astea deoarece fiecare combustibil are caracteristicile sale, puncte specifice de aprindere, ardere etc si acesti parametri sunt luati in calcul la construirea motorului. De aceea carburanti cu alte CO nu vor putea da aceleasi rezultate ca si cele obtinute cu carburant cu CO recomandat, chair daca CO este mai mare
Cat despre computerul de bord de'aici "ceed-ul are si senzor de detonatii care o sa spuna computerului de bord ia masuri" ... n'are legatura. Calculatorul care urmareste parametrii functionarii motorului este situat in compartimentul motor, nu are treaba (din acest pct de vedere) cu comp de bord. Acest calc e numit ECU de obicei (Engine Control Unit)
Cat despre computerul de bord de'aici "ceed-ul are si senzor de detonatii care o sa spuna computerului de bord ia masuri" ... n'are legatura. Calculatorul care urmareste parametrii functionarii motorului este situat in compartimentul motor, nu are treaba (din acest pct de vedere) cu comp de bord. Acest calc e numit ECU de obicei (Engine Control Unit)
Ford - Fiesta - 1.4 tdci
Teoria ca teoria. Insa de ce sa trebuiasca ma multa benzina de 95 ca sa obtii energia pe care o da 98-ul daca rata de compresie permite utilizarea amandurora. La 10.5 cat are ceed rada de compresie nu vor aparea detonatii in veci. La fiat aveam rata 11 si tot nu apareau detonatii. Daca vorbeam de un VAG FSI cu rata de compresie 12 atunci se justifica. Altfel ori 98 ori 95 e acelasi drac.
@andrei0241 intr-adevar daca ar avea recomandare pt 98 ar fi intr-adevar aiurea sa bagam de 95. DAr nu cred ca va fi cazul.
@gogu zici ca ai pus de 100 si mergea prost masina. Nu te contrazic, dar nu cred sa aibe lagatura cu cifra octanica. 100 inseamna ca rezista la compresie mai mare nu ca nu arde eventual.
Plus ca se pare ca cifrele afisate de ei la pompe sunt in realitate mai mici cu 2-3 puncte si chiar mai mult. Apoi se pare ca benzinele astea cu cifre mari de 100 au mult sulf si plumb (desi teoretic ele sunt fara plumb). Cee ace este rau pentru motor si injectoare. Apoi in benzine se mai gasesc tot felul de detergeti care curata injectoarele si supapele. Daca acestea isi fac intr-adevar treaba atunci, normal, motorul ar trebui sa mearga mai frumos.
Sunt multe chestii despre benzine pe care d-aca le-am sti exact ar fi execeptional dar din pacate nu prea avem de unde. Iar in frenezia marketingului ne impui capul cu tot felul de prostii. La toate astea se mai adauga si recomandarile service-urilor care se bazeaza in general pe intelegeri comercial nu pe studii stiintifice. Si ca sa exemplific, mie mi-au recomandat la Fiat sa nu bag Shell. Eu am mers numai cu Shell si n-am avut nici o problema la motor sau injectoare.
@andrei0241 intr-adevar daca ar avea recomandare pt 98 ar fi intr-adevar aiurea sa bagam de 95. DAr nu cred ca va fi cazul.
@gogu zici ca ai pus de 100 si mergea prost masina. Nu te contrazic, dar nu cred sa aibe lagatura cu cifra octanica. 100 inseamna ca rezista la compresie mai mare nu ca nu arde eventual.
Plus ca se pare ca cifrele afisate de ei la pompe sunt in realitate mai mici cu 2-3 puncte si chiar mai mult. Apoi se pare ca benzinele astea cu cifre mari de 100 au mult sulf si plumb (desi teoretic ele sunt fara plumb). Cee ace este rau pentru motor si injectoare. Apoi in benzine se mai gasesc tot felul de detergeti care curata injectoarele si supapele. Daca acestea isi fac intr-adevar treaba atunci, normal, motorul ar trebui sa mearga mai frumos.
Sunt multe chestii despre benzine pe care d-aca le-am sti exact ar fi execeptional dar din pacate nu prea avem de unde. Iar in frenezia marketingului ne impui capul cu tot felul de prostii. La toate astea se mai adauga si recomandarile service-urilor care se bazeaza in general pe intelegeri comercial nu pe studii stiintifice. Si ca sa exemplific, mie mi-au recomandat la Fiat sa nu bag Shell. Eu am mers numai cu Shell si n-am avut nici o problema la motor sau injectoare.
Cum sa scazi consumul la jumatate
http://www.metacafe.com/watch/524517/do ... ileage_2x/
sau poti sa nu consumi nimic daca o tii in parcare.
http://www.metacafe.com/watch/524517/do ... ileage_2x/
sau poti sa nu consumi nimic daca o tii in parcare.
Kia Cee'd 1,4 base+ Piston grey
Dauna totala 2010
Dauna totala 2010
-
- Killed In Action
- Posts: 371
- Joined: 20 Jul 2007, 22:04
- Auto:
- Location: Focsani/Iasi
- Contact:
Ca sa nu apara inca un topic separat, si avand in vedere ca acesta se numeste generic 'Carburanti', haideti sa completam intrebarea lui skyppy:
Ce benzina / motorina folositi? de unde alimentati, unde credeti ca e combustibilul mai curat (fara gunoaie / apa ca de fapt aici e marea problema) care sunt cele mai de incredere benzinarii?
ex: la un petrom iasi s-a pus motorina in pompa de benzina si cateva zeci de masini au ramas in drum. a fost de pomina.
Ce benzina / motorina folositi? de unde alimentati, unde credeti ca e combustibilul mai curat (fara gunoaie / apa ca de fapt aici e marea problema) care sunt cele mai de incredere benzinarii?
ex: la un petrom iasi s-a pus motorina in pompa de benzina si cateva zeci de masini au ramas in drum. a fost de pomina.
Kia Cee'd 1.6 CRDi LX BEST PewterBeige(TM) C:19.07.07, S:03.10.07, L:20.10.07. T3h album
Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-LINE MT CanyonSilver(TM) C: 30.06.2017 L:09.09.2017
Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-LINE MT CanyonSilver(TM) C: 30.06.2017 L:09.09.2017
Eu alimentez de la OMV si Petrom.......benzina fara plumb 95. Am mai alimenat si de la lukoil (acu scriu ce am folosit la SuperNova) dar de acolo intr-adevar se termina repede din rezervor.
Cred ca am sa ramin totushi La OMV.
Cred ca am sa ramin totushi La OMV.
Cee'd 1.4LX Base sau (Best mai nou) Silver - fara optionale...comanda 11.05.2007 a venit 25.07.2007