Nu te panica, ... si eu la inceput o turam putin cam mult ... si simteam un miros ciudat...acum m-am obisnuit cu ambreajul, cu motorul .. cu masina... mai miroase doar cand urc vreo bordura mai mare in rest e totul ok. Deci nu te speria.
ce se intampla.... exista o pozitie a treapta de marsarier care... nu intra calumea si scoate un zgomot ciudat...
exista vreo posibilitate.. sa se strice dintii discurilor? eventual cutia de viteze? mi s-a intamplat deja de 3 ori si ma dispera, nu intra pur si simplu calumea si nici nu functioneaza si se aude si zgomotul ciudat... asta ar fi o problema,
am postat-o pt ca stiu cel putin 2 cu kia cee'd care au aceiasi problema
inca o chestie; am "auzit" ca daca ai merge la punctul mort dupa o anumita viteza, adica.. "sa o lasi sa mearga liber", s-ar intampla ceva aiurea cu cutia de viteze, e adevarat?
E absolut normal ce ne spui tu aici ...sa te urci intr-un Chevy nou-noutz, acolo sa vezi miros de ambreiaj ...eu cand am luat Aveo anul trecut am ramas blocat langa el dupa ce m-am dat jos din masina...la Cee'd am simtit acelasi miros, insa muuult mai putin...concluzia: E NORMAL!....si eu am vreo 150000 km, sunt la a 4-a masina, plus taxi 2 ani
Bafta si sa te bucuri de ea cat mai mult fara incidente majore!
Caraitul in marasrier se rezolva cu timpul, cand se rodeaza... soferul. Tine putin de indemanare si de modul in care cuplezi treapata de viteza. Trebuie sa treci prin punctul mort si sa faci miscarea schimbatorului in unghi drept. PAna acum nimeni nu a reusit sa strice ceva in felul asta.
Lasarea la punctul mort in timpul deplasarii nu e recomandata:
- vorba din popor e ca pinioanele din cutie o sa aiba viteze relative mari si se pot buli (nu cred ca e chiar adevarat, pentru ca daca nu sunt cuplate au distanta suficienta intre ele si nu se ating)
- pierzi avantajul franei de motor (consum 0) si control sporit al masinii.
La motoarele vechi, care nu aveau sistem de injectie electronic, se folosea metoda asta pentru reducerea consumului, dar la cele noi e o practica nerecomandata. Numai eu stiu cat m-am chinuit sa-l conving pe tata sa nu mai mearga asa, el fiind obisnuit de la vechea masina.
faza cu rodatul soferului nush cum ar fi posibila.. am condus n masini si vreo 3000 de km pe asta, carnetul il am de... 7 ani + si multi km in spate in ultimii 3 mergand in fiecare zi cu masina, pur si simplu e o pozitie a marsarierului in care nu se unesc discurile nu sunt singurul care a patit-o, daca as fi fost as fi zis.. da e vina mea, insa daca o pateste unul, o patesc 2 o patesc 3.. eu zic ca e o treaba generala cu masina
bun de stiut faza cu mersul "la liber", tindeam sa merg la punctul mort obisnuit dupa vechiul meu esperache
Rodajul soferului e o chestiune de acomodare cu masina. Se mai 'lasa' si cutia, dar si tu o sa inveti cum sa cuplezi marsarier-ul. Asa sunt ele, mai intepate.
In ultimii 3000km (am 8000km cu masina) nu mi s-a intamplat decat o data sa cararie, cand am scurt-circuitat eu selctarea vitezei. Totusi, daca crezi ca e o problema, du-te la service sa regleze timoneria schimbatorului.
PS: La vechiul Volvo 245 cutia nu a carait niciodata, desi are peste 400.000km rulati si are un mod similar de selectare a vitezelor.
nu e ca si cum mi s-a intampalt f des 3000 km 3 luni, s-a intamplat de vreo 3-4 ori in marsarier si nu cred ca e o problema... slava Domnului, cred a sunt putin paranoic , m-am lamurit oricum
si sa iau clienti in portbagaj
Nu, m-am lasat de meseria asta de peste 1 an...ceea ce am vrut eu sa subliniez e faptul ca am destula experienta si stiu cum sa merg fara sa omor ambreiajul (cu SuperNova am facut peste 100.000 km fara sa umblu 1 data la ambreiaj si am dat-o impecabila la acest capitol)
Azi a urcat sotia la volan pentru prima data in mod legal dupa ce a luat carnetul. Ea facut scoala pe ford fiesta pe motorina, iar cand a trecut pe benzina, a intampinat reale dificultati. Cea mai importanta, pornirea de pe loc, iar daca are si rampa scapa masina in spate. La ford era deajuns sa ridice usor piciorul de pe ambreiaj, chiar si in rampa, ca masina pleca de pe loc, iar cee'd-ul pleca asa doar pe loc drept.
La prima rampa, ca sa nu scape masina in spate a turat-o foarte tare, cum n-a mai fost pana acum, tinad si piciorul pe ambreiaj, ziceam c-o sa porneasca cu scartait de roti. La oprire am simtit ca vine miros de plastic ars de la motor. Iar cand am deschis capota, mirosea chiar tare.
Ea acum sa decsurajat si intrat in panica ca sa ars ceva. Am aproape 6000km iar mirosul de ambreiaj de obicei il simteam inauntrul, nu afara, si asta doar in primii 500km. In general eu evit sa urc borduri dealuri abrupte etc. ca sa nu turez. Credetti ca a daunat mult masinii aceasta turatie?