Presiune azot
Presiune azot
stie undeva unde pot face asta?
care ar fi avantajele si cam cat de des ar trebui sa o fac?
costuri?
care ar fi avantajele si cam cat de des ar trebui sa o fac?
costuri?
~47000 Km
- alpinad
- [român 200%]
- Posts: 1794
- Joined: 19 Nov 2007, 11:45
- Auto: Sportage MHEV 1.6 T-GDi 4
- Location: Europa
- Contact:
de bagat azot e 4lei/roata iar dupa aia presiunea e gratuita .
Umflare cu azot
Avantajele folosirii azotului in loc de aer:
- prelungeste viata cauciucului
- micsoreaza riscul exploziilor
- verificarea presiunii se face la intervale mai mari
- presiunea din pneuri se pastreaza aproape constanta ceea ce micsoreaza uzura caii de rulare
- incetineste formarea de rugina pe jante datorita lipsei oxigenului
- este mai stabil la variatile de temperatura
- este indicat pentru vehiculele care stationeaza timp ndelungat
Umflare cu azot
Avantajele folosirii azotului in loc de aer:
- prelungeste viata cauciucului
- micsoreaza riscul exploziilor
- verificarea presiunii se face la intervale mai mari
- presiunea din pneuri se pastreaza aproape constanta ceea ce micsoreaza uzura caii de rulare
- incetineste formarea de rugina pe jante datorita lipsei oxigenului
- este mai stabil la variatile de temperatura
- este indicat pentru vehiculele care stationeaza timp ndelungat
Sportage MHEV Pace 1.6 T-GDi 48V 7DCT Black
Rio 1.25 mpi Smoke Blue
[exOptima 1.7 crdi 140cp Pluto Brown]
[ex cee'd sw 1,4 gsl 109cp SO RED B-72- ZEP]
____________________
Rio 1.25 mpi Smoke Blue
[exOptima 1.7 crdi 140cp Pluto Brown]
[ex cee'd sw 1,4 gsl 109cp SO RED B-72- ZEP]
____________________
Re: presiune azot
si pe mine ma tenteaza, poate mergem amandoiUnTip wrote:stie undeva unde pot face asta?
care ar fi avantajele si cam cat de des ar trebui sa o fac?
costuri?

Kia Cee'd 1.4 GSL LX Best - Black Pearl
Kia Sportage 2.0 GSL Premium+P2 - Greyish Silver (tata)
B xx XiY
JB
High's Pearl
Kia Sportage 2.0 GSL Premium+P2 - Greyish Silver (tata)
B xx XiY
JB
High's Pearl
-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
Cauciucul imbatraneste mult mai repede la exterior decat la interior, asa ca primul aspect are teoretic aplicare, insa practic nu conteaza.alpinad wrote: Avantajele folosirii azotului in loc de aer:
- prelungeste viata cauciucului
- micsoreaza riscul exploziilor
- incetineste formarea de rugina pe jante datorita lipsei oxigenului
La pct 2, cauciucurile tubeless nu explodeaza decat daca au vreo galma sau calitatea de fabricatie e f scazuta (ori resapate, ori chinezarii), iar in aceste cazuri nici mama azotului nu te mai ajuta sa nu'ti explodeze cauciucul
Cat despre pct 3, cate jante ati vazut voi ruginite la interior? Eu m'am uitat la jantele daciei din '87 si nu au urma de rugina ... si cauciucurile alea numai aer comprimat au vazut, nu azot sau alte d'astea
Insa, in principiu, sa pui azot in anvelope nu e scump, insa daca tot faci asta, ar trebui sa vezi ca inainte de a fi pus azotul, aerul sa fie scos de tot din pneu, nu doar dezumflata roata si pus peste azot
Ford - Fiesta - 1.4 tdci
Ne punem azot in pneuri? - 21 Aprilie 2006
Pentru ca a sosit (de ceva vreme) momentul in care ne descaltam masinile de ghetele de iarna si le dotam cu pneuri de vara, ne-am gandit ca ar fi util pentru voi sa aflati de la specialisti daca merita sa bagati bani in umflatul gumelor cu azot.
Optati sau nu pentru azot in pneuri? Merita sau nu?
Singurul dezavantaj pe care l-a mentionat specialistul Sama a fost cel al pretului. Daca umflatul cu aer nu are costuri speciale, umplerea anvelopei cu azot costa. Daca ai cauciucuri pe 13" platesti 7 RON, daca esti pe 16" - te costa 10. Ceea ce nu ni s-a parut deloc mult daca luam in calcul avantajele.
Primul si cel mai mare avantaj este cel al lipsei variatiilor de presiune datorate variatiilor de temperatura. Azotul nu se comprima la frig si nu se dilata la caldura. Ceea ce ne ajuta mai ales peste vara, c?nd variatiile dintre zi si noapte sunt uneori notabile. Stabilitatea presiunii ne poate oferi un confort al momentelor petrecute la volan.
Datorita lipsei umiditatii din azotul cu care ne umflam cauciucurile, jantele nu vor avea de suferit. Cele normale nu ruginesc pe interior, iar cele de aliaj nu vor fi oxidate. Pentru ca este un gaz inert chimic, azotul nu actioneaza nici asupra cauciucului.
Moleculele de azot au dimensiuni care nu permit trecerea prin microporii anvelopei (osmoza). Prin urmare, si acest lucru contribuie la constanta presiunii.
Modul in care se comporta azotul la comprimare determina o amortizare mai buna decat cea oferita de aer, iar gropile vor fi mai bine suportate de catre sistemul de suspensie. Desi nu am descoperit date exacte ale vreunui studiu de specialitate, se spune ca anvelopele cu azot dau un nivel mai redus al zgomotului. Iar aceasta s-ar explica prin faptul ca undele produse de socuri sunt amortizate mai bine de azot - care transmite undele sonore mult mai slab decat aerul.
In putine cuvinte, acestea sunt informatiile despre anvelopele umflate cu azot. Daca banii nu te impiedica, ai putea sa incerci. Si sa ne povestesti dupa.
Sursa: 4 Cars
Pentru ca a sosit (de ceva vreme) momentul in care ne descaltam masinile de ghetele de iarna si le dotam cu pneuri de vara, ne-am gandit ca ar fi util pentru voi sa aflati de la specialisti daca merita sa bagati bani in umflatul gumelor cu azot.
Optati sau nu pentru azot in pneuri? Merita sau nu?
Singurul dezavantaj pe care l-a mentionat specialistul Sama a fost cel al pretului. Daca umflatul cu aer nu are costuri speciale, umplerea anvelopei cu azot costa. Daca ai cauciucuri pe 13" platesti 7 RON, daca esti pe 16" - te costa 10. Ceea ce nu ni s-a parut deloc mult daca luam in calcul avantajele.
Primul si cel mai mare avantaj este cel al lipsei variatiilor de presiune datorate variatiilor de temperatura. Azotul nu se comprima la frig si nu se dilata la caldura. Ceea ce ne ajuta mai ales peste vara, c?nd variatiile dintre zi si noapte sunt uneori notabile. Stabilitatea presiunii ne poate oferi un confort al momentelor petrecute la volan.
Datorita lipsei umiditatii din azotul cu care ne umflam cauciucurile, jantele nu vor avea de suferit. Cele normale nu ruginesc pe interior, iar cele de aliaj nu vor fi oxidate. Pentru ca este un gaz inert chimic, azotul nu actioneaza nici asupra cauciucului.
Moleculele de azot au dimensiuni care nu permit trecerea prin microporii anvelopei (osmoza). Prin urmare, si acest lucru contribuie la constanta presiunii.
Modul in care se comporta azotul la comprimare determina o amortizare mai buna decat cea oferita de aer, iar gropile vor fi mai bine suportate de catre sistemul de suspensie. Desi nu am descoperit date exacte ale vreunui studiu de specialitate, se spune ca anvelopele cu azot dau un nivel mai redus al zgomotului. Iar aceasta s-ar explica prin faptul ca undele produse de socuri sunt amortizate mai bine de azot - care transmite undele sonore mult mai slab decat aerul.
In putine cuvinte, acestea sunt informatiile despre anvelopele umflate cu azot. Daca banii nu te impiedica, ai putea sa incerci. Si sa ne povestesti dupa.
Sursa: 4 Cars
Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria
Poftim? Atunci inseamna ca fizicienii sunt niste dobitoci notorii si stimatul domn de la 4Cars care a scris articolul merita intreaga noastra consideratie si macar un premiu Nobel.Arnold12 wrote:Primul si cel mai mare avantaj este cel al lipsei variatiilor de presiune datorate variatiilor de temperatura. Azotul nu se comprima la frig si nu se dilata la caldura.
In termodinamica, exista asa numita ecuatie de stare: pV = nRT ( p - presiune, V - volum, T - temperatura, n - numarul de moli, R- constanta gazelor ideale, care evident sunt constante). Adica pV/T = ct intotdeauna. (fizica clasa a 10-a:?: ) Deci daca temperatura variaza (ceea ce se intampla frecvent in cazul anvelopelor), trebuie sa se modifice p sau/si V, chiar si in cazul azotului, intocmai ca orice gaz..
Tinand cont de faptul ca azotul produs de instalatiile de generare folosite in vulcanizari are o puritate de cca. 95% si ca aerul respirat are in compozitie 78% azot, credeti ca cele cateva procente fac asa mare diferenta? (Detalii)
In opinia mea umflarea cu azot a anvelopelor nu isi are rostul. Mult mai utila este verificare periodica a starii cauciucurilor si a presiunii din ele.[/url]
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups
Assumption is the mother of all fuckups
Akbhar wrote:Atunci inseamna ca fizicienii sunt niste dobitoci notorii si stimatul domn de la 4Cars care a scris articolul merita intreaga noastra consideratie si macar un premiu Nobel.
In opinia mea umflarea cu azot a anvelopelor nu isi are rostul. Mult mai utila este verificare periodica a starii cauciucurilor si a presiunii din ele.
Dobitoci sunt cei care nu incearca de teama sa nu le placa sau sa le fie mai bine.

P.S. - parerea mea
Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria
Asa, eu tot nu m-am lamurit: azotul se dilata au ba la caldura?
Kia Cee'd 1.4 LX Best, Kompass Blue ODO: 135.000km+
Assumption is the mother of all fuckups
Assumption is the mother of all fuckups
Cea mai proasta trecere catre azot pt 4 anvelope costa fantastica suma de 16 ron.moonwalk wrote:.dar pana acum nu vad rostul de a da bani multi si pentru a umfla rotile...
P.S. - vezi sa nu saracesti

Poate ne spui si ce masina ai de bagi bani multi in ea?
Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria
-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
Deci, azotul nu iese din anvelopa, da? Dar aerul normal iese ... insa cum aerul normal contine 78% azot, inseamna ca el se pastreaza acolo, iar cand vom pune din nou aer normal, concentratia de azot va creste ... iar dupa cateva cicluri ar trebui sa se ajunga spre 100% azotArnold12 wrote: Moleculele de azot au dimensiuni care nu permit trecerea prin microporii anvelopei (osmoza). Prin urmare, si acest lucru contribuie la constanta presiunii.

Ford - Fiesta - 1.4 tdci
Stiu ca tu sti de la fratele tau care are ceed ca nu a simtit diferenta.
Astept sa iti iei si tu ceed sa iti bagi azot sa vedem daca simti ceva
Astept sa iti iei si tu ceed sa iti bagi azot sa vedem daca simti ceva

Cee'd SW 2.0 CRDi 140CP~170CP 6MT TX pregatit sa frustreze...a different ONE
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria
Kia Ceed SW 200Km/h - http://www.youtube.com/watch?v=tsQNcrqPImk
MAX 221km/h pe GPS/Autobahn Austria
eu am bagat azot de a doua zi de cand am luat masina, (august 2007), in noiembrie am schimbat cauciucurile cu cele de iarna, si le-am umflat tot cu azot. In primavara cand am trecut din nou la cauciucurile de vara dar pe alte jante, am verificat si presiunea si spre surprinderea mea aveam aceeasi presiune : 2.2. De cand am masina nu am mers la vulcanizare decat pentru schimbul de cauciucuri. In rest nu ma intereseaza , pentru faptul ca presiunea este constanta pentru mine e suficient.
cee'd 1.4 base, oil blue, proiectoare, cotiera, cheie 2 butoane
golf 4, benzina 1.4
www.instructiunissm.com
golf 4, benzina 1.4
www.instructiunissm.com
Eu am pus si este mai mult decat Ok.catt wrote:mai concret : a bagat careva azot si poate spune ca nu e doar placebo ?
Este adevarat ca am roti de vara cu azot si de iarna cu aer.

Kia Sportage 2005/mai/albastru/full option
http://cutiacupoze.ro/album/?a=1246
http://cutiacupoze.ro/album/?a=1246