Akbhar wrote:Din cate stiu cutiile de viteze de pe Cee'd au rapoarte de transmisie fixe. Daca viteza nu creste liniar cu turatia motorului, in acceasi treapta de viteza, atunci iti aluneca ambreiajul. De ex., daca la 100km/h ai 3000rpm, la 4500 ai exact 150kmh (evident, treapta a 5-a)
@noir: E posibil ca tu sa ai o cutie mai scurta (cel putin treapta a 5-a)??
verific cand plec de la munca in pasajul Marasesti
300 de rotatii am undeva intre 100 si 110. Nu chiar 105, insa pe acolo.
120 se apropie vertiginos de 4000, daca nu chiar e 4000 pe muchie.
Nu m-am uitat foarte atent.
Relevant mi se pare altceva: in 1200 de kilometri, parcursi pe o plaja variata de turatii, viteze si conditii de drum, de la pietroaie sa-ti rupi masina in doua la autostrada (adica relevant) am scos un consum mediu de 6.0 kilometri la suta. Cam 800 de kilometri pe rezervor. Mi se pare excelent, sincer. Alimentam cu benzina pe la 40% din rezervor doar ca sa fiu sigur.
Da-le naibii de turatii, conteaza consumul, si cata galagie face, si pana in 140 atat galagia cat si consumul sunt mai mult decat ok. Iar viteza asta mi se pare mai mult decat rezonabila pentru un motor de 1.4
Pe drumuri nationale, chiar daca drumul este bun, nu merg mai sus de 110 /120. Daca drumul este prost, 80/90.
Pe autostrada, 140/150.
Nu o turez decat in depasiri, cand prefer sa o urc la 4000+ turatii pentru a iesi mai repede din depasire decat sa urc ca melcul la 2500-3000 de ture.
Au fost drumuri pe care am mers si mai lent de atat, datorita gropilor, sau a traficului, insa nu au fost multe. Plus serpentine, Cheile Bicazului, locuri pe unde chiar nu poti sa mergi tare.
Nu o fortez nu pentru ca nu vreau, ci pentru ca mi-e mila de masina la ce drumuri am intalnit. Plus caii morti din drum din zona Bran, carute, idioti, dacii hartanite, etc. Prefer sa merg un pic mai safe, mai ales ca dupa doar 2000 de kilometri nu sunt perfect "aclimatizat" cu masina.
ideea e ca la un mers lejer 90-110 ma rog...cu fluctuatiile de rigoare (depsiri si mers in coloana) se poate scoate un consum chiar si de 5,8 dupa terminarea rodajului.
Eu am 1200 km si chiar ieri am facut un drum de la cj pana la belis unde am avut parte si de serpentine, urcus, drum mai rau si am scos 6.1 ceea ce ma determina sa cred ca daca masina ar fi avut vreo 15K km poate scoteam un 5.8
MrDjBthu, sunt din Bucuresti.
Consumul urban este foarte mare momentan, undeva in jur de 10, 11. Ce am spus mai sus se aplica doar la mersul in afara localitatii, pe traseul mentionat acum cateva posturi.
Referitor la consumul urban cifra de 10 nu este f relevanta, deoarece am luat masina, acum 2 saptamani, din care o saptamana traseul a fost foarte liber prin oras din cauza sarbatorilor, iar in prima saptamana (cand am scos 10, 11) era motorul sub 100 de kilometri.
Maine resetez consumul mediu, deoarece nu mai ies din oras o perioada, si constat. Postez dupa vreo 2 zile, sa iasa o cifra cat de cat rotunda.
Pro Cee'd 1.4 Best, consum mediu in Bucuresti intre 10.5 si 14. Conduc atat de "econom" ca mai am putin si mi se opreste motorul cand demarez.
Ce mama ma'sii, inteleg ca cifra din carte (7.2) nu este niciodata reala, insa deja este bataie de joc, si ma gandesc serios sa ma duc sa fac scandal undeva.
Imi consuma DUBLU fata de cat specifica in cartea tehnica, indiferent de cat ma chinui sa merg mai "usor".
Daca e rush hour, direct 14, nici o discutie. Daca e trafic de week-end, sau plec mai devreme de 18 de la munca, in jur de 10.5
Penibil. Cunosc om cu X5 caruia ii mananca tot 14 in oras. Si ce motor are ala, si ce motor am eu...
dude, da un reset la CB eu deja il am sub 10, ba chiar sub 9 ! o sa creasca vertiginos pana pe la 10 saptamanile urmatoare ca nu mai sunt vacante, dar...nah. rabdare