In ultimul an masina "dadea in nas" odata la 1-2 luni. Nu stiam cauza, credeam ca e ceva de la motor ca se manifesta ca lipsa de putere. Dupa ce opream 1-2 minute isi revenea. M-am gandit si la piston etrier, dar nu erau calde discurile de frana.
Ieri am schimbat discuri de frana si atunci am observat acel levier care ar trebui sa indeparteze/contracte sabotii este murdar/ruginit deci blocat. L-am curatat de murdarie pana ce functiona corect, insa de rugina nu cred ca scap, va reaparea, desi i-am dat un pic de spray cu vazelina ceramica.
Piesa e marcata cu 58257b pe schema.
Codul ar fi 58257d3000? Unde se gaseste asa ceva ca la nici un magazin de piese nu-l au in sistem.
Levier de serviciu din interior ansamblu frana
Levier de serviciu din interior ansamblu frana
kia sportage (kx5, ql) 2016 1.7 dsl
Re: Levier de serviciu din interior ansamblu frana
Ai dreptate . Acesta este un mecanism foarte simplu ( cu carlig ) montat de catre KIA pentru simplitate si pret scazut, cam la majoritatea modelelor .
Si eu am patit asa ceva . Carligul de actionare se blocheaza din cauza ruginii intre cele doua lamele de otel pe care culiseaza .
Si nu se prea gaseste . Poate doar din dezmembrari . Daca tu il gasesti , sa ne spui . Si altii au nevoie de el . Insa dupa mai multe cautari imi dau seama ca se mai gaseste . Incearca si dupa 582571H000 , poate asta este , Desi acesta se pare ca este pentru modelul ED
https://www.ebay.co.uk/itm/374658104451 ... Sw31pkSQB4
https://www.autokarma.ro/piese-auto-ori ... 582571H000
https://www.epiesa.ro/set-reparatie-che ... t-1835668/
Si eu am patit acelasi lucru . Am incercat aceeasi rezolvare. Nu prea are efect .
In reprezentanta mi s-a spus ca se cunoaste problema , si ei au incercat rezolvarea printr-o metoda simpla .
Se demonteaza mecanismul , se incalzeste si se introduce in apa pana cade rugina de pe el si culiseaza usor . Apoi se unge cu o vaselina rezisteta la apa . Cativa ani mai trebuie sa reziste .
Daca mai cauti , sa ne spui ce ai rezolvat
Si eu am patit asa ceva . Carligul de actionare se blocheaza din cauza ruginii intre cele doua lamele de otel pe care culiseaza .
Si nu se prea gaseste . Poate doar din dezmembrari . Daca tu il gasesti , sa ne spui . Si altii au nevoie de el . Insa dupa mai multe cautari imi dau seama ca se mai gaseste . Incearca si dupa 582571H000 , poate asta este , Desi acesta se pare ca este pentru modelul ED
https://www.ebay.co.uk/itm/374658104451 ... Sw31pkSQB4
https://www.autokarma.ro/piese-auto-ori ... 582571H000
https://www.epiesa.ro/set-reparatie-che ... t-1835668/
Si eu am patit acelasi lucru . Am incercat aceeasi rezolvare. Nu prea are efect .
In reprezentanta mi s-a spus ca se cunoaste problema , si ei au incercat rezolvarea printr-o metoda simpla .
Se demonteaza mecanismul , se incalzeste si se introduce in apa pana cade rugina de pe el si culiseaza usor . Apoi se unge cu o vaselina rezisteta la apa . Cativa ani mai trebuie sa reziste .
Daca mai cauti , sa ne spui ce ai rezolvat
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 137.500 km
Re: Levier de serviciu din interior ansamblu frana
Nu se gaseste.
Nu-l dati cu nici un fel de vazelina, ca praful rezultat din uzarea sabotilor franei de parcare se va lipi de ea, si veti ajunge sa trebuiasca sa-l desfaceti dupa cateva saptamani.
Solutia problemei mi-o luat aproape o zi intreaga:
- desfacut tambur (scos disc frana)
- deoarece surubul era foarte ruginit si nu puteam scoate cablul de frana, cu un burghiu de 3mm am indepartat acel surub - (pana am ajuns la aceasta solutie am pierdut cel mai mult timp: spray degripant, incalzit cu flacara, bonfaier ...)
- scos levierul
- dezasamblare prin indepartarea clipsului C si scos "cuiul" (cu ciocan si un punctator)
- slefuit toate cu smirgel 80 pana la 320 sa iasa cat de cat lucioase in special pe suprafetele care gliseaza
- refacere filet cu tarod 3mm
- tinute in solutie antirugina Evipass
- uscate
- galvanizare in solutie zincata cu un acumulator de 12v (electroplating) vreo 5 minute pana toata suprafata a devenit mata, ca consumabil am folosit o greutate marcat Zn de la echilibrare roti
- spalare cu apa si uscare
- reasamblare cu clips C nou din inox
- remontare cu un surub de 3mm inox de aceasta data
Sper sa tina vreo 2 ani.
Nu-l dati cu nici un fel de vazelina, ca praful rezultat din uzarea sabotilor franei de parcare se va lipi de ea, si veti ajunge sa trebuiasca sa-l desfaceti dupa cateva saptamani.
Solutia problemei mi-o luat aproape o zi intreaga:
- desfacut tambur (scos disc frana)
- deoarece surubul era foarte ruginit si nu puteam scoate cablul de frana, cu un burghiu de 3mm am indepartat acel surub - (pana am ajuns la aceasta solutie am pierdut cel mai mult timp: spray degripant, incalzit cu flacara, bonfaier ...)
- scos levierul
- dezasamblare prin indepartarea clipsului C si scos "cuiul" (cu ciocan si un punctator)
- slefuit toate cu smirgel 80 pana la 320 sa iasa cat de cat lucioase in special pe suprafetele care gliseaza
- refacere filet cu tarod 3mm
- tinute in solutie antirugina Evipass
- uscate
- galvanizare in solutie zincata cu un acumulator de 12v (electroplating) vreo 5 minute pana toata suprafata a devenit mata, ca consumabil am folosit o greutate marcat Zn de la echilibrare roti
- spalare cu apa si uscare
- reasamblare cu clips C nou din inox
- remontare cu un surub de 3mm inox de aceasta data
Sper sa tina vreo 2 ani.
kia sportage (kx5, ql) 2016 1.7 dsl