Cum conducem corect 7DCT?
-
- Posts: 138
- Joined: 20 Feb 2021, 23:45
- Auto: Sportage 1.6 diesel MT GT Line
- Location: Romania
Re: Cum conducem corect 7DCT?
E posibil sa ma insel, dar parca am citit undeva ca 6AT de pe modelele HEV si PHEV are motorul electric montat in loc de convertizor de cuplu. Iar cutia 8DCT cu ambreiaje umede e buna pe hartie dar a primit de curand o rechemare in service deoarece au fost mai multe cazuri in care s-a stricat pompa de ulei (o problema la componentele electronice) si cutia nu mai functioneaza deloc. Deci nici asta nu e lipsita de probleme. Oricum, cutia 8 DCT a fost gandita pentru motoare mai puternice si nu cred ca Hyundai/Kia are interes sa o puna pe motoare mici. Din cate stiu e pe Stinger, Sorento, Santa Fe si probabil alte modele cu motare mai mari care se comercializeaza in SUA.
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Salut tuturor,
O sa adaug si eu experienta mea cu 7dct, fiind posesor al unei kia ceed gt my20. Eu folosesc masina 60% oras 40% afara. Masina are 40k km acum. Cutia nu tremura, nici macar la "rece", la plecare de pe loc, indiferent ca e facuta din pedala de acceleratie sau din AUTOHOLD off. Nu se incinge absolut deloc, nici macar in SPORT condusa mai dinamic. Din nefericire, Bucurestiul fiind foarte aglomerat, masina vede foarte multa actiune bara la bara, stop&go. Eu unul sunt foarte multumit de cum se comporta cutia, atat in trafic cat si la drumuri lungi, mers mai dinamic, cu depasiri sau mers normal. Overall, e o cutie placuta dpmdv, schimba lin, rapid si reactioneaza foarte bine la schimbarile de nivel.
O sa adaug si eu experienta mea cu 7dct, fiind posesor al unei kia ceed gt my20. Eu folosesc masina 60% oras 40% afara. Masina are 40k km acum. Cutia nu tremura, nici macar la "rece", la plecare de pe loc, indiferent ca e facuta din pedala de acceleratie sau din AUTOHOLD off. Nu se incinge absolut deloc, nici macar in SPORT condusa mai dinamic. Din nefericire, Bucurestiul fiind foarte aglomerat, masina vede foarte multa actiune bara la bara, stop&go. Eu unul sunt foarte multumit de cum se comporta cutia, atat in trafic cat si la drumuri lungi, mers mai dinamic, cu depasiri sau mers normal. Overall, e o cutie placuta dpmdv, schimba lin, rapid si reactioneaza foarte bine la schimbarile de nivel.
-
- Posts: 138
- Joined: 20 Feb 2021, 23:45
- Auto: Sportage 1.6 diesel MT GT Line
- Location: Romania
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Am o cunostinta cu Hyundai Elantra care are 7 dct. In 6 ani si 70000 km nu a avut probleme. Sportage si Tucson au probleme probabil din cauza ca sunt mai grele decat Ceed si Elantra
Re: Cum conducem corect 7DCT?
a schimbat cineva ambreaj cu tot cu volanta la kia 1.7 crdi 7 dct? ma intereseaza un cost!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Posts: 2
- Joined: 27 May 2023, 06:29
- Auto: kia ceed crdi 2016 7dct
- Location: Romania
kia ceed gt line 1.6 136 cp
buna ziua ,am o kia ceed gt line crdi cutie 7dct an 2016,si intâmpin o problema legata de cutia de viteze ,dupa ce parcurg o distanta de 15-20 km si at cand opresc si vreau sa dau marsarier chiar daca duc maneta in pozitia R ,nu se cupleaza ca sa pot da inapoi ,e ca si cum ramane pe liber ,dupa ce opresc motorul si il pornesc din nou at se cupleaza in pozitia R marsarierul si pot da cu spatele ....mentionez ca am pus testerul pe ea si nu imi apare nici o defectiune .....volanta este schimbata ,este noua .....ati mai intalnit o asemenea problema ? multumesc
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Am gasit asta: https://www.kiasoulforums.com/threads/d ... iy.112863/ - am incercat-o mai mult la misto, dar din experienta mea, chiar se vede o diferenta dupa ce am facut asta. Inteleg logica din spate, dar chiar nu ma asteptam sa functioneze. Poate mai incearca cineva cu 7DCT si sa revina cu pareri. Sper sa foloseasca.
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Pe bune ?
O sa incerc si eu sapt viitoare, acum am niste drumuri mai lungi in we. Sper sa nu fac vreo tampenie si sa stric ceva.

O sa incerc si eu sapt viitoare, acum am niste drumuri mai lungi in we. Sper sa nu fac vreo tampenie si sa stric ceva.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Cum conducem corect 7DCT?
La mine se mentine faptul ca mi se pare ca nu mai freaca asta mult ambreiajul inainte sa cupleze complet. Indeciziile aferente le mai are, ca acolo e calculatorul. Totodata, socul la rece la schimbarea din 2 in 3 s-a diminuat, dar n-a chiar disparut. Foarte rar am mai simtit si sa tremure. Chiar poate fi doar placebo? 

-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Am uitat sa te întreb o chestie. Cum se vede ca creste cuplul? Ca dacă e indicatorul ăla de-ti arată temperatura la cutia de viteze, eu n-am asa ceva ca a mea e pre-facelift.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Cum conducem corect 7DCT?
La ale noastre nu exista acel indicator pe display.
Eu ce am facut a fost doar sa o las 15 secunde, cu rotile contra unei borduri inalte. Se aude cum scade turatia pe masura ce sta, dupa care se stabilizeaza. Teoria mea este ca "prostesti" sistemul cumva si se strange ambreiajul putin, lucru care se intampla si natural pe masura ce se uzeaza, dar cateodata nu pare sa se intample cand trebuie. Posibil sa vorbesc prostii, dar asta se speculeaza si pe acolo.
Eu ce am facut a fost doar sa o las 15 secunde, cu rotile contra unei borduri inalte. Se aude cum scade turatia pe masura ce sta, dupa care se stabilizeaza. Teoria mea este ca "prostesti" sistemul cumva si se strange ambreiajul putin, lucru care se intampla si natural pe masura ce se uzeaza, dar cateodata nu pare sa se intample cand trebuie. Posibil sa vorbesc prostii, dar asta se speculeaza si pe acolo.
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Și eu bănuiesc ceva de genul asta, asa cum e si meniul de invatare cu stilul de condus.
Aia cu deschis-inchis ușa e ceva de genul: s-a urcat ăsta la volan și nu poate pleca de pe loc, ia sa mai strâng un pic ambreiajul (nu știe ca nu pleacă pentru ca e cu rotile în bordura, crede ca patinează ambreiajul).
Apoi după ce deschizi-inchizi din nou: gata, se pare ca a fost ok, hai sa păstrăm setările astea.
Aia cu deschis-inchis ușa e ceva de genul: s-a urcat ăsta la volan și nu poate pleca de pe loc, ia sa mai strâng un pic ambreiajul (nu știe ca nu pleacă pentru ca e cu rotile în bordura, crede ca patinează ambreiajul).
Apoi după ce deschizi-inchizi din nou: gata, se pare ca a fost ok, hai sa păstrăm setările astea.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Cam pe acolo se situeaza si teoria mea. Tocmai de-aia am zis ca rau n-are ce sa faca. Ce vad eu in special util e faptul ca surprind cutia mult mai rar sa patineze in treapta a 2-a, ceea ce se intampla inainte foarte des, poate mai des decat ar fi sanatos. Vedem cum va mai rezista ambreiajul in timp. Problemele de proiectare oricum nu le rezolvam noi prin "hack-uri" de genul asta, dar poate reusim macar sa le prelungim viata.
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Un oarece "placebo" similar mi se întâmpla și la Rio pe cutie manuală, când avea uneori probleme și tremura la plecarea de pe loc. O patinare forțată (ceea ce la MT poți face și fără borduri) îl făcea să meargă ceva mai bine o perioadă. Presupunerea mea e că mai degrabă mai curăță eventuale depuneri de pe suprafețe și, pentru o scurtă perioadă, ține ceva mai bine. Dar nu e nici pe departe o soluție, ci mai degrabă o uzură suplimentară.
Eu aș avea mari rezerve în a recomanda astfel de proceduri, sau măcar să fie clar că fiecare o testează pe propria barbă. Eu aș fi pregătit să bag mâna în foc că e o coincidență sau un efect advers cu aplicare limitată, nicidecum o soluție tehnică intenționată (nici măcar temporară). Iar partea cu deschis/închis uși... să-mi fie cu iertare.
Eu aș avea mari rezerve în a recomanda astfel de proceduri, sau măcar să fie clar că fiecare o testează pe propria barbă. Eu aș fi pregătit să bag mâna în foc că e o coincidență sau un efect advers cu aplicare limitată, nicidecum o soluție tehnică intenționată (nici măcar temporară). Iar partea cu deschis/închis uși... să-mi fie cu iertare.

- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Da, si eu raman sceptic
dar, cu toate astea, ceva schimbari sunt. Nu cred ca putem discuta de uzura prematura in cele 15 secunde de alunecare a ambreiajului, la turatii de relanti. Pana la urma, nici macar nu se observa vreo crestere a temperaturii transmisiei sau vreun miros (care ar fi deja problematic) in acest timp.
Dar bineinteles, fiecare pe propria barba si vorba aceea: "take it with a grain of salt".

Dar bineinteles, fiecare pe propria barba si vorba aceea: "take it with a grain of salt".
Re: Cum conducem corect 7DCT?
Bineînțeles că vorbim de uzură.
În esență ambreiajul e ca o frână pe disc - se uzează la orice patinare, chiar dacă nu cobori Transfăgărășanul cu frâna apăsată să miroasă toata strada în spatele tău.
Că o poți considera neglijabilă, ok (deși 15s mi se pare mult, chiar și la ralanti), dacă se face rar. Dar dacă ia cineva de bună această procedură și în fiecare dimineață împinge la borduri înainte să plece la muncă (nu râde, unii ar fi în stare
), sigur o să pună cutia pe butuci.

Că o poți considera neglijabilă, ok (deși 15s mi se pare mult, chiar și la ralanti), dacă se face rar. Dar dacă ia cineva de bună această procedură și în fiecare dimineață împinge la borduri înainte să plece la muncă (nu râde, unii ar fi în stare
