Exemple de consum
-
- Posts: 52
- Joined: 06 Sep 2020, 22:34
- Auto: Niro hibrid fara plug-in
- Location: Brasov
Re: Exemple de consum
Vineri, 28 Aprilie 2023, Brasov -> Medias, pe DN13 / E 60 si DN14: 171.2 km, 4,2 l / 100.
Luni 1 Mai 2023, Medias -> Brasov, pe aceleasi drumuri, 177,2 km, 3,9 l / 100.
In continuare, multumit si uimit de masina... consider ca asa ar trebui sa fie toate masinile "pe benzina": sa aiba un mic grad de hibridizare, chiar daca nu se pot "baga" in priza.
Mi se pare un primitivism grosolan, cand vad masini la semafor, sau in coloana pe DN1, cum stationeaza, pur si simplu, cu motorul pornit si polueaza... si se simte cand esti in spatele lor si respiri, mai ales daca ele sunt diesel.
Luni 1 Mai 2023, Medias -> Brasov, pe aceleasi drumuri, 177,2 km, 3,9 l / 100.
In continuare, multumit si uimit de masina... consider ca asa ar trebui sa fie toate masinile "pe benzina": sa aiba un mic grad de hibridizare, chiar daca nu se pot "baga" in priza.
Mi se pare un primitivism grosolan, cand vad masini la semafor, sau in coloana pe DN1, cum stationeaza, pur si simplu, cu motorul pornit si polueaza... si se simte cand esti in spatele lor si respiri, mai ales daca ele sunt diesel.
Niro 1.6 gdi DCT hybrid, confort, 2020.
Re: Exemple de consum
"Mi se pare un primitivism grosolan, cand vad masini la semafor, sau in coloana pe DN1, cum stationeaza, pur si simplu, cu motorul pornit si polueaza... si se simte cand esti in spatele lor si respiri, mai ales daca ele sunt diesel."
Iarna când sunt -10 grade Celsius sau vara când sunt peste 30 grade Celsius ești fericit când se oprește motorul termic la semafor sau cand este trafic aglomerat? Diesel...... poluează cele cu filtrele de particule demontate sau care ar trebui să ajungă la REMAT.
Să știi că start/stop face o economie insignifianta de carburant dar uzează mai repede unele piese din motor, ajută producătorii din industria auto să se încadreze mai ușor în norma de noxe.
Înainte de a avea o mașină mild hybrid..... cum te considerai? Când aveai o mașină doar cu motor termic, opreai motorul la semafor? Ca să nu ucizi planeta?
Iarna când sunt -10 grade Celsius sau vara când sunt peste 30 grade Celsius ești fericit când se oprește motorul termic la semafor sau cand este trafic aglomerat? Diesel...... poluează cele cu filtrele de particule demontate sau care ar trebui să ajungă la REMAT.
Să știi că start/stop face o economie insignifianta de carburant dar uzează mai repede unele piese din motor, ajută producătorii din industria auto să se încadreze mai ușor în norma de noxe.
Înainte de a avea o mașină mild hybrid..... cum te considerai? Când aveai o mașină doar cu motor termic, opreai motorul la semafor? Ca să nu ucizi planeta?
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Re: Exemple de consum
cate masini au SS din cele vazute de tine? chiar si cele care au SS nu folosesc pentru ca ... destule motive vs beneficiu infim de consum
Mi se pare un primitivism grosolan, cand vad masini la semafor, sau in coloana pe DN1, cum stationeaza, pur si simplu, cu motorul pornit si polueaza... si se simte cand esti in spatele lor si respiri, mai ales daca ele sunt diesel.
pentru celelalte de ce ai face asta, pentru o economie de cat? ca sofer la asta te gandesti nu la poluare sa fim seriosi, nici eu nu as freca motorul on off stand pe DN cand el nici nu a fost facut pentru asa ceva, daca stii ca urmeaza sa stai 10 15 min pe loc e logic ca opresti
daca simti ce zici tu, ori opresti prea in fundul lui ceea ce e gresit pentru tine ca sofer ori ai o problema cu filtrul de polen
Sportage 2020/GTline/T-GDI AWD DCT
-
- Posts: 52
- Joined: 06 Sep 2020, 22:34
- Auto: Niro hibrid fara plug-in
- Location: Brasov
Re: Exemple de consum
Busteni -> Brasov in dupa-amiaza de 20 Mai
Explicatia este coborarea prelungita, desigur...

Explicatia este coborarea prelungita, desigur...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Niro 1.6 gdi DCT hybrid, confort, 2020.
-
- Posts: 52
- Joined: 06 Sep 2020, 22:34
- Auto: Niro hibrid fara plug-in
- Location: Brasov
Re: Exemple de consum
Aqua si Faust: daca ma inec si imi vine sa vomit si ma doare capul de la fumul masinilor Diesel din fata mea, cand stau la semafor sau in coloana, asta nu inseamna ca eu am probleme (nici cu filtrul, nici cu altceva)... pur si simplu, acel tip de motoare nu au ce cauta pe autoturisme... sa fie folosite la vapoare, locomotive etc.
Niro 1.6 gdi DCT hybrid, confort, 2020.
-
- Posts: 52
- Joined: 06 Sep 2020, 22:34
- Auto: Niro hibrid fara plug-in
- Location: Brasov
Re: Exemple de consum
am atasat:
a) cel mai mic consum inregistrat vreodata: 1 l / 100 km, cand am pornit motorul (masina fiind stationata peste noapte), deci motorul a functionat pentru ase incalzi; si apoi am circulat jumatate de ora prin aglomeratia orasului Trieste.
b) cel mai mare consum inregistrat vreodata: 232 l / 100 km, cand am pornit motorul, masina fiind stationata peste noapte si am circulat vreo 15 metri.
c) un consum PERFECT VALABIL si posibil de realizat, in anumite conditii (drum cu multiple sectoare de coborare): 2,1 l /100 km, cand am pornit motorul (deci a mers pentru a se incalzi) intr-o seara de vara si apoi am circulat o ora si un pic, pe DN1, vreo 15 km la deal si 29 km la vale
a) cel mai mic consum inregistrat vreodata: 1 l / 100 km, cand am pornit motorul (masina fiind stationata peste noapte), deci motorul a functionat pentru ase incalzi; si apoi am circulat jumatate de ora prin aglomeratia orasului Trieste.
b) cel mai mare consum inregistrat vreodata: 232 l / 100 km, cand am pornit motorul, masina fiind stationata peste noapte si am circulat vreo 15 metri.
c) un consum PERFECT VALABIL si posibil de realizat, in anumite conditii (drum cu multiple sectoare de coborare): 2,1 l /100 km, cand am pornit motorul (deci a mers pentru a se incalzi) intr-o seara de vara si apoi am circulat o ora si un pic, pe DN1, vreo 15 km la deal si 29 km la vale

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Niro 1.6 gdi DCT hybrid, confort, 2020.
-
- Posts: 52
- Joined: 06 Sep 2020, 22:34
- Auto: Niro hibrid fara plug-in
- Location: Brasov
Re: Exemple de consum
un nou exemplu de consum, cu penuri de vara... 31 Mai 2024, Brasov -> Ramnicu Valcea -> Olanesti: 217,1 km; consum mediu 3,6 l/100 km; 2 persoane, cu bagaje si in portbagaj si intre banchete; nu am condus doar linistit, am si facut unele depasiri...
Niro 1.6 gdi DCT hybrid, confort, 2020.
Re: Exemple de consum
Saluatare am o intrebare pentru Adrian:
Consumurile care le descrii sunt citite dupa Computerul de bord sau sunt facut plin pe plin?
PS Ma refer la consumurile fara poza facute la drumuri lungi, in special cele in care ai mers peste 100km/h, din ce stiu cu cat cresti viteza peste 100-110km/h consumul creste in general cu mult la masini de clasa asta dar am citit ca la drum lung Rio hybrid (2019-2022) ar avea un consum mai bun decat in oras chiar daca o ajuta bateria.
M ai am inca o intrebare tot pentru Adrian, observ ca esti pasionat si ai de cativa ani Niro , as dorii ca cumpar Niro SH 2020-2022 care ti-se par punctele slabe si ce ar trebui verificat mai atent la cumparare?
Consumurile care le descrii sunt citite dupa Computerul de bord sau sunt facut plin pe plin?
PS Ma refer la consumurile fara poza facute la drumuri lungi, in special cele in care ai mers peste 100km/h, din ce stiu cu cat cresti viteza peste 100-110km/h consumul creste in general cu mult la masini de clasa asta dar am citit ca la drum lung Rio hybrid (2019-2022) ar avea un consum mai bun decat in oras chiar daca o ajuta bateria.
M ai am inca o intrebare tot pentru Adrian, observ ca esti pasionat si ai de cativa ani Niro , as dorii ca cumpar Niro SH 2020-2022 care ti-se par punctele slabe si ce ar trebui verificat mai atent la cumparare?
Last edited by MAD002 on 24 Jul 2024, 23:31, edited 1 time in total.
-
- Posts: 52
- Joined: 06 Sep 2020, 22:34
- Auto: Niro hibrid fara plug-in
- Location: Brasov
Re: Exemple de consum
@MAD002:
1. consumurile care le scriu eu sunt cele aratate de computer-ul de bord. Nu am timp pt alte analize.
Ex: ieri am circulat de la Jula (gyula) pana la Brasov (brasso), avand aerul conditionat pornit continuu pana dupa Sibiu si pneuri moi (2.4 fata si 2.3 spate); am facut 492 km in 7:24 ore, circuland pe DN-uri, pe DJ-uri si pe autostrada. Consum mediu: 4,3 l/100 km.
Drumul invers (Bv-Jula) a fost 488,5 km, in 7:15 ore, consum tot 4.3. Tot 2 persoane cu bagaje, tot cu AC pornit, tot cu pneuri mai moi decat normal.
2. Atentionare inainte de ACHIZITIE kia Niro: faceti drive-test si vedeti cum va impacati cu puterea: masina este facuta sa fie ECONOMICA, caci deaceea este un hibrid.
Cine doreste mai multa PUTERE, in detrimentul consumului (care va fi mai mare), poate alege Kia Sportaj / Sorento sau Renault Austral. Acelea au motor termic cu TURBINA, precum si motoare electrice mai puternice (400 Volti, respectiv 360 Volti) decat cel de Niro (220V).
Personal, ma multumesc cu Niro; insa, la 90 la ora, cand o calc la podea, dureaza secunde bune pana prinde viteza... similar cu turbo-diesel-urile (am si una dinaceea)... pentru comportament "instant" (precum la electrice), va trebuie fie varianta plug-in-hybrid, fie niste hibride mai puternice (400V).
inca ceva: cine nu are unde sa incarce zilnic (sta la bloc), ar arunca banii degeaba pe un plug-in: daca nu este incarcat, consuma mai multa benzina decat un hibrid.
3. la "drum lung" Niro Hibrid are consum scazut, pana pe la 121 km/h inclusiv (cel mai scazut este la 110 km/h). La 130, deja garantat creste consumul peste 5. Sa nu uitam ca in multe tari din "lumea buna", limita pe autostrazi este 120, nu 140 precum in Bulgaria
4. consumul realizat depinde de f.f. multi facturi:
- tipul drumului (urcare, coborare, aliniament);
- calitatea asfaltului (abrazivitatea acestuia), denivelarile multe vs deloc;
- nr persoane, bagaje, greutati inutile (sau utile: eu care mereu cu mine roata de rezerva de dimensiuni normale);
- geam deschis; ac pornit;
- masina curata (data cu ceara, inclusiv pe parbriz) vs murdara;
- pneuri umflate la 2.5 sau 2.6 sau 2.7. vs pneuri moi la 2.2 -> 2.4 ... producatorul recomanda 2.5 la rece, ceea ce in mers inseamna 2.6 sau 2.7.
- multe altele...
1. consumurile care le scriu eu sunt cele aratate de computer-ul de bord. Nu am timp pt alte analize.
Ex: ieri am circulat de la Jula (gyula) pana la Brasov (brasso), avand aerul conditionat pornit continuu pana dupa Sibiu si pneuri moi (2.4 fata si 2.3 spate); am facut 492 km in 7:24 ore, circuland pe DN-uri, pe DJ-uri si pe autostrada. Consum mediu: 4,3 l/100 km.
Drumul invers (Bv-Jula) a fost 488,5 km, in 7:15 ore, consum tot 4.3. Tot 2 persoane cu bagaje, tot cu AC pornit, tot cu pneuri mai moi decat normal.
2. Atentionare inainte de ACHIZITIE kia Niro: faceti drive-test si vedeti cum va impacati cu puterea: masina este facuta sa fie ECONOMICA, caci deaceea este un hibrid.
Cine doreste mai multa PUTERE, in detrimentul consumului (care va fi mai mare), poate alege Kia Sportaj / Sorento sau Renault Austral. Acelea au motor termic cu TURBINA, precum si motoare electrice mai puternice (400 Volti, respectiv 360 Volti) decat cel de Niro (220V).
Personal, ma multumesc cu Niro; insa, la 90 la ora, cand o calc la podea, dureaza secunde bune pana prinde viteza... similar cu turbo-diesel-urile (am si una dinaceea)... pentru comportament "instant" (precum la electrice), va trebuie fie varianta plug-in-hybrid, fie niste hibride mai puternice (400V).
inca ceva: cine nu are unde sa incarce zilnic (sta la bloc), ar arunca banii degeaba pe un plug-in: daca nu este incarcat, consuma mai multa benzina decat un hibrid.
3. la "drum lung" Niro Hibrid are consum scazut, pana pe la 121 km/h inclusiv (cel mai scazut este la 110 km/h). La 130, deja garantat creste consumul peste 5. Sa nu uitam ca in multe tari din "lumea buna", limita pe autostrazi este 120, nu 140 precum in Bulgaria

4. consumul realizat depinde de f.f. multi facturi:
- tipul drumului (urcare, coborare, aliniament);
- calitatea asfaltului (abrazivitatea acestuia), denivelarile multe vs deloc;
- nr persoane, bagaje, greutati inutile (sau utile: eu care mereu cu mine roata de rezerva de dimensiuni normale);
- geam deschis; ac pornit;
- masina curata (data cu ceara, inclusiv pe parbriz) vs murdara;
- pneuri umflate la 2.5 sau 2.6 sau 2.7. vs pneuri moi la 2.2 -> 2.4 ... producatorul recomanda 2.5 la rece, ceea ce in mers inseamna 2.6 sau 2.7.
- multe altele...
Niro 1.6 gdi DCT hybrid, confort, 2020.
-
- Posts: 4418
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: Exemple de consum
130 as zice ca e limita mai intalnita.
Tot o consider prea mica pentru nivelul tehnologic al sistemelor actuale de franare.
din pacate nu este prea mica cand luam in considerare nivelul soferilor prezenti pe ele
Tot o consider prea mica pentru nivelul tehnologic al sistemelor actuale de franare.
din pacate nu este prea mica cand luam in considerare nivelul soferilor prezenti pe ele
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: Exemple de consum
Bună, de curând am un niro plugin hybrid. În mod electric, în oraș am obținut și consum 0, iar pe distanțe până în 50km sub 2. În general am un consum de 3,5 în mod economic.
Am observat că atunci când pornesc aerul condiționat totul se schimba. Am făcut un drum în oraș de vreo 10 km, în mod hybrid și am avut consum de 6.
Eram curios dacă este un comportament normal
Am observat că atunci când pornesc aerul condiționat totul se schimba. Am făcut un drum în oraș de vreo 10 km, în mod hybrid și am avut consum de 6.
Eram curios dacă este un comportament normal