Consum kia cee'd
-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
Daca schimbi la cel mult 2000 rpm inseamna ca mergi subturat. Iar mersul subturat duce la consum mai mare de carburant, care este evacuat partial dears. Deci putere mica ... consum mare . La diesel e recomandat sa schimbi undeva la 2500 rpm ... chiar si 3000, ca la retrogradare sa nu scazi sub 1800 rpm.
Un motor subturat inseamna si o incapacitate partiala a pompei de ulei de a asigura o ungere adecvata
In mod normal, chiar daca motorul este rodat pe banc, el trebuie lasat sa se rodeze si pe masina ... una e cand merge pe bancul de probe si alta cand trage intreaga caroserie si regimul de turatii variaza.
La 1.5 dCi de pe Symbol'ul alor mei se si specifica in cartea tehnica despre motor ca acesta va ajunge in parametrii optimi dupa 3000km, insa pana in 1000km se considera ca e in rodaj ... pana devine mai elastic
Un motor subturat inseamna si o incapacitate partiala a pompei de ulei de a asigura o ungere adecvata
In mod normal, chiar daca motorul este rodat pe banc, el trebuie lasat sa se rodeze si pe masina ... una e cand merge pe bancul de probe si alta cand trage intreaga caroserie si regimul de turatii variaza.
La 1.5 dCi de pe Symbol'ul alor mei se si specifica in cartea tehnica despre motor ca acesta va ajunge in parametrii optimi dupa 3000km, insa pana in 1000km se considera ca e in rodaj ... pana devine mai elastic
-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
Ciprian ... la masina de drive'test cu care am mers zilele trecute arata un consum mediu de 8.4%, insa asta in conditiile in care climatronicul a fct tot timpul, iar regimul de turatii a fost destul de ridicat (eu unul am mers 2500-4000 rpm).
Masina avea 1200km la bord
Deci tind sa cred media ta va scadea o data cu cresterea numarului de km. E devreme deocamdata sa dai vreun verdict asupra consumului mediu
Masina avea 1200km la bord
Deci tind sa cred media ta va scadea o data cu cresterea numarului de km. E devreme deocamdata sa dai vreun verdict asupra consumului mediu
-
- Posts: 79
- Joined: 18 May 2007, 11:50
- Auto:
deja sunt ingrijorat de consumul pe care l-ai obtinut; am facut si eu comanda de un 1.6 base, cu ceva optionale; dar sper ca cei 2000 E in plus fata de benzina sa merite; ca oricum masina nu va depasi 15 000 km pe an;
am optat pt diesel tocamai pt ca m am saturat de consum mare in oras, si din ce am inteles aerul conditionat la benzina, isi spune cuvantul si in felul cum trage motorul dar si in consum(cica 1- 1.5 litri in plus); si mie mi se pare ca 3 litri e cam mult de recuperat chiar si dupa 5000 km; dar cine stie; deja imi rod unghiile ca nu m am uitat mai atent la masina cu care am facut test drive;
oricum am fost incantat de performante, si mai ales de stabilitate; iar ca raport pret dotari e peste orice, sa nu mai vb de garantie care e cireasa de pe tort; am citi in Auto Show ca la diesel au obtinut 7,5 litri in oras la o masina cu 500km, ceea ce imi mai da oarece sperante, sper sa nu regretam alegerea facuta. numai bine si daca se modif consumul mai da ne de veste. Numai bine
am optat pt diesel tocamai pt ca m am saturat de consum mare in oras, si din ce am inteles aerul conditionat la benzina, isi spune cuvantul si in felul cum trage motorul dar si in consum(cica 1- 1.5 litri in plus); si mie mi se pare ca 3 litri e cam mult de recuperat chiar si dupa 5000 km; dar cine stie; deja imi rod unghiile ca nu m am uitat mai atent la masina cu care am facut test drive;
oricum am fost incantat de performante, si mai ales de stabilitate; iar ca raport pret dotari e peste orice, sa nu mai vb de garantie care e cireasa de pe tort; am citi in Auto Show ca la diesel au obtinut 7,5 litri in oras la o masina cu 500km, ceea ce imi mai da oarece sperante, sper sa nu regretam alegerea facuta. numai bine si daca se modif consumul mai da ne de veste. Numai bine
-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
Tark ... ai facut totusi si un calcul in cat timp iti amortizezi investitia? Ca din moment ce faci 15k km/an, banuiesc ca nu o sa o vinzi prea repede.
In oras sa zicem ca ai avea o diferenta de consum intre Diesel si Benzina de 3l/100km. Aproximativ inseamna 3euro/1000km/ Deci diferenta de 2000 euro o amortizezi din carburant in 2000/3*100= 70 000km.
Eu am un diesel in "familia motorizata" si intr'adevar e o chestie sa vezi ca bagi carburant mai rar ... dar daca stai sa privesti pe ansamblu ... economia nu prea este de fapt
(se fac ~10-12k km/an)
In oras sa zicem ca ai avea o diferenta de consum intre Diesel si Benzina de 3l/100km. Aproximativ inseamna 3euro/1000km/ Deci diferenta de 2000 euro o amortizezi din carburant in 2000/3*100= 70 000km.
Eu am un diesel in "familia motorizata" si intr'adevar e o chestie sa vezi ca bagi carburant mai rar ... dar daca stai sa privesti pe ansamblu ... economia nu prea este de fapt

-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
Ms andrei pt sfat/ nu ma astept la dieselul asta decat la un consum de 6 in oras si sunt multumit, intradevar masina asta 5 ani nu o vand oricum; ce m a convins a fost o fabia pe benzina 1.4 care daca e ra incarcata cu 4 oameni la 100kg si cu clima era gata, o faceai cu matizu; m a convins dieselul ca iti poti permite sa uiti ca ai aeru conditonat pornit, si cuplu; intradevar calcul de care imi spui tu il stiu si mi au explicat multi dar daca, tot ma incadrez in bani am zis ca whadafak. initial ma gandeam la un Citroen C4 sx 16 92cp cu ceva optionale adica undeva la 15.800E, asa obtin mai mult chiar la 14.700E; atat sper ca un consum de 8 l in oras sa scada la unul de 6 dupa 5000km; si cine stie daca iau diesel poate fac si eu mai multi km
.
da pana la urma are turbo sau nu? ca ma gandeam cum de scot astia 90 cp din 1.6; oare astia de la WV is asa de prosti ca din 2.0 sdi scot doar 75 cp? am zis ca poate la wv e 8 supape si asta e 16 da 90 cp?
ma rog de la dealer atat am scus " - Nuuu nuuu... n-are turbo"/ ata ete

da pana la urma are turbo sau nu? ca ma gandeam cum de scot astia 90 cp din 1.6; oare astia de la WV is asa de prosti ca din 2.0 sdi scot doar 75 cp? am zis ca poate la wv e 8 supape si asta e 16 da 90 cp?
ma rog de la dealer atat am scus " - Nuuu nuuu... n-are turbo"/ ata ete
-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:

Cat despre consum ... eu ma gandesc undeva la 6.5l/100km (evident, intr'un oras oricare altul in afra de Buc ... adik sa poti merge cu masina, nu sa stai in blocaje

Eee acu si cu angentii de vanzari, daca nu sunt motivati, poate nu au de ce sa se agite/ da oricum e penibil sa vezi ca l intrebi de plasticu ala alb de pe portiere si prag daca nu l poti schimba si el ridica din umeri/ de modele la jante nu mai vb/ a tebuit sa dau jos brosura aia , ca sa le pot vedea; asta e.... oricum masina e noua asa ca au o scuza/
da faza cu turbo!! asta ma depaseste ;chiar sa nu stie ce motor au pe masini (faza e ca daca stau sa ma gandesc nu cred ca am vaz pe vreo oferta sau pe vro hartie cu date tehnice, ceva amintit de supraalimentare ). Oricum, in ziua can am facut test drive cu kia am facut si cu meganu de 1.5 80 cp/ da acolo chiar se simtea turbo avea socu ala can intra turbo, la kia in schimb eu unul nu simt nici zvacneala, motorul i se pare f elastic pt un diesel. sunt curios de ce i cu rio ce au de zis de motorizarile kia diesel;
da faza cu turbo!! asta ma depaseste ;chiar sa nu stie ce motor au pe masini (faza e ca daca stau sa ma gandesc nu cred ca am vaz pe vreo oferta sau pe vro hartie cu date tehnice, ceva amintit de supraalimentare ). Oricum, in ziua can am facut test drive cu kia am facut si cu meganu de 1.5 80 cp/ da acolo chiar se simtea turbo avea socu ala can intra turbo, la kia in schimb eu unul nu simt nici zvacneala, motorul i se pare f elastic pt un diesel. sunt curios de ce i cu rio ce au de zis de motorizarile kia diesel;
-
- Posts: 79
- Joined: 18 May 2007, 11:50
- Auto:
mda
Ciprian am sa iti spun acelasi lucru care ti l-am comunicat si pe alt forum, ma abtin de la comentari dar daca tu vii si spui ca, ai consumul mare am rugamintea la tine sa ne zici la ce turatii schimbi tu vitezele, nu stiu cum poti sa pui aceiasi problema si aici.
Pot sa iti demonstrez ca, consumul pentru versiunea de diesel este un foarte corect si foarte bun, atat timp cat tu schimbi intre 1750 si 2500 rpm, daca schimbi sub rotatia de 1750 motorul este subturat si consuma mai mult, daca schimbi peste 2500 motorul este supraturat, si iarasi consumi mai mult deci ....... te las pe tine sa tragi conculzile.
Macar at fi trebuit sa le spui celor de aici ce ai zis si in partea cealalta ( alt forum).
Va multumesc!
Pot sa iti demonstrez ca, consumul pentru versiunea de diesel este un foarte corect si foarte bun, atat timp cat tu schimbi intre 1750 si 2500 rpm, daca schimbi sub rotatia de 1750 motorul este subturat si consuma mai mult, daca schimbi peste 2500 motorul este supraturat, si iarasi consumi mai mult deci ....... te las pe tine sa tragi conculzile.
Macar at fi trebuit sa le spui celor de aici ce ai zis si in partea cealalta ( alt forum).
Va multumesc!
-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
-
- Posts: 79
- Joined: 18 May 2007, 11:50
- Auto:
-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
-
- 3/E
- Posts: 3087
- Joined: 16 May 2007, 13:40
- Auto:
- Location: Constanta
- Contact:
Ciprian ... in rodaj se recomanda in general sa nu treci de 75% din turatia la care ai puterea maxima. Deci asta ar insemna 3000 rpm (de ex la Symbol 1.5 dCi tot la 4000 are put maxima si in carte chair era data valoarea asta de 3000rpm ptr rodaj). Insa fii sigur ca si daca depasesti ocazional turatia aia nu va pati nimic motorul.
Deci ... nu te sfii sa schimbi la 2300-2700 urmatoarea treapta de viteza
Deci ... nu te sfii sa schimbi la 2300-2700 urmatoarea treapta de viteza