Kia Sportage (2022)
- bondalicir
- Posts: 1821
- Joined: 02 Mar 2008, 02:56
- Auto:
- Location: Buftea
- Contact:
Re: Kia Sportage (2022)
Nu vreau sa va stric petrecerea dar Sportage și Tucson hibride nu au cutii cu convertizor deși se numesc at... Sunt niște cutii noi, cred ca bazate tot pe dct... Nu știm încă dacă sunt fiabile sau nu... Dar sigur nu sunt cu conveetizor... Cu putina iscuainta găsiți și pe net informații.
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
- ionutp
- Admin
- Posts: 999
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Kia Sportage (2022)
In manual la Tucson vad lichidele de transmisie sugerate: MICHANG ATF SP4M-1, SK ATF SP4M-1, S-OIL ATF SP4M-1, ATF SP4M-1 original Hyundai
Deci ar trebui sa fie cu convertizor de cuplu.
Link: https://carmanuals2.com/get/hyundai-tuc ... lui-118150
E AT.
Am gasit mai multe detalii:
Si am mai atasat cateva informatii posibil utile (fisierele HTML din arhiva).
Deci ar trebui sa fie cu convertizor de cuplu.
Link: https://carmanuals2.com/get/hyundai-tuc ... lui-118150
E AT.
Am gasit mai multe detalii:
Si am mai atasat cateva informatii posibil utile (fisierele HTML din arhiva).

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Kia Sportage (2022)
Din ce am mai citit, e o cuite cu convertizor...modificata, pentru ca din ce inteleg, motorul electric e integrat in cutie. Cel putin asta s-a explicat pe la review-urile la Tucson, Santa Fe si Sorento, care folosesc aceeasi platforma.
- ionutp
- Admin
- Posts: 999
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Kia Sportage (2022)
Eu am inteles ca motorul electric e intre cutie si motorul termic.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
-
- Posts: 61
- Joined: 19 Sep 2018, 12:04
- Auto: Opel Astra H 1.8 Ecotec 140 cp
- Location: Brasov
Re: Kia Sportage (2022)
Ionutp
Este cutie automata 6AT care are ca si convertizor de cuplu un motor electric care este integrat in cutie. A explicat foarte clar Alx03 si cu trimiteri unde te poti documenta.
Este cutie automata 6AT care are ca si convertizor de cuplu un motor electric care este integrat in cutie. A explicat foarte clar Alx03 si cu trimiteri unde te poti documenta.
- ionutp
- Admin
- Posts: 999
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Kia Sportage (2022)
Da, asa pare sa fie si din imaginile pe care le-am atasat. Adica nu se vede niciun convertizor de cuplu. Se vede mai bine intr-o imagine din arhiva.
Cred ca nu mai e necesar acel convertizor de cuplu cand motorul termic e ajutat de catre cel electric.
Cred ca nu mai e necesar acel convertizor de cuplu cand motorul termic e ajutat de catre cel electric.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Kia Sportage (2022)
Bun, dar atunci stau si ma intreb totusi ce anume tine locul convertizorului? Daca e motorul electric in sine, care ar avea sens, si chiar pare o idee buna, cuplarea se face in functie de incarcatura electrica aplicata pe motor, pentru a simula un convertizor sau ambreiaj. In alte cuvinte, magnetic? Posibil sa vorbesc prostii, dar daca e asa, nefiiind frecare, ar trebui sa fie la fel de fiabila treaba ca un convertizor de cuplu.
-
- Posts: 138
- Joined: 20 Feb 2021, 23:45
- Auto: Sportage 1.6 diesel MT GT Line
- Location: Romania
Re: Kia Sportage (2022)
covertizorul de cuplu a fost inlocuit de ansamblul motor electric (care ajuta la pornirea motorului termic si la demaraj) si un ambreiaj multi-plate care se comporta ca un ambreiaj clasic pentru motorul termic si face si legatura cu motorul electric cand este nevoie. "Engine Clutch Assembly is driven by the oil pressure generated from valve body, and deliver the power of the engine to the automatic transaxle" Cred ca este la fel ca la cutia 8DCT : ambreiajele stau intr-o baie de ulei care este folosit ca sa le raceasca si sa le actioneze. Iar restul cutiei este automata clasica.
P.S. Poate descrierea mea nu este tocmai exacta dar ideea e ca dispare problema cutiilor DCT uscate. In schimb, pot aparea alte probleme legate de motorul electric si tot sistemul care controleaza si sincronizeaza componentele transmisiei. Scapi de dracu' - dai de ta-su
P.S. Poate descrierea mea nu este tocmai exacta dar ideea e ca dispare problema cutiilor DCT uscate. In schimb, pot aparea alte probleme legate de motorul electric si tot sistemul care controleaza si sincronizeaza componentele transmisiei. Scapi de dracu' - dai de ta-su

-
- Posts: 138
- Joined: 20 Feb 2021, 23:45
- Auto: Sportage 1.6 diesel MT GT Line
- Location: Romania
Re: Kia Sportage (2022)
Se pare ca a fost prezentata in 2014 https://news.hyundaimotorgroup.com/Medi ... els-141028
The new six-speed automatic transmission integrates the electric motor and applies a number of new technologies that deliver tangible benefits to the customer.
The innovative set-up means that almost all of the hybrid powertrain components are contained within the transmission, minimizing energy losses and increasing fuel economy. A new traction motor and electric oil pump (EOP) have been fitted, while the torque converter has been removed completely. A lighter torsion damper, and new engine clutch, which features fewer clutch discs, reduce drag and contribute to a more efficient transfer and use of power.
The most significant change is within the oil pump system. The new transmission with the new oil pump system achieves improved fuel efficiency, by removing the mechanical oil pump (MOP) causing hydraulic losses and by applying a new electric oil pump (EOP) which automatically optimizes the system according to all driving conditions.
With fewer components, the new transmission weighs 130 kg (wet) ? making it lighter than its previous version ? yet still delivers 280 Nm (28.5 kg.m) of torque.
The new six-speed automatic transmission integrates the electric motor and applies a number of new technologies that deliver tangible benefits to the customer.
The innovative set-up means that almost all of the hybrid powertrain components are contained within the transmission, minimizing energy losses and increasing fuel economy. A new traction motor and electric oil pump (EOP) have been fitted, while the torque converter has been removed completely. A lighter torsion damper, and new engine clutch, which features fewer clutch discs, reduce drag and contribute to a more efficient transfer and use of power.
The most significant change is within the oil pump system. The new transmission with the new oil pump system achieves improved fuel efficiency, by removing the mechanical oil pump (MOP) causing hydraulic losses and by applying a new electric oil pump (EOP) which automatically optimizes the system according to all driving conditions.
With fewer components, the new transmission weighs 130 kg (wet) ? making it lighter than its previous version ? yet still delivers 280 Nm (28.5 kg.m) of torque.
- ionutp
- Admin
- Posts: 999
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Kia Sportage (2022)
Da, inteleg beneficiile, sunt insa curios cum se va comporta la traficul de Bucuresti pe termen "lung": mers constant cu 4-5km/h, oprit si repetat ciclu pentru o ora.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
-
- Posts: 138
- Joined: 20 Feb 2021, 23:45
- Auto: Sportage 1.6 diesel MT GT Line
- Location: Romania
Re: Kia Sportage (2022)
@ionutp - In general se va comporta precum o automata cu convertizor. Probabil la viteza mica va functiona doar motorul electric. Iar motorul electric nu foloseste ambreiajul deoarece motorul electric livreaza cuplul maxim instant, nu are nevoie de o anumita turatie.
In UK deja a aparut si vizualizare 360 grade si selector de culori. Puteti sa va jucati aici https://www.kia.com/uk/new-cars/sportage/
In UK deja a aparut si vizualizare 360 grade si selector de culori. Puteti sa va jucati aici https://www.kia.com/uk/new-cars/sportage/
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Kia Sportage (2022)
Chiar daca are si acesta un ambreiaj, va lucra mult mai putin decat la orice masina cu motor pur termic si mai ales fiind pus intr-o baie de ulei, ar trebui sa fie cu atat mai mica probabilitatea de a cauza probleme in timp. Ideea au gandit-o bine ei, pentru ca alternativa ar fi fost CVT, cum folosesc japonezii. Iar cu astea nu toata lumea se impaca asa de bine. Insa ce inteleg in cazul acesta (Sportage), puterea celor doua motoare nu se aduna, ca nu merg in paralel decat intr-o oarecare masura. Deci nu va echivala cu un...2.0 turbo care sa zicem ca ar ajunge la o putere asemamatoare.
- ionutp
- Admin
- Posts: 999
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: Kia Sportage (2022)
"In UK deja a aparut si vizualizare 360 grade si selector de culori. Puteti sa va jucati aici https://www.kia.com/uk/new-cars/sportage/"
Super, nu imi place insa ca pe negru "mustata" nu e tot neagra cum speram.
Am gasit si o problema, cand muti cu mouse-ul pe vizualizarea 360, in anumite pozitii apare QL-ul
)
"puterea celor doua motoare nu se aduna"
Si eu sunt putin confuz aici, am tot urmarit review-uri de Sorento/Tucson si desi masina (PHEV) are 265 CP nu pare deloc sa se simta. Nu inteleg asta.
Super, nu imi place insa ca pe negru "mustata" nu e tot neagra cum speram.

Am gasit si o problema, cand muti cu mouse-ul pe vizualizarea 360, in anumite pozitii apare QL-ul

"puterea celor doua motoare nu se aduna"
Si eu sunt putin confuz aici, am tot urmarit review-uri de Sorento/Tucson si desi masina (PHEV) are 265 CP nu pare deloc sa se simta. Nu inteleg asta.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
-
- Posts: 61
- Joined: 19 Sep 2018, 12:04
- Auto: Opel Astra H 1.8 Ecotec 140 cp
- Location: Brasov
Re: Kia Sportage (2022)
Ionutp
Greutatea bateriei.
Greutatea bateriei.
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: Kia Sportage (2022)
Nici eu nu inteleg in intregime si in mod sigur nu tine doar de greutatea bateriei. Probabil ajunge ca PHEV-ul sa aiba aproape de 2 tone, dar 265 cp ar trebui totusi sa se resimta. Si Toyota Rav4 Hybrid are in teorie 210 cp, dar in practica, desi e destul de sprintena pana pe la 100-120, cres ca de acolo in sus, nu mai prea participa motorul electric.