Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Impresiile despre folie sunt exact aceleași ca la început:
+ funcționează foarte bine dpdv termic
+ claritatea e foarte bună, nu există niciun fel de distorsiuni/dublări/aberații optice, indiferent de condiții de lumină (naturală sau artificială, noapte, ploaie sau alte condiții meteo dificile)
+ nevoia purtării ochelarilor de soare e mult diminuată, și mai simt nevoia să scot ochelarii doar când soarele este foarte puternic în jurul prânzului
+ climatizarea automată nu este dată peste cap în niciun fel. Funcționează mai puțin ziua, așa cum și trebuie.
- există aberații cromatice (curcubee) în combinație cu lentile polarizate (ochelari de soare polarizați sau filtru CPL la camera de bord) în anumite condiții de lumină. Posibil să se mai fi redus în intensitate în timp, sau posibil să mă fi obișnuit eu cu ele. Pentru mine nu sunt deranjante, dar recomand foarte mare atenție la acest aspect. Ca exemplu, curcubeele se pot vedea și pe filmările puse de mine, ultima fiind AICI (în zona cerului). Cu ochelarii pe ochi e destul de similar.
- partea de lumini automate (senzor de lumină) pot uita că există, farurile le sting/aprind doar manual. Și luminozitatea/modul zi/noapte al navigației e ușor afectat, dar nu suficient cât să fie deranjant. În general navigația se reglează ok (oricum navigația trece în mod de noapte mai târziu față de aprinderea farurilor). Ar fi fost ideal dacă s-ar fi putut regla sensibilitatea senzorului de lumină, dar nu se poate, nici în service.

În continuare este un regret faptul că, la nivelul ăsta de preț, nu există geamuri atermice din fabrică nici măcar opțional, și că trebuie să renunț la unele dotări (senzorul de lumini) pentru a crește confortul interior. Însă momentan mă simt mai bine cu folie și faruri manuale, decât invers.

Prin ”folie de exterior” nu știu la ce te referi. Pentru geam sau caroserie?

andreigabriel
Posts: 36
Joined: 17 Sep 2020, 11:48
Auto: Kia Xceed
Location: Iasi

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by andreigabriel »

Pentru geam, protecție pentru parbriz, zgârieturi/ciobituri.
Deluxe White - XCeed 1.6T-GDI DCT

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Pe exteriorul parbrizului nu mă interesează nimic de genul ăsta, din motive:

1) în niciun caz nu vreau să afectez în nici măcar cel mai mic grad ceilalți senzori (cel de ploaie - care și-așa e puuuuțin cam leneș, și camera care se ocupă de o droaie de alte chestii, inclusiv de siguranță).

2) îmi e foarte greu să cred că există folie mai rezistentă la zgârieturi decât sticla, mai ales că parbrizul e permanent frecat de ștergătoare care antrenează o tonă de jeg. Sau dacă există o astfel de folie, probabil prețul este extrem de prohibitiv.

3) o ciobitură superficială pe sticlă o rezolvi ușor și ieftin. O ciobitură într-o folie, oricât de mică, se ”rezolvă” prin înlocuirea întregii folii. Adică foarte scump prin comparație, și cu mult mai multă bătaie de cap.

Folie de protecție am pe faruri, și pare să facă treabă foarte bună până acum. Însă marile diferențe sunt că: 1) farurile sunt mici comparativ cu parbrizul, deci prețul e suportabil; 2) farurile sunt de plastic, nu de sticlă, deci e ușor să găsești folie cel puțin la fel de rezistentă; 3) farurile nu sunt frecate de nimic în mod constant, ci sunt doar șterse din când în când, de obicei cu cârpă de microfibră

Astfel că:
- pentru zgârieturi, încerc pe cât posibil să nu frec parbrizul aiurea. Nici cu racleta nu dau pe el, în general folosesc soluții de dejivrare (Dr Marcus în particular)

- pentru ciobituri superficiale, că deja am avut una la odo 1000km, se repară cu rășină la orice atelier specializat, costă cam 20 de lei. Ar trebui să umplu parbrizul de ciobituri ca să echivalez prețul unei folii

- pentru crăpături de la pietre mai mari, nu știu cât ajută folia oricum. Cel mult te protejează suplimentar să nu crape tot parbrizul. Dar deja parbrizul ar trebui să fie rezistent la asta, plus folia de pe interior care deja ajută suplimentar. Iar pentru crăpături există oricând CASCO.

andreigabriel
Posts: 36
Joined: 17 Sep 2020, 11:48
Auto: Kia Xceed
Location: Iasi

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by andreigabriel »

Bune argumentele, pe mine mă interesa in principal pentru zgârieturile de la ștergătoare, care acuși vor lăsa urme. Încerc să nu dau pe parbrizul uscat cu ștergătoarele, însă se întâmplă.
Deluxe White - XCeed 1.6T-GDI DCT

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Nu cred că merită să-ți faci griji. :) Un minim de atenție îi poți acorda când e înghețat (să nu-l răzui) sau când e foarte murdar și foarte uscat (gen stat în praf umezit și uscat 1-2-3+ zile), caz în care e bine să-l ștergi puțin la cârpă, cât să iei grosul. Apoi îi dai liniștit cu ștergătoarele și aia e.

Să nu dai cu ștergătoarele pe uscat e imposibil, chiar și cu duze tip perdea, dar mai ales cu duze cu jeturi. Prima trecere a ștergătoarelor va fi cel puțin parțial pe uscat și n-ai cum evita asta. În timp se va zgâria și n-ai ce-i face. La Rio, în 100k km era moderat de zgâriat, în condițiile în care în primii 1-2 ani am dat la racletă pe gheață fără alte soluții de dezghețare.

Dacă vrei neapărat să investești în protecție suplimentară te poți interesa la ateliere de înfoliere. Dar din experiența mea cu ei, ori din gură îți promit marea cu sarea (și mănâncă gogoși), ori îți zic verde în față că nu-ți garantează nimic în plus în afară de manoperă/montaj (și sună nașpa, dar măcar sunt sinceri).

Ca idee, la telefoane protecțiile suplimentare (folii) care chiar sunt mai rezistente decât ecranul original sunt cele de safir. Și pentru un amărât de telefon de 5-7inch diagonală, o folie de safir costă cam 50-70 de dolari (poate și mai mult). În rest, foliile de plastic și/sau sticlă care se găsesc nu-s cu nimic mai bune decât ecranul original (ba chiar sunt mai proaste) și singurul lor avantaj e că se schimbă relativ ușor. Și asta în condițiile în care telefoanele nu le freci continuu cu ștergătoarele...

quelloo
Posts: 4418
Joined: 22 Oct 2008, 21:51
Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by quelloo »

nush la voi cum e dar la ceed cand speli parbrizul, tragi de maneta, vine solutia si abia dupa pleaca stergatoarele. doar daca tragi prea repede si putin de maneta nu vine solutia si incep sa mearga pe uscat, dar asta mi s-a-ntamplat de vreo 2 ori in 11 ani.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Așa e, ba chiar la Ceed pleacă puțin mai lent decât plecau la Rio.

Însă nu contează, oricum nu se acoperă parbrizul 100%, mai ales spre bază, de unde pleacă ștergătoarele. Oricât de optimist ai fi, o parte tot pe uscat merg, că altfel n-au cum.
Iar dacă ai duze cu jeturi individuale (3 pe duză, 5/6 puncte distincte unde se împroașcă jetul pe parbriz), e și mai rău, că abia ștergătoarele încearcă să distribuie lichidul din acele puncte mai departe pe geam. Ceea ce înseamnă că o mare bucată de parbriz merg pe uscat, până apucă lichidul să se prelingă pe toată lungimea lamelor.

Singura soluție la situația asta sunt ștergătoarele cu duze încorporate, care aruncă lichid efectiv în fața lamei. Dar deja discutăm de SFuri rare disponibile pe foarte puține mașini.

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 999
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by ionutp »

Cred ca in principiu e de ajuns ca din cand in cand sa stergi lamelele stergatoarelor cu niste servetele umede (poate mai des daca e un lucru important), ca sa nu fie mizerie pe ele. Ma gandesc ca mizeria respectiva zgarie mult mai rau decat lamelele de cauciuc, curate, desi date pe uscat.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

andreigabriel
Posts: 36
Joined: 17 Sep 2020, 11:48
Auto: Kia Xceed
Location: Iasi

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by andreigabriel »

Mulțumesc de răspunsuri, foarte concise =D>

Mă mir că nu ți-am văzut gălbuia prin Iași încă.
Deluxe White - XCeed 1.6T-GDI DCT

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Da, păi... nici n-o s-o prea mai vezi, decât rar. Recent m-am mutat mai spre munți, Brașov mai exact. :lol:

Însă mai sunt prin Iași parcă cel puțin 2 galbene (dintre care una mașină de închiriat, aviz celor interesați de un testdrive extins :D ), și parcă văzusem și una albastră și una roșie.

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

ODO: 25.956 km
(să mai zică cineva că e greu să faci mulți km fără autostrăzi :lol: )

Image

S-a împlinit 1 an. Un an nebun, cum îl știm toți. Cu schimbări sociale forțate de împrejurări, dar și schimbări majore în plan personal (pandemia chiar m-a ajutat mult aici :D ). Mașina a înghițit pe bandă rulantă kilometri neașteptat de mulți, estimez peste 95% la drum întins, majoritatea în ieșirile mele uzuale, dar și destul de mulți ca urmare a ”schimbărilor personale” - procentul ăsta sper să scadă masiv în viitorul apropiat, că altfel nicio șansă să prind 7 ani de garanție. :lol:

Câteva statistici:
  • Carburant
    • Alimentări: 58
    • Total consumat: 1.643 L
    • Cost total: 7.613 lei
    • Alimentări pe lună: 4,75
    • Consum mediu total: 6,25 L/100km (6,2 L/100km, surprinzător de precis computerul)
    • Cost mediu carburant/L: 4,631 lei/L
    • Cost mediu: 0,3 lei/km, 20,52 lei/zi, 624,7 lei/lună
  • Service (revizii, vulcanizare etc...)
    • Cost total: 2.075 lei
    • Cost mediu: 0,08 lei/km, 5,59 lei/zi
  • Alte cheltuieli (fără mărunțișuri)
    • Cost total: 7.776 lei (din care 3.631 asigurări, 2640 anvelope de iarnă)
    • Cost mediu: 0,3 lei/km, 20,96 lei/zi
  • Intervenții în garanție
    • 0
  • Alte probleme tehnice
    • 0
  • Îmbunătățiri/modificări
    • folii de protecție transparente de faruri
    • folii transparente cu protecție termică pe geamuri
    • iluminare LED în portbagaj
După primul an sunt încă foarte încântat de alegere. M-am obișnuit foarte bine cu mașina și cu motorul (mai ales trecând de la aspirat la turbo cu lag), iar acum știu întotdeauna la ce să mă aștept din partea mașinii. Atât de la motor/dinamică, cât și de la toate ”jucărelele” electronice.

Încă nu se observă vreo uzură accelerată nicăieri (interior/exterior), exceptând mici urme apărute pe uși în parcări, dar nimic notabil sau foarte evident. Abia pe la 50k km voi face o analiză mai amănunțită, cum am făcut și la Rio.

Culoarea e foarte fain aleasă, și încă primesc laude de la persoane care o văd prima oară. Și, chiar dacă n-o să mai ies în evidență, chiar mă bucur că sunt și alte mărci/modele care introduc culori vesele în paletă și că apar și pe străzi, că eu-s plictisit de atâtea nuanțe de gri. În afară de aspect, culoarea rezistă surprinzător de bine și la mizerie, cel puțin cea de vară. La super-jegul de iarnă nu există imunitate.

Cele mai mari regrete sunt legate de lipsa luminilor de viraj, cărora încă le simt foarte mult lipsa, și lipsa geamurilor atermice din fabrică.

În rest, ca de obicei, mașina nu e universal perfectă. Dar e perfectă pentru mine. :)

Și câteva poze suplimentare:
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image

1-3) Bilbor
4) Pasul Pângărați (test de fază lungă în copaci :D )
5-6) Comuna Comăna
7-8-9) Vulcanul Racoș
10-11) Vărșag (coborârea de om nebun)
12) lacul Egerfas (masă în aer liber la -9 grade)
13) Hadâmbu (revizitarea locului unde am rămas blocat pe iarbă cu Rio)
14) Miercurea Ciuc (ceață să-ți bagi degetele în ochi pe alocuri)

Să ne-auzim cu bine și peste 1 an!

User avatar
ionutp
Admin
Posts: 999
Joined: 22 Aug 2019, 12:14
Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
Location: Bucharest

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by ionutp »

Frumoasa si detaliata descrierea, dar frumoase si pozele.
Legat de culoare, eu ma gandesc si la siguranta. Daca nu e alba-gri-neagra, e mai vizibila si ziua si noaptea, consider eu.
Folosesti vreo aplicatie pentru consum? Eu folosesc SimplyAuto (care nu e tocmai mare lucru) pentru operatiuni, dar pentru combustibil nu am incercat nimic.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Noaptea n-am observat vreo culoare să facă diferența. Mai mult contează să ai stopurile în stare bună, deși mulți le ignoră. Am dat peste destui idioți care nu aveau niciun stop aprins în beznă, sau de alți idioți care aveau suporturi de bicicletă puse pe cui dar nelegate la instalație și obturau complet luminile. Inconștienți.

Nici ziua nu pot să zic că e mare diferență. Niște DRLuri bune fac mai mult decât vopseaua. :D

Și eu tot SimplyAuto folosesc de aproape 7 ani. Din ea am scos mereu statisticile. Anul trecut în primăvară au avut și promoție, versiunea Gold la doar 15 lei. Dar în rest a mers foarte bine și versiunea gratuită. :)

R0BERT0
Posts: 64
Joined: 26 Oct 2019, 14:18
Auto: auto
Location: Bucuresti

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by R0BERT0 »

Salut!
Vad ca ai mers cam pe toate categoriile de drumuri. Cum este cu roti de 18" ? Probabil ca vechea masina avea 15"-16" si poti face o diferentiere , mai ales dupa atatia kilomerii. Pe mine , in Bucuresti , ma cam sperie 17" dar 18"...(ce sa zic ...iubesc liniile de tramvai si gurile de canale 😆) . Nu ai incercat sa pui pe 17" de iarna?

alexcrist
Posts: 852
Joined: 08 Feb 2014, 21:25
Auto: Kia XCeed 1,4 T-GDI, 2020
Location: Brașov

Re: Gălbuia neplanificată - Kia XCeed 2020

Post by alexcrist »

Pe XCeed nu există jante omologate de 17. Doar 16 și 18.

Pe mine nu m-au convins niciodată argumentele de a avea jante diferite pentru vară/iarnă. Nu văd scopul. Mi-e greu să cred că 1inch diferență de diametru poate să facă o așa mare diferență - mai mult, fără să afecteze negativ altceva, precum stabilitatea. Mai mult cred că e placebo. Dar să spunem că ar fi o diferență sesizabilă...

Totuși, care e diferența dintre iarnă și vară de vrea lumea confort sporit? Dacă sunt curățate, străzile sunt fix tot alea, nici mai bune, nici mai proaste. Da, sunt poate ceva mai multe gropi pe alocuri, de la asfalt înghețat, dar ca șofer care merge 26k km pe an, problema gropilor o văd doar locală, nu generalizată, și nu ceva ce m-ar face să vreau jante mai mici. În rest, drumurile care-s bune rămân bune, alea care-s proaste rămân proaste. Iar dacă nu-s perfect curățate, din contră, zăpada le face mai nivelate :lol: Că doar nu ajungi să mergi pe ghețari mai zgrunțuroși decât asfaltul propriu-zis.
Practic, dacă jantele de 18 ți se par inconfortabile, ar trebui să ți se pară 12 luni pe an, nu doar când e frig afară.

Singurul argument la care m-aș gândi iarna sunt niște jante/anvelope mai înguste. Nu neapărat diametru mai mic, dar mai înguste, ceea ce poate fi benefic pe drumuri cu zăpadă. Dar nici argumentul ăsta, mie personal, nu mi se pare suficient.

Pe Rio am avut jante de 15, pe mașină mult mai mică și suspensii mai dure. Stabilitatea în curbe părea o idee mai bună la Rio (și garda redusă, dar și suspensiile tari o avantajau). XCeed e incomparabil mai confortabilă, indiferent de viteză, indiferent de drum, chiar cu jante de 18. Stă și ea foarte bine în curbe, mai ales cu anvelopele potrivite (cum sunt Continentalurile din fabrică), iar suspensia lucrează foarte fain atât pe denivelări ”aleatorii” (drumuri peticite), cât și pe cocoașe/limitatoare de viteză. Dar paaarcă tot Rio era o idee mai stabilă. Posibil și senzația asta să fie ușor placebo la mine, eu fiind ”crescut” ca șofer începător cu mașină mică și joasă, iar acum merg cu una mai mare și mai înaltă.

Iar liniile de tramvai din București nu-s cu nimic mai presus decât cele din alte orașe. Și în niciun caz nu-s mai breze decât trecerile la nivel din minunata noastră patrie, la care riști să-ți reorganizezi pietrele de la rinichi și să-ți muști limba dacă te prinde cu ea între dinți. :)

Post Reply

Return to “Jurnal de bord”