7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
- Ciprian Bivol
- Posts: 111
- Joined: 05 Nov 2019, 17:35
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 4x4 7DCT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
ZF nu sunt doar pe BMW. ZF sunt montate pe motoarele longitudinale. Aisin sunt pe motoarele transversale. Gasim ZF si la Audi(ca ex)
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Mie imi place foarte mult Xceed, am putut sa o configurez dupa sufletul meu, si dupa buget. Insa cand vad atatea probleme pe acest DCT...nu stiu ce sa fac. Poate am noroc si nu am problema, desi am citit intr-un post separat pe pagina de xceed de vreo 3 utilizatori de Xceed care au si ei simptomele mentionate pe acest topic.
Iar pe partea celalata, desi are cutie mai buna Peugeot-ul (2008 de ex.), are motor in 3 cilindrii
.
Iar pe partea celalata, desi are cutie mai buna Peugeot-ul (2008 de ex.), are motor in 3 cilindrii

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
liviu_123
Cutie cu convertizor, ambreiaj umed sau variabilă.
Cutie cu convertizor, ambreiaj umed sau variabilă.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
-
- Posts: 29
- Joined: 26 Jul 2015, 19:51
- Auto: *
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
@Nesta3
Sunt posesor de Sportage DCT cu ambreiaj schimbat la 40k. Și eu aș vrea un ZF BMW, ce facem cu ale noastre, nu ăsta e scopul topicului? Dacă tot eșt i Moderator General, hai să facem ceva, nu să ne comparăm cu alte mărci. Fă o petiție, ceva, la Kia, sunt primul care te susține 100%, ne luam o casă cu banii dați pe mașină.
Sunt posesor de Sportage DCT cu ambreiaj schimbat la 40k. Și eu aș vrea un ZF BMW, ce facem cu ale noastre, nu ăsta e scopul topicului? Dacă tot eșt i Moderator General, hai să facem ceva, nu să ne comparăm cu alte mărci. Fă o petiție, ceva, la Kia, sunt primul care te susține 100%, ne luam o casă cu banii dați pe mașină.
- Ciprian Bivol
- Posts: 111
- Joined: 05 Nov 2019, 17:35
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 4x4 7DCT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
DCT, DSG si cum se mai numesc au pana la una o probleme de conceptie. La un moment dat, ambreiajele alea trebuie schimbate.
Cutia cu convertizor conceptual este mai fiabila, dar si la ea apar costuri. Dupa 80.000km(deci clar e mai ok ca DCT-ul) trebuie schimbat uleiul si cred ca e undeva la peste 2000 lei. Dar ZF8 costa, nu prea poti compara KIA cu un BMW(Audi, Jaguar si cine mai pune).
De Aisin 8 am auzit numai laude si daca stii ca mergi f mult prin oras cu ea, eu ti-as recomanda Peugeot 2008. Si mai ales daca mergi prin oras mult, nu ai nevoie de un motor mai mare.
Dar daca ne uitam la masinile noi si le cumparam cu gandul sa ne tina o viata, trebuie sa va ganditi ca BMW se gandeste ca "pe viata" sunt 5 ani.
)
Asa ca daca nu cade cutia, dupa 5-7 ani, o sa cada altceva.
Daca vrei sa nu ai probleme, ia manuala. Dar si acolo s-ar putea sa schimbi un ambreiaj la un moment dat.
Ca sa concluzionez, uita-te pe forumuri, citeste, sa nu fie probleme grave la modelul pe care vrei sa-l achizitionezi, dar daca te astepti ca o masina sa fie fiabila ca masinile de acum 10-20 ani, nu cred ca mai e cazul. Sunt mult prea complexe, ca la un moment dat sa nu se strice ceva(inclusiv in garantie).
Cutia cu convertizor conceptual este mai fiabila, dar si la ea apar costuri. Dupa 80.000km(deci clar e mai ok ca DCT-ul) trebuie schimbat uleiul si cred ca e undeva la peste 2000 lei. Dar ZF8 costa, nu prea poti compara KIA cu un BMW(Audi, Jaguar si cine mai pune).
De Aisin 8 am auzit numai laude si daca stii ca mergi f mult prin oras cu ea, eu ti-as recomanda Peugeot 2008. Si mai ales daca mergi prin oras mult, nu ai nevoie de un motor mai mare.
Dar daca ne uitam la masinile noi si le cumparam cu gandul sa ne tina o viata, trebuie sa va ganditi ca BMW se gandeste ca "pe viata" sunt 5 ani.

Asa ca daca nu cade cutia, dupa 5-7 ani, o sa cada altceva.
Daca vrei sa nu ai probleme, ia manuala. Dar si acolo s-ar putea sa schimbi un ambreiaj la un moment dat.
Ca sa concluzionez, uita-te pe forumuri, citeste, sa nu fie probleme grave la modelul pe care vrei sa-l achizitionezi, dar daca te astepti ca o masina sa fie fiabila ca masinile de acum 10-20 ani, nu cred ca mai e cazul. Sunt mult prea complexe, ca la un moment dat sa nu se strice ceva(inclusiv in garantie).
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5248
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Eu nu compar nimic.Am zis doar care sunt cele mai ok cutii automate in momentul de fata.Ar mai fi si AT8 de la Kia, dar inca se incapataneaza sa o puna doar pe 2.0diesel mild hibrid.
Dupa 12 ani de Kia, am luat contact cu alta marca, in speta, Peugeot e-2008, pot spune ca pentru oras, pentru cine a avut suv sau nu mai vrea compacta, 2008-ul e masina excelenta:design, dotari, materiale, motorizari, tehnologie.Daca nu vrei 1.2 in 3 cilindri, exista 1.5 diesel cu Aisin 8, 130cp, 300 cuplu.Nu ai nevoie de mai mult, chit ca mergi in oras, chit ca mergi extern.Singura problema e ca nu exista tractiune integrala pe model, indiferent de motorizare.
Kia a facut 2 greseli de cand cu sportage ql, 2016.
Nu a pus cutie automata pe 1.6gdi aspirat, desi in alte tari se putea comanda combinatia asta.Daca faceau asta, cred ca era una dintre cele mai vandute motorizari, mai ales ca in 2016 cand am luat eu Sportage-ul, ca sa iei cutie automata, trebuia sa iei 1.6tgdi, cu AWD si GT line sau 2.0 diesel AWD.Diferenta enorma de pret intre ce am luat eu si astea 2.
O a 2a greseala a fost sa nu lase 6DCT, pe care il gasim pe variantele hibrid si plug in hibrid si au bagat 7DCT.Au sacrificat fiabilitatea im detrimentul teoretic al consumului si performantei.Dupa 4 ani, inca au probleme la cutiile astea si ori le repara pe garantie, ori mai trag de timp.Pentru ce?Nu stiu.
De asta, petitia e degeaba.Daca nu ai facut recall dupa atatea reclamatii, si pe Hyundai si pe Kia, atat intern cat si international, nu exista nicio sansa pentru a accepta o petitie.Asta ti-o spune unul care are o relatie cu oamenii din service mai mult decat client-reprezentanta.
Solutia e sa accepte schimbarea pe garantie(vezi cazul lui Fraierica) si dupa sa se vada daca intradevar a fost greseala majora de fabricatie(repet, timp de 4 ani) si ambreiajul nou demonstrează fiabilitate, ori e acelasi rahat si clar nu mai trebuie luat in considerare acest 7DCT.
Dupa 12 ani de Kia, am luat contact cu alta marca, in speta, Peugeot e-2008, pot spune ca pentru oras, pentru cine a avut suv sau nu mai vrea compacta, 2008-ul e masina excelenta:design, dotari, materiale, motorizari, tehnologie.Daca nu vrei 1.2 in 3 cilindri, exista 1.5 diesel cu Aisin 8, 130cp, 300 cuplu.Nu ai nevoie de mai mult, chit ca mergi in oras, chit ca mergi extern.Singura problema e ca nu exista tractiune integrala pe model, indiferent de motorizare.
Kia a facut 2 greseli de cand cu sportage ql, 2016.
Nu a pus cutie automata pe 1.6gdi aspirat, desi in alte tari se putea comanda combinatia asta.Daca faceau asta, cred ca era una dintre cele mai vandute motorizari, mai ales ca in 2016 cand am luat eu Sportage-ul, ca sa iei cutie automata, trebuia sa iei 1.6tgdi, cu AWD si GT line sau 2.0 diesel AWD.Diferenta enorma de pret intre ce am luat eu si astea 2.
O a 2a greseala a fost sa nu lase 6DCT, pe care il gasim pe variantele hibrid si plug in hibrid si au bagat 7DCT.Au sacrificat fiabilitatea im detrimentul teoretic al consumului si performantei.Dupa 4 ani, inca au probleme la cutiile astea si ori le repara pe garantie, ori mai trag de timp.Pentru ce?Nu stiu.
De asta, petitia e degeaba.Daca nu ai facut recall dupa atatea reclamatii, si pe Hyundai si pe Kia, atat intern cat si international, nu exista nicio sansa pentru a accepta o petitie.Asta ti-o spune unul care are o relatie cu oamenii din service mai mult decat client-reprezentanta.
Solutia e sa accepte schimbarea pe garantie(vezi cazul lui Fraierica) si dupa sa se vada daca intradevar a fost greseala majora de fabricatie(repet, timp de 4 ani) si ambreiajul nou demonstrează fiabilitate, ori e acelasi rahat si clar nu mai trebuie luat in considerare acest 7DCT.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
https://www.kia.ro/modele/sportage
Motorizarea 2l 185cp nu mai este în oferta Kia Sportage, transmisii..... doar 6MT și 7DCT.
Să vedem ce ne rezervă viitoarea generație Sportage, probabil deja ce există pe Tucson.
Am un mare regret.... în Europa nu o să găsim motorizarea 2l turbo, benzină, 240cp, tare mi-ar fi plăcut.
1.6 T-gdi + electric, în total 230cp....... mă lasă rece.....
https://www.kia.com/us/en/sportage
Dacă s-ar comercializa cea cu 240cp..... mâine aș vinde actuala mașină.
Motorizarea 2l 185cp nu mai este în oferta Kia Sportage, transmisii..... doar 6MT și 7DCT.
Să vedem ce ne rezervă viitoarea generație Sportage, probabil deja ce există pe Tucson.
Am un mare regret.... în Europa nu o să găsim motorizarea 2l turbo, benzină, 240cp, tare mi-ar fi plăcut.
1.6 T-gdi + electric, în total 230cp....... mă lasă rece.....
https://www.kia.com/us/en/sportage
Dacă s-ar comercializa cea cu 240cp..... mâine aș vinde actuala mașină.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Subscriu și suspin dupa 2.0 l 240 cai...Faust wrote:https://www.kia.ro/modele/sportage
Motorizarea 2l 185cp nu mai este în oferta Kia Sportage, transmisii..... doar 6MT și 7DCT.
Să vedem ce ne rezervă viitoarea generație Sportage, probabil deja ce există pe Tucson.
Am un mare regret.... în Europa nu o să găsim motorizarea 2l turbo, benzină, 240cp, tare mi-ar fi plăcut.
1.6 T-gdi + electric, în total 230cp....... mă lasă rece.....
https://www.kia.com/us/en/sportage
Dacă s-ar comercializa cea cu 240cp..... mâine aș vinde actuala mașină.
Trimis de pe al meu CLT-L29 folosind Tapatalk
-
- Posts: 164
- Joined: 08 Apr 2008, 12:27
- Auto:
- Location: Cluj Napoca
- Contact:
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Deci dupa 3 ani de 1.6 T-GDI cu DCT experienta mea este de felul urmator :
Am schimbat kit ambreiaj(asta au zis la service) in garantie la 40k. Am raportat problema la 30k, dar nu m-au sunat inapoi dealerul din CLuj. Tremuratul era enervant, dar acceptabil - am condus un an cu el, dar am remarcat ca aprope disparea cand plecam de pe loc si lasa motorul sa plece fara sa ii dau pedala de acceleratie. Condus majoritar urban pe trasee de mers acasa bara la bara cand lucram de la birou.
Dupa kit schimbat si resoftare, totul este OK. Recomandarea este cu N la stat la semafoare.
Inca sunt incatat de masina.
Am schimbat kit ambreiaj(asta au zis la service) in garantie la 40k. Am raportat problema la 30k, dar nu m-au sunat inapoi dealerul din CLuj. Tremuratul era enervant, dar acceptabil - am condus un an cu el, dar am remarcat ca aprope disparea cand plecam de pe loc si lasa motorul sa plece fara sa ii dau pedala de acceleratie. Condus majoritar urban pe trasee de mers acasa bara la bara cand lucram de la birou.
Dupa kit schimbat si resoftare, totul este OK. Recomandarea este cu N la stat la semafoare.
Inca sunt incatat de masina.
Kia Sportage TGDI Style 1.6 - New Infrared
-
- Posts: 29
- Joined: 26 Jul 2015, 19:51
- Auto: *
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
@tomcat1974
Și acum câți km ai?
Și acum câți km ai?
-
- Posts: 164
- Joined: 08 Apr 2008, 12:27
- Auto:
- Location: Cluj Napoca
- Contact:
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
pai in 6 am fost la service, undeva la 41k
Kia Sportage TGDI Style 1.6 - New Infrared
-
- Posts: 29
- Joined: 26 Jul 2015, 19:51
- Auto: *
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Adică doar 1000 km cu noul ambreiaj? Cu tot respectul, nu poți spune că e ok. Eu am schimbat pe la 50k cu simptome de la 45k, am mers vreo 4k după schimb și e ok dar ... mi e frică să spun asta, prefer formularea "deocamdată ok"
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Dacă se recomandă trecerea cutiei in N la semafor...... Kia să specifice în manualul mașinii că 7DCT este o cutie de viteze semiautomată 
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
- zaboss
- Posts: 1181
- Joined: 16 Sep 2010, 21:41
- Auto: Kodiaq 2.0 TSI, 4x4 DSG, Style
- Location: București
- Contact:
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Până și robotizata de la bravissima machinna se scoate singură la punctul mort.
____________________________________
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
Light travels faster than sound. That's why most people appear brighter untill you hear them speak.
-
- Posts: 164
- Joined: 08 Apr 2008, 12:27
- Auto:
- Location: Cluj Napoca
- Contact:
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Eu unul nu ma stresez cu asta. Trepidatiile nu erau majore, se simteau daca erai atent la asta si apasa-i pe acceleratie brusc la plecarea de pe loc.stanicared wrote: ↑19 Jan 2021, 23:01 Adică doar 1000 km cu noul ambreiaj? Cu tot respectul, nu poți spune că e ok. Eu am schimbat pe la 50k cu simptome de la 45k, am mers vreo 4k după schimb și e ok dar ... mi e frică să spun asta, prefer formularea "deocamdată ok"
Banui ca mecanismul de antrenare al ambreiajului nu era chiar ok sau din cauza programarii cutiei avea scapari si ducea la uzura prematura.
Initial au resoftat cutia si s-a simtit imbunatatire clara, dar tot era trepidatiile acelea simtite.
Dupa interventi, totul este super smooth si ok dpdv. Nu am sa stau speriat ca o sa se intample. Nu are rost.
Kia Sportage TGDI Style 1.6 - New Infrared