Asadar, in curte la taranoaia, am folosit metoda lui Garry Dean (e pe youtube), adica intr-o galeata de 5 litri am pus cam 4 de apa si 1 capacel de ONR, dupa care am aruncat acolo cele 5 lavete galbene.
(mai e metoda cu buretele rosu, dar pe asta nu-l gasesti de cumparat, in plus Garry Dean are dreptate, de cate ori il bagi in galeata, murdaresti solutia).
Am umplut Kwazar-ul cu 1.5 l apa si am mai pus si acolo un capacel de ONR (normal trebuia jumate).
Precizez ca nu-mi aduc aminte sa fi spalat masina anul asta (in mod sigur nu din martie de cand a inceput Covid-ul, in schimb am folosit-o zilnic). N-am fost prin noroaie cu ea ci doar jegul obisnuit made in Romanica + spalata de ploile din ultima vreme. Jantele n-am fost curatate niciodata de cand le am (2 sezoane de vara adica), cele din fata fiind pline de praf de placute.
Asadar, am facut presiune in pulverizator si am dat cu el pe portiuni, o portiune fiind un element de caroserie : usa, aripa, capota… dupa care lasam sa actioneze un minut sa zicem, apoi sters cu laveta. La un element foloseam o fata de laveta (impaturita in 4). Lavetele s-au facut ca dracu, ca si cum as fi sters namol de Techirghiol cu ele (un negru albastrui). Singurul lucru care-mi vine in minte e ca la munca parchez langa calea ferata de la Triaj si mai gaseam pe masina bucati de funingine ca atunci cand mergi cu feriboatul in Grecia si stai langa cosul de fum. Imi pare rau ca nu le-am facut poze dar ma gandeam ca n-are rost ca nu le mai scot la lumina.
Bun, deci stergeam cate un element de caroserie cu laveta uda cat sa nu curga din ea (apasat pe laveta cat sa nu cada din mana), in urma ramanand in continuare tabla uda, dupa care uscam cu prosopul cel albastru, eventual cate un puf de pulverizator unde mi se parea ca nu s-a luat vreo urma de jegozenie (in general in fata unde mai ramasesera insecte). Initial am fost sceptic, mi se parea o ciormoleala ca si cum as fi dat cu apa obisnuita, insa la final am ramas impresionat de cum arata masina. . In plus am putut sa sterg slinul ala care ramane in zonele de tranzitie dintre elementele caroseriei (de exemplu la marginea stopurilor tot timpul la spalatorie iti lasa conturul ala de 1 cm de jeg, nu stiu daca intelegeti ce vreau sa spun).
Poze n-am, ca era sub bolta si nu se vedea prea bine, apoi pana la sosea s-a umplut la loc de praf, asa ca… ce sa mai pozez. Ramane pe data aviatoare.
Pe flaconul de ONR scrie ca in cazul masinilor prea murdare (in acceptiunea lor, bineinteles
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
In concluzie solutia isi face treaba mult mai bine decat mi-as fi inchipuit (in ciuda review-urilor entuziasmante eram cam sceptic). Evident, e mai mult de intretinere, nu inseamana ca intri cu masina in mlastina apoi ONR ti-o face ca noua. Doar sa ai un Karcher sa dai un jet pe ea, dar atunci nu mai are sens sa folosesti ONR, o speli normal cu spuma. Pe youtube sunt prezentate masini « murdare », dar din ce am vazut eu, masinile murdare la ei aratau cam ca a mea de la spalatorie pana in fata blocului.
Urmeaz sa-mi mai fac mana. De ex din galeata aia am folosit doar jumate, cu restul… am spalat masina socrului
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
O surpriza foarte placuta a fost spalatul lavetelor (foto atasate) : lasate in lighean la inmuiat cu dero, clatit, apoi bagate la masina de spalat : au iesit ca noi. Eu nu credeam ca le mai scot la lumina.
Asa, sa nu uit de Meguiars, cel de curatat scaunele : a fost super si el, e o zeama un pic efeverscenta, am frecat cu peria (cea de scaune, nu de roti
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)