7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Domnilor, cu aproximativ trei săptămâni în urmă am făcut un test cu un Sportage identic cu al meu dar AT 7 DCT, mașina unui prieten.
Traseul a fost pe câmp, între Lilieci și Hagiesti, noi fiind pescari.
Cutiile DCT sunt făcute pentru orice dar nu pentru mers pe câmp cu zone accidentate, șleauri, etc, etc, uneori aveam senzația că nu mai știe în ce treaptă să schimbe, să nu mai zic că mașina tremura din toate încheieturile. Pe manual parcă își mai revine cât de cât, dar pe automat...... este chiar enervantă.
Eu sunt de părere ca cei de la Kia nu au ajuns la maturitate în proiectarea și controlul electronic a acestor cutii de viteze.
Prietenul regretă că a cumpărat AT, a mers de multe ori la pește cu mine, pe multe coclauri, cu mașina mea, a observat că MT nu are aceste probleme.
Traseul a fost pe câmp, între Lilieci și Hagiesti, noi fiind pescari.
Cutiile DCT sunt făcute pentru orice dar nu pentru mers pe câmp cu zone accidentate, șleauri, etc, etc, uneori aveam senzația că nu mai știe în ce treaptă să schimbe, să nu mai zic că mașina tremura din toate încheieturile. Pe manual parcă își mai revine cât de cât, dar pe automat...... este chiar enervantă.
Eu sunt de părere ca cei de la Kia nu au ajuns la maturitate în proiectarea și controlul electronic a acestor cutii de viteze.
Prietenul regretă că a cumpărat AT, a mers de multe ori la pește cu mine, pe multe coclauri, cu mașina mea, a observat că MT nu are aceste probleme.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Normal ca MT nu are probleme ca nu ea gandeste schimbarile de viteza 
Ai mers in Normal sau Sport? Sau ambele? Vreo diferenta intre ele in acest caz?

Ai mers in Normal sau Sport? Sau ambele? Vreo diferenta intre ele in acest caz?
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- Ciprian Bivol
- Posts: 111
- Joined: 05 Nov 2019, 17:35
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 4x4 7DCT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
@ Giorgianbz: Am incercat cu rotile cum zici tu si nu am simtit nimic.
Eu cand am luat masina, am luat-o pentru drumuri forestiere ocazionale. Stiam de cutiile cu dublu ambreiaj ca nu sunt pentru offroad intens.
Acum, am aproape 10.000km si am mers pe forestiere. Unele mai grele, altele mai usoare.
Partea cu tremuratul eu nu am resimtit-o. Inca. Mai e timp!
Dar cumva e normal sa nu fie hotarata in anumite conditii.
Si din ce am observat, cel mai ok este s-o conduci pe manual pe offroad. Cu toate astea am mers pe automat - mod normal destul de des si pe off.
Automat. Mod normal --> Daca urci/cobori tine turele sus si totul e ok, dar cand mergi pe drum drept schimba f repede si nu prea te ajuta.
Automat. Mod sport --> Tine mereu turele sus, dar din cauza raspunsului rapid la pedala de acceleratie face dificil controlul masinii.
Poate daca avea un mod offroad masina era alta treaba. Nu are, asa ca modul manual este ce trebuie. Scrie si in carte ca masina nu este pentru offroad.
Am fost pe cateva forestiere(sau drumuri neasfaltate) si s-a descurcat admirabil:
1. Drumul catre cetatea Chioarului;
2. Forestierul catre Refugiul Agatat - Muntii Parang - traseu bulina rosie;
3. Cateva drumuri cu noroi prin Borsa(am incercat sa ocolesc o mare coada de masini);
4. Mai multe drumuri prin Breb(in Maramures);
5. Cateva forestiere prin Muntii Leaota(dar nu am ajuns pe vreun varf cu masina, am fost pentru drumetie);
6. Drumuri cu nisip pe la Vadu. Am mers pe unde altii erau tractati.
Unele drumuri se puteau face si cu o masina mai joasa, unele nu. Dar parca nu mai am grija masinii de dinainte, cand merg pe tipul de drumuri mentionate mai sus.
Pana la urma pentru 5% de mers pe teren accidentat nu trebuie sa spunem "nu" unei cutii automate, care face condusul asa usor in 95% din timp.
Eu cand am luat masina, am luat-o pentru drumuri forestiere ocazionale. Stiam de cutiile cu dublu ambreiaj ca nu sunt pentru offroad intens.
Acum, am aproape 10.000km si am mers pe forestiere. Unele mai grele, altele mai usoare.
Partea cu tremuratul eu nu am resimtit-o. Inca. Mai e timp!

Dar cumva e normal sa nu fie hotarata in anumite conditii.
Si din ce am observat, cel mai ok este s-o conduci pe manual pe offroad. Cu toate astea am mers pe automat - mod normal destul de des si pe off.
Automat. Mod normal --> Daca urci/cobori tine turele sus si totul e ok, dar cand mergi pe drum drept schimba f repede si nu prea te ajuta.
Automat. Mod sport --> Tine mereu turele sus, dar din cauza raspunsului rapid la pedala de acceleratie face dificil controlul masinii.
Poate daca avea un mod offroad masina era alta treaba. Nu are, asa ca modul manual este ce trebuie. Scrie si in carte ca masina nu este pentru offroad.
Am fost pe cateva forestiere(sau drumuri neasfaltate) si s-a descurcat admirabil:
1. Drumul catre cetatea Chioarului;
2. Forestierul catre Refugiul Agatat - Muntii Parang - traseu bulina rosie;
3. Cateva drumuri cu noroi prin Borsa(am incercat sa ocolesc o mare coada de masini);
4. Mai multe drumuri prin Breb(in Maramures);
5. Cateva forestiere prin Muntii Leaota(dar nu am ajuns pe vreun varf cu masina, am fost pentru drumetie);
6. Drumuri cu nisip pe la Vadu. Am mers pe unde altii erau tractati.
Unele drumuri se puteau face si cu o masina mai joasa, unele nu. Dar parca nu mai am grija masinii de dinainte, cand merg pe tipul de drumuri mentionate mai sus.
Pana la urma pentru 5% de mers pe teren accidentat nu trebuie sa spunem "nu" unei cutii automate, care face condusul asa usor in 95% din timp.
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
akeem
Am mers în mod normal.
Am mers în mod normal.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Va salut!
Am 27000 de km și de ceva timp imi tremura la plecarea de pe loc, în special in rampa. Am fost la reprezentanta pentru diagnoza. În urma testării a rezultat că este necesară înlocuirea ambreajului 7DCT in garantie. La genul acesta de cutie, în timpul stationarii, este obligatoriu sa mutăm levierul in pozitia N deoarece ambreajul ramane tot timpul in frictiune daca suntem pe poziția D. Nu scrie in cartea tehnica dar asa se întâmplă în realitate.
Am 27000 de km și de ceva timp imi tremura la plecarea de pe loc, în special in rampa. Am fost la reprezentanta pentru diagnoza. În urma testării a rezultat că este necesară înlocuirea ambreajului 7DCT in garantie. La genul acesta de cutie, în timpul stationarii, este obligatoriu sa mutăm levierul in pozitia N deoarece ambreajul ramane tot timpul in frictiune daca suntem pe poziția D. Nu scrie in cartea tehnica dar asa se întâmplă în realitate.
- ionutp
- Admin
- Posts: 999
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Hmm, nu ar trebui sa decupleze el automat? La DCT nu trebuie tinut piciorul pe frana la stationare/in rampa (nu stiu cum e, eu am AT)?
E primul caz de care aud legat de asa ceva.
E primul caz de care aud legat de asa ceva.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Sunt nefericitul posesor al unui Sportage 2019 1.6 7DCT GT Line.
La 44.000 km a cedat cutia. Au zis ca au schimbat ambreiajul dar nu s-a schimbat si comportamentul cutiei.
Pe cei din service-ul din Iasi (COMAT sau TRADO MOTORS ca nici ei nu stiu exact unde lucreaza) ii suspectez de incompetenta. "nu stim ce sa-i mai facem".
Masina a fost predata la ei in data de 29 iunie 2020 si azi, 7 septembrie, am hotarat sa-i actionez in judecata. Masina este tot in service Iasi.
Vad ca pe la altii a cedat la 30000. Ar trebui sa ma bucur ca m-a tinut cu 15000 km mai mult?
Daca ar fi sa aleg din nou nu as mai cumpara 7DCT. La inceput am procedat ca toti cei care intra pe forum... M-am interesat... Spuneau unii ca au probleme... Sa se intample la mine??? Nu se poate!!! Poate au fost probleme dar le-au rezolvat intre timp!!!!
Recomand celor ce vor sa experimenteze si au mult timp si rabdare de stat in service.
In mod normal o cutie nu ar trebui sa aiba probleme... Macar este cineva care sa fi facut 150.000 - 200.000 km cu un 7DCT fara probleme?
La 44.000 km a cedat cutia. Au zis ca au schimbat ambreiajul dar nu s-a schimbat si comportamentul cutiei.
Pe cei din service-ul din Iasi (COMAT sau TRADO MOTORS ca nici ei nu stiu exact unde lucreaza) ii suspectez de incompetenta. "nu stim ce sa-i mai facem".
Masina a fost predata la ei in data de 29 iunie 2020 si azi, 7 septembrie, am hotarat sa-i actionez in judecata. Masina este tot in service Iasi.
Vad ca pe la altii a cedat la 30000. Ar trebui sa ma bucur ca m-a tinut cu 15000 km mai mult?
Daca ar fi sa aleg din nou nu as mai cumpara 7DCT. La inceput am procedat ca toti cei care intra pe forum... M-am interesat... Spuneau unii ca au probleme... Sa se intample la mine??? Nu se poate!!! Poate au fost probleme dar le-au rezolvat intre timp!!!!
Recomand celor ce vor sa experimenteze si au mult timp si rabdare de stat in service.
In mod normal o cutie nu ar trebui sa aiba probleme... Macar este cineva care sa fi facut 150.000 - 200.000 km cu un 7DCT fara probleme?
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Nu cred, tot trebuie sa băgăm în N ....Faust wrote:https://youtu.be/V120PfzszL0
(fyi just joking)
Trimis de pe al meu CLT-L29 folosind Tapatalk
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Suntem alături de tine, din ce am citit pe forum se pare ca emailuri directe la Kia Europa schimba radical comportamentul serviceulor mioritice. Poate chiar la MIT înainte de kia Europa.bdrotaru wrote:Sunt nefericitul posesor al unui Sportage 2019 1.6 7DCT GT Line.
La 44.000 km a cedat cutia. Au zis ca au schimbat ambreiajul dar nu s-a schimbat si comportamentul cutiei.
Pe cei din service-ul din Iasi (COMAT sau TRADO MOTORS ca nici ei nu stiu exact unde lucreaza) ii suspectez de incompetenta. "nu stim ce sa-i mai facem".
Masina a fost predata la ei in data de 29 iunie 2020 si azi, 7 septembrie, am hotarat sa-i actionez in judecata. Masina este tot in service Iasi.
Vad ca pe la altii a cedat la 30000. Ar trebui sa ma bucur ca m-a tinut cu 15000 km mai mult?
Daca ar fi sa aleg din nou nu as mai cumpara 7DCT. La inceput am procedat ca toti cei care intra pe forum... M-am interesat... Spuneau unii ca au probleme... Sa se intample la mine??? Nu se poate!!! Poate au fost probleme dar le-au rezolvat intre timp!!!!
Recomand celor ce vor sa experimenteze si au mult timp si rabdare de stat in service.
In mod normal o cutie nu ar trebui sa aiba probleme... Macar este cineva care sa fi facut 150.000 - 200.000 km cu un 7DCT fara probleme?
Trimis de pe al meu CLT-L29 folosind Tapatalk
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Kia Sportage 2020 1.6 T-GDi 7DCT 4x2 GT Line+
-
- Posts: 183
- Joined: 24 Jul 2018, 15:43
- Auto: Sportage 2019,1.6L DSL,DCT
- Location: Bucharest
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Cu toate astea nu ne strangem si noi intr-un grup sa ii ardem cu un proces ca ne vand pocnitori 7DCT?
Chiar daca nu am schimbat ambreiajul la 37k km masina imi tremura la plecarea de pe loc si imi vine sa ii dau foc.
E cea mai proasta cutie de viteze de pe piata, toti se plang dar nimeni nu face ceva concret.
Eu am ajuns sa schimb pe banii mei tot sistemul de racire pentru ca producatorul nu stie sa implementeze o racire eficienta la motoare astea de litraj mic cu E6D.
Sunt din ce in ce mai sigur ca am cumparat o lamaie.
Chiar daca nu am schimbat ambreiajul la 37k km masina imi tremura la plecarea de pe loc si imi vine sa ii dau foc.
E cea mai proasta cutie de viteze de pe piata, toti se plang dar nimeni nu face ceva concret.
Eu am ajuns sa schimb pe banii mei tot sistemul de racire pentru ca producatorul nu stie sa implementeze o racire eficienta la motoare astea de litraj mic cu E6D.
Sunt din ce in ce mai sigur ca am cumparat o lamaie.
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Din cate am observat la masina mea (am DCT) - in D daca masina nu are autohold (sau nu e activat) sunt doua nivele a pedalei de frana. Cand pedala de frana e apasata usor ambreiajele nu sunt decuplate complet si patineaza. Pentru a decupla complet ambreiajele, pedala de frana trebuie apasata si tinuta apasata cu mai multa forta.
-
- Posts: 4418
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
asa e si la VW group. daca nu apesi suficient pe frana, nu decupleaza ambreiajele si simti cum patineaza pe loc
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
- ionutp
- Admin
- Posts: 999
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Cam ciudat cu "2 niveluri" de frana, la clasicul meu AT cu peste 100K nu am astfel de probleme.
Partea buna e ca teoretic se poate repara software. Partea rea e ca probabil nu s-au plans destule persoane (la Kia Europa) ca sa o faca.
De fapt dupa ce vor schimba un anumit numar de ambreiaje pe garantie le va veni ideea de a repara problema.
Partea buna e ca teoretic se poate repara software. Partea rea e ca probabil nu s-au plans destule persoane (la Kia Europa) ca sa o faca.
De fapt dupa ce vor schimba un anumit numar de ambreiaje pe garantie le va veni ideea de a repara problema.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD