GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)
- alimos
- Posts: 1383
- Joined: 19 Apr 2008, 22:15
- Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
- Location: Bacau
- Contact:
Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)
UPDATE DE AMPLASARE LA SPORTAGE III 2014
Am studiat putin ce se scrie pe site-urile americane in ceea ce priveste functiinarea in conditii de iarna a OCT.
9 din 10 review-uri citite au sustinut ca pe timp de inghet, un OTC simplu de tipul celui pe care il am eu, nu face probleme.
Problemele apar DACA TRASEUL FURTUNELOR ESTE LUNG.
Si cum eu am pus ceva furtune ca sa duc traseul de tur/retur de la est la vest, am hotarat sa studiez mai atent compartimentul motor si sa gasesc un loc la sud. Mai concret deasupra radiatorului.
Avantaje:
1. Traseu scurt de furtune. Mai concret furtunul original pe tur si un furtun de 40cm pe retur. Atat.
2. Lipsa imbinarii de metal care poate produce condens de apa suplimentar pe furtun
3. Furtunul de retur ( cel mai predispus la stocare de condens sau picaturi de apa care sa inghete) este APROAPE VERTICAL. Deci sanse spre zero de acumulare.
4.Costuri reduse. Am eliminat mufele de imbinare intre furtunele de tur( scumpicele la Dedeman) si 1m de furtun ( vezi poza furtun eliminat). Au ramas max 40cm de furtun negru suplimentar fata de ce are masina din fabrica.
Abia in acest moment pot sa dau cheie la -10 grade fara frica.
Atasez mai jos poze cu noua amplasare si elementele eliminate:
Am studiat putin ce se scrie pe site-urile americane in ceea ce priveste functiinarea in conditii de iarna a OCT.
9 din 10 review-uri citite au sustinut ca pe timp de inghet, un OTC simplu de tipul celui pe care il am eu, nu face probleme.
Problemele apar DACA TRASEUL FURTUNELOR ESTE LUNG.
Si cum eu am pus ceva furtune ca sa duc traseul de tur/retur de la est la vest, am hotarat sa studiez mai atent compartimentul motor si sa gasesc un loc la sud. Mai concret deasupra radiatorului.
Avantaje:
1. Traseu scurt de furtune. Mai concret furtunul original pe tur si un furtun de 40cm pe retur. Atat.
2. Lipsa imbinarii de metal care poate produce condens de apa suplimentar pe furtun
3. Furtunul de retur ( cel mai predispus la stocare de condens sau picaturi de apa care sa inghete) este APROAPE VERTICAL. Deci sanse spre zero de acumulare.
4.Costuri reduse. Am eliminat mufele de imbinare intre furtunele de tur( scumpicele la Dedeman) si 1m de furtun ( vezi poza furtun eliminat). Au ramas max 40cm de furtun negru suplimentar fata de ce are masina din fabrica.
Abia in acest moment pot sa dau cheie la -10 grade fara frica.
Atasez mai jos poze cu noua amplasare si elementele eliminate:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)
Foarte bine. Eu ma tot uit pe la mine si nu prea am unde sa-l pun, singurul loc disponibil e unde il aveai tu inainte (evident, cu traversat comp. motor in diagonala, ceea ce nu ma prea incanta).
Oricum masina mai mult sta, mai vedem cand om scapa de virus.
Oricum masina mai mult sta, mai vedem cand om scapa de virus.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- alimos
- Posts: 1383
- Joined: 19 Apr 2008, 22:15
- Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
- Location: Bacau
- Contact:
Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)
Stii cum e? Pune-l unde poti dupa starea asta de urgenta ,pentru ca oricum vine vara. Si pentru iarna priin octombrie-nov il anulezi si treci pe direct pana primavara urmatoare. Asta e. Macar 7-8 luni din 12 si tot e ceva...
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000
Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)
Daca ar fi cu adevărat o problema inginerii KIA ar avea toate motivele sa o rezolve. Părerea mea.
- alimos
- Posts: 1383
- Joined: 19 Apr 2008, 22:15
- Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
- Location: Bacau
- Contact:
Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)
Nu e cazul doar la Kia. E cazul la motoarele GDI.
Si hai sa-ti spun eu de ce cred ca pentru inginerii Kia,precum.si pentru.inginerii celorlalte marci care NU au pus asa ceva pe motor, acest subiect nu este luat in calcul.
Din minim doua motive:
1. Pentru ca elimimarea acelui deseu lichid condensat.ar cadea in seama utilizatorului, iar utilizatorul ca mine.este rara avis. Mai pe romaneste utilizatorul de rand vrea sa bage doar benzina si sa-i dea talpa. Nu vrea sa se manjeasca. Iar pentru inginerii de care spui asta este foarte important. Ca sa vanda, nu pot sa vanda motoare cu intretinere dificila.Totul trebyue sa fie frumos, usor, curat, ...ca motorul de beemveu spalat cu detergent din targul de masini, proaspat adus din garajul unei doctorite din Germania.
2.Pentru ca pentru inginerii astia nu cred ca mai conteaza ca o sa ai motorul colmatat peste cei 150.000km sau 7 ani. O sa spuna ca s-a colmatat de la uleiul tau prost si contrafacut pus post-garantie. Asta daca ai tinut 7 ani garantia.
Asa ca nu te mai baza chiar pana la.moarte pe inginerii niciunei marci.din zilele noastre. Motoarele nu mai sunt ALH-ul de cand eram noi copii.
Trebuie sa traiasca si post-vanzarea.
Si hai sa-ti spun eu de ce cred ca pentru inginerii Kia,precum.si pentru.inginerii celorlalte marci care NU au pus asa ceva pe motor, acest subiect nu este luat in calcul.
Din minim doua motive:
1. Pentru ca elimimarea acelui deseu lichid condensat.ar cadea in seama utilizatorului, iar utilizatorul ca mine.este rara avis. Mai pe romaneste utilizatorul de rand vrea sa bage doar benzina si sa-i dea talpa. Nu vrea sa se manjeasca. Iar pentru inginerii de care spui asta este foarte important. Ca sa vanda, nu pot sa vanda motoare cu intretinere dificila.Totul trebyue sa fie frumos, usor, curat, ...ca motorul de beemveu spalat cu detergent din targul de masini, proaspat adus din garajul unei doctorite din Germania.
2.Pentru ca pentru inginerii astia nu cred ca mai conteaza ca o sa ai motorul colmatat peste cei 150.000km sau 7 ani. O sa spuna ca s-a colmatat de la uleiul tau prost si contrafacut pus post-garantie. Asta daca ai tinut 7 ani garantia.
Asa ca nu te mai baza chiar pana la.moarte pe inginerii niciunei marci.din zilele noastre. Motoarele nu mai sunt ALH-ul de cand eram noi copii.
Trebuie sa traiasca si post-vanzarea.
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000
Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)
In zilele noastre, din pacate, motoarele au ajuns considerate consumabile. Sunt subdimensionate si fortate pentru arasigurarea reducerii consumului, poluarii, odata cu cresterea puterii. De aceea bucurativa de ele, aveti 7 ani garantie, lasati improvizatiile, puneti combustibil de calitate si faceti reviziile la timp cu consumabile originale.
- alimos
- Posts: 1383
- Joined: 19 Apr 2008, 22:15
- Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
- Location: Bacau
- Contact:
Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)
Asta ziceam si eu mai sus
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000
Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)
Soluția este in manual!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- alimos
- Posts: 1383
- Joined: 19 Apr 2008, 22:15
- Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
- Location: Bacau
- Contact:
Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)
Solutia la ce? Colmatarea acestui GDI in.configuratia de fabrica este un fapt nu o presupunere.
Spalarea supapelor.de catre acesti vapori scuipati prin PCSV este din pacate un deziderat din moment de din pacate, asa cum spuneam, depunerile sunt o certitudine.
Voi nu ati vazut motorul desfacut. Eu l-am vazut. Dupa 75000km.
Deci nu ma incalzeste cu nimic.
Ce ar putea rezolva problema este injectia duala. Adica.si deasupra, si dedesupltul supapelor. Dar este relativ recenta si doar la unii constructori ca de exemplu Toyota
Spalarea supapelor.de catre acesti vapori scuipati prin PCSV este din pacate un deziderat din moment de din pacate, asa cum spuneam, depunerile sunt o certitudine.
Voi nu ati vazut motorul desfacut. Eu l-am vazut. Dupa 75000km.
Deci nu ma incalzeste cu nimic.
Ce ar putea rezolva problema este injectia duala. Adica.si deasupra, si dedesupltul supapelor. Dar este relativ recenta si doar la unii constructori ca de exemplu Toyota
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000
- ionutp
- Admin
- Posts: 994
- Joined: 22 Aug 2019, 12:14
- Auto: Sportage 2014 2.0 DSL AT
- Location: Bucharest
Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)
E total altceva acel lucru. In rezervor se pot acumula vapori de benzina.
Aici e vorba de ulei de motor. Aceasta solutie se cheama "oil catch can" si presupune "prinderea uleiului intr-o canistra".
Dupa cum ar trebui sa stii, pistoanele sunt unse cu ulei, pentru a nu se distruge dupa putin de functionare. Izolarea ca uleiul sa nu ajunga in amestecul benzina-aer care se aprinde se face prin niste inele in jurul pisoanelor (segmenti). Acestia nu au cum sa fie 100% etansi si mai scapa. Solutia prinde acest ulei care ulterior nu ajunge pe supape. Daca ma insel cu ceva sa ma corectati va rog.
Exista multe discutii referitoare la acest subiect si vei gasi detalii inclusiv in acest topic, daca il citeste pe tot.
Aici e vorba de ulei de motor. Aceasta solutie se cheama "oil catch can" si presupune "prinderea uleiului intr-o canistra".
Dupa cum ar trebui sa stii, pistoanele sunt unse cu ulei, pentru a nu se distruge dupa putin de functionare. Izolarea ca uleiul sa nu ajunga in amestecul benzina-aer care se aprinde se face prin niste inele in jurul pisoanelor (segmenti). Acestia nu au cum sa fie 100% etansi si mai scapa. Solutia prinde acest ulei care ulterior nu ajunge pe supape. Daca ma insel cu ceva sa ma corectati va rog.
Exista multe discutii referitoare la acest subiect si vei gasi detalii inclusiv in acest topic, daca il citeste pe tot.
Kia Sportage 2014 2.0 DSL 136CP AT AWD
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)
E invers adica benzina mai scapa in ulei (oil dilution). Uleiul se duce in amestecul carburant pe partea cealalta, prin PCV. Aici intervine de fapt OCC-ul.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- alimos
- Posts: 1383
- Joined: 19 Apr 2008, 22:15
- Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
- Location: Bacau
- Contact:
Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)
E ok akeem. Cine are minime cunostinte a priceput si scopul si sensul si procesul. Cine nu are, am incercat eu in primul post al acestui topic sa explic pentru oricine despre ce este vorba. Eficacitatea o va spune vremea.
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000
Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)
Cum este? Se cunoaste la comportamentul motorului?
- alimos
- Posts: 1383
- Joined: 19 Apr 2008, 22:15
- Auto: cee'd 1.4 SW;sportage 1.6 GDI
- Location: Bacau
- Contact:
Re: GDI/T-GDI-depuneri carbon-solutii (catch can,sea foam,etc)
Nu. De ce s-ar cunoaste? Recipientul nu face nimic decat sa capteze un condens care altfel ar arde si s-ar depune pe supape. Atat.
Ceed 1.4 109 hp SW BEST,2008,Pewter Beige,ODO 190000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000
SportageIII 1.6GDI 135 hp ,2014,Space Blue,ODO 105500
Ceed 1.6 crdi 115hp ,2009, Piston Grey,odo 250000