Salutări
M-am decis să vă împărtășesc experiența mea cu coreeana după 15000km .
Mașina a fost cumpărată pe 01.07.2019 de la MIT MOTORS .
Doream o schimbare , ca masini de zi cu zi aveam la dispoziție un Mercedes-Benz CLK 200 Kompresor ( cumpărat în 2007 ) și un Porsche Cayenne ( cumpărat în 2011 ) ambele mașini cumpărate de noi , mai am încă 6 mașini de care mă pot folosi oricând , știu că sunt hateri care vor spune că am coborât de la Cayenne la Sportage , treaba lor , eu nu cumpăr mașini pentru imagine , cu banii obținuți pe Cayenne plus o mică diferență am achitat integral Sportage .
Am ajuns la concluzia că nu merită atâta bănet o mașină , decât să mai plătesc 60...80000 euro pe o mașină , mai bine fac excursii , vacanțe , Merțul și indianul au fost vândute .
Am ales Sportage din două motive principale , prețul pentru ce oferă și garanția de 7 ani .
Cerințele mele au fost minimale , zic eu , cel mai puternic motor pe benzină ( îmi pare rău că nu se echipează cu motorul de 2l turbo 255cp , pe benzină , care echipează Stinger ) , cutie manuală , 4x4 , scaune încălzite in fața , AC automat .
Am ajuns la MIT MOTORS și dealerul mi-a spus că are câteva pe stoc care îndeplinesc cerințele mele , am văzut mașina și în maxim 30 minute i-am comunicat că o cumpăr , să îmi facă factura să o achit , în câteva zile am intrat în posesia mașinii .
Primul drum mai lung a fost în Grecia , acolo am testat pentru prima oară asistența la frânarea in pantă , când am coborât pe un drum destul de greu spre o plajă , funcționează impecabil .
Sistemul de evitare al impactului cu mașina din față funcționează de asemenea forte bine .
Îmi place sistemul automat de schimbare a fazelor .
Am citit prin diferite locuri că unii mai au probleme cu cu cutiile de viteze , a mea este forte silențioasă și precisă .
Motorul este silențios , după ce se încălzește se aude forte puțin , la viteză pe autostradă nu auzi decât zgomotul anvelopelor pe asfalt . Am testat de câteva ori cum se comportă mașina la solicitări mai mari , pe sosea sau drum greu .
Pe asfalt prima oară am scos untul din ea pe bucata dintre Rajnov și Pârâul Rece , la urcare către Pârâul Rece , motorul trage bine dar trebuie ținut un pic turat , mașina stă bine pe asfalt in curbe strânse luate cu viteze mari , nu am simțit niciodată că derapez sau că pierd controlul direcției , test făcut pe asfalt umed , singura senzație a fost de o ușoară subvirare .
Pe drum greu , câmp cu șleauri , rampe , pante , mașina își face treaba , odată am intrat intenționat cu ea in noroi ( dacă rămâneam împotmolit avea cine să mă tracteze ) până aproape de podea , recunosc că am avut frică să nu fac praf bara față , am ieșit din noroi fără să blochez diferențialul central , sistemul AWD a funcționat perfect .
Eu am luat 4x4 pentru că sunt pescar , vânător , am ceva pămant și ies cu ea destul de des pe camp .
Consumul de carburant .
In oraș este foarte variabil , am avut minim 10.1l , maxim 12.5l/100km , este influențat în primul rând de trafic și stilul de consum , eu schimb vitezele in jur de 2200...2400 turații , mașina " îți spune " in bord să schimbi la 2000 turații .
Consumul extraurban este influențat de încărcare , forma de relief , viteză .Eu am avut un consum de 7,8...8l pe drum național cu 70..90km/h pe unele porțiuni am folosit tempomatul , pe autostradă peste 8,2l , media ar fi de cam 9,5l/100km , eu mai dau in ea cu 150...160km/h .Ultimul drum mai lung făcut a fost făcut pe ruta București,Belgrad , Viena , București , consum mediu 9,1l /100km , cu două persoane in mașina , maxim 10kg de bagaje .
Consumul îmi pare normal pentru o mașină cu greutatea ei , gardă la sol , aerodinamică , 4x4 permanent , putere motor , niciodată nu am cumpărat mașini după consumul de carburant , chiar am un ghimpe împotriva celor care au i cap doar consumul de carburant , când am vândut mașinile alea două , prima întrebare era " cât consumă ? " Nu îți cumperi mașini care au fost o căciulă de bani noi și întrebi cât consumă .
Prima revizie am făcut-o la MIT MOTORS , la 11020km , vroiam sa o fac la 10000km dar programarea a fost la o săptămână între data când am sunat eu pentru programare și ziua când trebuia să merg la revizie , a apărut un drum neprevăzut și am ajuns la 11020km .
Eu la mașini schimb filtrele și uleiul la 8000 .....10000km , nu dau doi lei pe specificațiile uleiurilor long life , in special la mașinile care sunt rulate aproape numai in oraș .
Când a fost scos uleiul din motor avea culoarea negru tăciune , filtrul de aer foarte jegos .Revizia a costat 420lei , m-am dus cu uleiul meu , Castrol Magnatec Start Stop A5 , poți merge la revizie cu uleiul tău dar nu trebuie să îți lipsească factura , certificat de conformitate pentru ulei , trebuie să corespundă că specificații ce cere producătorul , A5/B5 C3 .
Pentru iarnă am cumpărat jenti de 17inch , anvelope Nokian , totul a costat aproximativ 4900lei la Auto Soft ,in sună intra și 4 senzori de presiune , montaj , un set de prezoane , geometrie .Eu vroiam să pun un set de roți pe 16inch , la GT-line nu se poate , cauza fiind etrierii de frână mai mari și frana de mână electrică .
Belele
La două săptămâni după ce am cumpărat mașina am găsit portiera dreapta spate cu o mare urmă de vopsea pe ea și înfundată un pic , intr-o parcare .
Din indolența nu i-am făcut CASCO imediat ce am cumparat-o , așa că am scos din buzunar 1200lei reparația portierei la Top Lac , la Mit Motors costa cam 2700lei .
Între timp i-am făcut CASCO , polița full , 3450lei pe an .
Pe drumul dintre Belgrad și Budapesta am luat în parbriz i piatră și acum am un punct pe parbriz , o să îl schimb când o să am chef și timp .
Dacă vă fi o mașină fiabilă o să îmi dau seama in timp , 15000km este un rulaj prea mic că să îți dai seama de asta , oricum nu vreau să o țin mai mult de patru ani .
Ce nu îmi place la Sportage
1 camera spate este jalnică noaptea
2 senzorii de parcare se activează prea târziu
3 senzorii de ploaie
4 când dai cu spatele noaptea nu prea vezi mare lucru în oglinzi
5 sistemul start/stop , nu îl folosesc și mă enervează să îl dezactivez cum pornesc mașina
6 plasticul se zgârie foarte ușor
7 mânerele de la portiere au un luciu .....țigănesc
8 lipsa unui piston hidraulic care să țină capota ridicată , au pus tija aia ca la Dacia 1300
Primii 15000km cu Sportage GT-line T-gdi MT AWD
Primii 15000km cu Sportage GT-line T-gdi MT AWD
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Primii 15000km cu Sportage GT-line T-gdi MT AWD
Felicitari pentru masina si pentru review obiectiv.
Mai rar oameni care trec de la Cayenne la Sportage si o fac cu fruntea sus
De obicei e invers, adica tocmai aia care intreaba "cat consuma". Cocalari fomisti care isi iau masina pentru imagine si apoi baga de 20 lei la pompa (eventual cand se duc la o nunta).
Mai rar oameni care trec de la Cayenne la Sportage si o fac cu fruntea sus

De obicei e invers, adica tocmai aia care intreaba "cat consuma". Cocalari fomisti care isi iau masina pentru imagine si apoi baga de 20 lei la pompa (eventual cand se duc la o nunta).
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
-
- Posts: 140
- Joined: 27 Dec 2017, 19:58
- Auto: sportage ql 2017
- Location: brasov, romania
Re: Primii 15000km cu Sportage GT-line T-gdi MT AWD
Și eu te felicit. Mi-a plăcut prezentarea. Clară și obiectivă ! Drumuri bune, fără incidente și cu CASCO. Mie mi-a dat un camion cu spatele într-o intersecție cu girație, dacă vă vine să credeți. Dacă nu aveam CASCO, eram fiul ploii. A fost vreo 5 mii de euro reparația...
Trimis de pe al meu Lenovo P2a42 folosind Tapatalk
Trimis de pe al meu Lenovo P2a42 folosind Tapatalk
Re: Primii 15000km cu Sportage GT-line T-gdi MT AWD
Ieri am schimbat ștergătoarele de parbriz , cel din dreapta de ceva timp începuse să lase dâre pe parbriz , am pus unele Bosch, 120 lei .
Aș mai avea ceva de adăugat la ce nu îmi place , lipsa unui scut din metal . O să caut de metal , dacă găsesc așa ceva îl schimb pe cel de plastic cu care este echipată mașina .
Aș mai avea ceva de adăugat la ce nu îmi place , lipsa unui scut din metal . O să caut de metal , dacă găsesc așa ceva îl schimb pe cel de plastic cu care este echipată mașina .
Kia Sportage GT-line T-gdi AWD 6MT
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
Fan motoare supraalimentate pe benzină .
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: Primii 15000km cu Sportage GT-line T-gdi MT AWD
Gasesti. Chiar si pe emag 
Daca zici ca mergi la pește se impune un scut metalic.

Daca zici ca mergi la pește se impune un scut metalic.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- Ciprian Bivol
- Posts: 111
- Joined: 05 Nov 2019, 17:35
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 4x4 7DCT
- Location: Bucuresti
Re: Primii 15000km cu Sportage GT-line T-gdi MT AWD
Foarte frumos scris, la cati mai multi km fara probleme!
Ai dreptate, camera spate noaptea e jalnica, dar am vazut si mai rau.
Ai dreptate, camera spate noaptea e jalnica, dar am vazut si mai rau.