7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Salut.Hai sa nu speriem oamenii care vor un dct, nu o fi cea mai buna cutie ,dar sigur nu e chiar cum spui tu mai sus.Pentru trafic aglomerat poti folosi padelele ,merg ok,in rest nu am avut parte de probleme deosebite , mie personal mi se pare ok cutia,poate unii au avut ghinion.Eu unul dupa 20000 km ,recomand cutia.
- bondalicir
- Posts: 1821
- Joined: 02 Mar 2008, 02:56
- Auto:
- Location: Buftea
- Contact:
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
su eu zic sa isi dea cu parerea doar cei care detin asa ceva. eu am de 26000 si e super ok... si mai nou am inceput sa o folosesc zilnic in traficul infernal din bucuresti... nu se comporta ca una cu convertizor dar nu da gres.... daca vrei o dai pe sport si se misca super ok... chiar nu folosesc manual.... nu regret alegerea si chiar recomand... in afara nu mai zic...e racheta. schimba impecabil....
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
-
- Posts: 951
- Joined: 08 Oct 2017, 19:28
- Auto: Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
De parca oamenii ar avea de ales 
Nu exista 80 de feluri de cutii automate. Macar Kia ofera DCT. Jumate din concurenta ofera CVT. Cine chiar vrea automata isi ia ce gaseste, cine se sperie foarte tare sau vrea sa se simta " mai sofer" ramane la manuala.

Nu exista 80 de feluri de cutii automate. Macar Kia ofera DCT. Jumate din concurenta ofera CVT. Cine chiar vrea automata isi ia ce gaseste, cine se sperie foarte tare sau vrea sa se simta " mai sofer" ramane la manuala.
Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
- Ciprian Bivol
- Posts: 111
- Joined: 05 Nov 2019, 17:35
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 4x4 7DCT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Putem sa alegem AT-ul de 8, dar e scump si e mild hibrid.
)

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Parerea mea e ca la DCT (daca nu la orice automata la care se preteaza) ai nevoie de padele daca vrei cat de cat control - control al anticiparii.
Am doar 2200 km, imi place foarte mult DCT si cum se comporta atat in oras cat si in afara si folosesc padele in afara orasului in special - dar doar in cateva situatii mai aparte.
Am doar 2200 km, imi place foarte mult DCT si cum se comporta atat in oras cat si in afara si folosesc padele in afara orasului in special - dar doar in cateva situatii mai aparte.
-
- Posts: 230
- Joined: 26 Aug 2018, 18:26
- Auto: SPORTAGE Facelift 1.6 136DCT7
- Location: București
- Contact:
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Am DCT - fara suparare dar pe diesel are un comportament ireprosabil .
Am mai condus si alte DCT/DSG si functioneaza la fel de "rafinat" .Chiar ma minunez citind postarile voastre - ori o bruscati voi ciudat, ori nu sunteti vehementi in actiuni , accelerare - franare , dar in Bucuresti in cei 9000km pana acum , functioneaza impecabil . Singura data cand a facut "urat" a fost cand am urcat-o pe o bordura si am parcat intr-o gaura, la recuplare a dat un soc , dar a fost singura oara.
Nu este nici CVT , nici AT cu convertizor . Este DCT . Renumita pentru anumite chestii , hulita pentru altele. Daca o conduci de bun simt, mi se pare exceptionala !
Am mai condus si alte DCT/DSG si functioneaza la fel de "rafinat" .Chiar ma minunez citind postarile voastre - ori o bruscati voi ciudat, ori nu sunteti vehementi in actiuni , accelerare - franare , dar in Bucuresti in cei 9000km pana acum , functioneaza impecabil . Singura data cand a facut "urat" a fost cand am urcat-o pe o bordura si am parcat intr-o gaura, la recuplare a dat un soc , dar a fost singura oara.
Nu este nici CVT , nici AT cu convertizor . Este DCT . Renumita pentru anumite chestii , hulita pentru altele. Daca o conduci de bun simt, mi se pare exceptionala !
-
- Posts: 183
- Joined: 24 Jul 2018, 15:43
- Auto: Sportage 2019,1.6L DSL,DCT
- Location: Bucharest
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
30.000 km cu DCT. Dupa ce se "invata" doar cu oras aglomerat(Bucuresti) cutia nu mai e pe gustul meu, smuceste cand e condusa cuminte schimba la 2000 ture ok insa mai schimba si pe la 2300 din cand in cand fara nico o logica.
In afara cutia e perfecta mai ales daca iti place sa te dai la ea insa in oras ma enervez cand smuceste parca conduc o manuala asa se simte cand schimba.
Eu unul nu voi mai cumpara DCT ever( Kia, Renault, BMW, VAG) ori automata clasica ori manuala.
In afara cutia e perfecta mai ales daca iti place sa te dai la ea insa in oras ma enervez cand smuceste parca conduc o manuala asa se simte cand schimba.
Eu unul nu voi mai cumpara DCT ever( Kia, Renault, BMW, VAG) ori automata clasica ori manuala.
-
- Posts: 230
- Joined: 26 Aug 2018, 18:26
- Auto: SPORTAGE Facelift 1.6 136DCT7
- Location: București
- Contact:
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Tu care faci asa multi km , chiar nu prea inteleg de ce ai luat cu DCT
) ... puteai avea discount diferenta de cutie , luai optiuni de toti banii .

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
La 36000 km cu un Sportage 2018 1.7DSL DCT am fost nevoit sa schimb ambreiajul, pe garantie.
Masina de ceva timp incepuse sa se comporte foarte urat in oras, dupa nu foarte mult timp in trafic aglomerat (uneori chiar si lejer), la plecari de pe loc tremura destul de tare, pleca "in suturi" si in mers smucea destul de tare la schimbarile de trepte. Ba chiar am avut 2 momente cand in urma unui viraj la viteza mica, motorul a dat sa moara. Iar in ultima perioada deja se agravese problema, dupa kick-down, retrograda si apoi doar patina ambreiajul la turatii mari, neavand putere aproape deloc.
Domnul de la MIT de la recpetie service pe partea de mecanica mi-a spus ca vin foarte des masini cu DCT la schimbat de ambreiaj si ca sunt probleme in general pe cutia asta, nu doar la Sportage. In schimb noul kit are un cod de produs diferit fata de cel original, teoretic ar trebui sa fie imbunatatit, dar nu a stiut sa imi spuna exact. Iar legat de pret, nu stiu excat ce elemente erau trecute pe factura, pe moment nu mi-am dat seama sa le cer sa o analizez, dar am vazut un cost total de aproximativ 5600 de lei.
Sper sa nu fie nevoie ca din 30k in 30k de km sa merg sa schimb ambreiaje,.. avand in vedere ca masina nu ruleaza doar in oras si nu este bruscata deloc.
Masina de ceva timp incepuse sa se comporte foarte urat in oras, dupa nu foarte mult timp in trafic aglomerat (uneori chiar si lejer), la plecari de pe loc tremura destul de tare, pleca "in suturi" si in mers smucea destul de tare la schimbarile de trepte. Ba chiar am avut 2 momente cand in urma unui viraj la viteza mica, motorul a dat sa moara. Iar in ultima perioada deja se agravese problema, dupa kick-down, retrograda si apoi doar patina ambreiajul la turatii mari, neavand putere aproape deloc.
Domnul de la MIT de la recpetie service pe partea de mecanica mi-a spus ca vin foarte des masini cu DCT la schimbat de ambreiaj si ca sunt probleme in general pe cutia asta, nu doar la Sportage. In schimb noul kit are un cod de produs diferit fata de cel original, teoretic ar trebui sa fie imbunatatit, dar nu a stiut sa imi spuna exact. Iar legat de pret, nu stiu excat ce elemente erau trecute pe factura, pe moment nu mi-am dat seama sa le cer sa o analizez, dar am vazut un cost total de aproximativ 5600 de lei.
Sper sa nu fie nevoie ca din 30k in 30k de km sa merg sa schimb ambreiaje,.. avand in vedere ca masina nu ruleaza doar in oras si nu este bruscata deloc.
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Salutare! Am citit toate postarile de aici si imi e clar ca viata cu DCT e "palpitanta":)
Eu proaspat posesor de 7DCT pe ceed 1.4, dar cred ca vorbim 99% de acelasi lucru.
Sunt constient de diferentele dintre cutii prezentate de Ciprian mai sus; as mai adauga la DCT:
avantaj - cea mai performanta si cu schimbari aproape imperceptibile(a fost dezvoltata pentru masini sport initial)
dezavantaj - nu e facuta sa tracteze
-------------------------------------
Eu cat am condus pana acum ma declar multumit:
- in urcare/coborare la munte dat pe sport;
- depasiri dat pe sport;
- din fericire nu sunt nevoit sa merg in bucuresti bara la bara;
-------------------------------------
Va sugurez ca lectura 2 link-uri:
https://www.kia.com/ph/util/news.detail ... ticleNo=75
https://en.wikipedia.org/wiki/Dual-clutch_transmission
Eu proaspat posesor de 7DCT pe ceed 1.4, dar cred ca vorbim 99% de acelasi lucru.
Sunt constient de diferentele dintre cutii prezentate de Ciprian mai sus; as mai adauga la DCT:
avantaj - cea mai performanta si cu schimbari aproape imperceptibile(a fost dezvoltata pentru masini sport initial)
dezavantaj - nu e facuta sa tracteze
-------------------------------------
Eu cat am condus pana acum ma declar multumit:
- in urcare/coborare la munte dat pe sport;
- depasiri dat pe sport;
- din fericire nu sunt nevoit sa merg in bucuresti bara la bara;
-------------------------------------
Va sugurez ca lectura 2 link-uri:
https://www.kia.com/ph/util/news.detail ... ticleNo=75
https://en.wikipedia.org/wiki/Dual-clutch_transmission
Kia Cee'd 1.4 Best, Pearl Black (2 oct 2007) 206.000KM -> vandut
Kia Sportage 2.0CRDI Style 136cp 4x2 (7 oct 2016) 75.000KM +
Kia Ceed 1.4TGDI 7DCT GTLine(7 feb 2020) 4000KM +
Kia Sportage 2.0CRDI Style 136cp 4x2 (7 oct 2016) 75.000KM +
Kia Ceed 1.4TGDI 7DCT GTLine(7 feb 2020) 4000KM +
- Ciprian Bivol
- Posts: 111
- Joined: 05 Nov 2019, 17:35
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 4x4 7DCT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Nu este DCT, dar principiul este acelasi.
https://www.youtube.com/watch?v=mj1Vk7SE-TI
https://www.youtube.com/watch?v=mj1Vk7SE-TI
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Am vb cu cineva de la service kia care conduce masina 7dct si mi-a confirmat ca pedala de frana are 2 nivele:
1. in prima faza ambreiajul ramane cuplat;
2. apasata mai tare(cand se inverzeste auto-hold, daca e cuplat, si scade turatia motorului - ambreiajele sunt decuplate si nu e nevoie sa treci in N)
1. in prima faza ambreiajul ramane cuplat;
2. apasata mai tare(cand se inverzeste auto-hold, daca e cuplat, si scade turatia motorului - ambreiajele sunt decuplate si nu e nevoie sa treci in N)
Kia Cee'd 1.4 Best, Pearl Black (2 oct 2007) 206.000KM -> vandut
Kia Sportage 2.0CRDI Style 136cp 4x2 (7 oct 2016) 75.000KM +
Kia Ceed 1.4TGDI 7DCT GTLine(7 feb 2020) 4000KM +
Kia Sportage 2.0CRDI Style 136cp 4x2 (7 oct 2016) 75.000KM +
Kia Ceed 1.4TGDI 7DCT GTLine(7 feb 2020) 4000KM +
- Alx03
- Posts: 481
- Joined: 24 Jul 2019, 18:19
- Auto: Sportage 1.6 TGDI 7DCT, GTLine
- Location: Cluj Napoca
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Nu stiu daca e chiar asa... daca e sa ne ghidam dupa felul in care scade turatia la relanti, fata de cum se tureaza putin de la sine in momentul in care e cuplat ambreiajul, o sa observam ca poti sa "prostesti" ISG-ul daca nu vrei sa iti opreasca motorul, dar turatia sa scada, semn ca ambreiajul nu mai e cuplat. Eu mai faceam asta in vara, cand preferam sa las ISG-ul activ, dar nu vroiam sa imi opreasca motorul chiar la fiecare oprire scurta. Insa de cateva luni de cand s-a racit, il cam tin pe oprit.
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
ok, putem sa presupunem in continuare, dar ma gandeam ca cineva care lucreaza la service chiar stie cum functioneaza ca le mai si repara 
Apropo de AutoHold - stiati ca atunci cand conduceti cu el activat, consumul e mai mare cam cu 0,5l/100km?

Apropo de AutoHold - stiati ca atunci cand conduceti cu el activat, consumul e mai mare cam cu 0,5l/100km?
Kia Cee'd 1.4 Best, Pearl Black (2 oct 2007) 206.000KM -> vandut
Kia Sportage 2.0CRDI Style 136cp 4x2 (7 oct 2016) 75.000KM +
Kia Ceed 1.4TGDI 7DCT GTLine(7 feb 2020) 4000KM +
Kia Sportage 2.0CRDI Style 136cp 4x2 (7 oct 2016) 75.000KM +
Kia Ceed 1.4TGDI 7DCT GTLine(7 feb 2020) 4000KM +
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Ai testat? Poti avea variatii de 0.5l/100 si de la temperatura.
Nu prea imi dau seama de unde sa vina consumul asta cu auto hold. Sa fie plecarea de pe loc mai greoaie pentru ca trebuie sa forteze putin pana elibereaza auto hold?
As exclude din start ca patineaza ambreiajele cat timp este auto hold on.
Nu prea imi dau seama de unde sa vina consumul asta cu auto hold. Sa fie plecarea de pe loc mai greoaie pentru ca trebuie sa forteze putin pana elibereaza auto hold?
As exclude din start ca patineaza ambreiajele cat timp este auto hold on.