7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
-
- Posts: 29
- Joined: 26 Jul 2015, 19:51
- Auto: *
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Nu știu cum e la pre-facelift. Eu am luat facelift, 7 DCT, Classic,ieri a venit și are EPB cu Auto Hold. Când am comandat-o și am ales DCT, automat s-a bifat și EPB.
-
- Posts: 40
- Joined: 10 Mar 2017, 12:06
- Auto: KIA Sportage 1.6T-GDI 7DCT AWD
- Location: Bucharest
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
In configuratorul online apar ambele in standard:
- Frână de parcare tip "foot parking" (pentru AT sau DCT)
- EPB (Electric parking brake)(pentru DCT, AT și 2.0 DSL)
Inclin sa cred ca la facelift au facut EPB-ul standard pentru DCT. Ar fi trebuit sa fie asa inca de la pre-facelift, dar deh..asta e.
- Frână de parcare tip "foot parking" (pentru AT sau DCT)
- EPB (Electric parking brake)(pentru DCT, AT și 2.0 DSL)
Inclin sa cred ca la facelift au facut EPB-ul standard pentru DCT. Ar fi trebuit sa fie asa inca de la pre-facelift, dar deh..asta e.
-
- Posts: 29
- Joined: 26 Jul 2015, 19:51
- Auto: *
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
E o greseala in softul de configurare pe internet, recunoscuta de dealer. Foot-parking pt. MT, EPB pentru DCT si AT, asa apare in softul de comanda. Au remediat eroarea in fisa de produs: https://www.kia.ro/user/content/fisa-pr ... _16.11.pdf. La configurare si in "lista completa de dotari" inca apare acel non-sens.
-
- Posts: 12
- Joined: 17 Aug 2016, 09:43
- Auto: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Salutare,
Imi cer scuze de la inceput, dar voi fi ironic in comentariul meu: am citit toate parerile "inginerilor"din topicul acesta si din topicul deschis de mine, acum 2 ani "Cum se conduce corect 7DCT" si imi vine sa rad, pentru ca observ la majoritatea aceasi dorinta de a se minti pe sine, asa cum am facut-o si eu. Va explic si de ce: am cumparat o KIA Sportage 1,6 T-GDI 7DCT GT-line acum fix 2 ani, in decembrie 2016. Am citit manualul din scoarta in scoarta, am cautat informatii pe net, am incercat sa scriu si la KIA in Coreea (nu am reusit ca nu le mergea nush ce portal..) in dorinta de a afla cum se conduce corect 7DCT si a trebuit ca timpul, experienta, logica, cunostintele despre mecanica sa imi dezvaluie adevarul, pe care eu il cred ca fiind urmatorul:
- dupa 1 an am facut resoftare, caci in treapta II, uneori nu accelera, desi pasam pedala de acceleratie si turatia motorului crestea. S-au rezolvat 95-99% din cazuri;
- dupa 2 ani si 35000 km am schimbat kit-ul de ambreaj, din fericire, pe garantie.
- masina cand pornea de pe loc, fara accelerare, trepida, uneori cam rau, in treapta I
- 7DCT este defapt o cutie manuala cu dublu ambreaj actionata robotizat/automatizat, cum va place, de catre un computer.
- in manual scrie clar ca la opriri, in timpul funtionarii masinii (nu face diferenta intre opriri la semafor sau altele asemenea) se scoate in N. Cand ajungi acasa si parchezi, o bagi in P.
- este un mit faptul ca "stie masina" sa o scoata din treapta I de viteza cand sta pe loc la semafor. Nu, e fix ca si cum ai sta cu piciorul pe pedala de ambreaj si o bagi in treapta I. Am vazut comentarii ca sanchi, se schimba turatia sau alte prostii. Nu, nu se schimba turatia motorului cand stai pe loc si apesi frana si esti in D, dar nici la manuala cand stai pe loc si ai pedala de ambreaj apasata si e in treapta I selectata nu se schimba turatia motorului;
-faptul ca se apasa AutoHold, nu rezolva nimic. Este acelasi lucru.
Concluzia: nu imi pare rau de masina, de achizitie, e superba, cu o cutie 7DCT o face si mai frumoasa. Imi pare rau ca nu am stiut cum sa conduc corect tot acest timp si a trebuit sa suport atata stres si dezamagire, crezand ca masina este defecta si ca am facut o alegere proasta.
Sper ca experienta mea sa va deschida si mai mult ochii, sa nu va incredeti in orice spune un "gigel" pe net, fie el si din afara. Manualul este sfant, acolo scrie exact ce si cum trebuie utilizat, pentru ca masina sa functioneze corect! Daca ati facut exact ca acolo si masina are o problema pana la urma, inseamna ca este un defect de fabricatie.
PS: Am incredere in marca KIA si in produsele pe care le face, doar ca tehnologia trebuie explicata mai bine pentru a fi exploatata corect..
Imi cer scuze de la inceput, dar voi fi ironic in comentariul meu: am citit toate parerile "inginerilor"din topicul acesta si din topicul deschis de mine, acum 2 ani "Cum se conduce corect 7DCT" si imi vine sa rad, pentru ca observ la majoritatea aceasi dorinta de a se minti pe sine, asa cum am facut-o si eu. Va explic si de ce: am cumparat o KIA Sportage 1,6 T-GDI 7DCT GT-line acum fix 2 ani, in decembrie 2016. Am citit manualul din scoarta in scoarta, am cautat informatii pe net, am incercat sa scriu si la KIA in Coreea (nu am reusit ca nu le mergea nush ce portal..) in dorinta de a afla cum se conduce corect 7DCT si a trebuit ca timpul, experienta, logica, cunostintele despre mecanica sa imi dezvaluie adevarul, pe care eu il cred ca fiind urmatorul:
- dupa 1 an am facut resoftare, caci in treapta II, uneori nu accelera, desi pasam pedala de acceleratie si turatia motorului crestea. S-au rezolvat 95-99% din cazuri;
- dupa 2 ani si 35000 km am schimbat kit-ul de ambreaj, din fericire, pe garantie.
- masina cand pornea de pe loc, fara accelerare, trepida, uneori cam rau, in treapta I
- 7DCT este defapt o cutie manuala cu dublu ambreaj actionata robotizat/automatizat, cum va place, de catre un computer.
- in manual scrie clar ca la opriri, in timpul funtionarii masinii (nu face diferenta intre opriri la semafor sau altele asemenea) se scoate in N. Cand ajungi acasa si parchezi, o bagi in P.
- este un mit faptul ca "stie masina" sa o scoata din treapta I de viteza cand sta pe loc la semafor. Nu, e fix ca si cum ai sta cu piciorul pe pedala de ambreaj si o bagi in treapta I. Am vazut comentarii ca sanchi, se schimba turatia sau alte prostii. Nu, nu se schimba turatia motorului cand stai pe loc si apesi frana si esti in D, dar nici la manuala cand stai pe loc si ai pedala de ambreaj apasata si e in treapta I selectata nu se schimba turatia motorului;
-faptul ca se apasa AutoHold, nu rezolva nimic. Este acelasi lucru.
Concluzia: nu imi pare rau de masina, de achizitie, e superba, cu o cutie 7DCT o face si mai frumoasa. Imi pare rau ca nu am stiut cum sa conduc corect tot acest timp si a trebuit sa suport atata stres si dezamagire, crezand ca masina este defecta si ca am facut o alegere proasta.
Sper ca experienta mea sa va deschida si mai mult ochii, sa nu va incredeti in orice spune un "gigel" pe net, fie el si din afara. Manualul este sfant, acolo scrie exact ce si cum trebuie utilizat, pentru ca masina sa functioneze corect! Daca ati facut exact ca acolo si masina are o problema pana la urma, inseamna ca este un defect de fabricatie.
PS: Am incredere in marca KIA si in produsele pe care le face, doar ca tehnologia trebuie explicata mai bine pentru a fi exploatata corect..
-
- Posts: 35
- Joined: 29 May 2018, 12:45
- Auto: Sportage 1.6TGDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Romania, Bucharest
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Apropo de neutru:
https://www.cartoq.com/driving-tips-fiv ... sion-cars/
http://www.proctorcars.com/damage-dual- ... ad-habits/
https://www.kiasoulforums.com/137-soul- ... ssion.html (ultimul punct)
In manualul in romana, scrie ca niciodata sa nu "rulati" avand schimbatorul in N dar eu cred ca nu e tradus bine
https://www.cartoq.com/driving-tips-fiv ... sion-cars/
http://www.proctorcars.com/damage-dual- ... ad-habits/
https://www.kiasoulforums.com/137-soul- ... ssion.html (ultimul punct)
In manualul in romana, scrie ca niciodata sa nu "rulati" avand schimbatorul in N dar eu cred ca nu e tradus bine
KIA Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Aici tin sa te contrazic, sunt anumite masini care au un fel de start assist, iar in momentul in care calci ambreiajul turatia va sari cu vreo 200-300 rpm . Te ajuta la demaraj sa nu moara motorul asa usor . Vazut si testat pe seat altea xldar nici la manuala cand stai pe loc si ai pedala de ambreaj apasata si e in treapta I selectata nu se schimba turatia


Sportage 1.6 T-GDI 4X2 6MT Style+
Focus MK2 1.6 TDCI 90CP
Focus MK2 1.6 TDCI 90CP
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5248
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
La manuala creste turatia cand apesi ambreiajul.Si pun pariu ca nu scrie in manual treaba asta, asa cum nici la.DCT nu scrie.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
-
- Posts: 1929
- Joined: 19 Jan 2017, 11:04
- Auto: Sportage2017 2DSL GTL4x4HP 6AT
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Zici ca ar scrie in manual sa dai in N la semafor ?!
-
- Posts: 29
- Joined: 26 Jul 2015, 19:51
- Auto: *
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Nu sunt "inginer" pe topicul ăsta
dar îmi dau și eu cu părerea, până la urmă ăsta e scopul forumului, să schimbăm informații din experiența proprie. Eu nu cred că un DCT la oprire rămâne în treapta I, ar însemna că motorul și transmisia rămân cuplate și asta duce ori la distrugere disc ambreiaj ori la oprire motor
-
- Posts: 81
- Joined: 01 Dec 2018, 10:46
- Auto: Hyundai Tucson / Kia Sportage
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
La sfarsitul saptamanii cred ca ridic si eu masinuta noua cu cutie 7DCT. Deci cum ramane? N la semafor sau ramane in Drive cu frana? 

Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Drive cu frana:). Am cumparat automata ca sa nu mai mestecam in benzina, nu? 

Peugeot 5008 GT 2019, 2.0 Diesel EAT8, 177CP
EX: Kia Sportage MY2017, 1.7 CRDI 7DCT, Style, New InfraRed
Kia Cee`d Facelift 2010 1.6 CRDI , Best, Black Pearl
EX: Kia Sportage MY2017, 1.7 CRDI 7DCT, Style, New InfraRed
Kia Cee`d Facelift 2010 1.6 CRDI , Best, Black Pearl
-
- Posts: 81
- Joined: 01 Dec 2018, 10:46
- Auto: Hyundai Tucson / Kia Sportage
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Asa ma gandeam si eu ca "face sens". Altfel suntem tot cu mana pe schimbator.
-
- Posts: 12
- Joined: 17 Aug 2016, 09:43
- Auto: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
- Location: Bucuresti
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
Mihai328, cred ca glumesti. Acelea sunt argumentele tale? Zici ca sunt explicatii dupa 5 beri si incepe fiecare sa-si dea cu parerea.. Unde e corelarea intre ce zic acei "ingineri internauti" si ce scrie in carte? In plus, gandeste-te si tu un pic, fa analogia dintre cutie manuala si cutie manuala cu 2xambreaj si actionare robotizata, caci in fapt, asta e un DCT!
In plus, daca ar trece in N cand pui piciorul pe frana, de ce nu ar scrie si in bord treaba asta? Ce, au facut economie de linii de cod sa nu iti afiseze tie asta sau nush ce alta economie de "culoare" in bord? WTF?
Eu nu vreau sa va stric placerea maxima de a conduce fara a o scoate in N la semafor cand stationezi clar mai mult de 5 secunde, sa zicem, dar o sa vedeti pe pielea voastra, asa cum am patit si eu..
Va doresc doar sa nu am dreptate!
In plus, daca ar trece in N cand pui piciorul pe frana, de ce nu ar scrie si in bord treaba asta? Ce, au facut economie de linii de cod sa nu iti afiseze tie asta sau nush ce alta economie de "culoare" in bord? WTF?
Eu nu vreau sa va stric placerea maxima de a conduce fara a o scoate in N la semafor cand stationezi clar mai mult de 5 secunde, sa zicem, dar o sa vedeti pe pielea voastra, asa cum am patit si eu..
Va doresc doar sa nu am dreptate!
- bondalicir
- Posts: 1821
- Joined: 02 Mar 2008, 02:56
- Auto:
- Location: Buftea
- Contact:
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
eu acum am terminat de cititi capitolul cu conducerea cutieti de viteze dct si nu scrie absolut nicaieri ca trebuie sa muti in pozitia N cand stationezi la semafor... in schimb scrie ca trebuie apasata pedala de frana ferm cand stationezi. si asta am sesizat si eu daca apas pedala pana la fund totul e ok... daca o las doar putin apasat atunci se simte cum masina sta cu ambreiajul cuplat si vrea sa plece dar o tine frana... atat timp cat in carte nu scrie ca la semafor nu trebuie mutat in N... atunci nu trebuie mutat... cum se sinchisesc sa scrie toate atentionarile in carte sunt convins ca nu omiteau asa ceva care ar fi fost foarte important
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
-
- Posts: 35
- Joined: 29 May 2018, 12:45
- Auto: Sportage 1.6TGDI 7DCT 4x4 GT
- Location: Romania, Bucharest
Re: 7DCT - Probleme, mod de rezolvare si sfaturi privind utilizarea
@vconstan ideea mea era ca peste tot pe internet scrie ca sa NU o scoti in N la stop, mult mai mult decat cei ce zic s-o pui in N. Si in bord nu scrie ca sta in N pentru ca teoretic nu face asta, ci doar sta in treapta 1 dar cu ambreiajele decuplate. Dar:
1) De ce exista auto-hold ?
2) Scrie undeva in manual ca trebuie sa o treci pe N in situatii de genul ? Eu m-am uitat si nu am gasit, deci daca se strica e direct treaba de garantie pentru ca nu am exploatat-o altfel decat cum scrie in manual. Am 5 ani garantie la transmisie deci stau linistit.
3) Ce rost are o automata (fie ea clasica cu convertizor sau DSG) daca tot va trebui sa mesteci in benzina ?
4) Sa zicem ca nu uzezi ambreiajele, dar tot vei uza schimbatorul pentru ca nu e conceput sa fie plimbat asa des ca unul manual. De altfel, ai observat cateodata cand iesi din D ca masina trepideaza usor ? Oare ii face bine sa faci asta mai des decat de obicei ?
Legat de N, singura cutie DSG pe care o stiu sa se treaca pe bune in N la stop e cea de la BMW dar pentru ca face asta, atunci cand vei lua piciorul de pe frana nu va pleca inainte asa cum te astepti de la o automata ci doar cand accelerezi. Eu unul mi-as dori sa se comporte ca o automata normala. Plus ca din cate stiu ei iti dau doar intre 2 si 4 ani garantie si totusi si cutiile lor pica.
Mi-as dori sa vad articole unde scrie ca la automata trebuie s-o treci tu in N la stop si de asemenea unde scrie in manual de recomandarea asta, pentru ca pana la urma manualul e "biblia" masinii.
1) De ce exista auto-hold ?
2) Scrie undeva in manual ca trebuie sa o treci pe N in situatii de genul ? Eu m-am uitat si nu am gasit, deci daca se strica e direct treaba de garantie pentru ca nu am exploatat-o altfel decat cum scrie in manual. Am 5 ani garantie la transmisie deci stau linistit.
3) Ce rost are o automata (fie ea clasica cu convertizor sau DSG) daca tot va trebui sa mesteci in benzina ?
4) Sa zicem ca nu uzezi ambreiajele, dar tot vei uza schimbatorul pentru ca nu e conceput sa fie plimbat asa des ca unul manual. De altfel, ai observat cateodata cand iesi din D ca masina trepideaza usor ? Oare ii face bine sa faci asta mai des decat de obicei ?
Legat de N, singura cutie DSG pe care o stiu sa se treaca pe bune in N la stop e cea de la BMW dar pentru ca face asta, atunci cand vei lua piciorul de pe frana nu va pleca inainte asa cum te astepti de la o automata ci doar cand accelerezi. Eu unul mi-as dori sa se comporte ca o automata normala. Plus ca din cate stiu ei iti dau doar intre 2 si 4 ani garantie si totusi si cutiile lor pica.
Mi-as dori sa vad articole unde scrie ca la automata trebuie s-o treci tu in N la stop si de asemenea unde scrie in manual de recomandarea asta, pentru ca pana la urma manualul e "biblia" masinii.
KIA Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4x4 GT-LINE - Sand Track