ODO: 69.300 km
Niște vești bune, și niște vești mai puțin bune. Să le luăm pe rând.
1) După ceva insistențe la Rodav Vaslui, am reușit să deschid un nou dosar de garanție pentru revopsirea jantelor.
Ei erau complet derutați de modul de lucru al celor de la Trado Total Iași, care au deschis dosar de garanție pentru niște jante pe care erau complet conștienți că nu le pot repara, urmând ca apoi să închidă dosarul cu ”rezolvat” deși refuzaseră complet orice acțiune. Atfel, la Rodav am completat o fisă de ”defect reclamat” A4 în care a trebuit să explic toată istoria de la Burebista încoace, pentru a nu exista riscul ca Kia România să interpreteze că eu reclam reapariția problemei, ci, de fapt, reclam o aceeași problemă care nu a fost rezolvată, deși în sistem apărea rezolvată. Cred că am mai spus odată prin jurnal, dar eu pe la Trado Iași nu mai calc decât dacă am vreo mega urgență.
În fine, dosarul s-a aprobat fără probleme a doua oară, acum aștept să fiu programat pentru vopsire, pentru că am prins perioada concediilor în care ba nu e nimeni la tinichigerie, ba dacă e un om, e unul singur care se ocupă de urgențe (asigurări, accidente, caroserii...). La mine fiind doar un defect estetic, și ăla prea puțin observabil, nu e grabă. Însă vreau să-l rezolv, pentru că pare că se agravează ușor-ușor, și cam apar tot mai multe umflături în vopsea.
2) De vreo 3000 km, coincidență sau nu, de pe la ”odometrul satanei”

mi-a apărut un scârțâit în mers. Eu singur nu am reușit să-mi dau seama de unde, dar eram 99,9% sigur că de la o roată, 80% că de pe stânga, 50-50% față/spate. Un scârțâit pe frecvență înaltă, ritmic, care mai variază în funcție de viraje, denivelări, și care tace imediat ce ating pedala de frână.
Cumva presupuneam că sunt plăcuțele uzate, mai ales că un dorel de la Kia Galați, în februarie după accident, mi-a zis că plăcuțele m-ar mai ține ”cam 2000 km”, și de-atunci am mai făcut 10.
Azi am fost la Rodav să verific, totuși, frânele, pentru că trecea prea mult timp, scârțâitul devenea enervant, iar rezolvarea jantelor se tot amâna (că intenționam să le rezolv pe toate odată).
Vestea bună e că plăcuțele nu au nimic. Ba chiar sunt cam la 50% uzură, deci teoretic m-ar mai fi ținut încă 60-70k km lejer, la același stil de utilizare.
Vestea proastă e că discurile, mai ales pe interior, mai ales cel din stânga-față (da-n general toate 4) sunt praf! Anume, sunt foarte atacate de rugină. Pe exterior se prezintă bine, dar pe interior nu. Așa că s-a luat decizia schimbării tuturor cel 4 discuri, inclusiv plăcuțele. Din păcate nu s-a putut rezolva azi, pentru că aveau doar plăcuțe pe stoc, nu și discuri. Le-au comandat, urmează să ajungă în câteva zile. Tot din păcate nu am fost pe fază să fac o poză (că am fost de față la constatare), dar sigur voi face când merg să le schimb.
Vestea bună e că pot circula cu mașina cât aștept, chiar dacă nițel mai prudent (deși la frânare nu am observat nicio problemă până acum), cât timp rezist stresului psihic generat de scârțâit.

Imediat ce vin discurile și se întorc și oamenii de la tinichigerie, mă duc să le rezolv pe toate.
Ca prețuri, pentru că discurile intră la consumabile, nu la garanție, avem cam așa (vorba tipului de la recepție:
”vă rog luați loc, urmează să vă zic prețurile”):
- un disc față: ~ 450 lei
- set plăcuțe față (pe punte): ~ 400 lei
- un disc spate: ~ 350 lei
- set plăcuțe spate: ~ 300 lei
- manoperă: 280 lei
- un total orientativ pe la
2600 de lei
Ei recomandau să schimb și lichidul de frână, dar nu am înțeles de ce. E schimbat anul trecut, urmează să-l schimb oricum la anul. Și dacă înțeleg schimbarea plăcuțelor odată cu discurile, nu prea văd legătura cu lichidul de frână. Doamne fere, nu mă joc cu funcționarea frânelor, că mă bazez pe ele

Dar mă poate lămuri cineva dacă chiar e nevoie să-l schimb sau nu?
3) Un prieten care a circulat cu mașina mea weekendul ăsta a decretat că ”volanul stă strâmb pentru a merge drept”. Nu mult, un pic. Pentru mine insesizabil. Dar dacă tot am fost la Rodav azi, i-am rugat să verifice. La articulații totul e ok, fără jocuri, fără lovituri, fără nimic. Din păcate, toate standurile de direcție erau ocupate cu niște dube greu de scos, dar am ieșit la un test-drive cu mecanicul și a observat și el mica problemă. Nu e nimic de speriat, dar când voi merge data viitoare o vor băga și pe stand să verifice exact.
4) În urma verificărilor generale făcute azi, s-a completat nivelul de antigel. Cu mașina caldă, nivelul era cam la jumătate între minim și maxim, dar am uitat să arunc un ochi la cât a ajuns după completare. Poate nu uit zilele astea să mă uit, la rece, cum stă treaba. Pe operația asta nu m-au taxat nimic.
Se apropie oricum și revizia normală, deci probabil o să le fac toate odată, deci încă vreo 6-700 de lei pe ulei și filtre. Per total, o să fie cea mai scumpă ”revizie” pe care o fac.
====
În altă ordine de idei, am studiat puțin pe viu și noul Ceed, ajuns în showroom. Din păcate, versiuni destul de slăbuț echipate. Dar în general lasă o impresie foarte faină.
În o altă ”altă ordine de idei”, weekendul ăsta am condus aproape 1000 km un Hyundai i20 (făcut schimb de mașini cu prietenul care mi-a atras atenția despre decalajul la direcție). Pe scurt, cine mai zice că în România nu ai nevoie de pilot automat ia bătaie!
