Masina este excelenta, motorul benzinar turbo este cu adevarat rafinat, silentioasa, spatioasa, pozitie la volan inalta, o prezenta aparte pe strada, ceva diferit. Cel mai bun raport calitate pret, parerea mea. Masina trage foarte bine, liniar, iar combinatia cu cutia manuala este excelenta, chiar daca in oras trebuie sa mesteci destul de mult cu schimbatorul.
Tinand cont ca datorita acestui forum am ajuns posesor de Sportage, o sa impartasesc la randul meu, mai jos, experienta avuta de la achizitionare si pana in prezent:
1. Achizitie
Dupa ce am cochetat cu dealerii din Bucuresti am ajuns sa cumpar masina din Timisoara! Fiind profund nemultumit de termenul de livrare (aprilie 2018!?!!?) si neseriozitatea dealerilor locali, am trimis un mail catre toti dealerii Kia si la Timisoara am gasit in stoc un Sportage foarte aproape de configuratia dorita si mult mai ieftin fata de ceea ce configurasem eu.
Sportage 1.6 T-gdi GTline 4X2 6M Canyon Silver
Optiuni:
• *senzori parcare fata/spate*
• *geamuri electrice fata/spate*
• *volan incalzit*
• *parbriz cu degivrare*
Dupa cateva zile in care am discutat pe mail si telefonic cu dealerul de la Timisoara am sarit in avion si, desi ma asteptam sa decurga treaba incetisor(deh, ca in Banat

Trebuie sa recomand neaparat dealerul de Timisoara (aka Auto Levanto) si in special sa multumesc domnului Memo, care a pregatit totul foarte profesionist si chiar s-a oferit sa ne astepte la aeroport. Fiind preluati de la aeroport am ajuns in 5 minute in showroom unde ne astepta in zona de livrare, masinuta aranjata, polishata, ca scoasa din tipla. Ce mai, jos palaria, oamenii chiar au confirmat faimoasa expresie "Banatu-i fruncea!".
2. Consum
La acest capitol, din discutiile de pe forum, nu aveam deloc asteptari mari insa am fost foarte socat cand am ajuns in Bucuresti si am facut plinul. Traseu Timisoara- Caransebes- Drobeta Turnu Severin- Craiova -Slatina- Bucuresti consum, la pompa, - 7l( pe CB imi arata 6.6l). Ma declar super multumit!!!
Intradevar am mers batraneste, ca pentru rodaj, foarte putine depasiri, schimbat pana in 3500 rotatii, dupa cum imi arata in bord, insa am prins destul de aglomerat prin orase si am avut destul de multe opriri/stationari. In oras pana acum am in jur de 10.5L, dar eu nu prea circul cu masina prin Bucuresti si daca trebuie sa ies pe strada evit orele aglomerate. Ce m-a frapat cel mai mult a fost ca, desi masina este noua cu motor "nerodat" si pe rotile de 19”, am reusit pe anumite portiuni din traseul de la Timisoara si chiar prin Bucuresti consumul afisat in cartea masini. Curios cum o sa fie dupa ce depasesc 10000km.
3. Tinuta de drum
Masina trage foarte bine. Eu vin de pe un diesel 1.9 cu un cuplu de 280NM si pot spune ca nu simt aproape deloc diferenta. Masina se conduce aproape ca un diesel, trage foarte bine in trepte de viteza mari, de exemplu eram in treapta a 6a , in urcare, pe dealurile/curbele dintre Slatina si Pitesti, 1300 turatii si masina nu comenta, tragea foarte bine ba chiar puteam accelera. Suspensiile sunt foarte ok, chiar si cu rotile de 19” rulajul este foarte confortabil, nu se aud zgomote ciudate cand treci peste gropi sau denivelari, ca de ex. la Vitara(am facut mai demult un test drive), cei de la KIA au gasit un fel de compromis foarte ok intre confort si rigiditate. Am citit pe undeva ca suspensiile au fost testate intai in Australia, calibrate pentru drumurile lor care nu sunt tocmai ok, si pentru ca au avut succes le-au pus pe toate masinile inclusiv cele produse in Europa. Totusi precizez ca la prima benzinarie, de cand am plecat de la dealerul din Timisoara, dupa ce am alimentat full am facut presiunea in roti 2.4, era 3.1(multumesc pentru sfat colegi!). In Bucuresti rotile de 19” nu sunt cea mai buna alegere insa te poti obisnui, totul e sa nu abordezi denivelarile cu prea multa viteza.
Motorul este foarte foarte foarte silentios. De multe ori la semafor ma uit la turometru speriat, am impresia ca motorul e oprit, ca si cum masinuta ar avea ISG. Eram la intoarcere in Craiova la semafor, auzeam un tacanit ciudat si nu stiam de la ce vine. Ma uit in stanga si langa mine un Tiguan nou, motor diesel. La mine era liniste totala, cu ochii pe turometru

Directia este destul de precisa, ma asteptam la ceva mai rau dupa ce am vazut anumite review-uri de pe youtube. Mai ales in spatii inguste masina se misca foarte bine si este foarte foarte usor de manevrat, pare cu mult mai mica/scurta de cat este in realitate. Iarasi rotile de 19” aduc un minus si la directie insa cand treci pe 17” se observa clar ca masina este bine calibrata si la acest capitol.
Pozitia la volan, suspensiile, faptul ca poti sari foarte usor vitezele cand schimbi, asistenta faza lunga, LKAS, SLIF, senzorii de parcare fata/spate, totul face ca masina sa se simta foarte rafinata si usor de condus. Daca mai avea si Cruise Control Adaptiv deja era de vis.
3. Modificari
Dupa cum va spuneam la inceput am stat o perioada „incognito” pe forum si m-am documentat despre masinuta, pentru a ma decide sa cumpar, dar am citit si despre modificarile aduse de unii colegi. Am comandat si eu ornamentele de pe aliexpress, plasa de portbagaj, husa chei, etc(nu au ajuns inca). Recent am trecut la rotile de iarna. Am ales jantele de aliaj originale de 17", standard pe Tucson, care se potrivesc perfect pe Sportage chiar daca au ET51. Multumesc pe aceasta cale colegului belghiru care a postat pe forum anuntul cu jantele de Tucson de pe hyundaiclub. Vanzatorul isi cumparase alte jante, tot special pentru kia/hyundai si primise la ele si capacele de kia, pe care mi le-a facut cado'. Nota de plata 100Euro/buc, jantele sunt ca noi fara o zgarietura, super oferta, parerea mea.
Pentru anvelope si senzori am mers pe mana maestrului Nesta(multumesc!) si am comandat Petlas Explero W671 225/60 R17 103V XL. Nu am gasit la noi in tara pe stoc anvelopele(cel mai devreme puteam sa le primesc pe 15 ianuarie) asa ca intr-un final am luat de pe www.anvelopelider.ro. Astia sunt o firma din Andora cu filiale in toate statele membre UE(pe factura au TVA de Romania) dar discutiile purtate cu ei au fost doar pe mail, numai in engleza. Au venit anvelopele tocmai din Olanda prin DPD(transport gratuit) si au ajuns direct la unul dintre service-urile cu care colaboreaza in Bucuresti, ales de mine cat mai aproape de unde locuiesc. Foarte interesant sistemul, m-au sunat baietii de la service cand au ajuns anvelopele si in maxim o ora le aveam puse pe masina.Pret montaj cu tot cu echilibrat si senzori :120lei. Senzorii de pe ebay, din Slovacia, au venit fix intr-o saptamana si au fost recunoscuti dupa 2-3KM.
Sunt super incantat de cum arata si de cum se comporta masinuta pe rotile de 17". Anvelopele au dot 2017, sunt moi si atenueaza f bine socurile, fata de cele pe 19" simt ca merg pe perne de aer(fara exagerare). Foarte tare senzatia. Astept sa le testez si pe zapada. Apropos anvelopele aveau lipite indicii de consum si aderenta: C si C plus nivelul de zgomot 70dB. Nu stiu care e faza, cred ca mai mint si turcii astia, la 360 lei /buc. e parca prea bine ca sa fie adevarat.
Alte „modificari” ar fi schimbarea becurilor la interior si nr. de inmatriculare. Am pus leduri (Nesta presedinte!) si sunt foarte multumit de rezultat, chiar daca am reusit sa ard o siguranta de 10A facand asta. Noroc ca era una de rezerva pe panou, ca nu se gasesc la noi astea MICRO 2 ATR. O sa comand cat de curand un set de rezerva de pe aliexpress. Am mai schimbat si becurile faza scurta/lunga cu unele Osram Cool Blue Intense insa nu sunt multumit, este f diferit fata de DLRuri. Astept de la colegii mai priceputi vreo recomandare.. poate niste leduri?? a testat cineva??
As vrea sa umblu si pe la sistemul audio, nu sunt foarte multumit, cred ca o sa merg pe modificarile facute de mesterul Nesta( boxa centrala + antifonare) insa poate imi recomandati pe cineva iscusit si nu foarte costisitor, eu am 2 maini stangi, la treburile astea sigur sigur stric ceva daca ma bag.
Trebuie totusi sa fiu corect si sa spun si ce nu imi place:
- zgomot de vant destul de puternic incepand cu 80km/h. Am inteles ca e o chestie specifica variantei GTline..trebuie sa ma mai documentez totusi.
- plasticul de pe usi se zgarie f repede daca il lovesti cu piciorul. M-am grabit si am facut deja o zgarietura de vreo 15 cm pe usa, de la pantof.
- acelasi lucru si despre plasticul din portbagaj
- sunet sistem audio
- tapiserie piele, pare ca nu va rezista mult, face foarte usor cute
- lipsa spatii de depozitare
Probleme nu au fost pana in acest moment. Ne intelegem bine, momentan suntem la inceput de relatie(lol). Pe masura ce apar noutati promit sa updatez acest post, pana atunci las cateva poze mai jos.
Drumuri line sa aveti colegi!
Kapy