Instalatie GPL !?!
Re: Instalatie GPL !?!
Cu motorul oprit au scos furtunul care pleaca din vaporizator si l-au bagat intr-un pahar cu apa. Cum te apropii de 100.000 km pe gaz o sa tb sa schimbi vaporizatorul (450 lei) sau doar membrana (250 lei).
Oricum era doar o idee. Mergi la ei sa vezi ce are. E important ca pe benzina merge bine, deci ai izolat repede problema. Daca ai pus-o la Vernesti un telefon nu strica mai intai.
Oricum era doar o idee. Mergi la ei sa vezi ce are. E important ca pe benzina merge bine, deci ai izolat repede problema. Daca ai pus-o la Vernesti un telefon nu strica mai intai.
-
- JUCATORUL
- Posts: 524
- Joined: 25 Oct 2008, 15:53
- Auto: kia ceed 1.4 benzina+gpl(brc)
- Location: bucuresti
Re: Instalatie GPL !?!
Am montat in Bucuresti la Marpaco(Ilioara).Cand rezolv va spun .Daca mai are cineva idei sunt binevenite.
kia ceed 1.4 best pewter beige 14oct.2008 GPLodo 230000km +kia ceed gt line 1.6crdi 2017 97000km
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Instalatie GPL !?!
Cine a auzit de firma Vialle?
http://www.gigipaneagpl.ro/instalatia-gpl.html
http://www.vialle.nl/producten/liquid-p ... ection?L=1
Pare destul de interesanta- citez:
''combustibilul LPG nu mai este vaporizat, ci injectat ca lichid in galeria de admisie. Efectul de racire a vaporizarii, imbunatateste eficienta volumetrica si creste puterea motorului. Prin refolosirea ECU existent pentru benzina, se pastreaza proprietatile originale ale vehiculului si se reduce impactul asupra mediului.''
Se pare ca merge si pentru GDI:
''LPDI indeplineste normele EURO5 si EURO6, poate functiona ca un monofuel (este singura instalatie din lume de acest fel, adica se poate folosi numai cu GPL, indiferent de temperatura exterioara, nefiind nevoie de benzina). Bineinteles se poate folosi si benzina, daca se doreste, folosind comutatorul.
Cu sistemul LPdi, valvele de admisie sunt ocolite, ceea ce-l face potrvit pentru noile motorare cu injectie directa. Gazul este introdus in cilintrii prin injectoarele standard de benzina. Acest sistem revolutionar se bazeaza pe noi tehnologii patentate de Vialle.''
http://www.gigipaneagpl.ro/instalatia-gpl.html
http://www.vialle.nl/producten/liquid-p ... ection?L=1
Pare destul de interesanta- citez:
''combustibilul LPG nu mai este vaporizat, ci injectat ca lichid in galeria de admisie. Efectul de racire a vaporizarii, imbunatateste eficienta volumetrica si creste puterea motorului. Prin refolosirea ECU existent pentru benzina, se pastreaza proprietatile originale ale vehiculului si se reduce impactul asupra mediului.''
Se pare ca merge si pentru GDI:
''LPDI indeplineste normele EURO5 si EURO6, poate functiona ca un monofuel (este singura instalatie din lume de acest fel, adica se poate folosi numai cu GPL, indiferent de temperatura exterioara, nefiind nevoie de benzina). Bineinteles se poate folosi si benzina, daca se doreste, folosind comutatorul.
Cu sistemul LPdi, valvele de admisie sunt ocolite, ceea ce-l face potrvit pentru noile motorare cu injectie directa. Gazul este introdus in cilintrii prin injectoarele standard de benzina. Acest sistem revolutionar se bazeaza pe noi tehnologii patentate de Vialle.''
SAAB 9-5
Re: Instalatie GPL !?!
Un google mic ca m-ai facut curios si am dat de o pagina chiar cu ceed 2, ig gdi.
http://gazeo.com/up-to-date/reportages- ... ,7370.html
http://gazeo.com/up-to-date/reportages- ... ,7370.html
There’s still one big “but”, namely the price. The LPdi system costs 2000 euros.
- george_eu25
- Posts: 100
- Joined: 14 Jun 2016, 13:55
- Auto: KIA CEED 1.4
- Location: Bucuresti-Jilava
Re: Instalatie GPL !?!
O intrebare....
Am o instalatie BRC Secvent 32 montata la Vernesti cu un rezervor toroidal de 59l.Azi am alimentat la OMV-ul de la Sura Mare (Bucuresti) si mi-au intrat 55l cu toate ca nu intrasem inca doar pe benzina (adica nu terminasem tot gazul).Se poate asa ceva??
Cand l-am montat,cei de la Vernesti mi-au spus ca nu o sa intre mai mult de 46-48l.Hai ca acum chiar nu mai inteleg.....
Am o instalatie BRC Secvent 32 montata la Vernesti cu un rezervor toroidal de 59l.Azi am alimentat la OMV-ul de la Sura Mare (Bucuresti) si mi-au intrat 55l cu toate ca nu intrasem inca doar pe benzina (adica nu terminasem tot gazul).Se poate asa ceva??
Cand l-am montat,cei de la Vernesti mi-au spus ca nu o sa intre mai mult de 46-48l.Hai ca acum chiar nu mai inteleg.....
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Instalatie GPL !?!
Foarte interesanta instalatia si faptul ca cica introduce gpl ul in forma lichida. Am aflat de ea de ka un coleg cu Saab 9-5 185 cai care are 210,000 !! Km pe gpl. Pacat ca nu am stiut de ea cand am pus Saab ul pe gpl. Pentru masini normale cred ca sunt mai ieftine.panzer wrote:Un google mic ca m-ai facut curios si am dat de o pagina chiar cu ceed 2, ig gdi.
http://gazeo.com/up-to-date/reportages- ... ,7370.html
There’s still one big “but”, namely the price. The LPdi system costs 2000 euros.
SAAB 9-5
Re: Instalatie GPL !?!
De vreo 2-3 saptamani merge bine.si-a revenit.nu inteleg cum dar merge
Re: Instalatie GPL !?!
Salut, ce-mi plac problemele care se tezolva singure!

Atat timp cat merge bine pe benzina, nu are de ce.
KIA CEED 1,4 Best-2008, kompass blue. ODO +170.000 Km
GPL Tomasetto
GPL Tomasetto
-
- JUCATORUL
- Posts: 524
- Joined: 25 Oct 2008, 15:53
- Auto: kia ceed 1.4 benzina+gpl(brc)
- Location: bucuresti
Re: Instalatie GPL !?!
Salutare! Ieri am rezolvat problema. A fost bobina de la pistonul 3,care la cald facea figuri. Pe benzina nu se simtea chiar ca pe gpl,avea rareori mici intreruperi.
kia ceed 1.4 best pewter beige 14oct.2008 GPLodo 230000km +kia ceed gt line 1.6crdi 2017 97000km
-
- Posts: 15
- Joined: 24 May 2017, 11:02
- Auto: Kia Cee'd 1.6 GSL
Re: Instalatie GPL !?!
Salut
Vin si eu cu o mare rugaminte, mai ales pentru cei cu experienta mare pe GPL (zeci de mii km, sute de mii km) sa ne spuneti daca ati avut probleme la motoare, uzura supape, chiulasa, pierderi de putere, compresie, bataie tacheti la rece?
As vrea sa stiu acest lucru deoarece, de exemplu Cee'd 1.4 / 1.6 (MLA) au tacheti mecanici, care trebuie verificati(confirm cartii) la 90.000km si daca toleranta este mai mare de 0.05mm (adica uzura supapa<->scaun supapa din chiulasa) trebuie aduse la valoare (Admisie:0.20mm/Evacuare:0.25mm) doar prin inlocuirea tachetilor - operatie oarecum "scumputza" si ca timp si ca bani..se desface motorul, se masoara, se comanda tacheti..stai cu motorul desfacut inservice pana vin...se monteaza totul la loc...Comparativ cu tacheti hidrauluici, care se autoreglraza cu uzura, fara sa desfaci nimic la motor.
As dori sa clarific daca este adevarat ca GPL-ul accelereaza uzura supapelor/scaunelor - pentru ca in acest caz, daca ai tacheti mecanici, care se schimba si nu se autoregleaza ca cei hidraulici - e cam bataie de cap cand incep sa se uzeze...nu prea m-ar mai tenta sa fac conversia la GPL.
Va rog sa ne spuneti din experienta voastra, cei cu multi(si foarte multi km) ati avut probleme in acest sens? Ati verificat toleranta tachetilor?
- sender78
- nova79
- ionutz
- sonic, si toti ceilalti cu experienta...cati Km aveti pe GPL si ce pb/daca au fost.
Va multumesc frumos tuturor.
Vin si eu cu o mare rugaminte, mai ales pentru cei cu experienta mare pe GPL (zeci de mii km, sute de mii km) sa ne spuneti daca ati avut probleme la motoare, uzura supape, chiulasa, pierderi de putere, compresie, bataie tacheti la rece?
As vrea sa stiu acest lucru deoarece, de exemplu Cee'd 1.4 / 1.6 (MLA) au tacheti mecanici, care trebuie verificati(confirm cartii) la 90.000km si daca toleranta este mai mare de 0.05mm (adica uzura supapa<->scaun supapa din chiulasa) trebuie aduse la valoare (Admisie:0.20mm/Evacuare:0.25mm) doar prin inlocuirea tachetilor - operatie oarecum "scumputza" si ca timp si ca bani..se desface motorul, se masoara, se comanda tacheti..stai cu motorul desfacut inservice pana vin...se monteaza totul la loc...Comparativ cu tacheti hidrauluici, care se autoreglraza cu uzura, fara sa desfaci nimic la motor.
As dori sa clarific daca este adevarat ca GPL-ul accelereaza uzura supapelor/scaunelor - pentru ca in acest caz, daca ai tacheti mecanici, care se schimba si nu se autoregleaza ca cei hidraulici - e cam bataie de cap cand incep sa se uzeze...nu prea m-ar mai tenta sa fac conversia la GPL.
Va rog sa ne spuneti din experienta voastra, cei cu multi(si foarte multi km) ati avut probleme in acest sens? Ati verificat toleranta tachetilor?
- sender78
- nova79
- ionutz
- sonic, si toti ceilalti cu experienta...cati Km aveti pe GPL si ce pb/daca au fost.
Va multumesc frumos tuturor.
Re: Instalatie GPL !?!
Am avut GPl pe 2 masini, un BMW 525i si un Saab 9-3 1.8T
BMW -ul era chiar batraior si am avut mici probleme, dar nu din cauza GPL, ci doar ca pe GPL, ce probleme avea se vedeau mai usor ( la mine a probleme erau cauzate de debitmetru, aproape insezabile pe benzina dar pe GPL vizibile )
Pe Saab nici o problema.
Eu cred ca ultima ta grija sunt tachetii. LA ce instalatii pui pe kia, pe port injection, pe GPl trece la cald, si acolo nu vei probleme.
Ca regula generala, tot ce tine de aprindere si de mixul aer combustibil trebuie sa fie impecabil, adica bobine, bujii, debitmetru, sonde lambda.
O sonda lambda e mai scumpa decat niste scaune supape + manopera, si ai e consumabila la 160 k km trebuie schimbata automat. NU stiu exact cat e o sonda lambda la o Kia 1.4 MPI, dar rar am vazut bune sub 100 de euro.. si la motoarele moderne sunt cate 4 bucati. ..
BMW -ul era chiar batraior si am avut mici probleme, dar nu din cauza GPL, ci doar ca pe GPL, ce probleme avea se vedeau mai usor ( la mine a probleme erau cauzate de debitmetru, aproape insezabile pe benzina dar pe GPL vizibile )
Pe Saab nici o problema.
Eu cred ca ultima ta grija sunt tachetii. LA ce instalatii pui pe kia, pe port injection, pe GPl trece la cald, si acolo nu vei probleme.
Ca regula generala, tot ce tine de aprindere si de mixul aer combustibil trebuie sa fie impecabil, adica bobine, bujii, debitmetru, sonde lambda.
O sonda lambda e mai scumpa decat niste scaune supape + manopera, si ai e consumabila la 160 k km trebuie schimbata automat. NU stiu exact cat e o sonda lambda la o Kia 1.4 MPI, dar rar am vazut bune sub 100 de euro.. si la motoarele moderne sunt cate 4 bucati. ..
-
- Posts: 15
- Joined: 24 May 2017, 11:02
- Auto: Kia Cee'd 1.6 GSL
Re: Instalatie GPL !?!
Multumesc de raspuns. Este util pentru mine, pentru ca vreau sa ma interesez cat pot de mult inainte, si sa stau linistit dupa montaj. Daca sunt persoane care si.au verificat jocul la supape dupa cum zice manualul la benzinare, ati gasit careva probleme..sa zicem sib 100k km? Am inteles ca sunt cazuri de supape prajite din cauza amestecului sarac de gaz=mai mult oxigen=>temperatura de ardere mai mare...persoane care au mers cu CheckEngine aprins.
Cine mai stie cazuri, ne poate impartasi.
La fel, cei cu multi km.
Toate cele bune!
Cine mai stie cazuri, ne poate impartasi.
La fel, cei cu multi km.
Toate cele bune!
Re: Instalatie GPL !?!
Ai 120 de pagini de citit. 
In mare, problemele la pornire (gasesti rezolvarea) si probleme la reglajul instalatiei GPL.
N-a raportat nimeni probleme la motor din cauza GPL pana acum. Majoritatea au 1.4 mpi pe gaz cu BRC. Adica exact motorul si instalatia cu care a fost vanduta in Italia direct din fabrica.
Poti sa mai astepti pana ajunge lumea la 300.000 km pe gaz.

In mare, problemele la pornire (gasesti rezolvarea) si probleme la reglajul instalatiei GPL.
N-a raportat nimeni probleme la motor din cauza GPL pana acum. Majoritatea au 1.4 mpi pe gaz cu BRC. Adica exact motorul si instalatia cu care a fost vanduta in Italia direct din fabrica.
Poti sa mai astepti pana ajunge lumea la 300.000 km pe gaz.
-
- Posts: 15
- Joined: 24 May 2017, 11:02
- Auto: Kia Cee'd 1.6 GSL
Re: Instalatie GPL !?!
Panzer, asa sa fie cum zici! La cat mai multi km si fara probleme!...si chiar peste 300.000...ca la km astia economisesti banii de inca o masina.
Intr-adevar sunt 121 de pg de citit, si am ajuns si eu pe la pg 57 in 2 zile, pe apucate, in metrou, pe telefon, etc...dupa care am sarit direct la 110 ca nu mai aveam rabdare sa aflu "concluzile", cati km ati mai facut pana in prezent, etc. Multumesc celor care si-au impartasit experientele si cunostintele spre folosul celorlalti.
Intr-adevar sunt 121 de pg de citit, si am ajuns si eu pe la pg 57 in 2 zile, pe apucate, in metrou, pe telefon, etc...dupa care am sarit direct la 110 ca nu mai aveam rabdare sa aflu "concluzile", cati km ati mai facut pana in prezent, etc. Multumesc celor care si-au impartasit experientele si cunostintele spre folosul celorlalti.
Re: Instalatie GPL !?!
Multumim: eu am ajuns la 115.000 km pe gaz cu masina. Inca nu am avut probleme. Nici n-a raportat nimeni pana acum motoare arse de GPL. Pornire mai greoie, da, dar s-a rezolvat mergand cam 70-100 km pe benzina din cand in cand si schimband distributia.
Daca o sa mergi si tu la un centru de dezmembrari o sa vezi ca singurul lucru care a mai spart cateva 1.4 GSL a fost distributia pe lant.
Daca o sa mergi si tu la un centru de dezmembrari o sa vezi ca singurul lucru care a mai spart cateva 1.4 GSL a fost distributia pe lant.