Flavyus wrote:S-a confirmat: jantele de 16 merg pe noul Sportage doar cu frana manuala, NU electronica.
Deci pe Sportage cu frana de parcare electrica EPB cele mai mici jante posibile sunt de 17 !
Informatia asta o gasesti cam la orice masina pe stalpul de la sofer - sunt ca sa zic asa cele mai sigure combinatii.
Poti sa pui jante mai late sau cu un offset modificat dar ai probleme si la RAR si pot duce la uzuri premature (adica poti avea probleme si cu garantia).
Offsetul, gaura centrala, latimea jantei, numarul de prezoane si distanta dintre ele - toate au importanta lor. (pe langa dimensiunea anvelopei si a jantei care apar in stickerul de la stalpul soferului).
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
KIA New Sportage 1.7 DSL 6MT 4x2 LX An fabricatie: 2016
Va rog sa-mi spuneti daca la voi cupleaza compresorul de AC la temperaturile astea!
Adica, pentru cine nu stie , dar vrea sa ma ajute.
Pornesc motor, fara Ac.
Ma uit la compresorul de Ac, acesta nu este cuplat. Adica se invarte numai exteriorul pe care este cureaua.
Pornesc AC.
Ma uit la compresor. A plecat si mijlocul, miezul acelei fulii sau se invarte doar exteriorul ca si inainte de a porni Ac?
La mine nu se modifica nimic la compresor, indiferent ce fac. Cu toate ca pe laptop mi-a spus la Constanta inginerul ca am 4 bari presiune...
pana una alta abureste si tu geamurile si porneste ac si vezi daca se dezaburesc...
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
bondalicir wrote:pana una alta abureste si tu geamurile si porneste ac si vezi daca se dezaburesc...
Ca in Titanic...
Tot e azi ziua indragostitilor...
Dupa ora 16 cand au fost 0 grade la Bacau am reincercat si a cuplat. Stiu ca parca si la Ceed sub o anumita temp nu cupleaza compresorul, dar Ac isi face treaba. Dezabureste foarte repede...
Probabil de asta si Nesta nu a sesizat schimbare de turatie sau zgomot. Pentru ca nu era. Fiind frig.
Cat despre zgomotul sau modificarile de turatie cand cupleaza compresorul,la sportage sunt aproape insesizabile vs ceed. Abia se simt.stand pe loc,in parcare vorbesc...
Le aburesti cum vrei tu...
Legat de turatie depinde foarte mult de motor. La mine la 1.6 crdi nu se simt nimic nici vara cand cuplez la relanti. La fostul peugeot 107 cand cuplam tremura toata masina
kia ceed FL 1,6dsl Hp SW galben dakar , Style, 6MT, EcoDynamics ODO 258.000
kia proceed FL 1,6dsl Hp white, Style, Pachet sport ODO 142.000
Kia Sportage 1.6 TGDI 7DCT GT Line New Infrared 43.000
Probleme cu laptopul? incearca aici : http://www.depanarelaptop.ro
Am si eu o nedumerire referitor la sistemul AWD la KIA Sportage 2016 1.6 T-GDi AWD DCT7 GT Line:
Oare sistemul AWD nu ar trebui sa distribuie puterea separat la fiecate roata in dependenta de care are cea mai MICA aderenta? Vedeti in poza atasata ca mergeau doar rotile diagonale cu cea mai mica aderenta. In asa fel nu am putut porni de pe loc drept cu obstacole minimale. Am incercat si combinatii dintre 4WD lock di ESP on/off fara rezultate. Se roateau doar rotile diagonale si atit. Doar dupa ce am dat un pic inapoi am iesit.
Ati lutea sami explicati cum lucreaza acest AWD?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Ar merita un topic separat de Tractiune/ 4x4 / AWD la Sportage.
Sistemul se numeste Dynamax si e facut de Magna Steyr, companie reputata, fosta din grup Mercedes. In principiu e destul de performant, prin teste doar Subaru am vazut ca il bate. Desigur, nu vorbim de off roadere veritabile sau de masini premium la alti bani.
Sistemul este "on-demand" dar stiu ca transfera fata/ spate, deci pe axe, nu selectiv pe 1 roata - poate ma insel.
Din poza aia tu zici ca se roteau in diagonala A) stg-fata & dr-spate, corect ? Eu zic ca se roteau toate, dar B) dr-fata & stg-spate erau suspendate.
Acolo pare cam in panta si cam in curba, iar daca erai orpit dificultatea creste.
Situatia e diferita cu ESP on sau off, cu Lock on sau off..
Cu ESP on, iti frana sigur rotile de la pct B) mai sus. Cu ESP off se roteau rotile B), dar inseamna ca nu atingeau pamantul.
Cu Lock in curba stransa zice la carte ca e un efect de franare accentuata. Ai simtit directia foarte grea si dificil de manevrat ?
Dynamax intelligent all wheel drive, available in select Kia vehicles, provides a continuous distribution of torque to both axles and an intelligent control unit which constantly exchanges information with the automobile control electronics to instantly adapt to changing road conditions.
Dynamax offers a higher level of safety by intelligently distributing traction forces. Depending on the current situation, the Dynamax system allocates the required amount of torque to the front and rear axles. In addition, Dynamax prevents unintended over and under-steer by reducing unwanted traction forces to the front axle, optimizing control of the vehicle, and improving handling in every situation.
Corect, la carte zici ca pui Lock si cand ai dificultate: pedala la podea ! Dar nu o uiti acolo...
Uite ce spuneam, pe ex. Sorento, acelasi sistem - urmareste, e cu Lock si fara ESP si se invart toate rotile, chair si alea suspendate: https://www.youtube.com/watch?v=Ail1jaVgovY