Baterie
- Caralumba
- Posts: 749
- Joined: 18 Aug 2012, 04:37
- Auto: Cee'd 1,4 BEST GSL,Piston Grey
- Location: Bucuresti
Re: Baterie moarta
Am mai pus poza si cu alta ocazie dar ..... pentru edificare :
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Fair day, be well !

Re: Baterie moarta
@Caralumba
Multumesc pentru confirmare
Faza cu tipul de acumulator nou a pus capac la toate, de acum inainte nu mai stau la discutie cu "expertii" in domeniu.
Si doar am avut intentia sa dau comanda pe emag, dar am zis hai sa am verificare (si nu am avut parte de asa ceva), garantia cand iei de pe comert online e ca drobul de sare al lui Creanga
Multumesc pentru confirmare
Faza cu tipul de acumulator nou a pus capac la toate, de acum inainte nu mai stau la discutie cu "expertii" in domeniu.
Si doar am avut intentia sa dau comanda pe emag, dar am zis hai sa am verificare (si nu am avut parte de asa ceva), garantia cand iei de pe comert online e ca drobul de sare al lui Creanga

Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget
)
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium
)
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget

Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium

GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Re: Baterie moarta
Eu 90% in cei 9 ani si 4 luni am mers doar drumuri scurte si doar in oras intre 2-20 km pe zi cu opriri.Mai degraba mi-am distrus rulmentul de presiune de la ambreiaj cu aceste drumuri. Deci drumurile scurte nu omoara bateria. In toti acesti ani am avut grija sa nu pornesc masina pana nu aveam toti consumatorii inchisi, nu am ascultat muzica mai mult de 30 minute cu motorul inchis.
Pe mine m-a pacalit din nou bateria ca se descarca dar dar si-a revenit si a pornit lejer si la -16.
Pe mine m-a pacalit din nou bateria ca se descarca dar dar si-a revenit si a pornit lejer si la -16.
Re: Baterie moarta
Ok , daca zici tu , nu drumurile scurte omoara bateria .
Atunci de vina este timpul insuficient de incarcare al bateriei dupa pornire .
Putem zice ca acumulatoarele cu plumb " au memorie "
Daca dupa o pornire bateria nu se incarca la intreaga capacitate , sulfatul de plumb format pe placi prin cedarea de curent care initial este spongios , se solidifica si nu se mai descompune scazand capacitatea acumulatorului pana la distrugere .
Atunci de vina este timpul insuficient de incarcare al bateriei dupa pornire .
Putem zice ca acumulatoarele cu plumb " au memorie "
Daca dupa o pornire bateria nu se incarca la intreaga capacitate , sulfatul de plumb format pe placi prin cedarea de curent care initial este spongios , se solidifica si nu se mai descompune scazand capacitatea acumulatorului pana la distrugere .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: Baterie moarta
Si daca de exemplu, pornesc si ajung la servici dupa 1,2 km, iar opresc si plec dupa amiaza si opresc in parcare, degeaba a 2-a zi fac un drum lung, de zeci de km sau sute km?
Sulfatul de plumb solidificat nu se va mai descompune oricum? Sau sa zicem ca ajung in parcare, nu gasesc loc, o las in sant / marginea drumului pe un sens si daca peste 1 sfert de ora (una din legile lui Murphy
) se elibereasca un loc pornesc si parchez imediat, apare acelasi efect ?
Atunci ce sa facem, lasam 1 sfert de ora (ca si cum am parcurge 15 km cu viteza de 60 km / ora) sa mearga motorul la ralanti ca sa se incarce si bateria si dupa aia sa plecam de pe loc pentru 1 km si 200 m?
Cred ca o sa ma concentrez pe ce-i mai bun pentru motor (desi am inteles ca noua baterie e cam riscanta pentru alternator), cum am facut si pana acuma, adica sa evit porniri la rece si plecat imediat de pe loc, sa nu-i dau turatie pana nu se incalzeste, si sa evit pornirea cu auxiliarele, ca sa menajez totusi si bateria.
PS: De vreo doi ani am "prostul obicei" in sezonul rece sa las stergatoarele in pozitie semi-ridicata ca sa fixez o protectie facuta artizanal din carton invelit in scotch, ca sa nu stau sa razuiesc parbrizul dimineata, la pornire logic pe pozitia cheie -pornit inainte de start se declanseaza stergatoarele. Asta influenteaza gradul de incarcare a bateriei, adica fac o descarcare suplimentara?
Sulfatul de plumb solidificat nu se va mai descompune oricum? Sau sa zicem ca ajung in parcare, nu gasesc loc, o las in sant / marginea drumului pe un sens si daca peste 1 sfert de ora (una din legile lui Murphy

Atunci ce sa facem, lasam 1 sfert de ora (ca si cum am parcurge 15 km cu viteza de 60 km / ora) sa mearga motorul la ralanti ca sa se incarce si bateria si dupa aia sa plecam de pe loc pentru 1 km si 200 m?
Cred ca o sa ma concentrez pe ce-i mai bun pentru motor (desi am inteles ca noua baterie e cam riscanta pentru alternator), cum am facut si pana acuma, adica sa evit porniri la rece si plecat imediat de pe loc, sa nu-i dau turatie pana nu se incalzeste, si sa evit pornirea cu auxiliarele, ca sa menajez totusi si bateria.
PS: De vreo doi ani am "prostul obicei" in sezonul rece sa las stergatoarele in pozitie semi-ridicata ca sa fixez o protectie facuta artizanal din carton invelit in scotch, ca sa nu stau sa razuiesc parbrizul dimineata, la pornire logic pe pozitia cheie -pornit inainte de start se declanseaza stergatoarele. Asta influenteaza gradul de incarcare a bateriei, adica fac o descarcare suplimentara?
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget
)
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium
)
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget

Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium

GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Re: Baterie moarta
Orice consumator suplimentar in functiune ( faruri , stergatoare , radio ) peste demarorul care consuma foarte mult , suprasolicita acumulatorul la pornire .
Acum, nu este o nenorocire daca porneti motorul , mergi 2 km si te opresti , odata , de doua.
Important este sa urmeze si drumuri mai lungi .
Dar daca pornesti motorul mergi 1km si pornesti din nou motorul dupa o saptamana , bineinteles ca bateria nu o sa cada imediat dar in timp i se va scurta viata .
Acum, nu este o nenorocire daca porneti motorul , mergi 2 km si te opresti , odata , de doua.
Important este sa urmeze si drumuri mai lungi .
Dar daca pornesti motorul mergi 1km si pornesti din nou motorul dupa o saptamana , bineinteles ca bateria nu o sa cada imediat dar in timp i se va scurta viata .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: Baterie moarta
De cateva ori pe / zi, cinci zile pe saptamana, porniri si drumuri scurte, de cativa km, exceptand vacantele scolare cand tragem pe dreapta in timpul saptamanii. Doar in week-end zeci de km.BAU wrote:Orice consumator suplimentar in functiune ( faruri , stergatoare , radio ) peste demarorul care consuma foarte mult , suprasolicita acumulatorul la pornire .
Acum, nu este o nenorocire daca pornesti motorul , mergi 2 km si te opresti , odata , de doua ori.
Important este sa urmeze si drumuri mai lungi . .
Sunt curios ce durata de viata va avea bateria noua in regimul asta. Are 2 ani garantie, dar nu cred ca va da rateuri in perioada asta. Sper sa nu se intample ceva cu alternatorul, apropo de specificatiile tehnice, altfel ii iau de gat pe amicul meu expert.
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget
)
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium
)
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget

Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium

GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Re: Baterie moarta
In regimul de care spui , cel putin doi ani ar trebui sa te tina .
Nu-ti face griji in legatura cu alternatorul . Este facut sa suporte sarcini foarte mari .
Nu-ti face griji in legatura cu alternatorul . Este facut sa suporte sarcini foarte mari .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: Baterie moarta
Greu tare, greu tare cu demarorul.
Duminica la amiaza m-am foit prin oras cu kinderul, cativa km.
Azi dimineata, la + 2 °C cam greu la pornire, se cam poticnea. Ce sfert / juma de cheie. Am insistat cu prima cheie.
Maine sta in parcare ca e zi libera. O urmaresc de Miercuri ca intram la program normal. Daca de pe o zi pe alta porneste tot asa de greu, ma duc sa-i dau de cap prietenului meu cu acumulatorul nou.
Duminica la amiaza m-am foit prin oras cu kinderul, cativa km.
Azi dimineata, la + 2 °C cam greu la pornire, se cam poticnea. Ce sfert / juma de cheie. Am insistat cu prima cheie.
Maine sta in parcare ca e zi libera. O urmaresc de Miercuri ca intram la program normal. Daca de pe o zi pe alta porneste tot asa de greu, ma duc sa-i dau de cap prietenului meu cu acumulatorul nou.
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget
)
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium
)
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget

Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium

GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Re: Baterie moarta
Asa cum am spus in primul meu post , aceasta pornire mai lenta se datoreaza celor 360 A in loc de 410.
Bateria cedeaza mai putin curent dar pe o perioada mai lunga de timp. S-ar putea sa te obisnuiesti in timp.
Eu zic sa nu disperi mai asteapta vre-o saptamana doua , poate mai prinzi vre-un ger si apoi te dumiresti.
Fiind in garantie poti cere o schimbare ( cu plata unei diferente de pret ) cu un acumulator de 50 - 55 Ah si vre-o 400-450 A curent de pornire . Ideea este sa si intre sub capota .
Bateria cedeaza mai putin curent dar pe o perioada mai lunga de timp. S-ar putea sa te obisnuiesti in timp.
Eu zic sa nu disperi mai asteapta vre-o saptamana doua , poate mai prinzi vre-un ger si apoi te dumiresti.
Fiind in garantie poti cere o schimbare ( cu plata unei diferente de pret ) cu un acumulator de 50 - 55 Ah si vre-o 400-450 A curent de pornire . Ideea este sa si intre sub capota .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: Baterie moarta
Ce diferent de pret? Pe comert online, gasesti Exide Excell cu specificatii 50 Ah / curente pornire la rece 450 A la preturi intre 200 si 240 lei, inclusiv varianta cu borna inversa, cum e la ceed.BAU wrote: Fiind in garantie poti cere o schimbare ( cu plata unei diferente de pret ) cu un acumulator de 50 - 55 Ah si vre-o 400-450 A curent de pornire . Ideea este sa si intre sub capota .
Pai tu crezi ca asta nu si-a pus capac?
Dar am zis hai ca mi-o verifica, teste, da de unde. E fix aceeasi treaba ca si de pe comert online cu baterie la schimb. Toti dau garantie. Intradevar e mai complicata treaba cu returnatu, dar eu sincer pana acuma, anvelope, electronice, etc, nu am avut probleme luate de pe online.
Multumesc oricum de sfat.
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget
)
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium
)
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget

Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium

GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Re: Baterie moarta
Ai dreptate , vad ca ti-a cerut cam mult pe bateria aceasta . Am vazut si cu 209 lei 55 Ah si 450 A
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: Baterie moarta
L-am contactat pe prietenul meu care mi-a dat bateria si i-am transmis ca porneste mai greu, lucru relatat mai sus in detaliu.
I-am dat exemplu EXIDE Excell 12 V, Amperaj (Ah) :50 ; curent pornire la rece (A): 450, a dat cautare si el si mi-a reamintit ca bornele se potrivesc (plus in stanga) dar sunt ingropate si trebuie sa faca improvizatie ca sa lege cablurile.
Si-a mai montat cineva cu borne ingropate, adica care nu sunt la nivel fata de sus baterie, cum era si originala?
Eu acum am inteles de fapt ca el a cautat una identica cu originala ca dimensiuni si borne amplasate la nivel si mai putin a luat in calcul specificatiile baterie originala.
I-am dat exemplu EXIDE Excell 12 V, Amperaj (Ah) :50 ; curent pornire la rece (A): 450, a dat cautare si el si mi-a reamintit ca bornele se potrivesc (plus in stanga) dar sunt ingropate si trebuie sa faca improvizatie ca sa lege cablurile.
Si-a mai montat cineva cu borne ingropate, adica care nu sunt la nivel fata de sus baterie, cum era si originala?
Eu acum am inteles de fapt ca el a cautat una identica cu originala ca dimensiuni si borne amplasate la nivel si mai putin a luat in calcul specificatiile baterie originala.
Ceed SW, 1,4 GSL MT, 109 CP, City, Black Pearl, 2009 ODO:190.000 km
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget
)
Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium
)
GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
Anvelope iarna 195/65/R15:Diplomat Winter ST (naspa, nu achizitionati gama budget

Anvelope vara 205/55/R16: HANKOOK Ventus Prime 4 K135 205/55 R16 (midle range cu performante de premium

GPL Tomaseto STAG 4 Qbox plus
- Vincze Szilard
- Posts: 1641
- Joined: 23 Sep 2008, 13:43
- Auto:
- Location: Cluj
- Contact:
Re: Baterie moarta
nu are nimica daca bornele sunt ingropate, si la mine sunt ingropate si pt asta a trebuit sa renunt la husa aia de protectie, in rest nu a facut nimeni nici o improvizatie, eu am pus MOL (ceva de genu asta)
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva
ODO: 110 000 + ceva
Re: baterie moarta
Salut. De cand am masina din 2008, a venit si momentul meu sa raman fara baterie, 44k km. 1.4 109, este buna Rombat Premier 55Ah 540A este buna pentru acest motor? multumesc