Mașina a trecut de 300 de kilometri și încă nu a apucat să iasă din București
Fâțâită zilnic prin București și-a dezvăluit din plin plusurile și minusurile și mă felicit pentru alegerea făcută. Peste 5 ani voi oscila între un Sorento și CR-V
fiindcă deja în aia voi face 50 de ani
Sportage este mai pentru copii
Deci, cu plus:
- Manevrabilitatea extraordinară. Mașina se parchează foarte ușor, direcția este foarte precisă, ai un feedback excelent, știi exact unde se duce mașina și cât.
- Spațiul interior rezonabil. Coreeni au reușit să facă o mașină cu 30 de cm mai scurtă ca Laguna care îți oferă un spațiu interior un pic mai mare și un portbagaj mai bine gândit. Matematic vorbind, portbagajul „obișnuit” la sportage este un pic mai mic decât la Laguna, dar faptul că un inginer corean a avut ideea genială de a pune roata de rezervă cu fața în jos îți oferă un spațiu în care poți depozita o mulțime de chestii de care ai nevoie prin mașină (pachet legislativ, „pachet de iarnă”, rezervă pentru parbriz etc.).
- Design plăcut. Mașina arată mai bine decât majoritatea competitorilor direcți, cu subiectivismele de rigoare. Singurul care îmi place mai mult este CR-V, dar acolo vorbim de alți bani și cu totul alt TCO (total cost of ownership).
- Ergonomia comenzilor. Totul este unde trebuie, ușor de gestionat de șofer.
- Deși este diesel, căldura pornește foarte rapid (ok, nici nu a fost cazul de solicitări, că nu mai e iarnă, dar încălzirea pornește înainte ca acul temperaturii motorului să înceapă să se miște). Bine, mai are și toate scaunele încălzite, deci nu este chiar cel mai important lucru.
Amestecate:
- Mașina are găselnițe geniale - am amintit cea cu roata de rezervă, mai îmi place maneta de la blocul de lumini care are o adâncitură pentru deget care te ajută - dar și neglijențe: lufturi la caroserie (ușa de la portbagaj pare îndoită, având un spațiu ciudat față de bară, la plasticele de pe bord, chiar în dreptul volanului).
- Cutia de viteze automată. Încă nu știu dacă să o trec integral la minusuri. Dar, este lentă, se simte bine de tot când schimbă, are tendința de a ține motorul subturat. Pe de altă parte, dacă o calci, înțelege ce-i ceri și te servește. Motorul are suficiente resurse pentru mașină. [Când am venit acasă de la dealer, după ce bătusem palma, am văzut și oferta de primăvară, în care erau aceleași dotări, dar cu motorul de 184CP și roți de 18, la 1000€ în plus. Am rămas la varianta „economică”, cu o strângere de inimă care acum a dispărut complet.]
Minusuri:
- Vizibilitatea. Unghiul foarte ascuțit al parbrizului, combinat cu ferestrele laterale foarte mici și oglinzile mari fac vizibilitatea lateralăfoarte proastă. Când virezi într-o intersecție ai toate șansele să pocnești un pieton apărut după momentul începerii efectuării manevrei. Exceptând aceste unghiuri moarte, e relativ ok, dar în oraș trebuie maximă atenție.
- Lipsa unor spații de depozitare în interior. OK, ai buzunare pe uși destul de generoare, ai spațiu în cotieră, dar cam atât. Nu înțeleg rostul suporturilor de pahare pe consola centrală, de vreme ce ai pe ușă un spațiu dedicat. Cotiera este destul de îngustă și nu o poți folosi ca sprijin și nici nu poți pune acolo mare lucru în afară de CD-uri.
- Asta e o țicneală proprie
. Mă enervează la sistemul audio că nu știe să păstreze setarea de a rula muzica „random”, ci, la fiecare pornire o ia mereu pe listă. Știu că așa era și la Cee'd, dar ar fi trebuie să evolueze și ei un pic.