jante aliaj si anvelope pentru pro_cee'd 1.4
-
- Posts: 4408
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: jante aliaj si anvelope pentru pro_cee'd 1.4
probabil mai au pe stoc pe cele de 2014 de care vor sa scape (si cu pret mai mic probabil) si abia dupa sa le dea si pe cele noi.
acum m-am uitat putin si la indicii de incarcare pe anvelope. cum ceedul nu e chiar masina mica, as zice ca nu trebuie scazut sub 91 mai ales daca mergi mai sportiv.
https://www.rightturn.com/tire-facts/tire-load-rating/
din ce am citit 91 = 615kg. nu stiu 1.4 ce masa maxima admisa are dar la mine e 1920kg. Luand in considerare si faptul ca anvelopele fata sigur iau mai mult de 60% din greutate, si, ca in in conditii de coborat pe serpentine f mult din masa masinii se deplaseaza doar pe una din anvelopele fata, as zice chiar ca nici 615kg nu ajung
acum m-am uitat putin si la indicii de incarcare pe anvelope. cum ceedul nu e chiar masina mica, as zice ca nu trebuie scazut sub 91 mai ales daca mergi mai sportiv.
https://www.rightturn.com/tire-facts/tire-load-rating/
din ce am citit 91 = 615kg. nu stiu 1.4 ce masa maxima admisa are dar la mine e 1920kg. Luand in considerare si faptul ca anvelopele fata sigur iau mai mult de 60% din greutate, si, ca in in conditii de coborat pe serpentine f mult din masa masinii se deplaseaza doar pe una din anvelopele fata, as zice chiar ca nici 615kg nu ajung
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: jante aliaj si anvelope pentru pro_cee'd 1.4
M-am mai documentat. La w sunt intariti peretii cauciucului. Asta se traduce prin: o mai buna stabilitate in curbe si rezistenta sporita la viteze superioare. Creste consumul (sunt cu 500gr mai grele) distanta de franare, scade confortul.
Cand zic aceste lucruri nu va ganditi ca o sa le simtiti pe propria piele. Rezultatele sunt mai mult "invizibile"
Acolo in clasa de consum-aderenta etc sunt catalogate in aceasi gama in functie de categorie
Exemplu GY V -B consum A aderenta
GY W -B spre C consum A spre B aderenta
daca e sa faci un versus intre ele.
Cand zic aceste lucruri nu va ganditi ca o sa le simtiti pe propria piele. Rezultatele sunt mai mult "invizibile"
Acolo in clasa de consum-aderenta etc sunt catalogate in aceasi gama in functie de categorie
Exemplu GY V -B consum A aderenta
GY W -B spre C consum A spre B aderenta
daca e sa faci un versus intre ele.
Re: jante aliaj si anvelope pentru pro_cee'd 1.4
se poate alege atunci aceeasi anvelopa, dar cu indice diferit, sa spunem mai mare pe fata, sigur o sa vina vremea cand poate le mut pe spate, dar ca un exercitiu.quelloo wrote:m-am uitat putin si la indicii de incarcare pe anvelope. cum ceedul nu e chiar masina mica, as zice ca nu trebuie scazut sub 91 mai ales daca mergi mai sportiv.
https://www.rightturn.com/tire-facts/tire-load-rating/
din ce am citit 91 = 615kg. nu stiu 1.4 ce masa maxima admisa are dar la mine e 1920kg. Luand in considerare si faptul ca anvelopele fata sigur iau mai mult de 60% din greutate, si, ca in in conditii de coborat pe serpentine f mult din masa masinii se deplaseaza doar pe una din anvelopele fata, as zice chiar ca nici 615kg nu ajung
de exemplu, daca le comand prin magazine on-line , imi spune cineva acest indice.
quelloo - cat trebuie sa fie acest indice de greutate pentru un pro_cee'd ca stau linistit, mai ales ca in vara plec pe Transfagarasan.
-
- Posts: 4408
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: jante aliaj si anvelope pentru pro_cee'd 1.4
indicat e sa aibe toate 4 acelasi indice ca oricum la 20000 le schimbi intre ele ca sa se toceasca normal.
indicii sunt trecuti in numele anvelopei dupa dimensiuni si inainte de indicele de viteza.
un indice de 91 ar trebui sa fie perfect pentru ceed. Din ce am citit eu despre cum se calculeaza tolerantele astea pentru indicele de incarcare reiese ca daca ai 91 anvelopa aia trebuie sa se comporte perfect cu pana la 615kg. dupa valoarea asta exista pozibilitatea de explozie sau sa sara de pe janta.
acum imi aminteam cateva elemente de fizica de liceu, si imaginam un proceed gol pe la 1400kg deci 350kg pe anvelopa.
- de aici mai adaug si faptul ca pe fata e motor/transmisie/ambreiaj etc => vreo 500kg pe fiecare roata fata si 200kg pe alea spate
- mergem mai departe cu presupunerile: punem frana mai brusca la viteza => se mai transfera ceva greutate de pe rotile spate pe cele fata (mai putin atenuat schimbul asta de greutati de catre suspensia ceedului care e mai rigida ) sa zicem 550 pe roata fata in momentele alea
- worst case scenario: cobori pe un drum virajat care permite totusi 80-90km/h si nu reusesti sa franezi inainte de intrarea in curba. esti nevoit sa te risti la o frana in curba la dreapta. In momentul asta pe roata stanga fata o sa vina greutate si de pe puntea spate si din partea dreapta a puntii fata. In situatia asta chiar cred ca se poate ajunge la depasirea valorilor indicelui de incarcare. (si asta calcul la 1400kg nu la 1920kg cat ar fi la incarcarea maxima )
*disclaimer: Nu lucrez in domeniul anvelopelor auto si nu pot sti sigur cum ajung ei sa garanteze indicii astia. Doar ca logica mea + ceva informari pe internet spre concluziile astea ma duc
Ontopic:
Stiu ca un proceed de 1.4 are cam 1250kg (in functie de nivelul de echipare) + atunci cand se merge cu masina plina de obicei nu e lumea nebuna ca mine sa mearge f sportiv => asa ca un indice de 91 cred ca e suficient
indicii sunt trecuti in numele anvelopei dupa dimensiuni si inainte de indicele de viteza.
un indice de 91 ar trebui sa fie perfect pentru ceed. Din ce am citit eu despre cum se calculeaza tolerantele astea pentru indicele de incarcare reiese ca daca ai 91 anvelopa aia trebuie sa se comporte perfect cu pana la 615kg. dupa valoarea asta exista pozibilitatea de explozie sau sa sara de pe janta.
acum imi aminteam cateva elemente de fizica de liceu, si imaginam un proceed gol pe la 1400kg deci 350kg pe anvelopa.
- de aici mai adaug si faptul ca pe fata e motor/transmisie/ambreiaj etc => vreo 500kg pe fiecare roata fata si 200kg pe alea spate
- mergem mai departe cu presupunerile: punem frana mai brusca la viteza => se mai transfera ceva greutate de pe rotile spate pe cele fata (mai putin atenuat schimbul asta de greutati de catre suspensia ceedului care e mai rigida ) sa zicem 550 pe roata fata in momentele alea
- worst case scenario: cobori pe un drum virajat care permite totusi 80-90km/h si nu reusesti sa franezi inainte de intrarea in curba. esti nevoit sa te risti la o frana in curba la dreapta. In momentul asta pe roata stanga fata o sa vina greutate si de pe puntea spate si din partea dreapta a puntii fata. In situatia asta chiar cred ca se poate ajunge la depasirea valorilor indicelui de incarcare. (si asta calcul la 1400kg nu la 1920kg cat ar fi la incarcarea maxima )
*disclaimer: Nu lucrez in domeniul anvelopelor auto si nu pot sti sigur cum ajung ei sa garanteze indicii astia. Doar ca logica mea + ceva informari pe internet spre concluziile astea ma duc
Ontopic:
Stiu ca un proceed de 1.4 are cam 1250kg (in functie de nivelul de echipare) + atunci cand se merge cu masina plina de obicei nu e lumea nebuna ca mine sa mearge f sportiv => asa ca un indice de 91 cred ca e suficient
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: jante aliaj si anvelope pentru pro_cee'd 1.4
misto povestea dar si ingrijoratoare.
eu am sa raman la goodyear efficient grip
eu am sa raman la goodyear efficient grip
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: jante aliaj si anvelope pentru pro_cee'd 1.4
Foarte bine ca ramai la ele. Ca sunt V sau W , pune si FP (protectia de janta).
Re: jante aliaj si anvelope pentru pro_cee'd 1.4
pai daca e moka punem si de aia
Re: jante aliaj si anvelope pentru pro_cee'd 1.4
Am vazut ca acuma e bine sa fie si XL . Nu sunt sigur daca e totuna cu FP
Da XL =Reinforced
Da XL =Reinforced
Re: jante aliaj si anvelope pentru pro_cee'd 1.4
merci stenso,
o sa sa caut un vanzator care sa-mi ofere cat mai multe date pe care am sa le solicit la cumpararea anvelopelor.
o sa sa caut un vanzator care sa-mi ofere cat mai multe date pe care am sa le solicit la cumpararea anvelopelor.
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: jante aliaj si anvelope pentru pro_cee'd 1.4
XL- cum a zis colegul mai sus de la 91 ajunge la 94 (indice de incarcare).
Parerea mea ca ajungi undeva sus cu pretul la anvelope si gasesti ceva mult mai bun in acesti bani (la 400+ lei)
Parerea mea ca ajungi undeva sus cu pretul la anvelope si gasesti ceva mult mai bun in acesti bani (la 400+ lei)
Re: jante aliaj si anvelope pentru pro_cee'd 1.4
ogy - 400 lei chiar nu vreau sa dau pe ele.
insa m-ai facut curios, ce alternative mai bune as avea la 400 lei
cred totusi ca unele din cele de jos sunt ok pentru mine.
http://www.google.ro.ro/anvelope-vara-20 ... e-91h.html
http://www.google.ro.ro/anvelope-vara-20 ... e-91v.html
http://www.google.ro.ro/anvelope-vara-20 ... e-91w.html
si asta doar asa compartiv cu cele de sus.
de observat tara de fabricatie difera la toate
http://www.google.ro.ro/anvelope-vara-20 ... nflat.html
insa m-ai facut curios, ce alternative mai bune as avea la 400 lei
cred totusi ca unele din cele de jos sunt ok pentru mine.
http://www.google.ro.ro/anvelope-vara-20 ... e-91h.html
http://www.google.ro.ro/anvelope-vara-20 ... e-91v.html
http://www.google.ro.ro/anvelope-vara-20 ... e-91w.html
si asta doar asa compartiv cu cele de sus.
de observat tara de fabricatie difera la toate
http://www.google.ro.ro/anvelope-vara-20 ... nflat.html
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: jante aliaj si anvelope pentru pro_cee'd 1.4
Ti-am pus cu o pagina in urma linkul asta:
https://www.anvelope.ro/filtru?latime=2 ... caut_type=
H-ul de ce l-ai pus ( prinzi maxim 210km/h cu ele) , nu vroiai 270km/h? Sunt recomandate pt dimensiuni mai mici.
Chiar nu gasesc acum ceva mai bun in 400.
https://www.anvelope.ro/filtru?latime=2 ... caut_type=
H-ul de ce l-ai pus ( prinzi maxim 210km/h cu ele) , nu vroiai 270km/h? Sunt recomandate pt dimensiuni mai mici.
Chiar nu gasesc acum ceva mai bun in 400.
Re: jante aliaj si anvelope pentru pro_cee'd 1.4
Primele poate sa ti le dea la Juma de pret...pt ca sunt C cu C deci pica... iar intre V si W e dif de doar 2 lei deci zic ca se merita. Incearca dupa metro pe dreapta la Ascet pt ca au preturi imbatabile si vezi ce preturi au si vorbesti mai bine cu vanzatorul fata in fata decat info de pe net plus ca ai montaj si echilibrat gratis. Mai aveau preturi bune candva si pe Garii la Autoclass dar in ultimu timp se haladisera, dar poti incerca nu ai nimic de pierdut. Si mai incearca la Auto Sena in 1 mai intre ciuperca si spital pe dreapta. Sa fi atent la data de fabricatie sa fie cat mai noi. Eu mi.am gasit DOT 5114 care inseamna decembrie 2014 si cred ca le iau sambata.
Din linkul colegului @ogy reiese o diferente de vro 100 lei intre w simplu si w xl (94). Nu stiu sincer ce sa zic daca se renteaza sau nu. La mine fiind 225/40/18 imi vin standard w xl , mai slabe de asa nu sunt. Si culmea masina mea e mai usoara ca a ta . Cu toate ca aplicatia siteului/magazinului si cred ca si cartea masinii imi recomanda Y dar nu imi pun eu minte cu ei...nici nu am avut curiozitatea sa vad cat ar fi diferenta de pret. Si inseamna ca le iau bine cu 590 totul inclus.
Din linkul colegului @ogy reiese o diferente de vro 100 lei intre w simplu si w xl (94). Nu stiu sincer ce sa zic daca se renteaza sau nu. La mine fiind 225/40/18 imi vin standard w xl , mai slabe de asa nu sunt. Si culmea masina mea e mai usoara ca a ta . Cu toate ca aplicatia siteului/magazinului si cred ca si cartea masinii imi recomanda Y dar nu imi pun eu minte cu ei...nici nu am avut curiozitatea sa vad cat ar fi diferenta de pret. Si inseamna ca le iau bine cu 590 totul inclus.
-
- Posts: 4408
- Joined: 22 Oct 2008, 21:51
- Auto: Kia Proceed 2.0 DSL
- Location: Bucuresti - Dristor si ocazional Titan
Re: jante aliaj si anvelope pentru pro_cee'd 1.4
alea de 400 din ultimul link sunt runflat si d-asta sunt mai scumpe. Oricum, personal, cred ca nu merita runflat (in +6ani de cand am masina a avut o singura pana cand o conducea fratemiu - si nici nu si-a dat seama). Eu zic: orice buget suplimentar sa fie alocat pentru XL.
aaa, si cand te decizi la un magazin, sa nu pierzi timpul pe drumuri, intreaba DOT-ul la telefon inainte sa mergi.
aaa, si cand te decizi la un magazin, sa nu pierzi timpul pe drumuri, intreaba DOT-ul la telefon inainte sa mergi.
Proceed Cassa White 2.0 DSL Style... + pachet sport (the works...)
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
http://picasaweb.google.com/quelloo69/Q ... directlink
Re: jante aliaj si anvelope pentru pro_cee'd 1.4
Nu in niciun caz nu ma refeream la run flat care sunt pt bmw. Este cauciucul nr 7 w xl la 437,27. Singurul xl de acolo. Repet run flat nu intra in discutie.