inainte sa cumpar ceva imi pun un buget maxim (cu o variatie de +10%) si incep sa caut. pareri peste pareri, reviewuri si teste youtube (logic, nu doar dintr-o singura sursa).
in cazul anvelopelor pentru care a trebuit un buget destul de mare mi-am facut temele timp de vreo 4 luni. (intre timp anvelopele vechi din fabrica Michelin aveau 80000 km si 3 din ele erau practic slick-uri)
Mi-am setat ceva parametri de cautare: dimensiune, indice de viteza, de incarcare, zgomot, consum etc.
Cu bugetul setat deja, cel mai important acum era comportamentul pe carosabil ud, dupa era cel pe uscat si uzura. Indicele de consum si de zgomot au fost practic irelevante.
1. in bugetul meu de 500-550 ron pe anvelopa cele de la Dunlop erau cele mai bune la franare pe ud si aderenta pe ud, dar, pe tot internetul apareau pareri si date despre compozitia moale care duce la o uzura f rapida fata de celelalte modele (utilizatorii dadeau o durata de viata de aprox 50000km la masini de 1.5 tone iar la stilul meu de condus le schimbam sigur la 40000).
2. Continental era super bun pe uscat dar pe ud era inapoi in pluton. (macar avea un zgomot de rulare f redus) si erau si cele mai scumpe (570)
3. Anvelope gen Uniroyal, viking, falken si altele de care sincer nici nu auzisem (dar pe care le-as fi luat oricum daca investigatiile mele aratau ca sunt bune) aveau distante de franare mai mult de dublu fata de Dunlop-uri (chiar daca erau si cu 40% mai ieftine unele tot nu meritau)
4. In final am mers pe Nokian Z line 225/45/17 model de suv-uri care sunt aproape la acelasi nivel de franare pe umed ca si dunlopul, mai bun ca el pe uscat (putin sub Conti) dar din pacate cu cel mai mare indice de consum (se simte intr-o oarecare masura, dar nu prea mai merg la consum asa des ca sa ma intereseze) si cel mai prost indice de zgomot (anvelope ff zgomotoase comparativ cu cele din fabrica) DAR, dupa 30000 km cu ele eu nu vad sa se fi tocit mai deloc, cauciucul nu este deloc imbatranit sau crapat (la Michelin in 40000 aveam deja destule vene pe ele) si cel mai important: eu pot sa-mi tin banda trecand pe langa fantani la unirii si mergand cu 65 pe ploaie. Michelinurile erau franate de ESP la 50-55.
Offtopic: cand foloseam Colgate luam numai total
