Baterie
Re: Baterie moarta
Supara.te si i.ati varta silver de 63. Nu o sa regreti. Nu te lua dupa oamenii luminati ca nu se incarca. Mi.e greu sa scriu acuma argumentele...dar logica e simpla...trebuie doar sa gandesti umpic.
Re: Baterie moarta
Vazind comentariul lui "stenso" , desi nu voiam sa comentez nimic la acest post , vreau sa vin cu niste completari la postul lui "catalin " din 09.01.
Am incercat sa gindesc logic.
Nu stiu cum niste oameni invatati pot spune ca alternatorul nu poate incarca bine decit bateria originala de 45 Ah.
Alternatorul (de fapt regulatorul electronic de tensiune) incarca atit curent cit ii cere bateria in momentul descarcarii.
Curentul descarcat este cel care a fost pierdut in momentul pornirii ( este constant , indiferent de ce baterie ai pe masina) si este dat de consumatorii de la pornire - consumatorul important este demarorul.
In ziua de astazi , demaroarele sunt mai mici , mai eficiente si consumul este mult mai mic.
In ziua de astazi , datorita monitorizarii electronice, motoarele pornesc " la sfert " , nu mai trebuie sa dai la cheie de 2-3 ori pina la pornire.
De aceea si bateriile sunt mai mici , de doar 45Ah.
Bateriile de 60 Ah sau mai mari se folosesc la motoare mari sau diesel cind datorita frecarii , maselor mai mari si compresiei ridicate ai nevoie de un demaror mai puternic ( este mai mare , consuma mai mult si descarcarea bateriei este mai mare ). Ai nevoie de un curent de incarcare mai mare de la alternator.
Pe o masina mica , poti pune un acumulator cit mai mare , chiar pina la 120 Ah dar nu este practic deoarece: volumul este foarte mare, greutatea este foarte mare la fel si pretul . Este nepractic si nerentabil.
DAR: momentul periculos pentru alternator, cind nu poate debita suficient curent de incarcare si se arde, este la pornire cind un acumulator mai mare este foarte descarcat. Curentul debitat de alternator in acest caz este unul de scurt-circuit.
Logic , ar fi sa poti folosi un acumulator de capacitate cit mai mare ( rezista mult mai bine la mai multe porniri) dar sa nu-l lasi sa se descarce foarte mult deoarece in timp ajungi tot la unul de 45 Ah.
In privinta rezistentei , comportamentul este la fel ca la orice acumulator , poate sa tina 4-7 ani dar poate cadea si foarte repede.
Suntem deschisi la orice. Asteptam pareri logice.
Am incercat sa gindesc logic.
Nu stiu cum niste oameni invatati pot spune ca alternatorul nu poate incarca bine decit bateria originala de 45 Ah.
Alternatorul (de fapt regulatorul electronic de tensiune) incarca atit curent cit ii cere bateria in momentul descarcarii.
Curentul descarcat este cel care a fost pierdut in momentul pornirii ( este constant , indiferent de ce baterie ai pe masina) si este dat de consumatorii de la pornire - consumatorul important este demarorul.
In ziua de astazi , demaroarele sunt mai mici , mai eficiente si consumul este mult mai mic.
In ziua de astazi , datorita monitorizarii electronice, motoarele pornesc " la sfert " , nu mai trebuie sa dai la cheie de 2-3 ori pina la pornire.
De aceea si bateriile sunt mai mici , de doar 45Ah.
Bateriile de 60 Ah sau mai mari se folosesc la motoare mari sau diesel cind datorita frecarii , maselor mai mari si compresiei ridicate ai nevoie de un demaror mai puternic ( este mai mare , consuma mai mult si descarcarea bateriei este mai mare ). Ai nevoie de un curent de incarcare mai mare de la alternator.
Pe o masina mica , poti pune un acumulator cit mai mare , chiar pina la 120 Ah dar nu este practic deoarece: volumul este foarte mare, greutatea este foarte mare la fel si pretul . Este nepractic si nerentabil.
DAR: momentul periculos pentru alternator, cind nu poate debita suficient curent de incarcare si se arde, este la pornire cind un acumulator mai mare este foarte descarcat. Curentul debitat de alternator in acest caz este unul de scurt-circuit.
Logic , ar fi sa poti folosi un acumulator de capacitate cit mai mare ( rezista mult mai bine la mai multe porniri) dar sa nu-l lasi sa se descarce foarte mult deoarece in timp ajungi tot la unul de 45 Ah.
In privinta rezistentei , comportamentul este la fel ca la orice acumulator , poate sa tina 4-7 ani dar poate cadea si foarte repede.
Suntem deschisi la orice. Asteptam pareri logice.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: Baterie moarta
Asta era si logica mea. Ideea e simpla cat consumi atat tre sa pui la loc...si la unu de 45 si la unu de 63 si la unu de 80... Sa luam cazul unui acumulator de 63 care eu il vad optim il pui pe masina incarcat la max, pt a fi sigur de asta il pui la inceput pe redresor si dupa e simplu...masina consuma x curent x tre sa puna alternatorul la loc si la cea de 45 si la cea de 63. Avantajul la cea de 63 este ca daca o lasi 3 luni nepornita cea de 45 poate sa fie pe zero iar cea de 63 sa mai aiba curent fix de o pornire deci asta e marele avantaj...mereu ai o rezerva de curent...aaa ca dupa in asta tre sa pui 63 in loc de 45 prea putin conteaza...ca poate ai un drum mai lung de facut sau redresor sau etc...dar important e ca nu ai ramas in drum. Si alt mare avantaj este ca la cea de 63 eu am 650 EN forta de pornire care oricum la geruri scade drastic la orice baterie deci am sanse mult mai mari sa nu imi faca probleme la -35 grade.
Re: Baterie moarta
Cam aceasta este logica .
Alta completare . Un acumulator mare descarcat foarte mult, datorita suprafetei mari a placilor de plumb si cantitatii mai mari de acid va avea nevoie de un curent de incarcare mare care sa fie debitat o perioada mai lunga de timp .
In aceasta situatie regulatorul electronic se poate incalzi pina la ardere sau fiind electronic (nu sunt electronist dar asa ar trebui sa functioneze, logic) sa limiteze curentul de incarcare pentru a nu se arde, redresorul casnic functionind la fel. In acest caz s-ar aplica ceea ce zicea "catalin" : va trebui un timp mai mare de incarcare la un acumulator mare , descarcat mult , dind senzatia ca alternatorul nu incarca sau este defect.
Alta completare . Un acumulator mare descarcat foarte mult, datorita suprafetei mari a placilor de plumb si cantitatii mai mari de acid va avea nevoie de un curent de incarcare mare care sa fie debitat o perioada mai lunga de timp .
In aceasta situatie regulatorul electronic se poate incalzi pina la ardere sau fiind electronic (nu sunt electronist dar asa ar trebui sa functioneze, logic) sa limiteze curentul de incarcare pentru a nu se arde, redresorul casnic functionind la fel. In acest caz s-ar aplica ceea ce zicea "catalin" : va trebui un timp mai mare de incarcare la un acumulator mare , descarcat mult , dind senzatia ca alternatorul nu incarca sau este defect.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: Baterie moarta
Multumesc pentru efortul de a explica. Faza este ca eu nu vreau sa-mi iau redresor si nici nu vreau sa stiu ce face alternatorul, regulatorul sau cum s-or fi numind, sunt varza la asta. Cred ca chiar daca as avea redresor nu as sti ce sa fac cu el. Doar astept sa moara de tot bateria si atunci sa-mi iau alta care sa fie cat mai buna.
Re: Baterie moarta
Inca un pont. Putin curent industrial face minuni in viata unei baterii auto. Eu am un redresor putin mai mare ca un telefon mobil bosch c3 parca si il pun pe masina de 2 ori pe an. Consuma 60 w doar.
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5248
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Baterie moarta
Din ala de la Lidl? 

EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
Re: Baterie moarta
Da am vazut odata la lidl la cateva zeci de lei identic dar ori era no name ori o firma bau bau. Asta al meu mi l.a aratat si super laudat un electrician de la un centru de baterii dar cerea vreo 350 lei p el. Mi.a placut mult dar era prea scump (bani de baterie noua) si am cautat in ziua aia peste tot si am gasit la selgros la 185 redus de la 250. Mi.a placut si l.am luat. Incarci cu el de la 5ah la 120 ah barci moto auto etc. Asta al meu chiar e bosch 

Re: Baterie moarta
Bateria originala a masini este incarcata la capacitate maxima de alternatorul nostru intr-un timp mai scurt fiind mai mica decat cea de 60 ah care necesita mai mult timp, vara trecuta dupa un drum de Bucuresti ledul indicator tot negru era la baterie,ce vroiam sa mentionez, pe viitor nu voi mai cumpara baterie mai mare decat cea originana deoarece in timp poate afecta puntea diode de la alternator el fiind limitat din fabricatie pentru o anumita putere de ah.Astfel nu-mi explic de ce bateria mea de 60 ah doar incarcata de redresor ajunge sa-mi arate ledul indicator pe verde si incarcata de alternator nu ajunge niciodata la verde,alternatorul este verificat incarca 14,3-14,4.
Golf 7 1.5 Tsi
- Ogy
- Cel mai ghinionist!
- Posts: 5213
- Joined: 29 Feb 2008, 16:06
- Auto: Kia cee'd 1.4 base + opt.
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Baterie moarta
Si de unde sa luam una cu aceleasi specificatii dar alta firma?
http://www.scribd.com/doc/80380378/Kia-Ceed#scribd
http://www.sorgeti.ro/premium/323-bater ... 50-ah.html
Uite ca am gasit una apropiata ....
http://www.epiesa.ro/baterie-auto-exide ... c-1032.htm
De ce recomanda astia de 60ah? Pt ca vor sa le vanda?
http://www.epiesa.ro/acumulator-kia-cee ... cat-10142/
http://www.scribd.com/doc/80380378/Kia-Ceed#scribd
http://www.sorgeti.ro/premium/323-bater ... 50-ah.html

Uite ca am gasit una apropiata ....
http://www.epiesa.ro/baterie-auto-exide ... c-1032.htm
De ce recomanda astia de 60ah? Pt ca vor sa le vanda?
http://www.epiesa.ro/acumulator-kia-cee ... cat-10142/
- Caralumba
- Posts: 749
- Joined: 18 Aug 2012, 04:37
- Auto: Cee'd 1,4 BEST GSL,Piston Grey
- Location: Bucuresti
Re: Baterie moarta
Pare foarte buna, mai ales ca fabrica producatoare de Solite nu mai produce baterii de 45Ah.Ogy wrote: Uite ca am gasit una apropiata ....
http://www.epiesa.ro/baterie-auto-exide ... c-1032.htm
Mai vezi si aici http://www.e-acumulatori.ro/pana-in-50- ... eb440.html.....sau aici http://www.e-acumulatori.ro/pana-in-50- ... eb442.html....si mai apropiate de cea originala, un pic mai ieftine, fara taxe transport, pentru ca te poti duce sa o iei singur( este pe la Eroilor ). =D>
Succes.
Ogy wrote: De ce recomanda astia de 60ah? Pt ca vor sa le vanda?
http://www.epiesa.ro/acumulator-kia-cee ... cat-10142/
O fi comisionul mai mare cu cat creste pretul bateriei ??....

Fair day, be well !

-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
Re: Baterie moarta
Eu am Varta Black (54 amperi parca) de app 4 ani si app 80,000 km.
Deocamdata functioneaza perfect.
O singura data am descarcat o din greseala- am iesit pe usa din dreapta si nu a functionat Follow me home
.
Am pornit masina cu curent de la alta masina.
Deocamdata functioneaza perfect.
O singura data am descarcat o din greseala- am iesit pe usa din dreapta si nu a functionat Follow me home

Am pornit masina cu curent de la alta masina.
SAAB 9-5
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5248
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Baterie moarta
56;)
Aceeasi o am si eu.Maine o pun pe redresor.Pentru prima data dupa 3-4 ani.
Aceeasi o am si eu.Maine o pun pe redresor.Pentru prima data dupa 3-4 ani.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
-
- Posts: 2798
- Joined: 25 Aug 2008, 20:23
- Auto: Saab 9-5 Aero
- Location: Bucuresti
- Contact:
- Nesta3
- Moderator General
- Posts: 5248
- Joined: 17 Mar 2009, 05:31
- Auto: Kia Sportage QL
- Location: Bucharest
Re: Baterie moarta
Porneste cam greu in ultima vreme.Adica in ultima perioada cu temperaturi scazute.Anul trecut nu am avut probleme,in sensul ca pornea la sfert.Acum invarte mai mult dar si mai lent.O sa ii fac o "resuscitare" si mai vedem.
EX : 2008 Kia Proceed 1.4MPI Best
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition
EX : 2016 KIA SPORTAGE 1.6GDI STYLE
2021 Peugeot E-2008 GT LINE
2013 Nissan Qashqai+2 Techview Edition