Baterie
Re: baterie
@stenso, beculetul se stinge dupa ce porneste motorul. Nu am nici o problema in a cumpara o alta baterie, totul e sa nu o cumpar degraba iar problema sa nu fie din alta parte.
@BAU, 12,4V in gol. Cum pot masura tensiunea pe baterie la pornire daca alternatorul incepe sa incarce? Acumulatorul este unul ermetic, asa ca nu am cum sa masor densitatea.
@BAU, 12,4V in gol. Cum pot masura tensiunea pe baterie la pornire daca alternatorul incepe sa incarce? Acumulatorul este unul ermetic, asa ca nu am cum sa masor densitatea.
Kia Ceed 1.4 ED, 2008, ODO 93.000 Km.
Re: baterie
SIMPLU : Pui voltmetrul pe bornele bateriei INAINTE de pornirea motorului .
Ar trebui sa ai in jur de 12 V. Pui voltmetrul pe bornele bateriei DUPA pornirea motorului. Ar trebui sa ai putin peste 14 V ( inseamna ca alternatorul este bun).
VARIANTA CEA MAI BUNA : Fixezi bine fisele voltmetrului pe bornele bateriei si daca esti tu la volan ( sau esti singur ) pui voltmetrul fixat in asa fel incit sa-l vezi bine ( poate pe parbriz) .
Urmaresti voltmetrul in cele trei situatii : In gol sa ai in jur de 12 V , in momentul pornirii ( citeva secunde cit se invirte demarorul) sa nu scada sub 9 V (acumulatorul este bolnav rau) , dupa pornire sa urce peste 14 v.
Ar trebui sa ai in jur de 12 V. Pui voltmetrul pe bornele bateriei DUPA pornirea motorului. Ar trebui sa ai putin peste 14 V ( inseamna ca alternatorul este bun).
VARIANTA CEA MAI BUNA : Fixezi bine fisele voltmetrului pe bornele bateriei si daca esti tu la volan ( sau esti singur ) pui voltmetrul fixat in asa fel incit sa-l vezi bine ( poate pe parbriz) .
Urmaresti voltmetrul in cele trei situatii : In gol sa ai in jur de 12 V , in momentul pornirii ( citeva secunde cit se invirte demarorul) sa nu scada sub 9 V (acumulatorul este bolnav rau) , dupa pornire sa urce peste 14 v.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: baterie
Exact cum a spus colegul fa acele masuratori, tu sau la un centru de baterii (costa 15 lei, sau daca te arati interesat sa cumperi o baterie e gratis) si vezi ce iese. Orice baterie are data de fabricatie pe ea sub diverse coduri (an luna etc) pe care tot vanzatorul/electricianul ti.o descifreaza. Daca are peste 2-3 ani...cumuluata cu o lipsa de ingrijire corespunzatoare...poti sa o schimbi linistit. Ca o constatare personala nu prea am vazut/ auzit inca ceeduri sa aibe probleme la electromotor sau partea electrica (par rezistente la acest capitol) ci doar baterii duse. Gama blue de la varta nu e stralucita pe viitor mergi pe silver. Bune sunt si rombat premier (verzi).
Re: baterie
Multam de tips baieti!
Ma apuc de testat si mai apoi de cautat o baterie noua. Cel mai probabil e nevoie de inlocuirea ei. Revin dupa masuratori cu concluziile!

Kia Ceed 1.4 ED, 2008, ODO 93.000 Km.
Re: baterie
@catalinos: tocmai acum am vazut ca stai in Berceni. Pe unde ?
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: baterie
Chiar langa piata Berceni. Blocul cu Posta si cu banca Transilvania. 

Kia Ceed 1.4 ED, 2008, ODO 93.000 Km.
Re: baterie
Am revenit cu rezultatul masuratorilor: bateria arata 12,4V dupa 2 zile de stat afara / nepornita. Cu motorul la relanti arata 14,7V.
In cazul in care folosesc doar bateria si am un consumator (motorasul stergatorului spate), tensiunea scade rapid, de la 12+...
Una dintre bornele care se prind pe baterie este corodata si nu arata foarte bine. Am cumparat deja alta si o voi inlocui.
Am luat si codul de pe baterie: G1C0101430518 536571 1908 02. August 2011?
http://en.wikipedia.org/wiki/Automotive ... #Freshness
In cazul in care folosesc doar bateria si am un consumator (motorasul stergatorului spate), tensiunea scade rapid, de la 12+...
Una dintre bornele care se prind pe baterie este corodata si nu arata foarte bine. Am cumparat deja alta si o voi inlocui.
Am luat si codul de pe baterie: G1C0101430518 536571 1908 02. August 2011?
http://en.wikipedia.org/wiki/Automotive ... #Freshness
Kia Ceed 1.4 ED, 2008, ODO 93.000 Km.
Re: baterie
ATENTIE: Cred ca nu ar trebui sa dai banii pe o noua baterie. Nu este veche in trei ani, alternatorul incarca .
Testarea facuta de tine arata ca inca functioneaza bine, 12,4 pe baterie dupa 2 zile afara la 0 grd. sunt OK.
Caderea de tensiune cu motorasul de stergator pornit , este normala , acest motoras consuma destul de mult.
DAR: nu ai facut testul cel mai edificator . Caderea de tensiune la pornire (care este tensiunea minima citita) deoarece electromotorul este cel mai mare consumator.
PAREREA MEA este ca de vina este borna oxidata. Daca dupa pornirea motorului ai fi pus mina pe ea probabil ca era calda.
Dupa schimbarea bornei sunt 90% convins ca nu vei mai avea probleme.
Mai puteai verifica si consumul de curent in gol care in nici un caz nu ar trebui sa depaseasca 0,05A .
Testarea facuta de tine arata ca inca functioneaza bine, 12,4 pe baterie dupa 2 zile afara la 0 grd. sunt OK.
Caderea de tensiune cu motorasul de stergator pornit , este normala , acest motoras consuma destul de mult.
DAR: nu ai facut testul cel mai edificator . Caderea de tensiune la pornire (care este tensiunea minima citita) deoarece electromotorul este cel mai mare consumator.
PAREREA MEA este ca de vina este borna oxidata. Daca dupa pornirea motorului ai fi pus mina pe ea probabil ca era calda.
Dupa schimbarea bornei sunt 90% convins ca nu vei mai avea probleme.
Mai puteai verifica si consumul de curent in gol care in nici un caz nu ar trebui sa depaseasca 0,05A .
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: baterie
Multumesc @Bau.
Asta as vrea sa fac maine: sa deconectez bateria (borna negativa e cea cu probleme) si sa ii inlocuiesc conectorul. Legat de procedura, in cartea tehnica a masinii scrie asa:
Deconectaþi încãrcãtorul acumulatorului în urmãtoarea ordine:
1. Închideti comutatorul principal al încãrcãtorului.
2. Desprindeti clema negativã de borna negativã (-) a acumulatorului.
3. Desprindeti clema pozitivã (+) de borna pozitivã a acumulatorului.
Unde este acel comutator?
Eu as vrea sa deconectez doar cablul de la borna negativa (am inteles ca el se desprinde primul) sa ii inlocuiesc borna apoi sa il conectez. Mentionez ca nu am probleme in a umbla la instalatia electrica a locuintei insa in cazul masinii, mi-e teama sa nu prajesc ceva din greseala.
Multumesc anticipat!
Asta as vrea sa fac maine: sa deconectez bateria (borna negativa e cea cu probleme) si sa ii inlocuiesc conectorul. Legat de procedura, in cartea tehnica a masinii scrie asa:
Deconectaþi încãrcãtorul acumulatorului în urmãtoarea ordine:
1. Închideti comutatorul principal al încãrcãtorului.
2. Desprindeti clema negativã de borna negativã (-) a acumulatorului.
3. Desprindeti clema pozitivã (+) de borna pozitivã a acumulatorului.
Unde este acel comutator?
Eu as vrea sa deconectez doar cablul de la borna negativa (am inteles ca el se desprinde primul) sa ii inlocuiesc borna apoi sa il conectez. Mentionez ca nu am probleme in a umbla la instalatia electrica a locuintei insa in cazul masinii, mi-e teama sa nu prajesc ceva din greseala.
Multumesc anticipat!
Kia Ceed 1.4 ED, 2008, ODO 93.000 Km.
Re: baterie



Se refera la intrerupatorul incarcatorului ( redresorului) cu care incarci acumulatorul, manual.
Mai pe intelesul tuturor , se scoate din priza redresorul.
Aceasta in cazul cind aduci acumulatorul in casa pentru a-l reincarca.
Dar sunt destule cazuri cind incarci acumulatorul fara a-l demonta de pe masina ( mai ales daca tii masina in garaj).
Se cupleaza clestii redresorului ( incarcatorului ) direct pe bornele acumulatorului.
Dar bineinteles sa nu ai cheia in contact.
In rest , este asa cum spui tu cu demontarea bornelor (asa ar trebui).
Personal nu am tinut niciodata cont de ordinea de demontare a bornelor .
Dar am avut grija ca dupa ce am desfacut o borna de la acumulator sa nu o ating de caroserie pina nu am desfacut si cealalta borna.
FOARTE IMPORTANT este sa nu atingi niciodata cu nici un obiect metalic sau sa incerci gradul de incarcare al acumulatorului facind scurt circuit intre bornele acestuia . Risti distrugerea lui in citeva secunde, incendierea masinii sau sa-ti arzi miinile.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: baterie
Am inteles. Nu e cazul de scurt circuitari intentionate. Imi aduc aminte ce a patit un prieten in momentul in care a conectat bornele din greseala printr-un cablu f subtire: izolatia cablului s-a topit instantaneu si el s-a ales cu o arsura in palma.
Si ca sa nu fac vreo prostie, mai intreb odata ca sa stiu daca astia sunt pasii corecti:
1. Tai contactul / cheie scoasa.
2. Desprind borna negativa, curat bine zona de contact si inlocuiesc "papucul".
3. Conectez cablul la baterie.
4. Pun contactul si verific daca e totul OK.
5. Resetez radioul.
6. Alarma...?
BAU Mai puteai verifica si consumul de curent in gol care in nici un caz nu ar trebui sa depaseasca 0,05A .
Cum se masoara aceasta valoare?
Si ca sa nu fac vreo prostie, mai intreb odata ca sa stiu daca astia sunt pasii corecti:
1. Tai contactul / cheie scoasa.
2. Desprind borna negativa, curat bine zona de contact si inlocuiesc "papucul".
3. Conectez cablul la baterie.
4. Pun contactul si verific daca e totul OK.
5. Resetez radioul.
6. Alarma...?
BAU Mai puteai verifica si consumul de curent in gol care in nici un caz nu ar trebui sa depaseasca 0,05A .
Cum se masoara aceasta valoare?
Kia Ceed 1.4 ED, 2008, ODO 93.000 Km.
Re: baterie
Pentru ca tot desfaceai borna de alimentare :
Cu aparatul de masura pus pe masurat curentul ( pe Amperi ), puneai un cablu al aparatului pe borna de plumb a bateriei si celalalt pe borna desfacuta ( ampermetrul inseriat).
Sa nu fie cheia in contact si nici un consumator pornit ( lumini , radio etc .)
Curentul citit pe ampermetru trebuie sa fie de ordinul miliamperilor : nu mai mult de 0,03-0,05 Ade
Acesta este un consum normal in gol rezultat din consumul alarmei , vre-un led aprins si alte device-uri de pe masina aflate in standby dar cu alimentare directa .
Atentie : daca va fi pornit un consumator ce ar lua mai mult de 10A risti sa arzi siguranta aparatului si trebuie sa-l desfaci pentru a-l repara.
Daca curentul este mai mare de 0,05 A inseamna ce exista un consumator important ce ramine alimentat sau vre-un cablu ce " da la masa " cum se spune. Aceasta in timp iti " oboseste " acumulatorul.
Cu aparatul de masura pus pe masurat curentul ( pe Amperi ), puneai un cablu al aparatului pe borna de plumb a bateriei si celalalt pe borna desfacuta ( ampermetrul inseriat).
Sa nu fie cheia in contact si nici un consumator pornit ( lumini , radio etc .)
Curentul citit pe ampermetru trebuie sa fie de ordinul miliamperilor : nu mai mult de 0,03-0,05 Ade
Acesta este un consum normal in gol rezultat din consumul alarmei , vre-un led aprins si alte device-uri de pe masina aflate in standby dar cu alimentare directa .
Atentie : daca va fi pornit un consumator ce ar lua mai mult de 10A risti sa arzi siguranta aparatului si trebuie sa-l desfaci pentru a-l repara.
Daca curentul este mai mare de 0,05 A inseamna ce exista un consumator important ce ramine alimentat sau vre-un cablu ce " da la masa " cum se spune. Aceasta in timp iti " oboseste " acumulatorul.
1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
- Vincze Szilard
- Posts: 1641
- Joined: 23 Sep 2008, 13:43
- Auto:
- Location: Cluj
- Contact:
Re: baterie
daca tot desfaci borna negativa atunci mai bine da jos si acumulatoru si desfa si curata la borna negativa zona unde vine in contact cu caroseria, (daca bine tin minte este undeva sub acumulator) nu de alta dar daca borna la acumulator e cu depuneri este posibil ca si surubul cu piulita unde vine prinsa cablul de caroserie este tot la fel.
Kia CEED SW 1.4 BEST
ODO: 110 000 + ceva
ODO: 110 000 + ceva
Re: baterie


1.6 GSL EX, MT, 122 CP, 225/45 R17W, 142.000 km
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
SUZUKI VITARA , MHEV,129 CP
Re: baterie
Am inlocuit astazi borna buclucasa. Dupa ce am deconectat-o pe cea veche mi-am dat seama ca ce cumparasem nu era 100% compatibil cu tipul de borna al masinii dar pana la urma am reusit sa il conectez (toate suruburile bine stranse, am curatat bine borna etc.)
Am facut si masuratorile: consumul in gol e undeva la 0.02-0.03A (sper sa fi masurat bine, ampermetrul avand mai multe scale). La pornire tensiunea scade pana la 10.1-10.2V.
Ma gandesc si la faptul ca masina fiind din 2008 iar acumulatorul din 2011 asta inseamna ca a facut 3 ierni cu prima baterie si 3 (pana acum) cu cea de-a doua.
@Vincze, acum am vazut mesajul tau, nu am apucat sa dau jos bateria, borna pozitiva fiind fixata foarte bine, nu am vrut sa o deranjez inutil. Asadar, nu am verificat fixarea cablurilor de caroserie.
Am facut si masuratorile: consumul in gol e undeva la 0.02-0.03A (sper sa fi masurat bine, ampermetrul avand mai multe scale). La pornire tensiunea scade pana la 10.1-10.2V.
Ma gandesc si la faptul ca masina fiind din 2008 iar acumulatorul din 2011 asta inseamna ca a facut 3 ierni cu prima baterie si 3 (pana acum) cu cea de-a doua.
@Vincze, acum am vazut mesajul tau, nu am apucat sa dau jos bateria, borna pozitiva fiind fixata foarte bine, nu am vrut sa o deranjez inutil. Asadar, nu am verificat fixarea cablurilor de caroserie.
Kia Ceed 1.4 ED, 2008, ODO 93.000 Km.