alimos wrote:...Invatat minte cu prezoanele astea obosite,mi-am luat doua prezoane si doua piulite de rezerva. Zilele trecute cand am schimbat discurile de frana, o alta piulita de pe dreapta dadea semne de ingreunare a desfiletarii. S-a desfiletat totusi fara probleme, iar in locul ei am pus o piulita noua. Ei...asta noua merge ca unsa. Concluzia:nu prezoanele se strica la vulcanizari, ci piulitele se mananca si blocheaza filetul. Eu asta cred....
Cele bune!
Credeti sau nu, tot la vulcanizari este cheia ! Atat timp cat idiotii strang pana iese zeama cu cheia aia in cruce, sau folosesc pistolul pneumatic fara ax dinamometric - un adaptor care se pune intre pistol si piulita rotii ce care se deformeaza in functie de momentul de torsiune aplicat, facand socurile pistolului fara efect - nu veti avea decat prezoane/piulite cu filetul forfecat/incalecat. Nu se vede atunci cand monteaza roata ci la atunci cand se demonteaza.
Intamplator ma duc la aceeasi vulcanizare - care imi tine si rotile - si anul trecut cand au vrut sa puna incaltarile de iarna o piulita nu a vrut a se desfaca. Au inceput cu vechea poveste: Sefu' uite ai o problema cu prezonu', piulita asta se invarte nasol si s-ar putea sa se rupa prezonu' - adica faceau preludiul, noi ne spalam pe maini, vezi ce te faci !.
Le-am amintit ca tot ei mi-au incatat masina si pt vara, mai ales ca atunci chiar le-am atras atentia sa aibe grija cum le strang si s-a facut liniste...
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
. S-au chinuit vreo juma' de ora si au scos piulita,apoi au calibrat filetul prezonului si al piulitei. Evident ca ambele sunt deteriorate, dar inca mai tin (dr spate).
Tot la fel de adevarat este si ca materialele folosite pt prezon/piulita sunt mai slabe , pt ca se face economie in industrie, dar daca se folosesc parametrii de starngere impusi de constructor nu sunt probleme.
Asa ca ori le strangeti voi cu cheia din dotarea masinii ( nu aveti nici o sansa sa strangeti prea tare si nici nu trebuie) ori mergeti cu cheia dinamometrica si ii puneti pe ei sa le stranga...ori acceptati situatia si consecintele ce pot rezulta. Cel mai neplacut nu este sa se rupa prezonul ci sa nu puteti schimba roata cand aveti o pana, evident de cele mai multe ori in camp, cand ploua , ninge , bate vantul...etc.
PS: 1- Va rog sa imi spuneti daca ati vazut vreo vulcanizare strangand piuitele la moment
2 - BAU are dreptate in principu, dar regula nu mai e valabila cand bouleanul trage in disperare de piulita, filetul se incaleca pe mai multe spire, piulita devenind practic una cu corpul prezonului => prezon rupt !